Καθώς ο Θεός ενέπνευσε το Μωυσή να γράψει το βιβλίο της Γένεσης, βλέπουμε ότι έδωσε μεγάλη έμφαση στο όνομά Του και στους τίτλους Του. Για ένα προσεκτικό μελετητή, υπάρχουν πατρόν και σχέδια όσο αφορά στη χρήση του ονόματος ΓΙΑΧΒΕ και του τίτλου ΕΛΟΧΙΜ.
ΕΛΟΧΙΜ σημαίνει όπως είπαμε Θεός και έχει την έννοια της
πολυπληθούς δύναμης. Υποδηλώνει ισχύ και έτσι φανερώνει την ιδέα του
Δημιουργού. Δεν είναι τυχαίο ότι στα 34 πρώτα εδάφια της Γένεσης (α:1-β:3),
κατά την εξιστόρηση της δημιουργίας, ο όρος ΕΛΟΧΙΜ χρησιμοποιείται 34 φορές και
το όνομα ΓΙΑΧΒΕ δεν χρησιμοποιείται καθόλου. Ο Θεός εδώ αναφέρεται με τον
πληθυντικό μεγαλειότητας δείχνοντας όλη τη δύναμή Του σαν μέγας Δημιουργός.
Στα επόμενα 45 εδάφια (β:4-γ:24), το ΕΛΟΧΙΜ φαίνεται μόνο 3 φορές
και η έμφαση μεταφέρεται στον ονομαστικό τίτλο ΓΙΑΧΒΕ-ΕΛΟΧΙΜ. Και αυτό γιατί το
ΓΙΑΧΒΕ είναι το όνομα της διαθήκης του Θεού με τον άνθρωπο, και σ' αυτά τα
εδάφια η Γραφή διαλέγεται με τη δημιουργία, πτώση και κατ' υπόσχεση λύτρωση του
ανθρωπίνου γένους.
Ο ΕΛΟΧΙΜ δημιούργησε τα πάντα, ο ΓΙΑΧΒΕ όμως έκανε διαθήκη με τον
άνθρωπο. Για να μην παρεξηγήσουν ορισμένοι και νομίσουν άλλο Θεό τον ΕΛΟΧΙΜ και
άλλο τον ΓΙΑΧΒΕ, ονομάζει τον εαυτό Του σ' αυτά τα εδάφια ΓΙAΧOΥΕ-ΕΛΟΧΙΜ.
Στα επόμενα 46 κεφάλαια της Γένεσης οι όροι ΓΙΑΧΒΕ και ΕΛΟΧΙΜ
εναλλάσσονται (ΓΙΑΧΒΕ 132 φορές και ΕΛΟΧΙΜ 137 φορές).
Οι διάφορες ονομασίες που χρησιμοποιούνται για το Θεό, οδήγησαν
τους σκεπτικιστές να διδάξουν ότι η Γένεση και η Πεντάτευχος γράφτηκαν από
διαφορετικούς συγγραφείς πράγμα που είναι καταφανώς λάθος.
Το ΓΙΑΧΒΕ χρησιμοποιείται όταν ο Θεός προτίθεται να επικοινωνήσει
με τον άνθρωπο.
Το ΕΛΟΧΙΜ χρησιμοποιείται όταν θέλει να τονίσει την ισχύ της
παντοδυναμίας Του. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα γι’ αυτό όπως:
Γέν.ς:22 Ο ΕΛΟΧΙΜ πρόσταξε, αλλά ο ΓΙΑΧΒΕ έκλεισε την κιβωτό επάνω
αυτού Γέν.ζ:16.
Γέν.θ:26 Είναι ο Ευλογητός ο ΓΙΑΧΒΕ του Σημ (από τον οποίο ο
Αβραάμ-Δαβίδ-Χριστός), αλλά είναι ο ΕΛΟΧΙΜ στους Χαμ και Ιάφεθ.
Γέν.γ:1 Ο Σατανάς δεν χρησιμοποίησε το όνομα ΓΙΑΧΒΕ.
Γέν.η:20, ιβ:7 Τα θυσιαστήρια κτιζόταν στο όνομα του ΓΙΑΧΒΕ γιατί
το όνομα φανερώνει κοινωνία.
Γέν.μθ:18 Η Σωτηρία είναι συνδεδεμένη με το όνομά Του.
Επειδή υπάρχουν διάφορα ονόματα και τίτλοι του Θεού, αυτό δεν
σημαίνει ότι υπάρχουν ανάλογα πρόσωπα μέσα στη Θεότητα. Δύο παραδείγματα είναι
αρκετά να μας πείσουν:
Δευτ.ε:9 «...διότι εγώ είμαι ο ΓΙΑΧΒΕ, ο ΕΛΟΧΙΜ σου,
είμαι ΕΛ ζηλότυπος».
Δευτ.ι:17 «..διότι ΓΙΑΧΒΕ ο ΕΛΟΧΙΜ σας, είναι ΕΛΟΧΙΜ των
ελοχίμ και ΑΔΟΝΑΪ των αδονάϊ, ΕΛ μέγας, ισχυρός και φοβερός».
Πολλά εδάφια μπορούν να παρατεθούν τα οποία εξισώνουν τους
διαφόρους τίτλους του Θεού. Ο ΓΙΑΧΒΕ είναι ο ΕΛ, και ο ΓΙΑΧΒΕ είναι ο ΕΛΟΧΙΜ,
και ο ΕΛ είναι ο ΕΛΟΧΙΜ. Οι αποδείξεις ακολουθούν:
1. Ο ΓΙΑΧΒΕ είναι ο ΕΛ
· Γέν.ιζ:1 «Και
εφάνει ο ΓΙΑΧΒΕ εις τον Αβραάμ και είπε προς αυτόν, εγώ είμαι ΕΛ ο Παντοκράτωρ».
· Δευτ.δ:31 «Διότι
ο ΓΙΑΧΒΕ είναι ΕΛ οικτίρμων».
· Β'
Σαμ.κβ:32 «Διότι τίς είναι ΕΛ πλην του ΓΙΑΧΒΕ;».
· Ψαλμ.ριη:17 «Ο
ΕΛ είναι ο ΓΙΑΧΒΕ».
· Ησ.μγ:12 «Σείς
είσθε μάρτυρές μου λέγει ΓΙΑΧΒΕ και εγώ ο ΕΛ».
· Ιερεμ.λβ:18
«Ο ΕΛ ο μέγας ο ισχυρός, ΓΙΑΧΒΕ των δυνάμεων το όνομα Αυτού».
· Δαν.θ:4 «Και
εδεήθην προς ΓΙΑΧΒΕ ΕΛΟΧΙΜ μου και εξωμολογήθην και είπον, ω ΑΔΟΝΑΪ ο μέγας και
φοβερός ΕΛ...».
· Ιωάν.δ:2 «Και
προσευχήθη προς τον ΓΙΑΧΒΕ και είπεν.... διότι εγνώριζον ότι συ είσαι ΕΛ
ελεήμων».
2. Ο ΓΙΑΧΒΕ είναι ΕΛΟΧΙΜ
· Γέν.κδ:3 «..και σε ορκίσει εις ΓΙΑΧΒΕ τον ΕΛΟΧΙΜ του ουρανού και τον ΕΛΟΧΙΜ της γης..»
· Έξοδ.γ:15 «..ΓΙΑΧΒΕ ΕΛΟΧΙΜ των πατέρων σας, ο ΕΛΟΧΙΜ του Αβραάμ, ο ΕΛΟΧΙΜ του Ισαάκ,
ο ΕΛΟΧΙΜ του Ιακώβ».
· Έξοδ.κ:2 «Εγώ
είμαι ΓΙΑΧΒΕ ο ΕΛΟΧΙΜ σου..»
· Ησ.μδ:6 «Ούτω
λέγει ΓΙΑΧΒΕ... εκτός εμού δεν υπάρχει ΕΛΟΧΙΜ»
· Ησ.με:5 «Εγώ
είμαι ο ΓΙΑΧΒΕ και δεν είναι άλλος δεν υπάρχει εκτός εμού ΕΛΟΧΙΜ».
· Ησ.με:18 «Διότι
ούτω λέγει ΓΙΑΧΒΕ ο ποιήσας τους ουρανούς αυτός ο ΕΛΟΧΙΜ ο πλάσας αυτήν και
ποιήσας αυτήν».
· Ιερεμ.ι:10 «Αλλ'
ο ΓΙΑΧΒΕ είναι ΕΛΟΧΙΜ αληθινός, είναι ΕΛΟΧΙΜ ζων..».
· Ησ.λζ:20
«Τώρα λοιπόν ΓΙΑΧΒΕ ΕΛΟΧΙΜ ημών..».
· Ιωήλ
β:27 «Και θέλετε γνωρίσει ότι Εγώ είμαι εν μέσω
του Ισραήλ και Εγώ είμαι ΓΙΑΧΒΕ ο ΕΛΟΧΙΜ σας και δεν είναι άλλος ουδείς..».
3. Ο ΕΛ είναι ο ΕΛΟΧΙΜ
· Γέν.λε:11 «Είπε
δε πρός αυτόν ο ΕΛΟΧΙΜ, Εγώ είμαι ο ΕΛ ο Παντοκράτωρ».
· Έξοδ.κ:5 «..διότι εγώ ΓΙΑΧΒΕ ο ΕΛΟΧΙΜ σου είμαι ΕΛ ζηλότυπος…»
· Δευτ.δ:24 «Διότι
ΓΙΑΧΒΕ ο ΕΛΟΧΙΜ σου είναι πυρ καταναλίσκον, ΕΛ ζηλότυπος».
· Ι.
Ναυή κδ:19 «..λατρεύετε τον ΓΙΑΧΒΕ διότι
αυτός είναι ΕΛΟΧΙΜ Άγιος είναι ΕΛ ζηλωτής..».
· Ψαλμ.κβ:1-2 «ΕΛ
μου ΕΛ μου διατί με εγκατέλειπες; διατί ίστασαι μακράν... ΕΛΟΧΙΜ μου κράζω την
ημέραν....».
· Ης.με:21 «Δέν
υπάρχει εκτός εμού άλλος ΕΛΟΧΙΜ ΕΛ δίκαιος και Σωτήρ δέν υπάρχει εκτός εμού..».
· Ησ.μς:9 «Διότι
εγώ είμαι ΕΛ και δεν υπάρχει άλλος Εγώ είμαι ΕΛΟΧΙΜ και ουδείς όμοιός μου..».
· Δαν.θ:4 «Και
εδεήθην προς ΓΙΑΧΒΕ τον ΕΛΟΧΑΪ και εξωμολογήθην και είπον, ω ΑΔΟΝΑΪ ο μέγας και
φοβερός ΕΛ....».
4. Ο ΕΛ είναι ο ΕΛΟΧΙΜ και ο ΓΙΑΧΒΕ
· Έξοδ.ιε:2 «Ο
ΓΙΑΧΒΕ είναι η δύναμίς μου και το άσμα μου και εστάθη η σωτηρία μου αυτός είναι
ΕΛ μου και θέλω δοξάσει αυτόν ΕΛΟΧΙΜ του πατρός μου και θέλω υψώσει αυτόν».
· Έξοδ.κ:5 «..διότι εγώ ΓΙΑΧΒΕ ο ΕΛΟΧΙΜ σου είμαι ΕΛ ζηλότυπος…»
· Ι.
Ναυή κδ:19 «..λατρεύετε τον ΓΙΑΧΒΕ διότι αυτός είναι
ΕΛΟΧΙΜ Άγιος είναι ΕΛ ζηλωτής..».
· Β' Σαμ.κβ:32 «Διότι
τίς ΕΛ πλήν του ΓΙΑΧΒΕ και τις φρούριον πλήν του ΕΛΟΧΙΜ ημών;»
· Νεεμ.α:5 «Και
είπα, Δέομαι ΓΙΑΧΒΕ, ΕΛΟΧΙΜ του ουρανού και μέγας και φοβερός ΕΛ..».
· Ψαλμ.99:8 «ΓΙΑΧΒΕ
ΕΛΟΧΙΜ ημών συ εισήκουσας αυτών έγεινας εις αυτούς ΕΛ συγχωρητικός..».
· Ψαλμ.ρμς:5 «..είναι
ο ΕΛ του Ιακώβ του οποίου η ελπίς είναι επί ΓΙΑΧΒΕ του ΕΛΟΧΙΜ αυτού..».
· Ησ.με:21 «...τίς εφανέρωσε... ουχί εγώ ο ΓΙΑΧΒΕ; και δεν υπάρχει εκτός εμού άλλος
ΕΛΟΧΙΜ ΕΛ δίκαιος και σωτήρ δε υπάρχει εκτός εμού..».
· Δαν.θ:4 «Και
εδεήθην προς ΓΙΑΧΒΕ τον ΕΛΟΧΑΪ και εξωμολογήθην και είπον, ω ΑΔΟΝΑΪ ο μέγας και
φοβερός ΕΛ....».
Είδαμε λοιπόν ότι η χρησιμοποίηση του ΕΛ, ΕΛΟΧΙΜ και ΓΙΑΧΒΕ μέσα
στην Π.Δ. είναι εναλλασσόμενη όσο αφορά στην ταυτότητα του Θεού.
Δηλαδή δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι βλέπουμε τρία πρόσωπα
στα ονόματα αυτά, γιατί ο ΓΙΑΧΒΕ είναι ο ίδιος ο ΕΛ και ο ΕΛΟΧΙΜ και δεν
υπάρχει άλλος εκτός από Αυτόν.
Στη συνέχεια θα δούμε 13 ομάδες εδαφίων που είναι παράλληλες
μεταξύ τους και κάθε μία αναφέρεται στην ίδια ιδιότητα ή γεγονός με διαφορετικό
κάθε φορά όρο για τη θεότητα.
Αυτά δείχνουν πως ο ΓΙΑΧΒΕ είναι ο ίδιος με τον ΕΛ και τον ΕΛΟΧΙΜ
και ότι τα τρία αυτά ονόματα αναφέρονται στον ΕΝΑ αληθινό Θεό ο οποίος είναι
ΕΙΣ και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ!