Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ (3)

Εβρ.α:4 τοσούτον ανώτερος των αγγέλων γενόμενος, όσον εξοχώτερον υπέρ αυτούς όνομα εκληρονόμησε.
Οι άγγελοι κατέχουν μια εξέχουσα θέση μέσα στη Γραφή και χαίρουν μεγάλης εκτίμησης. Εδώ τώρα βλέπουμε μια σύγκριση ανάμεσα στους αγγέλους και τον Ιησού Χριστό. Αυτό δεν γίνεται για ν’ αφαιρεθεί ο σεβασμός και η τιμή προς τους αγγέλους, αλλά μάλλον για να δοθεί έμφαση, με τη σύγκριση, στη μεγαλειότητα του Ιησού.

Έγινε ανώτερος από τους αγγέλους και έγινε τόσο πιο μεγάλος όσο το όνομα που κληρονόμησε.

Ιωαν.ιζ:11 τήρησον αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματι σου δέδωκας μοι

Πραξ.ζ:53 οίτινες ελάβετε τον νόμον εκ διαταγών αγγέλων και δεν εφυλάξατε.

Τους λέει ότι έλαβαν τον νόμο από διαταγές αγγέλων. Το νόμο όμως τον έδωσε ο Θεός στο Μωυσή. Ήταν φανερώσεις αγγέλων δια μέσου των οποίων ο Θεός μιλούσε. Βλέπουμε ότι ο Θεός φανερώνεται και δίνει διαταγές.

Γαλ.γ:19 Διά τι λοιπόν εδόθη ο νόμος; Εξ αιτίας των παραβάσεων προσετέθη, εωσού έλθη το σπέρμα, προς το οποίον έγεινεν η επαγγελία, διαταχθείς δι' αγγέλων διά χειρός μεσίτου·
Η υπεροχή του Ιησού ως προς τους αγγέλους φαίνεται σε πέντε σημεία:
1.Οι άγγελοι είναι υπηρέτες, ο Ιησούς είναι ο μονογενής Υιός (Εβρ.α:5,7,14).
2.Οι άγγελοι διατάσσονται να Τον λατρεύουν, ο Ιησούς είναι το αντικείμενο της λατρείας (α:6).
3.Οι άγγελοι είναι κτίσματα, Αυτός είναι ο δημιουργός (α:7-12).
4.Αυτοί είναι υπηρέτες ως προς τη σωτηρία, ο Ιησούς είναι ο Σωτήρας (α:13,14).
5.Ο Ιησούς είναι ο κυβερνήτης του μέλλοντα αιώνα ενώ οι άγγελοι είναι υποκείμενοι (β:5).
Οι άγγελοι είναι πνεύματα αποστελλόμενα προς υπηρεσία, να υπηρετήσουν εμάς, γι’ αυτό τους έκανε ο Θεός.

Εβρ.β:9 τον δε ολίγον τι παρά τους αγγέλους ηλαττωμένον Ιησούν βλέπομεν διά το πάθημα του θανάτου με δόξαν και τιμήν εστεφανωμένον, διά να γευθή θάνατον υπέρ παντός ανθρώπου διά της χάριτος του Θεού.

Βλέπουμε εδώ το Χριστό να είναι λίγο ελαττωμένος από τους αγγέλους όταν όμως ήταν εδώ στη Γή. Οι άγγελοι έχουν μια θέση ανώτερη από τους ανθρώπους, τώρα. Αλλά όταν ο άνθρωπος έρθει στην παρουσία του Θεού παίρνει μια πολύ πιο υψηλή θέση.

α:14 Ο ρόλος των αγγέλων μας δίδεται σ’ αυτό το εδάφιο. Είναι υπηρέτες σ’ αυτούς που πρόκειται να κληρονομήσουν τη σωτηρία. Είναι υπηρέτες Θεού. Έχουν κάποιο μήνυμα που είναι αληθινό, αλλά περιορισμένο. Είναι κατώτεροι κι απ’ τον Ιησού κι απ’ αυτούς που πρόκειται να κληρονομήσουν τη σωτηρία.
Οι άγγελοι είναι ένδοξοι και δυνατοί, αλλά ο Ιησούς είναι ακόμα πιο ένδοξος και Παντοδύναμος. Είναι τόσο ανώτερος απ’ τους αγγέλους (α:4).
Ο Θεός δημιούργησε αυτά τα όντα με την τρομερή ισχύ(2 απ’ αυτούς κάψανε τα Σόδομα και τα Γόμορρα) για μας, για να μας υπηρετήσουν.

Φιλιπ.β:9 Διά τούτο και ο Θεός υπερύψωσεν αυτόν και εχάρισεν εις αυτόν όνομα το υπέρ παν όνομα,

Ης.μβ:8 Εγώ είμαι ο Κύριος· τούτο είναι το όνομά μου· και δεν θέλω δώσει την δόξαν μου εις άλλον ουδέ την αίνεσίν μου εις τα γλυπτά.

Ο Χριστός όμως πήρε όλη τη δόξα. Αυτός είπε: Εδόθη εις εμέ πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης (Ματθ.κη:18).

Δεν μπορεί πια να πει κανείς ότι ο Χριστός είναι άγγελος αλλά ο ίδιος ο Γιάχβε.

Ιωβ α:6 Ημέραν δε τινά ήλθον οι υιοί του Θεού διά να παρασταθώσιν ενώπιον του Κυρίου, και μεταξύ αυτών ήλθε και ο Σατανάς.

Αυτοί οι υιοί είναι άγγελοι αλλά κανένας απ’ αυτούς δεν ονομάζεται «ο Υιός του Θεού» «ο μονογενής» (ο όρος: υιοί του Θεού αναφέρεται και στους πιστούς).

Ψαλμ.πθ:26-27 Αυτός θέλει κράξει προς εμέ, Πατήρ μου είσαι, Θεός μου και πέτρα της σωτηρίας μου. Εγώ βεβαίως θέλω κάμει αυτόν πρωτότοκόν μου, Ύψιστον επί τους βασιλείς της γης.

Εδώ μιλάει για τον Ιησού. Έγινε πρωτότοκος μεταξύ πολλών αδελφών και ο Χριστός μεταβίβασε τον τίτλο και σε μας και μας ονομάζει εκκλησία πρωτοτόκων.

Εβρ.α:5 Διότι προς τίνα των αγγέλων είπε ποτε· Υιός μου είσαι συ, Εγώ σήμερον σε εγέννησα; και πάλιν· Εγώ θέλω είσθαι εις αυτόν Πατήρ, και αυτός θέλει είσθαι εις εμέ Υιός;
 
Ο Θεός γέννησε μόνο ένα υιό το Χριστό και γι’ αυτό λέγεται μονογενής. Τον γέννησε για ένα ειδικό σκοπό, να μπορεί να κατοικήσει μέσα του και να ευλογήσει όλους εμάς. Αποδεικνύει εδώ ο Παύλος τη διπλή φύση του Χριστού. Οι άγγελοι και οι άνθρωποι δημιουργήθηκαν δεν γεννήθηκαν.

Υιός μου είσαι συ, Εγώ σήμερον σε εγέννησα. Οι μάρτυρες του Ιεχωβά λένε ότι ο Χριστός είναι άγγελος. Κανένα άγγελο δεν γέννησε ο Θεός. Και δεν λέει σε κανένα από τους αγγέλους ότι Εγώ θέλω είσθαι εις αυτόν Πατήρ. . . μόνο στον Κύριο Ιησού Χριστό.

Η θεωρία της τριάδας λέει ότι προϋπήρχε ο Θεός Υιός, προ των αιώνων. Όμως, ο Πατέρας λέει: Υιός μου είσαι συ, Εγώ σήμερον σε εγέννησα. Υπάρχει μια χρονική στιγμή που γίνεται αυτή η γέννα. Αυτό είναι προφητεία του Δαβίδ (Ψαλμ.β:7) και του το είπε ο Πατέρας όταν πήγε και κάθισε στα δεξιά Του.

Παρακάτω λέει: Εγώ θέλω είσθαι εις αυτόν Πατήρ, και αυτός θέλει είσθαι εις εμέ Υιός. Αν ο Υιός προϋπήρχε με τον Πατέρα γιατί λέει θέλω είσθαι χρησιμοποιεί δηλαδή μέλλοντα;  

Η προς Εβραίους επιστολή εξηγεί αφ’ ενός μεν τη μεσιτεία του Ιησού Χριστού, ότι ο Χριστός είναι μεσίτης, είναι ο μόνος αρχιερέας, αφετέρου δείχνει το Χριστό σαν τον Κύριο της δόξης, σαν τον πρώτο μεταξύ πολλών αδελφών. Η επιστολή είναι απόλυτα δεμένη με τους τύπους και τα μεγαλεία της Παλιάς Διαθήκης.