Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 16 Αυγούστου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ια:7 Και όταν τελειώσωσι την μαρτυρίαν αυτών, το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου, θέλει κάμει πόλεμον με αυτού, και θέλει νικήσει αυτούς και θανατώσει αυτούς.

και όταν τελειώσωσι την μαρτυρίαν αυτών.
Δείχνει ότι η μαρτυρία τους δίνεται μέχρι να πετύχει το σκοπό της. Θα συνεχίζεται μέχρι να ολοκληρωθεί και να επισφραγιστεί με το θάνατό τους.
το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου, θέλει κάμει πόλεμον με αυτούς, και θέλει νικήσει αυτούς και θανατώσει αυτούς.
Το θηρίο θα κάνει πόλεμο με τους αγίους, θα τους θανατώσει και θα τους νικήσει. Ο Θεός τους επιτρέπει να δώσουν τη μαρτυρία τους για μια ορισμένη χρονική περίοδο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι κανένας δεν θανατώνεται κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου, γιατί θα δούμε ότι τα πτώματά τους θα κείνται στην πλατεία της πόλεως της μεγάλης και θα τους βλέπουν οι άνθρωποι για 3 ½ μέρες, που είναι 3 ½ χρόνια. Έτσι όλοι θανατώνονται αυτή τη χρονική περίοδο των 3 ½ χρόνων. Σαν σύνολο όμως εξακολουθούν να δίνουν τη μαρτυρία τους αυτή ενάντια στο σύστημα του Α/Χ μέχρι που θανατώνονται όλοι μέχρι ενός.
το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου.
Το θηρίο αυτό βγαίνει από την άβυσσο. Αυτό δείχνει την Σατανική προέλευση του συστήματος του Α/Χ. Προέρχεται από το Σατανά και τα δαιμόνια.
Ο Σατανάς είναι αυτός που κατευθύνει και ενισχύει αυτό το σύστημα. Οι άνθρωποι που έχουν παραδοθεί στο διάβολο, πείθουν κι άλλους να υποταχτούν σ’ αυτόν. Πρόκειται για ένα δαιμονικό σύστημα με κεφαλή τον ίδιο το Σατανά. Το θηρίο αναφέρεται και στο σύστημα και στον άνθρωπο που υπηρετεί αυτό το σύστημα.
Αποκ.γ:1 Ο Ιωάννης βλέπει ένα θηρίο να ανεβαίνει από τη θάλασσα, το οποίο είχε 7 κεφαλές και δέκα κέρατα. Η θάλασσα συμβολίζει θα έθνη. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα του Α/Χ θα βγει μέσα από τα έθνη και τους λαούς. Όλοι οι λαοί και τα έθνη υποτάσσονται στο σύστημα αυτό και δίνουν στον Α/Χ όλη την εξουσία και την ισχύ. Η πνευματική προέλευση αυτού του συστήματος είναι κατ ευθείαν από το Σατανά.
Αποκ.κ:2,3,7 Ο Σατανάς δένεται για 1000 χρόνια και ρίπτεται στην άβυσσο. Μετά τα χίλια χρόνια, στο τέλος της χιλιετούς βασιλείας θα λυθεί, θα βγει από την άβυσσο και θα προσπαθήσει να πλανήσει πάλι τα έθνη, αλλά για ένα σύντομο χρονικό διάστημα.

Αποκ.ια:8 Και τα πτώματα αυτών θέλουσι κείσθαι επί της πλατείας της πόλεως της μεγάλης, ήτις καλείται πνευματικώς Σόδομα και Αίγυπτος, όπου και ο Κύριος ημών εσταυρώθη.

Και τα πτώματα αυτών θέλουσι κείσθαι επί της πλατείας.
Αυτό σημαίνει ότι οι μάρτυρες της θλίψης θα θανατωθούν. Στην Αποκ.ς:9-11 βλέπουμε τις ψυχές των εσφαγμένων κάτω από το θυσιαστήριο για τη μαρτυρία του Ιησού.
Αποκ.ιβ:17 Πάλι εδώ πρόκειται για τους αγίους της θλίψης, που συμβολίζονται με την γυναίκα η οποία γέννησε τον υιόν το Άρσενα, την εκκλησία της αρπαγής.
Αποκ.ιγ:7, 15 Το θηρίο έκανε πόλεμο με τους αγίους της θλίψης και τους νίκησε, και όσοι δεν προσκύνησαν την εικόνα του θανατώθηκαν.
Αποκ.κ:4 Ο Ιωάννης βλέπει τις ψυχές των πεπελεκισμένων για τη μαρτυρία του Ιησού.
Το γεγονός ότι τα πτώματά τους θα κείνται στην πλατεία της πόλεως της μεγάλης, δείχνει ότι ο θάνατός τους θα είναι εξευτελιστικός και υποτιμητικός. Ατιμάζονται και ταπεινώνονται από τους ανθρώπους, ο Θεός όμως τους δίνει τιμή και δόξα.
Οι πλατείες των αρχαίων πόλεων ήταν τόποι για κάθε χρήση και για οποιονδήποτε σκοπό. Εξυπηρετούσαν στη συγκοινωνία, ήταν τόποι που άδειαζαν οι υπόνομοι, που συγκέντρωναν τα σκουπίδια, και γενικά ήταν ακάθαρτοι και εξευτελιστικοί τόποι.
της πόλεως της μεγάλης, ήτις καλείται πνευματικώς Σόδομα και Αίγυπτος, όπου και ο Κύριος ημών εσταυρώθη.
Αυτή η πόλη η μεγάλη συμβολίζει το παγκόσμιο σύστημα. Αναφέρεται σε μια παγκόσμια πόλη, τη Μεγάλη Βαβυλώνα. Δεν πρόκειται για πραγματική πόλη, γιατί καλείται Σόδομα και Αίγυπτος, και όπου ο Κύριος ημών εσταυρώθη. Δεν υπάρχει καμία πόλη με τρία ονόματα. Και ο Κύριός μας δεν σταυρώθηκε στα Σόδομα ή στην Αίγυπτο, ούτε η Αίγυπτος είναι πόλη, αλλά κράτος. Τα Σόδομα βρίσκονται σήμερα θαμμένα στον πυθμένα της Νότιας πλευράς της Νεκράς θάλασσας. Δεν υπάρχου πια σαν πόλη. Έχουν καταστραφεί.
Ο Κύριός μας σταυρώθηκε έξω από την πόλη. Έξω της πύλης έπαθε. Δεν σταυρώθηκε μέσα σε καμία πόλη. Δεν είναι σωστό να πούμε ότι αναφέρεται στην Ιερουσαλήμ και ότι οι δύο μάρτυρες θανατώνονται μέσα στην Ιερουσαλήμ, γιατί ο Κύριός μας δεν σταυρώθηκε μέσα στην Ιερουσαλήμ.
Επίσης αν πρόκειται για μια γήινη πόλη, την Ιερουσαλήμ, τότε δεν θα έβλεπαν όλα τα έθνη το θάνατο των δύο μαρτύρων, όπως μας λέει στο εδ. 9.
Όλοι οι άνθρωποι από τις φυλές, τους λαούς, τα έθνη και τις γλώσσες θα βλέπουν τα πτώματά τους 3 ½ μέρες και δεν θ’ αφήσουν να τεθούν σε μνήματα. Έτσι η πιο σωστή ερμηνεία που ταιριάζει με το λόγο του Θεού είναι ότι πρόκειται για μια πνευματικά παγκόσμια πόλη που καλείται Σόδομα και Αίγυπτος και όπου ο Κύριός μας σταυρώθηκε.
Η παγκόσμια αυτή πόλη αποκαλείται επίσης πνευματικά όπου ο Κύριος ημών εσταυρώθη. Πρόκειται για ένα ασεβές παγκόσμιο σύστημα, και μ’ αυτή την ονομασία θέλει να δείξει ότι πρόκειται για το ίδιο πνεύμα του Α/Χ που σταύρωσε το Χριστό και τώρα θανατώνει τους δύο μάρτυρες.
Αυτοί οι δύο μάρτυρες είναι οι νικητές άγιοι της εκκλησίας της Λαοδίκειας και προέρχονται από όλους του λαούς τις φυλές τις γλώσσες και τα έθνη, όπως διαβάζουμε στην Αποκ.ζ:9.
Ένας άλλος λόγος για τον οποίο δεν πρόκειται για μια πραγματική πόλη, είναι ότι αναφέρει την πλατεία της πόλεως της μεγάλης. Μια μεγάλη πόλη δεν έχει μόνο μια πλατεία. Αναφέρεται λοιπόν στην πλατεία της μεγάλης παγκόσμιας πόλης του συστήματος του Α/Χ.
Αποκ.ιζ:6, 8 Η πόλη η μεγάλη είναι το σύστημα της παγκόσμιας Βαβυλώνας. Στο κεφ.η:16, 18, 24 αναφέρεται πάλι στη Βαβυλώνα μετά την καταστροφή της και την αποκαλεί η πόλη η μεγάλη. Επομένως οι δύο μάρτυρες πρέπει να είναι δύο γκρουπ ανθρώπων και όχι δύο άνθρωποι.
Αποκ.ια:3 Οι δύο αυτοί μάρτυρες θα προφητεύουν 1260 μέρες ενδεδυμένοι σάκους. Αυτό το εδάφιο τώρα σε συνδυασμό με τα εδάφια 9 και 11 αποδεικνύουν ότι δεν μπορούν να είναι δύο άνθρωποι.
Λέει ότι όλοι οι άνθρωποι θα βλέπουν τα πτώματά τους 3 ½ μέρες, δηλαδή καιρόν καιρούς και ήμισυ καιρού, που είναι τα 3 ½ χρόνια της Μεγ. θλίψης. Μια μέρα εδώ είναι ίση με ένα έτος. Δηλαδή οι άνθρωποι θα βλέπουν τα πτώματά των δύο μαρτύρων σε όλη τη διάρκεια της Μεγ. θλίψης. Όμως στο εδ.3 μας είπε ότι θα προφητεύουν για 1260 ημέρες, που είναι πάλι η ίδια χρονική περίοδος των 3 ½ χρόνων. Φαίνεται λοιπόν ότι κατά κάποιο τρόπο οι δύο μάρτυρες θα είναι νεκροί και θα προφητεύουν κατά την ίδια χρονική περίοδο.
Αν τώρα οι μάρτυρες ήταν απλώς δύο άνθρωποι δεν θα μπορούσαν ταυτόχρονα να είναι νεκροί και να προφητεύουν για 3 ½ χρόνια. Όμως δύο γκρουπ ανθρώπων θα μπορούσαν να δίνουν την μαρτυρία τους σε όλη την περίοδο της Μεγ. θλίψης και παράλληλα να θανατώνονται, κατά την ίδια χρονική περίοδο.
Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι οι 3 ½ μέρες δεν είναι 3 ½ χρόνια. Λένε ότι πρόκειται για δύο ανθρώπους που προφητεύουν για 3 ½ χρόνια και κατόπιν θανατώνονται και τα πτώματά τους κείνται στην πλατεία 3 ½ μέρες και όλοι οι άνθρωποι απ όλες τις φυλές, τους λαούς, τις γλώσσες και τα έθνη θα μπορούν να βλέπουν τα πτώματά τους μέσα από δορυφορική τηλεόραση. Όμως αυτό δεν ταιριάζει απόλυτα.
Δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε και να δεχτούμε ότι είναι 3 ½ πραγματικές μέρες, γιατί σε πολλά μέρη του λόγου του Θεού βλέπουμε ότι μια μέρα είναι ίση με ένα έτος, π.χ. στο Δανιήλ είδαμε ότι οι 70 εβδομάδες είναι εβδομάδες ετών και ακόμα είδαμε ότι η τελευταία εβδομάδα διαιρέθηκε σε δύο τμήματα, τα πρώτα 3 ½ χρόνια της διακονίας του Χριστού στη γη και στα δεύτερα 3 ½ χρόνια με τους 144.000 χιλιάδες. Δηλαδή το κάθε τμήμα της τελευταίας εβδομάδας είναι 3 ½ μέρες και αναλογεί σε αντίστοιχα χρόνια.
Αν υποθέσουμε ότι είναι πράγματι 3 ½ μέρες, δεν υπάρχει κανένα παράλληλο εδάφιο μέσα στο λόγο του Θεού που να μπορούμε να το στηρίξουμε. Η μόνη σωστή ερμηνεία σύμφωνα με το λόγο του Θεού είναι ότι πρόκειται για χρόνια και όχι για μέρες.

Αποκ.ια:9 Και οι άνθρωποι εκ των λαών και φυλών και γλωσσών και εθνών θέλουσι βλέπει τα πτώματα αυτών ημέρας τρείς και ήμισυ, και δεν θέλουσι αφήσει τα πτώματα αυτών να τεθώσιν εις μνήματα.

Σε όλο το πρόσωπο της γης θα υπάρχουν νεκροί, και τα πτώματά τους θα τα βλέπουν όλοι οι άνθρωποι από κάθε έθνος, φυλή και γλώσσα και θα γνωρίζουν ότι ο θάνατος των μαρτύρων της θλίψης οφείλεται στο σύστημα του Α/Χ.
Στο κριτικό κείμενο UBS δεν λέει ότι θα βλέπουν τα πτώματά τους, αλλά το πτώμα τους. Είναι στον ενικό αριθμό. Αυτό είναι άλλη μια απόδειξη ότι δεν είναι δύο άνθρωποι, αλλά δύο γκρουπ ανθρώπων, γιατί δύο άνθρωποι δεν έχουν ένα πτώμα. Όμως δύο ομάδες ανθρώπων μπορούν να αναφερθούν σαν ένα πτώμα.
Η λέξη πτώμα δεν δηλώνει ακριβώς νεκρό σώμα, αλλά εννοεί κάτι που έχει πέσει στη γη νεκρό, που έχει θανατωθεί. Και στο εδ.8 το κείμενο UBS λέει: και το πτώμα αυτών θέλει κείσθαι επί της πλατείας. Πάλι στον ενικό αριθμό. Όμως στο εδ.9, στο τέλος, λέει: και δεν θέλουσι αφήσει τα πτώματα αυτών να τεθώσιν εις μνήματα. Εδώ είναι στον πληθυντικό αριθμό. Θέλει να δείξει με αυτά ότι αν και ομαδικά είναι σαν ένα πτώμα, όμως είναι ταυτόχρονα και πολλά πτώματα, δηλαδή είναι ένα πτώμα και πολλά πτώματα ταυτόχρονα.
θέλουσι βλέπει τα πτώματα αυτών τρείς ημέρας και ήμισυ.
Αναφέραμε προηγουμένως ότι αυτές οι 3 ½ μέρες δεν είναι πραγματικές ημέρες, αλλά πρόκειται για τα 3 ½ χρόνια της Μεγ. θλίψης. Οι λόγοι είναι:
α) Στην Αποκ.ια:2 διαβάζουμε ότι η αγία πόλη θα καταπατηθεί 42 μήνες. Αυτή η αγία πόλη είδαμε ότι συμβολίζει την εκκλησία της θλίψης, με την οποία ο Α/Χ κάνει πόλεμο, τη νικά και θανατώνει τους νικητές αγίους. Βλέπουμε λοιπόν εδώ ότι κάποιοι άλλοι θανατώνονται για 42 μήνες ή 3 ½ χρόνια και δεν είναι δύο άνθρωποι. Είναι οι δύο ελαίες και οι δύο λυχνίες, που όπως είδαμε συμβολίζουν την εκκλησία, τους Ιουδαίους και τους Εθνικούς Χριστιανούς. Είναι αυτοί που τα πτώματά τους κείνται στην πλατεία για 3 ½ μέρες.
β) Δεν πρόκειται για δύο διαφορετικά γκρουπ ανθρώπων. Δεν αναφέρεται στους αγίους της Μεγ. θλίψης και σε κάποιους άλλους. Είναι οι Ιουδαίοι και οι εθνικοί άγιοι της θλίψης.  Είδαμε όμως ότι η άγια πόλη θα καταπατείται 42 μήνες. Αυτό σημαίνει ότι πρόκειται για την ίδια χρονική περίοδο που αναφέρεται σαν 3 ½ μέρες, και για τους ίδιους ανθρώπους. Επομένως 3 ½ μέρες = 42 μήνες = 3 ½ χρόνια.
γ) Στην Αποκ.ια:4 λέει ότι οι δύο μάρτυρες είναι οι δύο ελαίες και είδαμε πως συμβολίζουν του Εβραίους και Εθνικούς αγίους της Μεγ. θλίψης. Στο εδ.3 μας λέει ότι αυτές οι δύο ελαίες, οι δύο μάρτυρες θα προφητεύουν 1260 ημέρες ενδεδυμένοι σάκους. Πρόκειται για την ίδια χρονική περίοδο με τους 42 μήνες και τις 3 ½ μέρες.
δ) Μια άλλη απόδειξη είναι ότι όλοι οι μάρτυρες της θλίψης θα θανατωθούν κατά την χρονική αυτή περίοδο των 42 μηνών της Μεγ. θλίψης. Στην Αποκ.ς:9-11 όταν ανοίγεται η πέμπτη σφραγίδα ο Ιωάννης βλέπει τις ψυχές των εσφαγμένων κάτω από το θυσιαστήριο και λέει ότι τους δόθηκαν στολές λευκές και τους είπαν να αναπαυτούν ακόμα λίγο καιρό, μέχρι ότου συμπληρωθούν και οι σύνδουλοί τους, οι υπόλοιποι άγιοι της θλίψης, οι οποίοι επρόκειτο να δώσουν την μαρτυρία τους, να σταθούν νικητές και να φονευτούν όπως και αυτοί. Τώρα αν αυτή η περίοδος - ο λίγος καιρός - είναι 3 ½ πραγματικές μέρες, αυτό σημαίνει ότι η διάρκεια του ανοίγματος των 6 από τις 7 σφραγίδες δεν είναι 3 ½ χρόνια, αλλά 3 ½ ημέρες, κάτι που δεν συμφωνεί με το λόγο του Θεού.
Αποκ.ια:8 Οι δύο μάρτυρες θανατώνονται στην πόλη την μεγάλη όπου και ο Κύριός μας εσταυρώθη. Αυτή η πόλη η μεγάλη στις ημέρες του Χριστού ήταν η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Η πόλη η μεγάλη που οι δύο μάρτυρες δίνουν τη ζωή τους για την αλήθεια του Θεού είναι το παγκόσμιο σύστημα του Α/Χ. Όμως εδώ αυτά τα δύο συστήματα αναφέρονται σαν ένα.
Δαν.β:31-39 Ο βασιλιάς Ναβουχοδονόσορ είδε σε όνειρο μια μεγάλη εικόνα η οποία είχε τη μορφή του. Αυτή η εικόνα συμβόλιζε όλες τις κοσμοκρατορίες που πέρασαν στην ιστορία από τη Βαβυλώνα μέχρι τους έσχατους καιρούς, το σύστημα του Α/Χ. Είχε χρυσή κεφαλή, που συμβόλιζε το Ναβουχοδονόσορ και την αυτοκρατορία του, είχε στήθος και βραχίονες από άργυρο που συμβόλιζαν τη Μηδο - Περσία, που κατέκτησε την Βαβυλώνα, η κοιλιά και οι μηροί ήταν από χαλκό και συμβόλιζαν την Ελλάδα του Μ. Αλέξανδρου, οι κνήμες ήταν από σίδερο, σύμβολο της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και τα πόδια ήταν μέρος από πηλό και μέρος από σίδηρο, αν συνέχεια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Τα πόδια με τα 10 δάχτυλα είναι το σύστημα του Α/Χ με τα 10 κέρατα, τα 10 διαδήματα, το οποίο αναφέρεται σαν προέκταση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, σαν ένα πράγμα με αυτήν. Ο λίθος που απεκόπη άνευ χειρών από το όρος (Δαν.β:45), συμβολίζει τον Ιησού Χριστό ο Οποίος καταστρέφει το σύστημα του Α/Χ και εγκαθιδρύει τη βασιλεία Του.
Και εν θέλουσι αφήσει τα πτώματα αυτών να τεθώσιν εις μνήματα.
Εδώ τα πτώματα είναι στον πληθυντικό αριθμό και όχι στον ενικό, όπως στην αρχή του εδαφίου. Αναφέρεται στα πραγματικά νεκρά σώματα των μαρτύρων, τα οποία δεν θα αφήσουν να τεθούν σε μνήματα. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα θάψουν κανένα από τους μάρτυρες της θλίψης κατ’ αυτή την περίοδο. Μνήμα σημαίνει μνημείο, αναμνηστικός τάφος με επιτάφια πλάκα. Σημαίνει τάφος εις μνήμην κάποιου που αξίζει να τον θυμάται κανείς μετά το θάνατό του. Δεν αναφέρεται μόνο στο χώρο ταφής, αλλά στη μνήμη κάποιου.
Λέει ο λόγος του Θεού ότι δεν θα επιτραπεί στους δύο μάρτυρες να έχουν αναμνηστικούς τάφους. Δεν θα επιτραπεί να γράφουν τα ονόματά τους πάνω στην επιτάφια πλάκα για να τους θυμούνται μετά το θάνατό τους. Αντίθετα θα ταφούν χωρίς καμιά δημοσιότητα του θανάτου τους.
Όπως ακριβώς έχουν γίνει μαζικές εκτελέσεις σε διάφορα δικτατορικά καθεστώτα που τοποθετούσαν τους ανθρώπους σε μια γραμμή, τους εκτελούσαν και στη συνέχεια τους έθαβαν σε ομαδικούς τάφους χωρίς κανένα στοιχείο για το πόσοι και ποιοι ήταν. Αυτή είναι η έννοια εδώ όταν λέει ότι τα πτώματά τους δεν θα τεθούν σε μνήματα. Όχι ότι δεν θα θαφτούν, αλλά ότι δεν θα υπάρχει κανένα επίσημο στοιχείο που να αναφέρει ποιοι και πόσοι θανατώθηκαν. Όμως ο Θεός φυλάει τα στοιχεία τους στα μητρώα του ουρανού.
Τους λέει ν’ αναπαυτούν για λίγο καιρό, γιατί θα πάρει εκδίκηση για το αίμα τους από τους κατοικούντας επί της γης. Ο Θεός λέει ότι σ’ Αυτόν ανήκει η εκδίκηση. Αυτός θα κάνει ανταπόδοση. Στο Ησ.κς:21 λέει ότι ο Κύριος θα παιδεύσει τους κατοικούντας τη γη εξαιτίας της ανομίας τους. Πράγματι ο Θεός θα αναστήσει τους μάρτυρες της θλίψης και θα τους αρπάξει στον ουρανό, στην παρουσία Του.