Ο
καθένας πρέπει να χρησιμοποιήσει το Βιβλικό τρόπο για πολλούς λόγους:
1.
Το
βάπτισμα είναι μια Βιβλική εντολή, που σημαίνει ότι πρέπει ν’ ακολουθήσουμε το
Βιβλικό τρόπο. Καταλαβαίνοντας τη σπουδαιότητα που δίνει η Βίβλος στο βάπτισμα
στο νερό, πρέπει να το κάνουμε ακριβώς όπως το περιγράφει.
2.
Ο
Ιησούς βαπτίστηκε με καταβύθιση, σαν παράδειγμα που κι εμείς πρέπει ν΄
ακολουθήσουμε. Αν Αυτός, που δεν χρειαζόταν να βαπτιστεί, υπάκουσε σ’ αυτό τον
τρόπο πόσο μάλλον πρέπει εμείς να υπακούσουμε. Αν πρέπει να βαπτιστούμε, γιατί
να μην το κάνουμε όπως ο Ιησούς και οι απόστολοι!
3.
Οποιοσδήποτε
άλλος τρόπος βαπτίσματος, έχει προέλθει από εξωβιβλικές παραδόσεις και η
παράδοση είναι φτωχό υποκατάστατο της Βιβλικής διδασκαλίας. Ο Ιησούς κατέκρινε
δριμύτατα την παράδοση, όταν αυτή έγινε αιτία παρέκκλισης από το λόγο του Θεού.
Είπε στους Φαρισαίους: «Αφήσαντες τήν εντολήν τού Θεού, κρατείτε τήν
παράδοσιν τών ανθρώπων, πλύματα ξεστών καί ποτηρίων, καί άλλα παρόμοια τοιαύτα
πολλά κάμνετε» (Μάρκ.ζ:8). «καί ηκυρώσατε τήν εντολήν τού Θεού διά τήν
παράδοσίν σας» (Ματθ.ιε:6).
4.
Το
μόνο πλεονέκτημα που έχει ο ραντισμός είναι η ευκολία, που βέβαια είναι μια
φτωχή δικαιολογία ώστε να μην ακολουθούμε το λόγο του Θεού. Με ποιο δικαίωμα
επιμένουμε σε μια πιο βολική μέθοδο απ’ αυτή που χρησιμοποίησε ο Ιησούς και όλη
η πρώτη εκκλησία; Σίγουρα θα ήταν πιο εύκολο για τον Ιωάννη να ράντιζε τα
πλήθη, για τους αποστόλους να είχαν ραντίσει τις 3.000 ψυχές τη μέρα της
Πεντηκοστής, για το Φίλιππο να είχε ραντίσει τον ευνούχο, για τον Παύλο να
ραντίσει το δεσμοφύλακα τα μεσάνυχτα, αλλά όλοι αυτοί διάλεξαν να βαπτίσουν
σωστά τους ανθρώπους. Γιατί εμείς να παρεκκλίνουμε απ’ αυτό το μοντέλο με
μοναδικό σκοπό την ευκολία μας.
5.
Η
καταβύθιση φανερώνει υπακοή στο Θεό και σεβασμό στο λόγο Του. Γιατί να
επινοήσουμε ένα αυθαίρετο τρόπο και να προσπαθούμε να τον δικαιολογήσουμε;
Γιατί να συζητάμε αν και κατά πόσο οι ανθρώπινες εναλλακτικές λύσεις είναι
αποδεκτές; Όταν σεβόμαστε το Θεό και το λόγο Του, θα είμαστε ικανοποιημένοι με
τον τρόπο που η Βίβλος μας διδάσκει να γίνεται το καθετί.
6.
Μόνο
με την καταβύθιση κρατάμε τη σημασία που έχει το βάπτισμα, δηλαδή την ταφή με
το Χριστό.