Το Ευαγγέλιο του Χριστού δεν είναι μια...
ειδησούλα μαζί με τις άλλες, τις ποικίλες που κάποτε ακούστηκαν στον πλανήτη
μας στο διάστημα της μακραίωνης ιστορίας του. Το Ευαγγέλιο είναι η είδηση, η
πιο μεγάλη είδηση, διότι δεν πήγασε απ' τη Γη αλλά απ' τον Ουρανό.
Ο Θεός την έστειλε στους ανθρώπους με σκοπό
να τους ενημερώσει γύρω από ορισμένες αλήθειες που πρέπει να μάθουν. Άσχετα αν
θα τις δεχτούν ή όχι. Άσχετα αν θα τις αγαπήσουν και θα τις υπηρετήσουν ή θα
τις μισήσουν και θα τις πολεμήσουν. Ο Θεός ενδιαφέρεται αυτή η είδηση να
γίνει ακουστή, γνωστή, αν είναι δυνατό πιστευτή. Αυτή η είδηση που την ονομάζουμε
Ευαγγέλιο είναι κάτι που μέσα του κρύβει όχι απλά δύναμη, αλλά τον Ίδιο το Θεό.
Όταν δηλαδή λέμε Ευαγγέλιο, εννοούμε το Θεό
μέσα στην ανθρώπινη ζωή, το Θεό να ενδιαφέρεται σε απόλυτο βαθμό για το καλό
του ανθρώπου, για τη σωτήρια του, για το χρόνο και την αιωνιότητα του.
Ευαγγέλιο σημαίνει γνωστοποίηση των αγαθών
αισθημάτων, σκέψεων και σχεδίων που έχει ο Θεός, για την ανθρωπότητα που
έφτιαξε για να είναι δική Του, αλλά δεν είναι. Για την ανθρωπότητα που Τον
αρνήθηκε και διαρκώς Τον αρνιέται.
Ενώ το γαϊδούρι και το βόδι γνωρίζουν τον
κτήτορα τους, ο άνθρωπος δεν Τον γνωρίζει (Ης.α:3).
Την ανθρωπότητα ο Θεός διαρκώς τη λυπάται,
πάνω σ' αυτή κλαίει, μέσα σ' αυτή «άρτι εργάζεται», μήπως κάποιοι, όσοι
- μακάρι όλοι - κάποια στιγμή ξυπνήσουν και πουν: «Βάστα, βρίσκομαι έξω απ’
Αυτόν που μ' έφτιαξε και από το σκοπό για τον οποίο μ' έφτιαξε. Βρίσκομαι,
εξαιτίας αυτού, σε αθλιότητα και πλάνη που μόνο δυστυχία μου δίνουν».
Μήπως, ξυπνήσουν μερικοί και βάλουν τη φωνή.
Οπότε, «όποιος επικαλεοθεί το όνομα του Κυρίου θα σωθεί» λέει ο λόγος
του Θεού (Ρωμ.ι:13). Στη φωνή του ανθρώπου
ο Θεός ανταποκρίνεται αμέσως. Τον σώζει, τον είχε ήδη σώσει δια του θανάτου και
της ανάστασης του Χριστού, αλλά τον σώζει εμπειρικά με το να μεταβιβάσει μέσα
του όλες τις ενέργειες που κρύβονται στο λυτρωτικό αυτό έργο. Τον σώζει για το
παρελθόν, για το παρόν, για το μέλλον. Τον σώζει από καθετί. Το Ευαγγέλιο,
λοιπόν, δεν είναι μια ειδησούλα, αλλά η μία είδηση που σώζει, γι' αυτό και
πρέπει ν' ακουστεί.
Από ποιον όμως θ' ακουστεί; Μήπως ο Θεός προόρισε
τους αγγέλους να κηρύξουν το Ευαγγέλιο; Όχι. Μήπως άλλα υπερβατικά όντα, λειτουργούς
του Θεού του υψίστου; Όχι.
Ο Θεός προόρισε την Εκκλησία Του, τους
σωσμένους Του, εκείνους που την Είδηση αυτή την έκαναν δική τους και την
άφησαν ν' αλλάξει τη ζωή τους ολόκληρη και να τους φέρει μέσα στη βασιλεία Του.
Αυτούς ο Θεός προόρισε να κηρύξουν την Είδηση.
Μπορείς να φανταστείς, αδελφέ μου, τι ευθύνη
έχουμε εμείς οι πιστοί στο σημείο αυτό! Ο λόγος του Θεού το λέει καθαρά πως ο
Κύριος δε μας έφερε στη σωτηρία για να την απολαύσουμε εγωιστικά και πάνω σ'
αυτή να κοιμηθούμε σαν σε μαξιλάρι, αλλά μας προόρισε συγχρόνως να 'μαστε το
φως του κόσμου, το αλάτι της γης, οι πρέσβεις Του στον πλανήτη αυτό, οι
στρατιώτες Του, οι μάρτυρες Του έως εσχάτου της γης. Αυτή είναι η αποστολή μας.
Να φέρουμε στον κόσμο τα καλά νέα της αγάπης
Του για τον αμαρτωλό. Κι αν απ' το στόμα μας δεν κηρυχτεί, πως θ' ακουστεί;
Πως θα πιστευτεί, πολύ περισσότερο πως θα μπει μέσα στις ζωές των ανθρώπων για
να τις σώσει;
Ας προσέξουμε όλοι εμείς, τα αναγεννημένα
παιδιά του Θεού, τις ευθύνες μας. Βρισκόμαστε στις τελευταίες μέρες όχι απλά
του πολιτισμού μας, που κι αυτός όπως οι τριάντα δύο προηγούμενοί του σε λίγο
θα πέσει, βρισκόμαστε στο τέλος μιας περιόδου, που θα επακολουθήσουν μεγάλα
γεγονότα, τέτοια, που στη γη μας ποτέ δεν ξανασυνέβηκαν ούτε και θα συμβούν.
Η εμφάνιση ενός παγκόσμιου ηγέτη που θα
εξουσιάσει τις κυβερνήσεις όλων των λαών, του Αντίχριστου, δεν ξανασυνέβηκε. Η
αμέσως μετά Έλευση του γιου του Θεού που θα έρθει ξανά στον κόσμο, όχι τώρα με
σχήμα ταπεινού και κοινού ανθρώπου για να σώσει τον άνθρωπο, αλλά στη μορφή της
μεγαλοπρέπειας και της δύναμης ενός Βασιλιά και Κριτή, που θα έρθει να κρίνει
τον άνθρωπο, αυτό δεν ξανασυνέβηκε.
Ο δίκαιος θυμός και η άγια οργή του Θεού
προς την αποστάτιδα ανθρωπότητα, που θα εξαπολυθούν πάνω σ' όλη τη γη μας, κι
αυτό δεν ξανασυνέβηκε.
Ζούμε σ' αυτές τις τελευταίες ώρες. Δεν
υπάρχει αμφιβολία αν βρισκόμαστε σ' αυτές τις ώρες, το ερώτημα είναι αν σ'
αυτές τις ώρες εμείς σαν πιστοί εκπληρώνουμε το σκοπό για τον οποίο ο Κύριος
μας έσωσε και μας διατηρεί σ' αυτή τη ζωή.
Το ότι ο κόσμος βαδίζει προς το χάος και την
καταστροφή, αυτό είναι αναμφίβολο. Άλλωστε, ήδη το χάος αυτό το ζει στην
ατομική, την οικογενειακή, την κοινωνική του ζωή, στις σχέσεις των εθνών. Ένα
χάος μας περιτριγυρίζει, τίποτε άλλο. Αδιέξοδα ατελείωτα, ερωτηματικά φοβερά,
ενδεχόμενα δραματικά μας συναντούν διαρκώς κι απορούμε πώς ήρθαν. Και πόσα θα
'ρθουν ακόμα! Βρισκόμαστε στην πτώση του πολιτισμού μας, σε μια μεγάλη καμπή
της ιστορίας μας.
Ένας ιστορικός, ο Γκίμπσον, έλεγε πως πέντε
ήταν τα αίτια που προκάλεσαν την κατάρρευση της περίφημης Ρωμαϊκής
αυτοκρατορίας.
1. Η διάλυση της οικογένειας. Η
αύξηση του αριθμού των διαζυγίων που από μέρα σε μέρα πλήθαιναν. Οι απιστίες
των συζύγων μεταξύ τους. Η ανυπακοή των παιδιών στους γονείς με όλα τα
παρεπόμενα.
2. Οι φόροι. Όσο περνούσαν τα
χρόνια, το κράτος επέβαλλε καινούριες φορολογίες στους πολίτες. Γιατί; Διότι
μεγάλωναν οι εξοπλισμοί, διότι οι πολίτες έπρεπε να ζουν πιο άνετη ζωή, ανάλογη
με την τεχνολογία της εποχής με συνέπεια το κράτος συνεχώς να δαπανά και να
εισπράττει.
3. Η φιληδονία των πολιτών και
η εξ αυτής επιδίωξη απολαύσεων είχε φτάσει σε υπέρτατο βαθμό. Δε ζητούσαν οι
άνθρωποι τίποτ’ άλλο παρά τρόπους και μέσα να διασκεδάσουν, να ταξιδέψουν, να
παρακολουθήσουν αθλητικά παιχνίδια και σπορ.
4. Οι εξοπλισμοί. Νέες
πολεμικές μηχανές, περισσότεροι στρατευμένοι, βλέψεις για ευρύτερη εξάπλωση
της αυτοκρατορίας, για κατάληψη νέων εδαφών. Χωρίς να αντιλαμβάνονται πως ο
εχθρός δε βρισκόταν έξω από την αυτοκρατορία, αλλά μέσα σ' αυτήν κι ήταν ο
ηθικός της ξεπεσμός. Απ' τη μια εξοπλιζόταν, αλλά απ' την άλλη κατέρρεε. Το
ψέμα, η απάτη, η υπερηφάνεια, η βρωμιά, η αθεΐα είχαν φτάσει στο κατακόρυφο.
5. Η θρησκευτική διαφθορά. Όλα
είχαν διαφθαρεί στον τομέα της σχέσης του ανθρώπου με το Θεό. Η λέξη Θεός είχε
μεταβληθεί σε εμπόρευμα για κοινή εκμετάλλευση. Η λέξη Θεός είχε γίνει
πλατφόρμα για την προβολή και την επίδειξη εγωιστών και κενόδοξων ανθρώπων.
Κι ενώ μελετάς τα αίτια τούτα, βλέπεις να
υπάρχουν και να επικρατούν τα ίδια και σήμερα. Τίποτα διαφορετικό απ' όλα αυτά
δε συμβαίνει σήμερα σ' ολόκληρο τον πλανήτη μας. Μπορείς λοιπόν με βεβαιότητα
να πεις πως κι εμείς βρισκόμαστε κοντά στο τέλος, κοντά σε νέες δραματικές
εξελίξεις σε παγκόσμια κλίμακα.
Η μεγαλύτερη απειλή για τη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία
δεν ήταν κάποιος εξωτερικός εχθρός ούτε ακόμα κάποιος εσωτερικός εχθρός - η
ηθική της διαφθορά, όπως αναφέρθηκε. Η απειλή της ήταν ο ίδιος ο Θεός. Ένας
Θεός αδικημένος και περιφρονημένος απ' τους ανθρώπους, ένας Θεός ηθικής τάξης,
που σαν τέτοιος θα έπρεπε να φέρει την κρίση Του. Και την έφερε και τη φέρνει
πάντα, σε κάθε παρόμοια περίπτωση. Θα τη φέρει και τώρα, στη δική μας
περίπτωση, στις δικές μας μέρες.
Τα πράγματα, αδελφοί μου, με το Ευαγγέλιο σαν
είδηση που έρχεται να σώσει το χαώδη άνθρωπο της χαώδους εποχής μας, είναι
σοβαρότατα. Όταν σκεφτούμε εμείς οι πιστοί, που είμαστε και οι μόνοι που
μπορούμε να το καταλάβουμε αυτό, πως το έργο του ευαγγελισμού είναι ένα μεγάλο
έργο, το μεγαλύτερο που ενδιαφέρεται ο Θεός να γίνει και πως το έργο αυτό το
έχει αναθέσει σε μας, τότε θα πρέπει αυτό να πάρει την πρώτη θέση στη ζωή μας.
Αν το πρώτο ενδιαφέρον και η μεγαλύτερή
επιθυμία του Θεού είναι να σώσει ανθρώπους, ρωτάω εσένα, αδελφέ μου, ρωτάω και
τον εαυτό μου, που γνωρίσαμε αυτή την αλήθεια, θα μπορούσες εσύ ή εγώ να ζήσουμε
για κάτι λιγότερο ή διαφορετικό απ' αυτό;
Δε βγαίνει καθαρό μέσα από το λόγο του Θεού
εκείνο που είπε κάποτε ο Κύριος, πως θα πρέπει όλοι μας «να ζητάμε πρώτα τη
βασιλεία του θεού,..» και να περιμένουμε όλα τα άλλα Εκείνος να μας τα
προσθέτει;
Θα μπορούσαμε εμείς ν' αλλάξουμε τη σειρά;
θα μπορούσαμε να βάλουμε άλλες προτεραιότητες; Κι όταν δίνεται η εντολή: «Υπάγετε
εις όλον τον κόσμον και κηρύξατε το Ευαγγέλιον...», ας λάβουμε υπόψη μας
πως δε δίνεται μόνο σε κείνους που ανεβαίνουν στον άμβωνα, αλλά σε όλους μας,
θα 'ταν σωστή πλάνη να πιστεύαμε το αντίθετο. Όταν ο Κύριος είπε: «πορευθέντες
μαθητεύσατε...», εννοούσε τον κάθε πιστό. Όταν είπε: «θα είσθε μάρτυρές
μου...» εννοούσε τον κάθε πιστό. Όταν ο Παύλος δια Πνεύματος Αγίου είπε
στον Τιμόθεο: «κήρυξον τον λόγον..,», δεν το έλεγε μόνο σ' αυτόν, αλλά
στον καθέναν που πήρε τη γνώση και την πείρα του Ευαγγελίου και τη συναίσθηση
της ευθύνης πως πρέπει να το κηρύξει. Να το μιλήσει είτε με τα χείλη του, είτε
με την προσευχή του, είτε με τη ζωή του.
Υπάρχουν τόσοι τρόποι να κηρυχτεί το
Ευαγγέλιο. Δεν έχει σημασία ο τρόπος, σημασία έχει πως πρέπει να κηρυχτεί.
Είναι ανάγκη να σπεύσουμε να το κηρύξουμε διότι οι μέρες κλείνουν, σε λίγο θα
εκπνεύσει κάθε ευκαιρία.
Είθε να 'μπαινες σε περισυλλογή και σε περσότερη
προσευχή για κάποια σχετική σου απόφαση, αδελφέ μου, που διαβάζεις τις σκέψεις
τούτες. Διότι έτσι κάνοντας και τον εαυτό σου θα βοηθήσεις και «τους ακούγοντας
σε θα σώσεις» (Α' Τιμ.δ:16).
Μακάρι να αντηχούσε δυνατά για τελευταία φορά
το «κήρυξον τον λόγον, επίμενε εγκαίρως, ακαίρως, έλεγξον, επίπληξον,
πρότρεψον με τα πάσης μακροθυμίας και διδαχής» (Β' Τιμ.δ:2).
Μακάρι να υπάκουες πρόθυμα στην προτροπή
τούτη του λόγου του Θεού. Ο Θεός να σ' ευλογήσει.