Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

Ο Ιησούς σαν Κύριος του πιστού


Η Εκκλησία του Χριστού αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Αυτό είναι φυσικό καθώς εμείς ανήκουμε στο Θεό και ο κόσμος στον πονηρό (Α' Ιωάν. ε:19). Καθήκον μας είναι να διατηρήσουμε την καθαρότητα της Εκκλησίας και της πίστης "ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους'' (Ιούδα 3).
  
Υπάρχουν σήμερα κήρυκες που προσκαλούν τους ανθρώπους στον Ιησού επειδή είναι ο καλύτερος γιατρός του κόσμου. Αν δεχτείς τον Ιησού, λένε, δε θα χρειάζεσαι φάρμακα, δε θα χρειάζεται να πληρώνεις τους γιατρούς. Έλα στον Ιησού και θα είσαι υγιής. Έλα στον Ιησού και θα γίνεις πλούσιος. Έλα στον Ιησού και θα ζεις σε αφθονία και άνεση...

  
Ποιον Ιησού προσφέρουμε στους ανθρώπους; Μήπως έναν Ιησού πολύ φτηνό, που όχι μόνο δεν κοστίζει τίποτα αλλά και βοηθάει να ζούμε με άνεση, χωρίς προβλήματα; Ή τον Ιησού που είναι ΚΥΡΙΟΣ και ΣΩΤΗΡΑΣ;
Η Βίβλος είναι σαφής ότι ο Ιησούς είναι Κύριος. Στην Φιλιπ.β:11 διαβάζουμε: "Ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος εις δόξαν Θεού Πατρός'' (όχι εις δόξαν Θεού Υιού!).
Αν ο Ιησούς δεν είναι Κύριός μας, δεν ανήκουμε στη Βασιλεία Του, δεν είμαστε παιδιά του Θεού, δεν είμαστε νέα κτίσματα, είμαστε ακόμη μέσα στις αμαρτίες μας.

Το Ευαγγέλιο λέει:
"Εάν ομολογήσης διά του στόματός σου τον Κύριον Ιησούν, και πιστεύσης εν τη καρδία σου ότι ο Θεός ανέστησεν αυτόν εκ νεκρών, θέλεις σωθή'' (Ρωμ.ι:9).
 
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να σωθούμε. Υπάρχουν πολλές θρησκείες στον κόσμο και πολλοί θρησκευτικοί δάσκαλοι. Όμως μόνο ο Ιησούς έχει να δείξει τα σημάδια από τα καρφιά. Ποιος πέθανε για τις αμαρτίες μας, ποιος αναστήθηκε για τη δικαίωσή μας; Μόνον ο Ιησούς! Γι' αυτό και είναι ο μόνος δρόμος για να σωθούμε.
 
Είναι σπουδαίο ο Ιησούς να είναι Κύριος στη ζωή του πιστού. Αν ο Ιησούς δεν είναι Κύριος στη ζωή του πιστού, δεν είναι Κύριος στη ζωή της Εκκλησίας και της κοινωνίας.

Αλλά το Ευαγγέλιο καλεί:
"Πάσα γλώσσα να ομολογήση ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος εις δόξαν Θεού Πατρός''.
  
Η Εκκλησία και η κοινωνία απαρτίζονται από άτομα. Συνεπώς, αν ο Ιησούς δεν είναι Κύριος στο άτομο, δεν μπορεί να είναι Κύριος στην Εκκλησία ή την κοινότητα.
  
Ο Ιησούς εργάζεται πάντοτε με άτομα. Δεν είναι εθνικός Σωτήρας της Ελλάδας ή της Βουλγαρίας κ.λ.π., αλλά προσωπικός Σωτήρας δικός μου και δικός σου. Ήρθε να σώσει τον κόσμο από τις αμαρτίες του, όμως καθένας πρέπει να Τον δεχτεί προσωπικά στη ζωή του, επειδή ο Ιησούς αγάπησε εμένα και έδωσε τη ζωή Του για μένα προσωπικά.

Τι σημαίνει να είναι ο Ιησούς Κύριος του πιστού;
    
1. Όταν ο Ιησούς είναι Κύριός μου, αυτό με βάζει σε ΜΙΑ ΝΕΑ ΘΕΣΗ. Δεν είμαι πλέον εχθρός του Θεού, επειδή ο Ιησούς με έχει συμφιλιώσει μαζί Του και έτσι είμαι μπροστά στο Θεό άγιος και άμωμος και ακατάκριτος (Κολ.α:17-22).
Χάρη στον Ιησού έχω ειρήνη με το Θεό (Ρωμ.ε:1), επειδή ο Θεός με ελευθέρωσε από την εξουσία του σκότους και με έφερε στη βασιλεία του αγαπημένου του Υιού (Κολ.α:13). Τώρα είμαι παιδί του Θεού (Α' Ιωάν.γ:2) και σαν παιδί του Θεού πρέπει να Τον τιμώ και να κάνω το θέλημά Του.
   
2. Όταν ο Ιησούς είναι Κύριός μου, αυτό δίνει στη ζωή μου ΝΕΟ ΣΚΟΠΟ. Δεν ζω πια για τον εαυτό μου, αλλά για τον Ιησού. Η ζωή μου ανήκει σ' Εκείνον, που πέθανε για να μου δώσει νέα ζωή. Οφείλω να Τον υπηρετώ κάνοντας το θέλημά Του.
"Σεις είσθε γένος εκλεκτόν, βασίλειον ιεράτευμα, έθνος άγιον, λαός τον οποίον απέκτησεν ο Θεός, διά να εξαγγείλητε τας αρετάς εκείνου'' (Β' Πέτρ.β:9).
Για ποιο λόγο μας απόκτησε ο Θεός; Για να εξαγγείλουμε στον κόσμο τις αρετές Εκείνου που μας κάλεσε "εκ του σκότους εις το θαυμαστόν αυτού φως" (Α' Πέτρ.β:9).
   
3. Όταν ο Ιησούς είναι Κύριός μου, έχω ΝΕΟ ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟ. Βλέπω τον κόσμο με διαφορετικά μάτια - τα μάτια της πίστης. Μερικοί χριστιανοί εκδηλώνουν έκπληξη όταν υποφέρουν. Αλλά γιατί; Ο Ιησούς, λένε, υποσχέθηκε ότι θα φροντίζει για μένα, θα λύνει τα προβλήματά μου, θα με θεραπεύει... Γιατί λοιπόν αντιμετωπίζω προβλήματα; Μήπως υπάρχει κάποιο λάθος στην πίστη μου;

Η Βίβλος μάς συμβουλεύει:
"Πάσαν χαράν νομίσατε, αδελφοί μου, όταν περιπέσητε εις διαφόρους πειρασμούς γνωρίζοντες ότι η δοκιμασία της πίστεώς σας εργάζεται υπομονήν'' (Ιακ.α:2-3).
Μου αρέσει πάρα πολύ η ομολογία του Παύλου, που έλεγε:
"Όθεν ευαρεστούμαι εις τας αδυναμίας, εις τας ύβρεις, εις τας ανάγκας, εις τους διωγμούς, εις τας στενοχωρίας ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ'' (Β' Κορ.ιβ:10).
Κάθε τι στη ζωή μάς δίνει χαρά όταν είναι υπέρ του Χριστού.

Ο Θεός μπορεί να προμηθεύει στις ανάγκες μας με διαφορετικούς τρόπους και όχι πάντοτε σύμφωνα με τις δικές μας επιθυμίες. Μπορεί να μας δώσει εκείνο που χρειαζόμαστε αλλά μπορεί και να μας απαλλάξει από την ανάγκη - να μας κάνει να μη τη νιώθουμε.
Η αλήθεια είναι ότι ο Ιησούς απαντά σε όλες μας τις ανάγκες και λύνει όλα μας τα προβλήματα. Ίσως όχι πάντα όπως εμείς θα θέλαμε, όμως πάντοτε απαντά!
Αυτό δε σημαίνει ότι δε θα έχουμε προβλήματα, αλλά ότι θα έχουμε Εκείνον που ξέρει και μπορεί να τα λύσει και μπορεί να αφαιρέσει τις αμφιβολίες μας όταν Τον έχουμε Κύριο στη ζωή μας.
Σαν άνθρωποι, επιζητούμε τις ευκολίες μας μάλλον παρά τη δόξα του Θεού. Σαν χριστιανοί όμως ο σκοπός μας πρέπει να είναι Η ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ. Ο Κύριος λέει: ``Εγώ είμαι ο Κύριος τούτο είναι το όνομά μου και δεν θέλω δώσει την δόξαν μου εις άλλον'' (Ησ.μβ:8).
 
Τα προβλήματά μας είναι τα υλικά με τα οποία ο Θεός δοξάζει το όνομά Του, και μπορεί να το κάνει μόνο όταν τα εμπιστευόμαστε σ' Εκείνον, παρόλο που δεν γνωρίζουμε με ποιο τρόπο θα το κάνει.
 
Δεν ξέρω με ποιο τρόπο θα με χρησιμοποιήσει ο Θεός για τη δόξα Του. Ίσως όταν Τον υπηρετώ, ίσως όταν υποφέρω γι' Αυτόν, ίσως ενώ είμαι ελεύθερος, ίσως όταν είμαι στη φυλακή, ίσως με τη ζωή, ίσως και με το θάνατό μου. Εκείνος ξέρει καλύτερα από εμένα, αλλά το σπουδαίο είναι να Τον εμπιστεύομαι και να Τον υπηρετώ.
Ο Κύριος Ιησούς προσευχήθηκε στον Πατέρα: "Σε εδόξασα επί της γης το έργον ετελείωσα το οποίον μοι έδωκας διά να κάμω'' (Ιωάν.ιζ:4). Έτσι κι εμείς δοξάζουμε το Θεό όταν κάνουμε όσα μας λέει. Είμαστε μέλη του σώματος του Χριστού -της Εκκλησίας- και θέλει να μας χρησιμοποιεί σαν μέλη δικά Του. Συνεπώς πρέπει να Τον υπακούμε όπως κάθε μέλος στο σώμα υπακούει την κεφαλή.
Επίσης πρέπει να Τον υπηρετούμε με συνέπεια. Μερικές φορές προσπαθούμε να κρύψουμε τους φόβους για τον εαυτό μας πίσω από το ενδιαφέρον μας για την Εκκλησία. Αλλά το μέλλον δεν είναι δικό μας! Σήμερα πρέπει να υπηρετήσουμε το Θεό! Δεν θέλει το ζήλο μας για αύριο αλλά μας θέλει πιστούς σήμερα.
Η απαίτηση του Κυρίου για υποταγή στο θέλημά Του δεν εξαρτάται από τις συνθήκες, ούτε από τους φίλους μας, ούτε από την κοινωνική μας θέση. Ορίζεται από το θέλημα του Θεού. Ο Δανιήλ συνέχισε να προσεύχεται στον Κύριο σαν να μην υπήρχε η απαγόρευση του βασιλιά, σαν να μην υπήρχε ο λάκκος με τα λιοντάρια. Και ο Θεός τον ελευθέρωσε και από τον βασιλιά και από τα λιοντάρια.
Οι ανθρώπινοι νόμοι που ισχύουν σήμερα συχνά αλλάζουν, όμως η δική μας πίστη στηρίζεται στο νόμο του Θεού.
Ο Ιησούς είναι Κύριος. Αλλάζει ολόκληρη τη ζωή μας. Μας δίνει ΝΕΑ ΘΕΣΗ, ΝΕΟ ΣΚΟΠΟ και ΝΕΑ ΟΡΑΣΗ. Μας αξιώνει να τον υπηρετήσουμε και δοξάζει το όνομά Του μέσα από εμάς.
Αλλά ας αναρωτηθούμε: Τι χριστιανοί είμαστε; Βλέπουν οι άλλοι άνθρωποι ότι η ζωή μας είναι διαφορετική; Αν όχι πρέπει να σκεφτούμε κατά πόσον είναι ο Χριστός Κύριος στη ζωή μας.
Κάποιοι θα πουν πως είναι δύσκολο να ζεις για το Χριστό μέσα σ' αυτό τον κόσμο. Αυτό είναι αλήθεια, όπως ήταν δύσκολο και για τον ίδιο τον Ιησού, που οδηγήθηκε στο σταυρό. Αλλά πότε πρέπει να ζήσουμε σαν χριστιανοί; Σ' αυτό τον κόσμο ή στον ουρανό; Πότε πρέπει να εξαγγείλουμε τις αρετές του Θεού; Σ' αυτό τον κόσμο ή στον ουρανό;
Είναι φυσιολογικό να τρώμε με ευχαρίστηση, όταν όμως έχουμε πόνο στο στομάχι ή στα δόντια μας, είναι δύσκολο να απολαύσουμε το φαγητό μας. Αυτό σημαίνει πως όταν η σχέση μας με το Θεό δεν είναι καλή και θέλουμε να εκτελέσουμε το θέλημα του Θεού με τις δικές μας δυνάμεις, αυτό θα είναι δύσκολο.
Όταν όμως ζούμε σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, θα μπορούμε να λέμε μαζί με τον Παύλο:
"Ευαρεστούμαι εις τας αδυναμίας, εις τας ύβρεις, εις τας ανάγκας, εις τους διωγμούς, εις τας στενοχωρίας ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ'' (Β' Κορ.ιβ:10).
Όλα γίνονται απόλαυση όταν είναι για τη χάρη και τη δόξα του Χριστού.
Αν είμαστε ειλικρινείς, όμως, θα πρέπει να ομολογήσουμε πως υπάρχουν πολλά προβλήματα σήμερα ανάμεσα στις εκκλησίες. Η λατρεία μας έχασε την ευσέβεια και τον σεβασμό. Το κοσμικό πνεύμα έχει διεισδύσει στις εκκλησίες. Τον πρώτο καιρό η εκκλησία άλλαζε τον κόσμο. Σήμερα ο κόσμος αλλάζει την εκκλησία.
Ο Κύριος Ιησούς κατηγόρησε τους Ιουδαίους:
"Ο οίκος μου, οίκος προσευχής θέλει ονομάζεσθαι σεις δε εκάμετε αυτόν σπήλαιον ληστών'' (Ματθ.κα:13).
Σήμερα θα μπορούσε να πει σ' εμάς: "Ο οίκος μου, οίκος προσευχής θέλει ονομάζεσθαι σεις δε εκάμετε αυτόν θέατρο, τσίρκο, γήπεδο και ντισκοτέκ...''
Ο Θεός μας μιλάει μέσω του προφήτη Μαλαχία:
"Ο υιός τιμά τον πατέρα, και ο δούλος τον κύριον αυτού αν λοιπόν εγώ είμαι πατήρ, πού είναι η τιμή μου; και αν κύριος εγώ, πού ο φόβος μου; λέγει ο Κύριος των δυνάμεων προς εσάς'' (Μαλ.α:6).
Είναι ο Ιησούς Κύριός σου; Ανήκει η ζωή σου σ' Εκείνον; Ζεις για τη δόξα Του;