Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ζ:13 Και απεκρίθη εις εκ των πρεσβυτέρων, λέγων πρός εμέ, Ούτοι οι ενδεδυμένοι τας στολάς τας λευκάς, τίνες είναι, και πόθεν ήλθον;

Ένας από τους 24 πρεσβυτέρους παίρνει λίγο χρόνο για να μιλήσει στον Ιωάννη και τον ρωτάει ποιοι είναι αυτοί με τις λευκές στολές και από που ήρθαν.

Αποκ.ζ:14 Και είπα πρός αυτόν, Κύριε συ εξεύρεις. Και είπε πρός εμέ, Ούτοι είναι οι ερχόμενοι εκ της θλίψεως της μεγάλης και έπλυναν τας στολάς αυτών και ελεύκαναν αυτάς εν τω αίματι του Αρνίου.

Α. Ο Ιωάννης δεν ήξερε ποιοι ήταν και ζητάει να του εξηγήσει. Ρωτάει και για μας, για να γνωρίζουμε ποιοι είναι αυτοί.


Β. Αυτοί δεν είναι όλοι οι άγιοι γενικά, δια μέσου των αιώνων. Δεν μπορεί να είναι, γιατί ο Ιωάννης γνώριζε ότι κάποια μέρα όλοι οι άγιοι δια μέσου όλων των αιώνων θα βρίσκονται στην παρουσία του Θεού ενώπιον του θρόνου του. Μπερδεύτηκε όμως γιατί είδε αγίους να βρίσκονται ήδη στον ουρανό. Είδε αγίους με ένδοξα σώματα να βρίσκονται εν μέσω και κύκλω του θρόνου. Τώρα ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι; Γιατί αυτοί ήρθαν ξεχωριστά από τους υπόλοιπους; Ο Ιωάννης δεν θα ήταν σε απορία, αν αυτοί ήταν οι άγιοι δια μέσου όλων των αιώνων.

Γ. Ακόμα, αυτοί δεν είναι οι 144.000 που είδαμε προηγουμένως σ’ αυτό το κεφάλαιο. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που το εξηγούν αυτό:

1.  Οι 144.000 δεν είναι πλήθος που δεν μπορεί να μετρηθεί. Δεν ταιριάζει επομένως ο όχλος ο αμέτρητος με αυτούς γιατί αυτοί είναι αριθμημένοι.

2.  Οι 144.000 ήταν Ισραηλίτες, και το Άγιο Πνεύμα που ενέπνευσε τον Ιωάννη μας περιγράφει με μεγάλη προσοχή ότι ήταν 12.000 από κάθε φυλή Ισραήλ, και προχωρεί πιο πολύ κατονομάζοντας κάθε φυλή ξεχωριστά. Όμως αυτός ο πολύς όχλος ήταν από κάθε φυλή, γλώσσα, λαό και έθνος. Επομένως δεν είναι το ίδιο γκρουπ ανθρώπων, γιατί το μεγάλο πλήθος δεν είναι Ισραηλίτες.

3.  Οι 144.000 σφραγίστηκαν πάνω στη γη για να προστατευτούν από τις πληγές που θα εκχέονταν στην 7η σφραγίδα. Έπρεπε να σφραγιστούν γιατί θα παρέμεναν πάνω στη γη κατά τη χρονική περίοδο της έκχυσης των πληγών. Δεν επρόκειτο να φύγουν αμέσως για τον ουρανό. Όμως αυτό το μεγάλο πλήθος βρίσκεται ήδη στον ουρανό πρίν το άνοιγμα της 7ης σφραγίδας.

Η 7η σφραγίδα δεν είχε ανοιχτεί ακόμα. Την βλέπουμε ν’ ανοίγεται στο κεφ.η:1. Επομένως έχουμε δύο ομάδες ανθρώπων, μία στη γη και μία στον ουρανό.

4.  Ο Ιωάννης βλέπει τον πολύ όχλο να είναι στον ουρανό ενώπιον του θρόνου του Θεού. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τους είδε τη στιγμή ακριβώς που πήγαν στον ουρανό, ή ότι ο Θεός τους άρπαξε λίγο πριν ο Ιωάννης δει την όραση.

Εκείνο που εννοεί είναι αυτό που λέει, ότι τους είδε στον ουρανό. Κάποια χρονική στιγμή, πριν δει ο Ιωάννης την όραση, ο Θεός τους άρπάξε στον ουρανό. Αυτή η χρονική στιγμή είναι μετά την ανάσταση των αγίων της θλίψης, ακριβώς λίγο πριν ανοιχτεί η 6η σφραγίδα. Όμως ο Ιωάννης εδώ τους βλέπει λίγο πριν ανοιχτεί η 7η σφραγίδα κάτι που ταιριάζει με τους αγίους της θλίψης.

Ένας από τους πρεσβυτέρους τώρα δίνει γνώση στον Ιωάννη για να μπορούμε κι εμείς να ξέρουμε ποίοι είναι αυτοί. Είναι οι άγιοι που έρχονται από τη Μεγάλη Θλίψη, οι οποίοι έπλυναν τις στολές τους και τις λεύκαναν στο αίμα του Αρνίου.

Δ. Η Μεγάλη Θλίψη για τους δύο μάρτυρες είναι τα πρώτα 3 ½ χρόνια γιατί μετά σκοτώνονται και αρπάζονται.

Ο Κύριος Ιησούς είπε: «Αγρυπνείτε λοιπόν δεόμενοι εν παντί καιρώ, δια να καταξιωθήτε να εκφύγετε πάντα ταύτα τα μέλλοντα να γείνωσι» (Λουκ.κα:36)

Ακόμα στην Αποκ.γ:10 λέει: «επειδή εφύλαξας τον λόγον της υπομονής μου, και εγώ θέλω σε φυλάξει εκ της ώρας τους πειρασμού ήτις μέλλει να έλθη επί της οικουμένης όλης». Και αυτή ακριβώς είναι η ώρα του πειρασμού από την οποία θα μας φυλάξει ο Κύριός μας.

και έπλυναν τας στολάς αυτών.
Γιατί να τις πλύνουν; Είχαν κάποιο πρόβλημα οι στολές τους; Ναι !!! Η στολή της δικαιοσύνης τους ήταν βρώμικη από κοσμικό φρόνημα από αμαρτία από ανυπακοή. Αυτοί είναι οι χλιαροί για τους οποίους ο Κύριος μας μιλάει στην Αποκ.γ:17, 18.

Αποκ.ζ:15 Δια τούτο είναι ενώπιον του θρόνου του Θεού, και λατρεύουσιν αυτόν ημέραν και νύκταν εν τω ναώ αυτού, και ο καθήμενος επί του θρόνου θέλει κατασκηνώσει επ’ αυτούς.

Α.  Στα εδάφια 15-17 βλέπουμε ότι το Αρνίο θα τους φροντίσει τώρα ώστε να μην τους βλάψει πλέον ο ήλιος ούτε κανένα καύμα. Αυτό δείχνει ότι όσο ήταν κάτω στη γη, είχαν περάσει τρομερή δοκιμασία διωγμών και  έλλειψης βασικών αγαθών.

Β.  Αυτό το μεγάλο πλήθος από κάθε λαό και γλώσσα και φυλή και έθνος, είναι οι άγιοι της θλίψης, και τους βλέπουμε τώρα να έχουν αρπαχτεί στον ουρανό και να βρίσκονται ενώπιον του θρόνου του Θεού. Είναι οι ψυχές των εσφαγμένων που είδαμε κάτω από το θυσιαστήριο στην Αποκ.ς:9-11.

Γ.  Ακόμα, είναι το ίδιο πλήθος που στην Αποκ.ιβ:6,13-17 συμβολίζεται με τη γυναίκα που διώχτηκε στην έρημο για 1.260 μέρες που είναι 3 ½ χρόνια, και με το υπόλοιπο του σπέρματός της οι οποίοι έχουν την μαρτυρία του Ιησού.

Δ.  Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι το βιβλίο της Αποκάλυψης είναι γραμμένο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μας δίνει αρκετές διαφορετικές απόψεις για το ίδιο πράγμα. Μας παρουσιάζει τα γεγονότα άλλοτε από ουράνια άποψη, άλλοτε από τη σκοπιά της εκκλησίας, από την άποψη του συστήματος Αντίχριστου κτλ.

Στην Αποκ.ια:3-12 βλέπουμε τους δύο μάρτυρες, τους Ιουδαίους και εθνικούς άγιους της θλίψης και στο κεφάλαιο ιγ:15 και κ:4 βλέπουμε αυτούς που δεν προσκύνησαν το θηρίο. Αυτές οι ψυχές των πεπελεκισμένων δια την μαρτυρία του Ιησού και οι δύο μάρτυρες αναφέρονται στην ίδια ομάδα ανθρώπων, αλλά από διαφορετική άποψη.

Ε.  Ο πρεσβύτερος απαντά στον Ιωάννη και του λέει ότι αυτό το μεγάλο πλήθος είναι οι ερχόμενοι από τη θλίψη τη μεγάλη. Βγήκαν μέσα από τη Μεγάλη Θλίψη γιατί οι ίδιοι δεν θέλησαν να υποταχτούν στο σατανικό σύστημα του Α/Χ και προτίμησαν να βρεθούν στον ουρανό, στην παρουσία του Θεού.

Ζ.  Ο λόγος του Θεού λέει ότι: «πάντες οι θέλοντες να ζώσιν ευσεβώς εν Χριστώ Ιησού θέλουσι διωχθεί» (Β’ Τιμ.γ:1). Ο Ιησούς είπε ότι: «εν τω κόσμω θέλετε έχει θλίψιν» (Ιωάν.ις:33). Όμως εδώ δεν πρόκειται γι’ αυτή τη θλίψη και τους διωγμούς, αλλά για τη Μεγάλη Θλίψη.

Η. Ο Ιησούς υπόσχεται στους αγίους της εκκλησίας της Φιλαδελφείας ότι «επειδή εφύλαξας τον λόγον της υπομονής μου, και εγώ θέλω σε φυλάξει εκ της ώρας του πειρασμού, ήτις μέλλει να έλθη επί της οικουμένης όλης» (Αποκ.γ:10).

Αυτό το μεγάλο πλήθος δεν είναι αυτοί που διαφυλάχτηκαν από την ώρα του πειρασμού, αλλά είναι αυτοί που βγήκαν μέσα απ’ αυτή. Ήταν μέσα στη Μεγάλη Θλίψη και βγήκαν.

Θ.  Δεν ανήκουν στη Νύμφη του Χριστού. Η Νύμφη θα είναι δίχως κηλίδα ή ρυτίδα, χωρίς σπίλο και μώμο, για να την παραστήσει ενώπιόν Του ένδοξη εκκλησία μη έχουσα τι των τοιούτων (Εφεσ.ε:25-27 ).

Σε μια περίοδο τρομερής δοκιμασίας και πειρασμού, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Θλίψης, έπρεπε να πλύνουν τις στολές τους και να τις λευκάνουν στο αίμα του Αρνίου. Ένα παράλληλο κείμενο βρίσκεται στην Αποκ.γ:14-22 όπου ο Χριστός συμβουλεύει τους αγίους της εκκλησίας της Λαοδίκειας να αγοράσουν απ’ Αυτόν χρυσίον δεδοκιμασμένον και ιμάτια λευκά για να ενδυθούν, για να μην φανερωθεί η αισχύνη της πνευματικής τους γυμνότητας.

Ι.  Επειδή έπλυναν τις στολές τους και τις λεύκαναν στο αίμα του Αρνίου, κατά τη Μεγάλη Θλίψη, γι’ αυτό τώρα είναι ενώπιον του θρόνου του Θεού και Τον λατρεύουν ημέρα και νύχτα μέσα στο ναό Του, και ο καθήμενος επί του θρόνου θα κατασκηνώσει μεταξύ τους. Δεν μπορούμε να παρασταθούμε ενώπιον του θρόνου του Θεού, αν δεν έχουμε φορέσει το λευκό ένδυμα της δικαιοσύνης του Ιησού Χριστού.

ΙΑ. Λατρεύουν το Θεό ημέρα και νύχτα, που σημαίνει αιωνίως, αδιάκοπα! Στον ουρανό δεν υπάρχει νύχτα. Ο Θεός θα κατασκηνώσει μεταξύ τους, που σημαίνει ότι θα βρίσκονται συνεχώς στην παρουσία Του. Τώρα είναι κάτω από την προστασία Του και βρίσκονται πολύ κοντά Του έχοντας στενή και συνεχή επικοινωνία μαζί Του.

ΙΒ.  Αποκ.γ:20 Ο Ιησούς λέει στην εκκλησία της Λαοδίκειας: ιδού ίσταμαι εις την θύραν και κρούω, εάν τις ακούσει της φωνής μου και ανοίξει την θύραν, θέλω εισέλθει πρός αυτόν και θέλω δειπνήσει μετ αυτού, και αυτός μετ εμού.