Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Η ζωή του Χριστού στα 4 ευαγγέλια (53)

Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ
1.  Ρωμ.ε:1 Δικαίωση δια της πίστεως.
2. Ρωμ.γ:24 δικαίωση δια της χάριτος μέσω της απολύτρωσης.
3.  Ιωάν.γ:16 Πίστεψε για να μην απωλεσθείς.
4.  Λουκ.κγ:42,43  Ο ληστής πάνω στον σταυρό.
5.  Πράξ.ιε:7-9 καθαρίσας τας καρδίας αυτών δια της πίστεως.
6. Ιωάν.ζ:38 ο πιστεύων εις εμέ θα έχει ποταμούς υδάτων ζώντων.
7. Πράξ.ι:43 θέλει λάβει άφεσιν αμαρτιών πάς ο πιστεύων εις αυτόν. Μάρκ.ις:16,17


ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ (Ο ΑΡΡΑΒΩΝ)
1.  Πράξ.ιε:8 έδωκεν εις αυτούς μαρτυρίαν χαρίσας εις αυτούς το Πνεύμα το Άγιον.
2.  Εφεσ.α:13-14 δια του οποίου και πιστεύσαντες (αφού πιστεύσατε) εσφραγίσθητε. Ορισμένοι ποτέ δεν γεύονται τον αρραβώνα της κληρονομιάς.
3.  Ρωμ.η:15,16 δια να φοβήσθε πάλιν (δηλ. αφού ελευθερωθήκατε από αυτά)
4.  Β’ Κορ.α:22 & ε:5 ο αρραβώνας.

ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΝΟΥ

Μετά τη μετάνοια έρχεται η μαρτυρία της νέας ζωής και νου.
1. Εφεσ.δ:17-18 εσκοτισμένοι την διάνοιαν
2. Εφεσ.β:1-3 τέκνα οργής.
3. Εβρ.ια:6 χωρίς πίστεως είναι αδύνατον να ευαρεστήσει τις εις αυτόν. Ρωμ.ιδ:23
4. Κολ.α:21 απηλλοτριωμένοι και εχθροί Α’ Πέτρ.β:9  Kολ.α:13

Ιωάν.γ:10 «ο διδάσκαλος» υψηλή θέση στο συνέδριο, όμως δεν καταλάβαινε τις βασικές ιδέες σχετικά με την πίστη και τη σωτηρία.

Η Παλαιά Διαθήκη είναι γεμάτη από αναφορές σ’ αυτή τη σχέση δηλαδή μιλάει για νέα καρδιά, νέο πνεύμα, να γραφεί ο Νόμος στον νου και την καρδιά κτλ.

γ:11 «εξεύρομεν – λαλούμεν - μαρτυρούμεν...» μάλλον πληθυντικός γιατί μιλούσε και για τον Ιωάννη τον βαπτιστή. Εκτός από τα έργα που έκανε ο Χριστός για μαρτυρία, υπήρχε μόνο η μαρτυρία του Ιωάννη σαν δεύτερη, γιατί εκείνος μαρτύρησε για τον Κύριο Ιωάν.ε:30-37 Οι απόστολοι δεν μαρτυρούσαν ακόμη. Το έκαναν αργότερα Ησ.η:1 Οι Φαρισαίοι δίδασκαν αυτά που δεν γνώριζαν. Ματθ.κγ:2-3

γ:12 «τα επίγεια» δεν εννοεί σαρκικά, αλλά τα λεγόμενα με γήινες αναλογίες, που αναφέρονται σε ορατή δράση & αντίδραση μεταξύ ημών και του Θεού.

«τα επουράνια» Ο Κύριος ήθελε να πει τα επουράνια στο Νικόδημο. Είναι οι αόρατοι τομείς, οι αιτίες και οι δυνάμεις πίσω από αυτά τα γήινα αποτελέσματα.

γ:13 «ουδείς» διότι σάρξ και αίμα βασιλείαν Θεού δεν δύνανται να κληρονομήσωσι