Ξανά προεκλογική περίοδος, απ’ ότι λένε κάποιοι, και το
δίχτυ των υποψήφιων προσπαθεί να πιάσει κυρίως μια κατηγορία ανθρώπων. Όχι
βέβαια αυτούς που ανήκουν στο αντίθετο κόμμα. Αυτοί, σταθερά και φανατισμένα
ανήκουν σ’ έναν πολιτικό χώρο κι ευκολότερα μετακινείς το Λυκαβηττό από τη θέση
του, παρά αυτούς. Κι αυτό δεν είναι πάντοτε η πλειοψηφία του εκλογικού σώματος.
Οι πολλοί, αυτοί που κάθε κομματάρχης με κάθε τρόπο προσπαθεί να κερδίσει,
είναι... οι ανένταχτοι κι αναποφάσιστοι. Οι αμφιρρέποντες. «Οι περιφερόμενοι με
πάντα άνεμον» μπαλκονιού. Οι αβέβαιοι, ως την είσοδο του εκλογικού τους
τμήματος. Κι αυτοί είναι πολλοί. Όχι στον πολιτικό τομέα μόνον, μα και στον
πνευματικό. Ιδιαίτερα, σ’ αυτόν. Ας τους συναντήσουμε κι ας τους γνωρίσουμε.
1. Παίζουν έναν αφύσικο ρόλο στη ζωή:
Ο τολμηρός κι ασυμβίβαστος κήρυκας της Παλιάς Διαθήκης, ο
Ηλίας, μιλώντας σ’ ένα τέτοιο ακροατήριο, το δήλωσε κάποτε. «Έως πότε χωλαίνετε
μεταξύ δύο φρονημάτων;» (Α’ Βασιλέων ιη:21). Είναι σαν να περπατάς με το 'να
πόδι στην άσφαλτο και τ’ άλλο στο πεζοδρόμιο. Ποια πορεία να κάνεις! Όταν
χειροκροτείς κάτω από κάθε μπαλκόνι, δεν ανήκεις σε όλους. Δεν ανήκεις, σε
κανένα. Αν έχει δίκιο και κείνος που κηρύττει σωτηρία με έργα και κείνος που με
πίστη, τότε που είναι η αλήθεια! Κι αν λες «αμήν» στο «είς και μεσίτης» (Α’ Τιμόθεο
β:5) και στις μεσιτείες των πολλών, δεν είσαι θρησκευτικά ανερμάτιστος!..
2. Συχνά αποφασίζουν άλλοι γι’ αυτούς:
Ένας αναποφάσιστος και ανερμάτιστος, συνήθως επηρεάζεται από
ασήμαντα και τυχαία γεγονότα, στην τελική του εκλογή. Του 'πε κάποιος, του
’δώσε ο προϊστάμενος το φάκελο, παρασύρθηκε από το έμβλημα του ψηφοδέλτιου.
Όμως, δείχνουν αυτά όλα σοβαρό άνθρωπο; Μπορείς σε κρίσιμα γεγονότα στη ζωή σου
ν’ αφήσεις άλλους ν’ αποφασίσουν για σένα, όταν για τόσα απλά πράγματα στη ζωή
σου αποφασίζεις καθημερινά συ ο ίδιος! Και δεν άκουσες ποτέ τον απ. Παύλο να
σου εξηγεί, ότι· «έκαστος ημών περί εαυτού θέλει δώσει λόγον εις τον Θεόν» (Ρωμαίους
ιδ:12)!..
3. Παρουσιάζουν ένα πνευματικό χαμαιλεοντισμό:
Το ομώνυμο ζώο αλλάζει μόνο το χρώμα του πετσιού του και
τούτο για να κρυφτεί από τους εχθρούς του. Οι πνευματικά χαμαιλεΐζοντες,
αλλάζουν εσωτερικό πιστεύω, για να ευαρεστούν όλους και να μη ανήκουν σε κανένα.
Είναι οι «χλιαροί» της Αποκάλυψης γ:16. «Ούτε ψυχροί, ούτε ζεστοί». Ούτε εχθροί
του Χριστού, ούτε αναγεννημένοι με μαρτυρία χριστιανοί. Ούτε μέλη της
Εκκλησίας, ούτε διώκτες της. Ούτε υπηρετούντες στο έργο, ούτε κι ασυγκίνητοι
γι’ αυτούς που υπηρετούν. Είναι, οι κύριοι και οι κυρίες· «Ούτε». Πόσους
τέτοιους συναντάμε καθημερινά γύρω μας!..
4. Συχνά, προκρίνουν την αποχή:
Πολίτες ελαττωμένης κοινωνικής ωριμότητας, πρέπει να
θεωρούνται οι προκρίνοντες την αποχή ή το λευκό. Αυτό σημαίνει ότι αφήνουν τους
άλλους ν’ αποφασίσουν γι’ αυτούς. Σημαίνει, απογοητευτική πολιτική ανωριμότητα.
Κι όμως, ο Θεός στήνει και ξαναστήνει την κάλπη μπροστά τους. «Έθεσα ενώπιόν
σου την ζωήν και τον θάνατον, την ευλογίαν και την κατάραν διά τούτο ρκλέξατε την
ζωήν, διά να ζήτε συ και το σπέρμα σου» (Δευτερονόμιο λ:19). Η έμφαση είναι στο
«εκλέξατε». Αποφασίστε, λοιπόν.
5. Ποιος θα βοηθήσει έναν τέτοιο αναποφάσιστο;
Τα παραπάνω, δεν είχαν σκοπό την εξουθένωση και το μαστίγωμα
των αναποφάσιστων και ανένταχτων. Σκοπός κάθε κηρύγματος είναι η οικοδόμηση κι
όχι η κατεδάφιση. Αν λοιπόν επιθυμείς να βγεις από την πνευματική αποτελμάτωση
κι αβουλία άκουσε: «Τις είναι ο άνθρωπος ο φοβούμενος τον Κύριον; Αυτόν θέλει
διδάξει την οδόν την όποιαν πρέπει να εκλέξη» (Ψαλμός κε:12). Ο Θεός, θα σε
βοηθήσει. Αν Του το ζητήσεις. Κοντά του, «παρά τούς πόδας του», είναι δυνατό να
κάμεις την καλή εκλογή, να «εκλέξεις την αγαθή μερίδα» (Λουκάς ι:42).
6. Η εκλογή πρέπει να είναι έγκαιρη:
Τι θα λέγατε για τον αναποφάσιστό μας, αν τελικά έπαιρνε την
ταυτότητά του και πήγαινε την επόμενη των εκλογών στο εκλογικό τμήμα! Αν άφηνε
το θάνατο, να τον προλάβει αναποφάσιστο! Ο Ιησούς του Ναυή (κδ:15), φωνάζει- «εκλέξατε
σήμερον ποιον θέλετε ν’ ακολουθήσετε». Σήμερα, νικείστε την αναποφασιστικότητά
σας. «Σήμερον εάν της φωνής αυτού ακούσητε» (Εβραίους γ:15). Σήμερα, αν ακούς.
Αν θέλεις ν’ ακούσεις. Να κάμεις «βεβαία την κλίση και την εκλογή σου» (Β’ Πέτρου
α:10).
Θα σε παρακαλούσα να διαβάσεις το τελευταίο εδάφιο του θέματός
μας. Είναι, το Δευτερονόμιο κς:17. Διάβασε το, παρακαλώ, στο πρώτο ενικό. Κάμε
το δικό σου. Χρησιμοποίησε το, για την πνευματική σου ένταξη. Γιατί δεν είσαι
πια ο άβουλος «περιφερόμενος». Γιατί, δεν έχεις ανάγκη από κανένα μπαλκόνι.
Προσεύχομαι, ενώ σ’ ακούω να διαβάζεις: «Έκλεξα τον Κύριον σήμερον να είναι ο
Θεός μου και να περιπατώ εις τας οδούς αυτού και να φυλάττω τα διατάγματα αυτού
και τας εντολάς αυτού και τας κρίσεις αυτού και να υπακούω εις την φωνήν αυτού».
Έκλεξα σήμερον τον Κύριο. Ο Θεός να σ’ ευλογήσει.