Αποκ.η:4 Και ανέβη ο καπνός των θυμιαμάτων με τας προσευχάς
πάντων των αγίων εκ της χειρός του αγγέλου ενώπιον του Θεού.
και ανέβη ο καπνός των θυμιαμάτων
Ο καπνός
συμβολίζει κρίση. Το νέφος που ήταν πάνω από τη σκηνή του Μαρτυρίου στην
έρημο, είναι το αντίστοιχο αυτού που βλέπουμε εδώ στην Αποκάλυψη (Εξοδ. μ:34,
35 ).
Επίσης δείχνει τη
δόξα του Θεού. Στο Α’ Βασ.η:10, 11 βλέπουμε ότι η δόξα του Κυρίου ενέπλησε τον
οίκο Του.
Ησ. ς:4,5 Ο
Ησαΐας είδε σε όραση ότι ο ναός γέμισε από καπνό. Τότε ο Κύριος τον καθάρισε
και τον απέστειλε να προφητεύσει για κρίση
στη γη.
Στο όρος Σινά,
όταν ο Θεός έδωσε το Νόμο στο Μωυσή, ο καπνός συμβόλιζε την κρίση του Θεού.
Στην Εξ.ιθ:18 λέει ότι το όρος Σινά ήταν όλο καπνός.
Αποκ.η:5 Και έλαβεν ο άγγελος το θυμιατήριον, και εγέμισεν
αυτό εκ του πυρός του θυσιαστηρίου και έρριψεν εις την γήν, και έγειναν φωναί και
βρονταί, και αστραπαί, και σεισμός.
και έρριψεν εις την γήν
Ο άγγελος έριξε το
πυρ του θυσιαστηρίου στη γη. Γέμισε το θυμιατήριο με κάρβουνα από το
θυσιαστήριο και τα έριξε στη γη. Δεν έριξε το θυμιατήριο στη γη, γιατί ήταν
χρυσό και ήταν ένα σκεύος άγιο και αφιερωμένο στο ναό. Εκείνο που έριξε ήταν το πυρ του θυσιαστηρίου.
Ξέρουμε ότι η φωτιά συμβολίζει κρίση και αντιπροσωπεύει τις κρίσεις που
πρόκειται να εκχυθούν πάνω στη γη στην 7η σφραγίδα, όταν σαλπίσουν
οι 7 άγγελοι. Αυτές οι κρίσεις είναι οι 7 πληγές ή φιάλες πλήρεις του θυμού του
Θεού.
και έγειναν φωναί και βρονταί και αστραπαί και
σεισμός.
Αυτές οι φωνές, οι
βροντές και οι αστραπές συμβολίζουν και πάλι την κρίση του Θεού. Οι βροντές οι
αστραπές και ο σεισμός είναι σημεία της έκχυσης της οργής του Θεού πάνω στη γη
με τις 7 σάλπιγγες των 7 αγγέλων που πρόκειται να σαλπίσουν.
Αποκ.η:6 Και οι επτά
άγγελοι οι έχοντες τας επτά σάλπιγγας ητοίμασαν εαυτούς δια να σαλπίσωσι.
Όταν αρχίζει να
σαλπίζει ο πρώτος άγγελος, τότε αρχίζουν να εκχέονται και οι πληγές πάνω στη
γη.
ητοίμασαν εαυτούς δια να σαλπίσωσι
Αυτό δείχνει ότι η
ενέργειά τους αυτή είναι επίσημη. Είναι θέλημα Θεού να γίνει, το έχει σχεδιάσει
και θα είναι πολύ τρομακτικό. Δεν σαλπίζουν τυχαία. Προετοιμάζουν τους εαυτούς
τους ειδικά γι' αυτό το λόγο. Ο ήχος των σαλπίγγων προξενεί τρομακτικά γεγονότα
πάνω στη γη.
Γνωρίζουμε ότι δεν
υπάρχει μετάνοια εκ μέρους των κατοίκων της γης, όταν βλέπουν όλες αυτές τις
πληγές να εκχέονται. Αυτές οι πληγές θα είναι πολύ χειρότερες απ’ ότι είδαμε να
συμβαίνει στις 6 πρώτες σφραγίδες. Οι άνθρωποι όμως δεν μετανόησαν, ούτε εκζήτησαν
το Θεό κατά την έκχυση των πληγών. Διαβάζουμε στην Αποκ.θ:20,21 μετά από την
έκχυση μιας από τις τρομερότερες πληγές, οι άνθρωποι δεν μετανόησαν από τα
πονηρά τους έργα ώστε να δώσουν τη δόξα στο Θεό. Επίσης στο κεφ.ις:9 στην
έκχυση της 4ης πληγής, οι άνθρωποι δεν μετανόησαν για τις πράξεις
τους και βλασφήμησαν το Θεό του ουρανού.
Αυτή είναι η
καρδιά του ανθρώπου. Όλοι θυμόμαστε την τραγωδία που συνέβη στις Κανάριους
νήσους, όταν δύο αεροπλάνα συγκρούστηκαν στον αέρα και συνετρίβησαν. Ήταν η
χειρότερη αεροπορική τραγωδία στην ιστορία.
Όμως ένας άνθρωπος
κατάφερε να σωθεί με την πρόνοια του Θεού. Και αυτός αργότερα διηγήθηκε πως σώθηκε, αλλά είπε επίσης και μερικά
πράγματα που ήταν αξιοσημείωτα.
Όταν άρχισε να
συμβαίνει αυτό το τραγικό γεγονός, οι άνθρωποι απλώς δεν μπορούσαν να το
πιστέψουν. Οι περισσότεροι καθόταν και δεν προσπαθούσαν να κάνουν τίποτα για να
σωθούν. Απλώς είχαν παραδοθεί στο
θάνατο.
Όμως αυτός ο
άνθρωπος παρατήρησε και κάτι άλλο: Όταν είδαν οι άνθρωποι να απλώνεται η φωτιά
και στο χώρο που ήταν οι επιβάτες, άρχισαν να καταριούνται και να βλαστημούν το
Θεό. Όταν κάποιος βρίσκεται στο χείλος του θανάτου και αντικρίζει πλέον την
αιωνιότητα, οπωσδήποτε θα μετανοούσε και θα έλεγε: Κύριε σώσε με.
Εκείνο που
διαπίστωσε αυτός ο άνθρωπος ήταν ότι όπως ο άνθρωπος ζει, έτσι και πεθαίνει.
Δεν αλλάζει η καρδιά του, ακόμα κι αν πρόκειται να πεθάνει. Μερικοί όμως
άνθρωποι μετανοούν, αλλά η Βίβλος λέει ότι η καρδιά του ανθρώπου είναι απατηλή
και σφόδρα διεφθαρμένη, ποίος μπορεί να τη γνωρίσει;
Το ίδιο ακριβώς
πράγμα παρατηρούμε όταν εκχέονται αυτές οι πληγές πάνω στη γη. Ήδη η καρδιές
των ανθρώπων έχουν αποφασίσει ποιο δρόμο θέλουν ν’ ακολουθήσουν και προσκυνούν
το θηρίο.
Έχουν δοθεί τόσο
πολύ στην αμαρτία, ώστε δεν υπάρχει πλέον τόπος μετάνοιας. Υπάρχει μεγάλη
υπερηφάνεια μέσα στην καρδιά του ανθρώπου, που τον εμποδίζει να παραδοθεί στο
Θεό. Πρέπει να πάρουμε την απόφαση να ζήσουμε γι’ Αυτόν, όσο διαρκεί η ημέρα
της χάρης του Θεού, ώστε όταν έρθει η νύχτα και το πνευματικό σκοτάδι σκεπάσει
τη γη, να έχουμε ήδη αποφασίσει ν’ ακολουθήσουμε Αυτόν.
Αποκ.η:7 Ο πρώτος άγγελος σάλπισε, και έγεινε χάλαζα και
πυρ μεμιγμένα με αίμα, και ερρίφθησαν εις την γήν και το τρίτο των δέντρων κατεκάη,
και πάς χλωρός χόρτος κατεκάη.
Ο πρώτος άγγελος
σαλπίζει και η πρώτη πληγή εκχέεται πάνω στη γη. Στην Αποκ. ιε & ις
βλέπουμε και πάλι αυτούς τους 7 αγγέλους να σαλπίζουν και να εκχέουν τις φιάλες
του θυμού του Θεού. Σ’ αυτό το κεφάλαιο η πρώτη σάλπιγγα αντιστοιχεί με την
πρώτη φιάλη ή την πληγή του κεφ. ις, βλέποντάς τις από διαφορετική άποψη.
Θα δούμε ότι
υπάρχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ ορισμένων πληγών που αναφέρονται σαν 7
σάλπιγγες, και αυτών που αναφέρονται σαν 7 φιάλες. Σε μερικά σημεία συμπληρώνονται
μεταξύ τους και δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα.
Στα κεφ. ιε & ις αναφέρονται γεγονότα που δεν υπάρχουν στα κεφ. η
& θ. Παρακάτω θα μιλήσουμε εκτενέστερα όταν φτάσουμε στο κεφ.ις, γιατί
γνωρίζουμε ότι οι 7 σάλπιγγες και οι 7 φιάλες αναφέρονται στα ίδια γεγονότα και
στην ίδια χρονική περίοδο. Δεν είναι δύο ξεχωριστές χρονικές περίοδοι, αλλά
διπλή μαρτυρία των ίδιων γεγονότων που δείχνει τη βαρύτητα της σημασίας τους
και την τρομακτικότητά τους.
Στο
Μιχ.ζ:15-17 Δευτ.κη:15, 27, 35, 62 Μαλαχ.δ:1
Ησ.κδ:3-12 αναφέρονται οι πληγές
που θα εκχυθούν πάνω σ’ εκείνους που δεν θα υπακούσουν στο Θεό και θα μείνουν
αμετανόητοι.
Ο πρώτος άγγελος
σάλπισε, και έγεινε χάλαζα και πυρ μεμιγμένα με αίμα, και ρίχτηκαν στη
γη. Στον προφήτη Ιωήλ β:30 διαβάζουμε ότι μερικά από τα σημεία των εσχάτων
ημερών θα είναι αίμα και πυρ και ατμίδα καπνού.
Όταν ο Θεός έριξε
χαλάζι πάνω στη γη της Αιγύπτου, ήταν τόσο τρομακτική σαν πληγή, που
καταστράφηκαν όλες οι συγκομιδές τους (Εξ.θ:23-24).
Εκείνο που
συμβαίνει πάνω στη γη όταν εκχέεται η πρώτη πληγή είναι ότι το ένα τρίτο των
δέντρων κατακαίγεται, κάτι που θα συμβεί στην πραγματικότητα..
Αποκ.ζ:3 Εδώ πάλι ο λόγος του Θεού
αναφέρεται στις πληγές που πρόκειται να εκχυθούν πάνω στη γη. Ορισμένοι
σχολιαστές δεν θεωρούν ότι αυτά θα συμβούν στην πραγματικότητα. Ισχυρίζονται
ότι τα δέντρα συμβολίζουν τους σπουδαίους και ισχυρούς και τα χλωρά χόρτα τους
κοινούς ανθρώπους. Άλλοι λένε ότι αναφέρονται σε διάφορες καταστάσεις μέσα στην
εκκλησία και άλλοι ότι είναι οι διάφοροι αυτοκράτορες της Ρώμης αλλά δεν
μπορούν ν’ αποδείξουν τίποτα. Όλα βασίζονται μόνο σε υποθέσεις που δεν
καταλήγουν σε κανένα συμπέρασμα.
Ορισμένοι θεολόγοι
διδάσκουν ότι αυτές οι πληγές είναι αποτέλεσμα φυσικών γεγονότων πάνω στη γη.
Οι άνθρωποι δημιουργούν καταστάσεις πάνω στη γη ώστε να εκχυθούν αυτές οι
πληγές, και ο Θεός τις χρησιμοποιεί σαν κρίση. Όμως αυτό δεν είναι σωστό, γιατί
μας λέει καθαρά ο λόγος του Θεού ότι όταν ο άγγελος σάλπισε, έγινε χάλαζα και
πυρ μεμιγμένα με αίμα, και δεν είναι αποτέλεσμα ανθρωπίνων ενεργειών, χημικού ή
ατομικού πολέμου. Πρόκειται για καθαρή κρίση από το Θεό όταν ο άγγελος
προσφέρει θυμίαμα, και οι 7 άγγελοι που έχουν τις 7 σάλπιγγες εκχέουν τις
πληγές πάνω στη γη.
και το τρίτον των δέντρων κατεκάη, και πάς χλωρός
χόρτος κατεκάη.
Εδώ αναφέρεται σε
όλη τη βλάστηση, όχι μόνο στα δέντρα και τα χόρτα. Εφόσον λέει ότι το ένα τρίτο
των δέντρων και κάθε χλωρό χόρτο κατακάηκε, συμπεραίνουμε ότι αναφέρεται στο
1/3 της επιφάνειας της γης. Και όχι μόνο κάθε είδους βλάστηση κατακάηκε, αλλά
και πολλές πόλεις και σπίτια που βρισκόταν εκεί καταστράφηκαν.
Αποκ.ις:2 Η ίδια
πληγή από διαφορετική άποψη. Αν και
αναφέρεται στην πρώτη πληγή, όμως δεν λέει τα ίδια πράγματα. Η μια εικόνα
συμπληρώνει την άλλη κι έτσι μας δίνει μια ολοκληρωμένη άποψη της πρώτης πληγής
που εκχέεται στη γη. Εκτός από το ότι θα καταστραφεί το 1/3 της επιφάνειας της
γης, οι άνθρωποι θα υποστούν ένα έλκος κακό και πονηρό, αυτοί που έχουν το
χάραγμα του θηρίου και προσκυνούν την εικόνα του.
Ένα παράλληλο
κείμενο βρίσκεται στο Δευτ.κη:15-28, 59
και ιδιαίτερα στο εδ.27, όπου ο Θεός προειδοποιεί τους Ισραηλίτες ότι αν
δεν υπακούσουν στις εντολές Του και δεν περπατήσουν σύμφωνα με τη διαθήκη Του,
θα κάνει τρομερές τις πληγές τους.