Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:24-25



υμίν δε λέγω τοις λοιποίς τοις εν Θυατείροις, όσοι ουκ έχουσιν την διδαχήν ταύτην οίτινες ουκ έγνωσαν τα βαθέα του Σατανά, ως λέγουσι, ού βάλλω εφ’ υμάς άλλο βάρος.

υμίν δε λέγω

Αναφέρεται στον αληθινό λαό του Θεού, τους δίκαιους, που δεν συγκοινωνούν με την πνευματική Βαβυλώνα, την Ιεζάβελ και τις διδασκαλίες της.

Είναι αυτοί που γνωρίζουν και πιστεύουν ότι ο Ιησούς είναι η κεφαλή της εκκλησίας και όχι αυτοί οι απατεώνες που με χλιδή και πολυτέλεια στέκονται ντυμένοι ρούχα γεμάτα χρυσάφι και πετράδια και λένε ότι είναι Πατριάρχες και Πάπες, και δεν είναι παρά όργανα του Σατανά για να πλανούν την οικουμένην όλη.

τα βαθέα του Σατανά, ως λέγουσι

Αναφέρεται στους ψεύτικους ανθρώπους του Θεού. Βέβαια δεν έλεγαν ότι αυτά που δίδασκαν ήταν τα βάθη και τα μυστήρια του Σατανά, γιατί τότε θα ήταν απάτη. Όπως είδαμε είμαστε σε μια περίοδο που ο λόγος του Θεού δεν ήταν ανοικτός σε όλους γιατί οι κεφαλές της εκκλησίας το απαγόρευαν (όπως και σήμερα). Φυσικό λοιπόν ήταν, τα πάντα να έχουν καταληφθεί από δαιμόνια, γιατί αυτό είναι το αποτέλεσμα κάθε φορά που ο λόγος του Θεού κλειδώνεται και δεν διδάσκεται κι έτσι έχουμε μια περίοδο που η μαγεία συνυπάρχει με την «εκκλησία».

Μιλούσαν όμως για μυστήρια και βαθέα πράγματα που οι ίδιοι εφεύραν και ονόμασαν, όπως το μυστήριο της Μετουσίωσης, το μυστήριο της αειπαρθενίας και ένα σωρό άλλα μυστήρια τα οποία είναι τόσο βαθέα που μόνο οι «ιερείς» πρέπει να γνωρίζουν και όχι ο λαός γιατί δεν μπορεί να τα καταλάβει. Απλά πράγματα του λόγου του Θεού, μετατρέπονται σε μυστήρια, όπως το «χρίσμα» που δεν είναι τίποτα άλλο από το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος, το οποίο ο Κύριος δίνει στα παιδιά Του. Επειδή όμως αυτοί δεν μπορούσαν να το έχουν, αφού δεν ήταν γνήσια παιδιά του Θεού, για να το αντικαταστήσουν το μετέτρεψαν σε μια επάλειψη με λάδι. Έτσι, όλοι αυτοί οι «ιερείς» οι πόρνοι οι κλέφτες και υποκριτές εννοείται ότι είναι χρισμένοι κατά κάποιο μυστηριώδη τρόπο, βαθύ, που ο κόσμος δεν καταλαβαίνει.

Το ίδιο συμβαίνει με το «μυστήριο της ιεροσύνης». Ο Θεός είπε ότι όλοι οι πιστοί είναι βασιλεία ιερέων (Α’ Πετρ.β:9). Αυτοί όμως έκλεψαν τα δίκαια δικαιώματα των πιστών, την πολύτιμη θέση τους μπροστά στο Θεό σαν υιοί και συγκληρονόμοι του Χριστού. Ήθελαν να εκμεταλλευτούν και να άρχουν παράνομα πάνω στο λαό του Θεού. Έτσι, έφτιαξαν μια ειδική τάξη, την τάξη των ιερέων, περιέβαλαν τους εαυτούς τους με βαθειά μυστήρια και βάθη «του Σατανά» κι έτσι βασιλεύουν μέχρι τώρα.

Δεν υπάρχει λοιπόν στην ουσία κανένα βάθος, γι’ αυτό λέει «ως λέγουσι», αλλά απλά είναι το ίδιο παλιό παιχνίδι που παίζει ο Σατανάς με την Βαβυλώνα και πλανά τον κόσμο ώστε να παρασύρεται από τα ψεύδη και να καταστρέφεται.

Ου βάλλω εφ’ υμάς άλλο βάρος

Ο κόσμος που στεκόταν για την αλήθεια, ήταν πραγματικά αξιέπαινος γιατί το σκοτάδι, η πλύση εγκεφάλου και τα δεσμά που υπήρχαν γύρω του ήταν σε τέτοιο βαθμό, που χρειαζόταν πολύ δύναμη μόνο και μόνο για να σταθούν στην πίστη. Η μόνη εκκλησία που υπήρχε ήταν η Καθολική (Ανατολική και Δυτική) κι αν τολμούσες να επαναστατήσεις ήσουν μόνος σου, γιατί ήσουν αυτόματα αντίθετος με την κατεστημένη πανίσχυρη και πάνοπλη (όχι με τα όπλα του φωτός) ψευδοεκκλησία.

Ο Ιησούς τους λέει λοιπόν ότι το ότι στέκονται, έστω και τόσο, παρόλο που δεν γνωρίζουν το λόγο, δεν έχουν το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος, δεν έχουν όλη την αποκάλυψη, δεν ξέρουν τα μεγαλεία του Θεού, είναι αρκετό και δεν πρόκειται να βάλει άλλο βάρος επάνω τους γιατί είναι αρκετό αυτό που έχουν. Αρκεί να κρατάνε αυτό το λίγο που έχουν, να μένουν μέχρι τέλους πιστοί, και ο Κύριος θα τους ανταμείψει.


ΑΠΟΚ.β:25 πλήν ό έχετε κρατήσατε άχρις ού αν ήξω

πλήν ό έχετε

Αναφέρεται στο εδ.19 δηλαδή στα έργα, την αγάπη, την πίστη, τη διακονία και την υπομονή. Αυτά να τα κρατήσουν και να επιμείνουν σ’ αυτά.

άχρις ού αν ήξω

Το «αν» εδώ είναι αοριστολογικό και ερμηνεύεται σαν «έως, οποτεδήποτε» δηλαδή υπάρχει μια αοριστία για τον ερχομό του Ιησού σ’ αυτή την περίοδο. Ο Ιησούς βέβαια ήρθε και για εκείνους, ήρθε με την έννοια, ότι τους πήρε μαζί Του όταν πέθαναν.