Αγωνίζησθε δια την πίστιν

Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2015

Μια τίμια απάντηση

Κλείνοντας αυτή τη μελέτη, επιστρέφουμε στην αρχική ερώτηση: «Τι πρέπει να κάνω για να σωθώ»; Η απάντηση της Καινής Διαθήκης είναι να πιστέψεις στον Κύριο Ιησού Χριστό, να μετανοήσεις για τις αμαρτίες σου, να βαπτιστείς στο νερό στο όνομα του Ιησού για την άφεση των αμαρτιών, να βαπτιστείς στο Άγιο Πνεύμα με το αρχικό σημείο της γλωσσολαλιάς και να συνεχίσεις να ζεις άγια ξεχωρισμένος από το φρόνημα του κόσμου με τη δύναμη του Πνεύματος που κατοικεί μέσα σου.


Όλοι οι δρόμοι της Βιβλικής μελέτης οδηγούν σ’ αυτή την απάντηση. Η Βίβλος απαντάει έτσι σε κατ’ ευθείαν ερωτήσεις όσο αφορά στη σωτηρία (Κεφάλαιο 1). Αυτός είναι ο Βιβλικός ορισμός της σώζουσας πίστης (Κεφάλαιο 2). Αυτό είναι το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού, εφόσον εφαρμόζει το θάνατο, την ταφή και την ανάσταση του Ιησού στις ζωές μας, είναι το ευαγγέλιο που κηρύχτηκε απ’ όλους τους κήρυκες της Καινής Διαθήκης (Κεφάλαιο 3). Είναι η αναγέννηση από το νερό και το Πνεύμα (Κεφάλαιο 4).

Μετάνοια, είναι η μεταστροφή από την αμαρτία στο Θεό, περικλείοντας τη νόηση, τα συναισθήματα και το θέλω. Σημαίνει αναγνώριση της αμαρτίας, ομολογία της αμαρτίας, μετάνοια για την αμαρτία και απόφαση αποτίναξης της αμαρτίας (Κεφάλαιο 5). Ο σωστός τόπος του χριστιανικού βαπτίσματος είναι με κατάδυση στο νερό κι αυτή είναι η στιγμή που ο Θεός αφήνει τις αμαρτίες του μετανοημένου πιστού (Κεφάλαιο 6). Ο σωστός τύπος του βαπτίσματος στο νερό περιλαμβάνει την φωνητική επίκληση του ονόματος του Ιησού, εφόσον αυτό είναι το μοναδικό όνομα δια του οποίου πρέπει να σωθούμε, καθώς και το υπέρ παν όνομα, με το οποίο ο Θεός φανερώθηκε στο ανθρώπινο γένος (Κεφάλαιο 7).

Το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος είναι μέρος της σωτηρίας, εφόσον εκείνη τη στιγμή, ο Θεός μεταδίδει το Πνεύμα Του στον πιστό (Κεφάλαιο 8). Το Βιβλικό σημείο της βάπτισης με Άγιο Πνεύμα είναι η ομιλία σε άγνωστες γλώσσες. Οι άγνωστες γλώσσες αναφέρονται και σαν πνευματικό χάρισμα για τους βαπτισμένους με Πνεύμα Άγιο πιστούς, για προσωπική ή δημόσια χρήση (Κεφάλαιο 9).

Αυτό το μήνυμα δεν το κήρυξαν μόνο οι απόστολοι, αλλά και η μεταποστολική εκκλησία. Βρίσκεται σε όλη την εκκλησιαστική ιστορία κι έχει μια θαυμαστή αναζωπύρωση που ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αιώνα (Κεφάλαια 10 & 11).
Η Βίβλος δεν κάνει εξαιρέσεις σ’ αυτό το πλήρες μήνυμα του Ευαγγελίου, άρα δεν πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με τίποτα λιγότερο (Κεφάλαιο 12).

Οι διάφορες πτυχές της σωτηρίας, συμπεριλαμβανομένης της δικαίωσης, της  αναγέννησης, της υιοθεσίας και του αγιασμού, φανερώνονται στη ζωή μας μόνο όταν υπακούσουμε πλήρως το ευαγγέλιο (Κεφάλαιο 13).

Ωστόσο, η αναγέννηση, είναι μόνο η αρχή της σχέσης του χριστιανού με το Θεό. Από κει και πέρα θα πρέπει να συνεχίσει να βαδίζει δια πίστεως και να ζει μια αποχωρισμένη από την αμαρτία ζωή, προκειμένου ν’ απολαύσει την αιώνια σωτηρία στο μέλλον.

Δεν απορρίπτουμε όσους δεν έχουν δεχτεί την πλήρη εμπειρία της σωτηρίας της Καινής Διαθήκης, απλά τους ενθαρρύνουμε να πάρουν όλα όσα ο Θεός έχει γι’ αυτούς.

Αντί να μένουν στην αρνητική θέση: «Πρέπει οπωσδήποτε να το κάνω έτσι, αυτό;» ή «Πρέπει οπωσδήποτε να το λάβω αυτό;» δεν θα ήταν καλλίτερα να αναρωτηθούν: «Είναι διαθέσιμο και για μένα, σήμερα» ή «Τι θέλει ο Θεός να κάνω;». Ζώντας για το Θεό, δεν σημαίνει ότι ζητάμε να κάνουμε το λιγότερο δυνατό για να είμαστε εντάξει, ούτε ότι ρωτάμε ποιες είναι οι μικρότερες απαιτήσεις για να σωθούμε, αλλά κάνουμε τα πάντα για να Τον ευχαριστήσουμε με κάθε τρόπο, κάνοντας το τέλειο θέλημά Του.

Η εμπειρία μας και η διδασκαλία μας θα πρέπει να συμμορφώνεται με το πλήρες βιβλικό, αποστολικό πρότυπο. Όσοι εργάζονται για το Θεό και δεν εκπληρώνουν αυτό το πρότυπο, θα λογοδοτήσουν στο Θεό. Η δική μας ευθύνη είναι καθαρή: να λειτουργούμε πάνω σε ότι ξέρουμε ότι είναι η αλήθεια.

Καμιά φορά ρωτάνε οι άνθρωποι: «Δηλαδή, θα πάω στην κόλαση αν δεν έχω δεχτεί αυτό το πρότυπο σωτηρίας της Καινής Διαθήκης;».

Δεν τολμούμε να πάρουμε τη θέση του Θεού ή να κρίνουμε την τελική σωτηρία κανενός. Ωστόσο,  μπορούμε και πρέπει να φανερώνουμε τι λέει ο λόγος του Θεού. Καθώς μελετάμε το λόγο του Θεού, βρίσκουμε ότι ο Θεός διδάσκει και δίνει εντολές στον καθένα να υπακούσει το απλό μήνυμα της σωτηρίας. Τα λόγια του απόστολου Πέτρου, ηχούν τόσο αληθινά ακόμα και σήμερα: «Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος. Διότι προς εσάς είναι η επαγγελία και προς τα τέκνα σας και προς πάντας τους εις μακράν, όσους αν προσκαλέση Κύριος ο Θεός ημών» (Πράξ.β:38-39).

Κλείνοντας, πιστεύουμε ότι έχουμε αναπτύξει με ειλικρίνεια, σοβαρότητα και αγαθή συνείδηση αυτό που πιστεύουμε ότι σημαίνει η διδασκαλία της αναγέννησης.

Η παρουσίαση αυτής της θέσης μας, πιστεύουμε ότι επιβεβαιώνει το γεγονός ότι ο θάνατος, η ταφή και η ανάσταση του Ιησού Χριστού, είναι η μόνη απαραίτητη και επαρκής βάση για τη σωτηρία μας κι ότι σωζόμαστε με τη χάρη δια πίστεως στο όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού.