Αποκ.θ:6 Και εν ταις ημέραις εκείναις θέλουσι ζητήσει
οι άνθρωποι τον θάνατον, και δεν θέλουσιν ευρεί αυτόν, και θέλουσιν επιθυμήσει να
αποθάνωσι, και ο θάνατος θέλει φεύγει απ’ αυτών.
Οι άνθρωποι θα
ζητούν να πεθάνουν για να μπορέσουν να ξεφύγουν απ’ αυτό τον τρομερό βασανισμό.
Όμως ο θάνατος δεν θα έρχεται. Πιθανόν να μην έχουν αντιληφθεί πλήρως ότι κάτι
χειρότερο τους περιμένει. Είναι τρομερή η κρίση του Θεού.
Αποκ.θ:7 Και αι μορφαί των ακρίδων ήσαν όμοιαι με ίππους
ητοιμασμένους εις πόλεμον, και επί τας κεφαλάς αυτών ήσαν ως στέφανοι όμοιοι με
χρυσόν, και τα πρόσωπα αυτών ως πρόσωπα ανθρώπων.
Δεν λέει ότι
ήταν ίπποι, αλλά ήταν όμοιοι με ίππους. Κάνει μια σύγκριση και παρομοιάζει τη
μορφή των ακριδών με τη μορφή των ίππων όταν είναι ετοιμασμένοι για πόλεμο.
Έχουν μορφή άγρια και τρομερή.
Στον Ιωβ
λθ:19-25 διαβάζουμε περισσότερα σχετικά με τα άλογα για τη μάχη. Λέει ότι «εξέρχεται εις απάντησιν των όπλων, καταγελά
τον φόβον και δεν τρομάζει ουδέ στρέφει από προσώπου ρομφαίας»
Αυτό βέβαια δεν
σημαίνει ότι τα ανθρώπινα όπλα είναι ανίσχυρα εναντίον του ίππου. Ο άνθρωπος
μπορεί να πλήξει ένα άλογο μόνο με το ξίφος του, αλλά εδώ στον Ιώβ θέλει να μας
δείξει κάτι περισσότερο απ’ ότι γνωρίζουμε σχετικά με τα συνηθισμένα άλογα.
Λέει ότι «η φαρέτρα κροταλίζει κατ’ αυτού, η
εξαστράπτουσα λόγχη και το δόρυ». Τώρα αυτό δεν είναι απόλυτα αλήθεια για
ένα συνηθισμένο άλογο. Ακόμη λέει ότι «καταπίνει
την γην εν αγριότητι και μανία, και δεν πιστεύει ότι ηχεί σάλπιγξ, άμα δε τη
φωνή της σάλπιγγος λέγει, Α! α! και οσφραίνεται την μάχην μακρόθεν, την κραυγήν
των στρατηγών, και τον αλαλαγμόν».
Λέει λοιπόν στον
Ιώβ σχετικά με τους ίππους ότι «δεν
πιστεύει ότι ηχεί σάλπιγξ, άμα δε τη φωνή της σάλπιγγος λέγει Α! α!» με
άλλα λόγια, τα δαιμόνια που εξέρχονται από την άβυσσο σ’ αυτή την πληγή δεν λένε
ότι αυτή είναι η σάλπιγγα του Θεού και πρέπει να υποταχθούμε σ’ Αυτόν, πρέπει
να κάνουμε το θέλημά Του, δεν είναι αυτή η καρδιά τους. Αντίθετα λένε ότι δεν
πιστεύουν ότι αυτός είναι ήχος σάλπιγγας. Θα κάνουν εκείνο που θέλουν. Θα
βλάψουν και θα καταστρέψουν όσο περισσότερο μπορούν.
Πρέπει να
ευχαριστούμε και να δοξάζουμε το Θεό που έχει θέσει όρια σ’ αυτές τις πληγές μέσα
στο άπειρο έλεός Του. Οι άγιοι θα διαφυλαχθούν μέσα από αυτές τις πληγές.
Και επί τας κεφαλάς αυτών ήσαν ως στέφανοι όμοιοι
με χρυσόν
Οι στέφανοι που
είχαν στα κεφάλια τους ήταν από χρυσάφι και ήταν στέφανοι νικητή. Αυτό σημαίνει
ότι θα τους επιτραπεί να νικήσουν σ’ αυτή τη μάχη εναντίον των ανθρώπων, όσο
βέβαια ο Θεός επιτρέψει.
Και τα πρόσωπα αυτών ως πρόσωπα ανθρώπων
Αυτό σημαίνει
ότι θα φανερωθούν προσωπικά στους ανθρώπους. Ίσως οι άνθρωποι δουν αυτά τα
δαιμόνια σε όραση. Γνωρίζουμε όμως ότι θα ασχοληθούν άμεσα και μόνο με τους
ανθρώπους κατά ένα ιδιαίτερα προσωπικό τρόπο και ο βασανισμός θα είναι
προσωπικός.
Αποκ.θ:8 Και είχον τρίχας ως τρίχας γυναικών, και οι οδόντες
αυτών ήσαν ως λεόντων.
Και είχον τρίχας ως τρίχας γυναικών
Αυτό μάλλον
θέλει να δείξει το γεγονός ότι είναι σε υποταγή στον άγγελο της αβύσσου, που
αναφέρεται στο θ:11, όπου Λέει: «είχον
εφ’ εαυτών βασιλέα τον άγγελον της αβύσσου».
Γνωρίζουμε ότι
τα μακριά μαλλιά είναι σύμβολο υποταγής. Ο Σαμψών είχε μακριά μαλλιά σαν τύπο
της υποταγής του στον Θεό με την ευχή του Ναζηραίου.
Ο λόγος του Θεού
συμβουλεύει τις γυναίκες να έχουν μακριά μαλλιά σαν σύμβολο υποταγής στον
άνδρα.
Αυτές οι
δαιμονικές δυνάμεις ήταν σε υποταγή στον άγγελο της αβύσσου γι’ αυτό φαίνονται
να έχουν μακριά μαλλιά.
Και οι οδόντες αυτών ήσαν ως λεόντων
Θα έχουν
καταστροφική δύναμη και θα κατατρώγουν τα πάντα. Στην Α’ Πέτρ.ε:8 ο Σατανάς
περιγράφεται σαν «λέων ωρυόμενος» που
περιέρχεται και ζητά ποιο να καταπιεί.
Αποκ.θ:9 Και είχον θώρακας ως θώρακας σιδηρούς, και η
φωνή των πτερύγων αυτών ήτο ως φωνή αμαξών ίππων πολλών τρεχόντων εις πόλεμον.
Πάλι, η σημασία
εδώ είναι αλληγορική. Οι σιδερένιοι θώρακες φανερώνουν ότι ο άνθρωπος δεν
μπορεί να κάνει τίποτα για να τις βλάψει ή να προστατεύσει τον εαυτό του από
αυτές. Δείχνει το ακαταμάχητο και το αήττητο αυτών των δυνάμεων απέναντι στον
άνθρωπο.
Και η φωνή των πτερύγων αυτών ήτο ως φωνή αμαξών
ίππων πολλών τρεχόντων εις πόλεμον.
Αυτό δείχνει τον
τρόμο που προκαλούν στις καρδιές των ανθρώπων. Στο εδάφιο 14 Λέει «λύσον τους τέσσαρας αγγέλους τους δεδεμένους
εις τον μέγαν ποταμόν Ευφράτην». Αυτοί οι 4 άγγελοι είναι δαιμόνια, άγγελοι
ξεπεσμένοι από τη δόξα τους. Οι άγγελοι του Θεού ποτέ δεν είναι δεμένοι, αλλά
είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να εκτελέσουν το θέλημα του Θεού. Πρόκειται περί
αγγέλων του σκότους.
Αυτοί οι 4
άγγελοι του σκότους είναι δεμένοι. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι αυτό τον καιρό δεν
τους έχει επιτραπεί να ελευθερωθούν και να ενεργήσουν το θανατηφόρο έργο τους.
Είναι δεμένοι στον μεγάλο ποταμό Ευφράτη.
Υπάρχουν αρκετές
θέσεις για το τι είναι ή τι σημαίνουν οι 4 αυτοί άγγελοι.
Μια πιθανότητα
είναι ότι αναφέρεται στο παγκόσμιο σύστημα. Γνωρίζουμε ότι ο ποταμός Ευφράτης
έρεε δια μέσου της Βαβυλώνας και ήταν πηγή ζωής γι’ αυτή την πόλη. Χωρίς τον
Ευφράτη η Βαβυλώνα δεν θα είχε ζωή, ούτε την ευημερία και τη δόξα που
γνωρίζουμε.
Αν πάρουμε τον
ποταμό Ευφράτη σαν σύμβολο, τότε αυτό σημαίνει ότι η πηγή ζωής της παγκόσμιας
Βαβυλώνας θα χρησιμοποιηθεί εναντίον τους.
Ο Θεός
χρησιμοποίησε κάποτε τον ίδιο τρόπο, τον θόρυβο πολλών αμαξών, για να εκφοβίσει
και να εκδιώξει μακριά τους Σύριους όταν πολιορκούσαν την πόλη της Σαμάρειας. Ο
Θεός προκάλεσε αυτόν τον θόρυβο σαν να ερχόταν άμαξες πολλές εναντίον τους, και
οι Σύριοι φοβήθηκαν και έφυγαν.
Αποκ.θ:10 Και είχον ουράς ομοίας με σκορπίους, και ήσαν
κέντρα εις τας ουράς αυτών, και η εξουσία αυτών ήτο να βλάψωσι τους ανθρώπους πέντε
μήνας
Ο Σατανάς και τα
όργανά του μισούν το Θεό και κατά συνέπεια μισούν τον άνθρωπο, διότι ο άνθρωπος
δημιουργήθηκε κατ’ εικόνα Θεού. Απ’ τη δημιουργία είχε προοριστεί να εξουσιάσει
και να βασιλεύσει αιώνια μαζί με το Θεό, έχοντας μια ιδιαίτερη κοινωνία με το
Θεό, ανώτερη των αγγέλων.
Επειδή ο Σατανάς
μισεί το Θεό, βασανίζει τον άνθρωπο. Τα δαιμόνια είναι μισητά από όλους και δεν
μπορούν να κάνουν τίποτα πέρα από ότι τους επιτρέπεται να κάνουν, ώστε να
βλάψουν και να καταστρέψουν τον άνθρωπο.
Δόξα στο Θεό
γιατί έχει θέσει ένα όριο για μας που Τον αγαπάμε και κάνουμε το θέλημά Του.
Όταν τα δαιμόνια θα βλάπτουν τους ανθρώπους, η εκκλησία του Θεού θα βρίσκεται
στην παρουσία Του, κι έτσι θα διαφυλαχθούμε από τις πληγές αυτές.
Όλη η εικόνα που
διαγράφεται είναι τρομερή. Αυτή τη χρονική περίοδο ο βασανισμός που θα
προσβάλλει τους ανθρώπους θα είναι πολύ τρομερός, ώστε οι άνθρωποι θα επιθυμούν
να πεθάνουν και ο θάνατος θα φεύγει απ’ αυτούς. Και εννοεί τους ανθρώπους που
ζουν σήμερα! Σ’ αυτή την πληγή ο βασανισμός θα είναι και φυσικός και
πνευματικός.