Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

Σεξουαλικές σχέσεις



Μοιχεία. Απαγορεύεται από πολλά εδάφια (Εξ.κ:14 Λευιτ.ιη:20  Δευτ.ε:18). Ο θάνατος, ήταν η ποινή κάτω απ’ το νόμο και για τα δυο μέρη, σε περίπτωση μοιχείας με παντρεμένη γυναίκα (Λευιτ.κ:10  Δευτ.κβ:22). Όταν χρησιμοποιείται με κάποια ειδική ή περιορισμένη έννοια, η λέξη αναφέρεται σε πράξη που τουλάχιστον το ένα μέρος είναι παντρεμένο. Η μοιχεία αναφέρεται σε όλες τις λίστες αμαρτιών της σάρκας (Ματθ.ιε:19-20  Α’Κορ.ς:9-11  Γαλ.ε:19-21).


Πορνεία. Όταν η λέξη χρησιμοποιείται με ειδική έννοια, αναφέρεται στη σχέση δυο ατόμων που δεν είναι παντρεμένα. Ο νόμος έδινε την ποινή του θανάτου και γι’ αυτό (Δευτ.κβ:20-21). Ο γάμος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος να αποφύγει κανείς τον πειρασμό της πορνείας (Α’Κορ.ζ:2). Και η Καινή Διαθήκη σε πολλά σημεία διδάσκει εναντίον της πορνείας (Α’Κορ.ς:13-18 Γαλ.ε:19  Εφεσ.ε:3  Κολ.γ:5  Α’Θεσ.δ:3).

Αιμομιξία. Είναι η σεξουαλική σχέση ανάμεσα σε στενούς συγγενείς. Υπήρχαν είκοσι νόμοι που αναφερόταν σ’ αυτό το θέμα (Λευιτ.ιη:6-18  Δευτ.κβ:30). Ο άνθρωπος που διέπραττε μοιχεία με τη γυναίκα του πατέρα του θανατωνόταν (Λευιτ.κ:11). Αυτή η αμαρτία συνέβαινε στην εκκλησία της Κορίνθου (Α’Κορ.ε).

Κτηνωδία είναι η σεξουαλική σχέση με ζώα, και τιμωρούνταν με θάνατο για τον άνθρωπο και το ζώο (Εξ.κβ:19   Λευιτ.ιη:23  κ:15-16   Δευτ.κζ:21).

Βιασμός. Η τιμωρία ήταν θάνατος (Δευτ.κβ:23-27).

Ακαθαρσία  είναι μια γενική λέξη που φανερώνει κάθε τι που είναι αντίθετο της καθαρότητας (Β’Κορ.ιβ:21  Γαλ.ε:19 Εφεσ.δ:19  ε:3  Κολ.γ:5  Α’Θεσ.δ:7  Β’Πετρ.β:10). Ιδιαίτερα περιλαμβάνει όλων των ειδών τις διαστροφές καθώς λέει η Ρωμ.α:24. Ακόμα καλύπτει καταστάσεις που ίσως δεν αναφέρονται ακριβώς, όπως η παιδεραστία.

Ασέλγεια - λαγνεία. Περιλαμβάνει όλες τις άσεμνες καταστάσεις όπως η λαγνεία και η ακολασία (Μαρκ.ζ:22 Β’Κορ.ιβ:21  Γαλ.ε:19). Κάθε τι που προάγει ασελγείς συγκινήσεις και συντελεί στη λαγνεία και τη σεξουαλική αμαρτία υπόκειται σ’ αυτή την κατηγορία, άσχετα αν η σεξουαλική πράξη διαπράττεται στην πραγματικότητα. Ως εκ τούτου, κοσμικοί χώροι που έχουν μια ατμόσφαιρα λαγνείας και ενεργούνται δραστηριότητες που διεγείρουν την επιθυμία, ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία. Ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, οι ντισκοτέκ, οι υπαινικτικές ιστορίες και τα ανέκδοτα, η πορνογραφία, είναι καλά παραδείγματα καταστάσεων που μπορούν να παράγουν ασέλγεια και λαγνεία. Συγκεκριμένα βιβλία, τραγούδια και είδη μουσικής μπορεί επίσης να είναι ασελγή. Θα πρέπει πάντοτε να θυμόμαστε τί ο Ιησούς είπε: «Εγώ όμως σας λέγω, ότι πάς ο βλέπων γυναίκα διά να επιθυμήση αυτήν, ήδη εμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αυτού» (Ματθ.ε:28). Ωστόσο, πειρασμός που έρχεται στο νου δεν είναι αμαρτία, εκτός και αν του επιτραπεί να δημιουργήσει επιθυμία (Ιακ.α:14-15  Ματθ.δ:1-11).

Σ’ αυτό το σημείο ίσως πρέπει ν’ αναφερθούμε στη  λέξη: “χαϊδέματα”. Τα πολύ στενά αγκαλιάσματα είναι πρόδηλο ότι διεγείρουν και ερεθίζουν το σεξουαλικό ένστικτο. Τέτοια χαϊδέματα μπορεί να οδηγήσουν σε ασελγείς σκέψεις και πορνεία. Ακόμα και σε αρραβωνιασμένα ζευγάρια, τα φιλιά και οι εναγκαλισμοί θα πρέπει να είναι με μέτρο.

Αυνανισμός. Είναι κακό να αυνανίζεται κανείς; Μια πολύ κοινή αλλά και σπουδαία ερώτηση για τις μέρες μας. Η Βίβλος δεν λέει τίποτα γι’ αυτό το θέμα, έτσι πρέπει να δούμε τις γενικές Γραφικές διδασκαλίες σε σεξουαλικά θέματα. Τελικά είναι μια ερώτηση που ο καθένας προσωπικά πρέπει ν’ απαντήσει στον εαυτό του. Ας διαβάσουμε ξανά τα εδάφια Ματθ.ε:28 Α’Τιμ.α:19  Β’Τιμ.β:22. Μόλις είδαμε ότι οι ασελγείς σκέψεις και επιθυμίες είναι κόντρα στο θέλημα του Θεού. Επειδή ακριβώς ο αυνανισμός, σχεδόν πάντοτε, είναι συνδεδεμένος με σεξουαλικές φαντασιώσεις, πρέπει να αναρωτηθούμε αν μπορεί να γίνει χωρίς τέτοιες σκέψεις στην καρδιά και δίχως απρεπείς φαντασιώσεις. Τελικά, φαίνεται καθαρά, ότι το να φαντάζεσαι σεξουαλικές σχέσεις με κάποιον άλλο/η εκτός από τον/την σύζυγο είναι αντίθετο με τη διδασκαλία της Βίβλου. Ακόμα θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν ο αυνανισμός μας κάνει να αισθανόμαστε μολυσμένοι στο σώμα, στην καρδιά και στη συνείδηση. Μήπως γίνεται αφορμή ενοχής και αμφιβολιών; Θα πρέπει ν’ αποφασίσουμε για όλα αυτά στη ζωή μας.

Ένα άλλο θέμα για να εξετάσουμε είναι ο σκοπός του σεξ. Ο Θεός το σχεδίασε να είναι ένα σημαντικό μέρος της σφοδρής και έντονης προσωπικής σχέσης μεταξύ των συζύγων. Το σεξ σημαίνει μια από κοινού έκφραση χαράς και αγάπης, και ο αυνανισμός δεν το εκπληρώνει αυτό.

Για να κλείσουμε μ’ αυτό το θέμα, θα πρέπει να φέρουμε τις σκέψεις και τους πειρασμούς μας στον Κύριο. Η Γραφή λέει: «επειδή καθαιρούμεν λογισμούς, και πάν ύψωμα επαιρόμενον εναντίον της γνώσεως του Θεού, και αιχμαλωτίζομεν πάν νόημα εις την υπακοήν του Χριστού» Β’Κορ.ι:5. Ας μην βάζουμε όρια στη δύναμη του Θεού. Εμπιστεύσου Τον για τις σωστές απαντήσεις και για την ικανότητα να ζεις πάνω από την αμαρτία.

Θηλυπρέπεια. Αναφέρεται στην Α’Κορ.ς:9-10, σαν αμαρτία που θα εμποδίσει ανθρώπους να κληρονομήσουν τη Βασιλεία του Θεού. Είναι συχνά συνδεδεμένη, αλλά δεν είναι ακριβώς το ίδιο, με την ομοφυλοφιλία. Στη Γραφή χρησιμοποιούνται οι λέξεις μαλακός και αρσενοκοίτης. Κι εφ’ όσον η Βίβλος χρησιμοποιεί δύο καθαρές λέξεις στο ίδιο εδάφιο, σημαίνει ότι εκφράζουν δυο διαφορετικές καταστάσεις.

Το λεξικό του Ι. Σταματάκου ερμηνεύει τη λέξη “μαλακός”: μαλακός, ήπιος, μειλίχιος, πράος, συμβιβαστικός, εν κακή εννοία μαλθακός, εκτεθηλυμμένος, εύκολος, υποχωρητικός, αμελής, νωθρός, αδρανής, αδιάφορος, απρόσεκτος. Και τη λέξη “αρσενοκοίτης”: ο συγκοιμώμενος μετά αρρένων παίδων (κίναιδος).

Η “Interlinear Greek-English N.T.” ερμηνεύει την πρώτη λέξη σαν “φιλήδονος -ασελγής” και τη δεύτερη σαν “σοδομίτης”. Ο Strong ερμηνεύει το μαλακός: «μαλακός, έχει να κάνει με απαλά ρούχα (Ματθ.ια:8) και μεταφορικά αναφέρεται στο αγόρι που χρησιμοποιείται για σεξουαλικές διαστροφές». Η Βίβλος μ’ αυτή τη λέξη αναφέρεται σε άνδρες που ενεργούν σαν γυναίκες. Περιλαμβάνει αυτούς που ντύνονται σαν γυναίκες, ή φοράνε ρούχα που είναι σχεδιασμένα σαν γυναικεία. Αυτού του είδους η συμπεριφορά που στην πιο πλατιά της έννοια ονομάζεται “τραβεστισμός”, σαφώς καταδικάζεται από το Δευτ.κβ:5. Αυτό το εδάφιο απαγορεύει και στα δυο φύλα να φοράνε ρούχα που ανήκουν στο αντίθετο φύλο. Το ίδιο, ο Παύλος διδάσκει ότι δεν είναι καλό να έχει ο άνδρας μακριά και η γυναίκα κοντά μαλλιά (Α’Κορ.ια:14-15). Μέσα απ’ αυτά τα εδάφια μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο Θεός θέλει να υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δυο φύλα. Οι άνδρες δεν πρέπει να είναι θηλυπρεπείς και οι γυναίκες δεν πρέπει να είναι ανδροπρεπείς στους τρόπους (νάζια), στη συμπεριφορά και το ντύσιμο.