Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

ΟΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ



Βρισκόμασταν πάλι σε προεκλογική περίοδο. Και δεν υπάρχει Έλληνας - που οι διαγραφόμενες πολιτικές εξελίξεις, να τον αφήνουν αδιάφορο. Το δημοψήφισμα που έγινε σφραγίζει την πορεία της χώρας μας, για πολλά ή λίγα χρόνια. Η πατρίδα μας βρίσκεται ξανά σε σταυροδρόμι κι η ψήφος μας την τοποθέτησε σ’ ένα δρόμο. Όλοι πρέπει γνώμονά μας να έχουμε όχι προσωπικές συμπάθειες ή ιδιωτικά συμφέροντα, αλλά την πορεία του έθνους μας στην ειρήνη, την προκοπή και την ασφάλεια.


   1. Καθημερινές εκλογές
Όμως το κυρίαρχο εκλογικό του δικαίωμα, ασκεί ο άνθρωπος μόνο κάθε 4 χρόνια στις πολιτικές εκλογές, εκτός απροόπτου, όπως τώρα. Μόνον, τότε! Δεν είναι η ζωή, μια διαρκής κάλπη; Κάθε μέρα προβάλουν στον άνθρωπο διλήμματα και ρουτίνας και κρίσιμα: τι να ψωνίσει, ποιον γιατρό να επισκεφθεί, τι σπουδές ν’ ακολουθήσει, σε ποιον να εμπιστευθεί το πρόβλημά του, πού να κάνει διακοπές, με ποιο πρόσωπο να συνδέσει τη ζωή του εδώ στη γη. Κάθε μέρα ο άνθρωπος- εκλέγει, εκλέγει.

   2. Πρόκριση ενός
Αυτό σημαίνει εκλογή. Αν κάποιος στο δημοψήφισμα έριχνε στην κάλπη και ΝΑΙ και ΟΧΙ, η εκλογή του θα ήταν άκυρη, γιατί απλούστατα... δεν έκαμε εκλογή. Δεν πρόκρινε τούτο από τ’ άλλο. Δεν έκρινε «άριστον» το ένα, παραμερίζοντας το άλλο. Αυτό η Βίβλος το ονομάζει- «χωλαίνοντες μεταξύ δύο φρονημάτων» (Α’ Βας.ιη:21). Συμβαίνει δε όχι μόνο στον πολιτικό χώρο, αλλά και στον πνευματικό: «δεν μπορείτε να λατρεύετε Θεόν και Μαμωνά» (Ματθ.ς:24). Ατυχώς πόσοι άνθρωποι που με το ένα πόδι περπατούν στην αμαρτία και με τ’ άλλο προσπαθούν ν’ ακολουθήσουν το Θεό. Φως και σκοτάδι, αμαρτία κι αγιότητα, πίστη και αθεΐα, Χριστός και κόσμος, δεν πάνε μαζί. Πρέπει να εκλέξεις το ένα απορρίπτοντας το άλλο.

   3. Οι συνέπειες της εκλογής
Δεν θα μιλήσω για τα ακατάσχετα «θα» των προεκλογικών μπαλκονιών, που συχνά εξανεμίζονται την επόμενη των εκλογών. Τονίζω ιδιαίτερα ότι· την εκλογή την κάνεις ελεύθερα, όμως τις συνέπειές της θα τις βαστάξεις υποχρεωτικά. Γι’ αυτό, επιπολαιότητα και προχειρότητα δεν επιτρέπονται. Γι’ αυτό ακόμη η ψήφος αποτελεί μια ύψιστη κι υπεύθυνη πολιτική στιγμή για τον καθένα μας. Ακόμη δε πολύ πιο επίσημη κι υπεύθυνη η πνευματική στιγμή, κατά την οποία σου δίνεται το ψηφοδέλτιο –προτροπή - «εκλέξατε τον Κύριον... εκλέξατε την αγαθή μερίδα» (Ιησούς Ναυή κδ:15, Λουκ.ι:42). Εκλογή που δεν σημαδεύει τον πολιτικό σου βίο για μια τετραετία, αλλά τον πνευματικό σου για ολόκληρη την αιωνιότητα.

   4. Εκλογή έγκαιρη
Τις προηγούμενες μέρες του δημοψηφίσματος, πέθαναν άνθρωποι. Άνθρωποι που είχαν αποφασίσει τι θα ψηφίσουν. Όμως η ταυτότητά τους, θα πάει στο γραφείο τελετών, αντί στο Εκλογικό Τμήμα. Κρίμα!.. Όμως κάτι τέτοιο στα πνευματικά δεν είναι ανάγκη και δεν πρέπει να συμβεί. Το παραπάνω εδάφιο, τονίζει- «εκλέξατε σήμερον». Το κήρυγμα, μια κάλπη είναι. Στο χέρι σου βαστάς το ψηφοδέλτιο που γράφει- «Χριστός». Το «θα» του - υπάρχει και σε τούτη την εκλογή ένα «θα» - είναι ελκυστικό- «ελάτε σέ Μένα όλοι οι κουρασμένοι και οι φορτωμένοι κι εγώ θα σας ξεκουράσω» (Ματθ.ια:28). Ψήφισε το Χριστό, άρχοντα - κυβερνήτη σου. Έκλεξε σαν τη Μαρία, «την αγαθή μερίδα». «Κάμε βέβαιη την εκλογή σου» (Α’ Πέτρ.α:10).

   5. Εκλογές, αφού συμβουλευθείς τον Κύριο
Εκτός από τη μια αρχική και βασική εκλογή- «εκλέξατε, την ζωήν, διά να ζήτε συ και το σπέρμα σου» (Δευτερ.λ:19) υπάρχουν και καθημερινές πνευματικές εκλογές, που ο χριστιανός πρέπει να κάμει: υπηρεσία στον αγρό του Κυρίου, ένταξη σε μια υπηρεσία, συνεισφορά στο έργο του Θεού, εκλογή πιστής συζύγου και τόσα άλλα. Σ’ αυτά όλα, έχουμε μια ευλογημένη υπόσχεση: «Ποιος είναι αυτός πού φοβάται τον Κύριο; Σ’ αυτόν θα διδάξει την οδόν την όποιαν πρέπει να εκλέξει» (Ψαλμ.κε:12). Ποια ασφάλεια! Με μελέτη και προσευχή, ο Κύριος θα σε οδηγεί σε κάθε δίστρατο, σε κάθε εκλογή. Αν προσεύχεσαι- «Κύριε δίδαξέ με το δρόμο που πρέπει να εκλέξω», ποτέ δεν θα πεις - «αχ, την έπαθα».

   6. Η προσωπική εκλογή
Ο Παύλος θυμίζει στους Θεσσαλονικείς «την εκλογή τους» (Α’ Θες.α:4). Τη δική τους, προσωπική εκλογή. Και τα αποτελέσματα στη ζωή τους. Είναι η αφετηρία, απ’ όπου ξεκινάει το ποτάμι των ευλογιών του Θεού. Όλα έχουν μια αφετηρία. Κι η πνευματική ζωή. Αφετηρία της, η προσωπική εκλογή του Χριστού. Αυτή, μην την αποφύγεις και μη την αναβάλεις. Ρώτησε, συζήτησε, μ’ άλλους που «εκλέξαν την αγαθή μερίδα» και συλλογίσου. Κανένας δεν μπορεί να εκλέξει για σένα. Ο Παύλος ευχόταν «αυτός να γινόταν ανάθεμα... για τη σωτηρία των κατά σάρκα συγγενών του» (Ρωμ.θ:3), όμως δεν μπορούσε να εκλέξει γι’ αυτούς.

Συμπέρασμα

Την προηγούμενη Κυριακή αποφάσισες εσύ κι εγώ και όλοι οι Έλληνες για το πολιτικό μας μέλλον. Σήμερα, αποφασίζεις εσύ και μόνον εσύ για το πνευματικό σου μέλλον. Έκλεξε το Χριστό, έκλεξε την αγαθή μερίδα, έκλεξε τη ζωή, κάμε βέβαιη την κλήση και εκλογή σου. Ο Θεός να σε οδηγήσει «στην οδόν την οποία πρέπει να εκλέξεις».