Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 15 Μαΐου 2012

Διαχωρισμός


Ο γνωστός, συνηθισμένος και πλέον αποδεκτός διαχωρισμός των αν­θρώπων γύρω μας με βάση τη σχέση τους με το Θεό, είναι ο χωρι­σμός αμαρτωλοί και Χριστιανοί ή αμαρτωλοί και πιστοί του Χριστού ή άπιστοι και πιστοί -είναι θέμα ορο­λογίας από εκεί και πέρα.
Όταν χρησιμοποιούμε αυτό το δια­χωρισμό, το μυαλό μας πηγαίνει σε δύο κατηγορίες ανθρώπων. Όλοι αυτοί που δεν ασχολούνται με το Χριστό, την αγάπη Του, τη σωτηρία Του. Αυτοί είναι έξω από την εκκλη­σία, ανήκουν στον κόσμο της αμαρ­τίας. Οι άλλοι, της δεύτερης κατη­γορίας, είναι οι μέσα στην εκκλησία, όλοι αυτοί που τους λέμε πιστούς του Χριστού, αναγεννημένους ή Χρι­στιανούς, αδελφούς μας, παιδιά του Θεού. Εδώ ακριβώς είναι που βρίσκεται το μεγάλο λάθος. Δεν είναι αυτός ο διαχωρισμός σύμ­φωνα με τα κριτήρια της αγάπης του Κυρίου, σύμφωνα με την αγιότητα και τη δικαιοσύνη Του. Ο Κύριος βλέπει πολύ διαφορετικά τον άνθρωπο και τα κριτήριά Του διαφέρουν. Για το Θεό δεν έχουν αξία ούτε τα λόγια που λέμε, ούτε οι υποσχέσεις, ούτε οι προθέσεις μας. Η ζωή μας μετράει, αυτό που ζούμε, το καθημερινό μας περπάτημα εάν είναι μέσα ή έξω από το θέλημά Του, εάν είναι μέσα ή έξω από τον άγιο λόγο Του, εάν ταυτίζεται ή όχι με το φρόνημα και τη ζωή του Ιησού Χριστού.
Εάν με αυτό τον τρόπο κοιτάξουμε τους ανθρώπους γύρω μας, θα δούμε ότι και πάλι χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, με διαφορετικό όμως τρόπο. Είναι όλοι αυτοί που ζουν τη ζωή του Χριστού και οι άλλοι που δε ζουν τον Ιησού Χριστό στην πορεία τους. Μπορεί να πιστεύουν, να έχουν αγαθή πρόθε­ση και ζήλο, να προσπαθούν, δε ζουν όμως, η ζωή τους δεν έχει Ιησού Χριστό, δεν διοικούνται από το Άγιο Πνεύμα του Θεού, δεν έχουν «ντυθεί» τον Ιησού Χριστό.
Τι γίνεται μ' αυτό το διαχωρισμό, γιατί έχουν έτσι τα πράγματα, ποιος ευθύνεται; Τους βλέπεις και μπαινο­βγαίνουν στην εκκλησία, ακούν, συμφωνούν, δέχονται, αλλά ακόμα είναι δέσμιοι της αμαρτίας, αγα­πούν τον κόσμο, η καρδιά τους, τα μάτια τους είναι στα πίσω, στα κάτω, στα τριγύρω, λένε ψέματα, αγαπούν τα ψέματα, είναι ακόμα υποδουλωμένοι. Και είναι Χριστιανοί όλοι αυτοί, έτσι ομολογούν, είναι κληρονόμοι της Βασιλείας του Θεού, αυτό τουλάχιστον πιστεύουν.
Αυτό το σημείο ίσως δεν το έχετε ακούσει ή ακούγεται σπάνια. Είναι όμως πολύ σοβαρό, εξηγεί το δράμα τόσων σύγχρονων Χριστια­νών, το «εν Χριστώ δράμα τους».
Αν σκύψουμε μέσα στις σελίδες του λόγου του Θεού και επιμείνουμε, είναι βέβαιο πως θα μας φωτίσει ο Κύριος και θα μας αποκαλυφθεί ότι δεν είναι μόνο το έργο του Ιησού Χριστού για μας, αλλά είναι και το δικό μας περπάτημα εν Χριστώ Ιησού που βαραίνει στο να μην χάσουμε τη σωτηρία μας.
Εδώ βρίσκεται το πολύ επικίνδυνο. Μιλούν για το έργο του Ιησού Χριστού μοναδικά και αποκλειστικά και αποσιωπούν το ζωτικό και σοβα­ρό μέρος της πίστης και της πιστό­τητας του ανθρώπου απέναντι στον Κύριο και είναι σα να λένε σε όλους αυτούς «...εσείς δεν έχετε να κάνετε τίποτα, ...τα έχει κάνεί όλα ο Χριστός... εσείς θα κοιμάστε και η «τύχη σας θα δουλεύει»... εσείς μόνο στην εκκλησία να έρχεσθε να ακούτε κηρύγματα. ..το αίμα του Ιησού τα έκανε όλα».
Εάν δεν είναι έγκλημα αυτό, τότε τι είναι; Εάν δεν είναι ψέμα και πλάνη κατά του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού, τότε τι είναι; Πόσους αλήθεια θα στείλει στην αιώνια κόλαση αυτό το ψεύτικο, το μισό, το νόθο ευαγγέ­λιο, που υπερτονίζει τη χάρη, τη «λάθος χάρη» και μακροθυμία του Θεού και στέλνει τις ψυχές στο λάθος δρόμο της «συνεχούς αμαρ­τίας και συνεχούς συγχώρησης, της συνεχούς πτώσης και συνεχούς συγχώρησης», της ζωής χωρίς δύναμη, χωρίς δόξα, χωρίς ομορφιά Θεού;
Ναι, είναι διαφορετικό το Ευαγγέλιο που κηρύττουμε, ζούμε και υπη­ρετούμε. Πρέπει να το καταλάβου­με και να υψώσουμε τη φωνή μας. Ο κίνδυνος της πλάνης, έξω από τις γραμμές του Ευαγγελίου, είναι μεγάλος. Το δικό μας το Ευαγγέλιο λέει: «διότι είναι γεγραμμένον·  Άγιοι γίνεσθε, διότι εγώ είμαι άγιος» (Α’ Πέτρ.α:16).