Αποκ.ια:10 Και οι κατοικούντες επί της γης
θέλουσι χαρή δι αυτούς, και θέλουσιν ευφρανθή, και θέλουσι πέμψει δώρα πρός αλλήλους,
ούτοι οι δύο προφήται εβασάνισαν τους κατοικούντας επί της γης.
Οι κατοικούντες επί της γης
είναι πολύ χαρούμενοι που βλέπουν τους δύο μάρτυρες νεκρούς. Δεν ενοχλούνται
πια με την ομολογία τους και η κρίση των τρομερών πληγών παύει. Αυτό δείχνει
ποια θα είναι η συμπεριφορά τους συστήματος του Α/Χ προς τους Χριστιανούς που
θα μείνουν πιστοί στο Θεό κατά τη Μεγ. θλίψη. Θα τους μισούν και θα εύχονται να
εξαφανιστούν από το προσκήνιο, γιατί τους βασάνισαν με τις τρομερές πληγές με
τις οποίες πάταξαν τη γη.
Ένας άλλος λόγος είναι ότι τους ενοχλούσε η μαρτυρία τους γιατί
καταδίκαζε την αμαρτία τους, έτσι ώστε να είναι ανυπόφοροι.
Αυτοί οι άνθρωποι είχαν σταθεί ολοκληρωτικά ενάντια στο Θεό και στην
αλήθεια Του, παραδομένοι στο σύστημα του Α/Χ. Όμως, ο Θεός πρόκειται ν’
ασχοληθεί σύντομα μαζί τους και να τους δείξει με θαυμαστό τρόπο που μπορεί να
οδηγήσει η αμαρτία του ανθρώπου και η σκληρή στάση του απέναντι στο Θεό.
Αποκ.ια:11 Και μετά τας τρείς ημέρας και ήμισυ,
εισήλθεν εις αυτούς πνεύμα ζωής εκ του Θεού και εστάθησαν επί τους πόδας αυτών,
και φόβος μέγας έπεσεν επί τους θεωρούντας αυτούς.
Δεν μένουν για πολύ καιρό στον τάφο. Μετά 3 ½ μέρες που είναι 3 ½
χρόνια στάθηκαν στα πόδια τους. Αυτή είναι η ανάσταση των αγίων της θλίψης, στο
τέλος των πρώτων 3 ½ χρόνων της Μεγ. θλίψης (Αποκ.ζ:9-17 & κ:4, 5).
Αποκ.ια:13 Εδώ λέει ότι κατ’
εκείνη την ώρα, δηλαδή την ίδια ώρα που αναστήθηκαν και αρπάχθηκαν οι άγιοι
της θλίψης, έγινε ένας μεγάλος σεισμός και εθανατώθησαν
ονόματα ανθρώπων επτά χιλιάδες. Αυτό το εδάφιο είναι παράλληλο με την
Αποκ.ς:12-17 όπου λέει ότι έγινε μεγάλος σεισμός, ο ήλιος και η σελήνη έχασαν
το φως τους, τ’ αστέρια έπεσαν στη γη, και οι άνθρωποι έγιναν έντρομοι. Όμως
αντί να μετανοήσουν και να δοξάσουν το Θεό, προσπάθησαν να κρυφτούν από το
πρόσωπο Του και από την οργή Του. Βλέπουμε πάλι ότι η ανάσταση των αγίων της
θλίψης συμβαίνει πριν την 6η σφραγίδα.
Και εστάθησαν επί τους
πόδας αυτών και φόβος μέγας έπεσεν επί τους θεωρούντας αυτούς.
Το γεγονός ότι στάθηκαν στα πόδια τους ενώ ήταν νεκροί, επιβεβαιώνει
την ανάσταση. Δεν είναι όμως η εξανάσταση των νεκρών που αναφέρει ο απόστολος
Παύλος στην Φιλιπ.γ:11. Αυτή η ανάσταση έγινε τη στιγμή της αρπαγής της
εκκλησίας.
Όταν στάθηκαν στα πόδια τους, έπεσε μεγάλος φόβος σε όσους τους είδαν.
Οι πρώτοι άγιοι που πήρε ο Θεός μαζί Του στην Αρπαγή, απέδειξαν στον κόσμο ότι
ο λόγος του Θεού που διακήρυτταν όσο ήταν στη γη, ήταν αληθινός. Τώρα, 3 ½
χρόνια αργότερα, οι άγιοι της θλίψης ανασταίνονται και επιβεβαιώνουν για άλλη
μια φορά ότι η μαρτυρία τους ήταν αληθινή, ότι ο λόγος του Θεού είναι αλήθεια,
ενώ το σύστημα του Α/Χ ένα ψεύδος.
Οι άνθρωποι τώρα ξέρουν ότι έχουν χάσει την αιώνια ζωή. Όμως, ακόμα
και τώρα, κάποιος μπορεί μετανοήσει και να στραφεί στο Θεό. Σαν σύνολο ο κόσμος
παραμένει σκληρός και αμετανόητος, παρ’ όλες τις αποδείξεις που έχουν δει
σχετικά με την αλήθεια. Δεν έχουν καμία διάθεση να ταπεινωθούν και να
μετανοήσουν. Δεν μπορούμε βέβαια να πούμε ότι κάθε ένας, μέχρι τον τελευταίο
άνδρα, γυναίκα και παιδί συνειδητά θα μισεί το Θεό, θα Τον περιφρονούν και θα
Τον χλευάζουν, αλλά θα είναι ενωμένοι με το σύστημα του Α/Χ.
Αποκ.α:7 Λέει ότι θα θρηνήσουν όλες οι φυλές της γης,
όμως όχι προς μετάνοια, αλλά από φόβο. Αυτό δείχνει ότι δεν θα μετανοήσουν
πολλοί, αν και θα υπάρχουν ορισμένοι που θα μπουν στη Χιλιετή Βασιλεία.
Όπως είπαμε, ο κόσμος γνωρίζει ότι έχει χάσει τη σωτηρία κι ότι η οργή
Του πρόκειται να πέσει πάνω τους. Είδαμε στην Αποκ.ς:15-17 το μεγάλο φόβο των
ανθρώπων, όταν αντιληφθούν ότι η οργή του Θεού πρόκειται να εκχυθεί στη γη.
Αποκ.ια:12 Και ήκουσαν φωνήν μεγάλην εκ του
ουρανού, λέγουσα πρός αυτούς, Ανάβητε εδώ. Και ανέβησαν εις τον ουρανόν εν τη νεφέλη,
και είδον αυτούς οι εχθροί αυτών.
Ανάβητε εδώ.
Αυτή η μεγάλη φωνή τους λέει να ανεβούν ψηλά, στην παρουσία του Θεού,
γιατί εκεί ανήκουν. Έμειναν πιστοί στο Θεό, αν και στην αρχή ήταν χλιαροί και
δεν είχαν παραχωρήσει ολοκληρωτικά την καρδιά τους σ’ Αυτόν. Πήραν τη σωστή
απόφαση να Τον ακολουθήσουν και να πληρώσουν το τίμημα με τη ζωή τους.
ήκουσαν φωνήν μεγάλην εκ
του ουρανού λέγουσαν πρός αυτούς Ανάβητε εδώ.
Αυτή η φωνή μοιάζει με την άνω
κλίση της Νύμφης κατά την Αρπαγή. Όμως εδώ έχουμε ένα διαφορετικό γκρουπ
ανθρώπων, σε διαφορετική θέση δόξας από τη Νύμφη του Χριστού. Είναι οι άγιοι
της εκκλησίας της Λαοδίκειας, που παίρνουν τη θέση τους στον ουρανό, 3 ½ χρόνια
μετά την Αρπαγή της Νύμφης του Χριστού. Διαφορετική είναι η θέση της Νύμφης σε
ένα γάμο και διαφορετική η θέση των καλεσμένων. Οι άγιοι της θλίψης είναι οι
καλεσμένοι στο γάμο του Αρνίου. Στην παρουσία του Θεού δεν θα είναι μόνο η
Νύμφη, αλλά και άλλοι πολλοί, οι οποίοι βέβαια δεν θα είναι στη Νύμφη, αλλά θα
ζήσουν με το Χριστό αιώνια (Αποκ.ιθ:7,9).
και ανέβησαν εις τον
ουρανόν εν τη νεφέλη, και είδον αυτούς οι εχθροί αυτών.
Ο Θεός αμείβει τη δικαιοσύνη και την αμαρτία, ανάλογα, με δίκαιο
τρόπο. Όσοι ζήτησαν έλεος, χάρη και δύναμη για να νικήσουν την αμαρτία και την
απατηλή καρδιά τους κατά τη Μεγ. θλίψη, τώρα παίρνουν το βραβείο τους. Αυτοί
όμως που αντιστάθηκαν στην δύναμή Του, Τον απέρριψαν και κατέθλιψαν το λαό Του,
τώρα αποδεικνύεται ότι είχαν κάνει λάθος και θ’ αντιμετωπίσουν την κρίση Του. Η
ανάληψη των δύο μαρτύρων, δικαιώνει τη μαρτυρία τους.
εν τη νεφέλη.
Αναφέρει συγκεκριμένα τη νεφέλη, όχι γενικά στα νέφη. Πρόκειται για
κάποια συγκεκριμένη νεφέλη, αλλά ποια είναι αυτή;
Σε αρκετές γραφές οι άγιοι συμβολίζονται με νέφη, ιδιαίτερα στα εδάφια
που αναφέρουν την Αρπαγή των αγίων στον ουρανό ή που βρίσκονται ήδη εκεί. Τα
νέφη γενικά είναι λευκά και συμβολίζουν την αγνότητα των αγίων του Θεού, ότι
έχουν ντυθεί τη δικαιοσύνη του Χριστού. Ακόμα, όπως τα νέφη αποτελούνται από
μικρές σταγόνες, έτσι κι αυτή η μεγάλη ομάδα των αγίων αποτελείται από
μεμονωμένα άτομα, τα οποία έμειναν πιστά και άγια ενώπιον του Θεού.
Η κατοικία των νεφών είναι οι ουρανοί. Η ίδια κατοικία είναι και για
τους αγίους. Στην Α’ Θεσ.δ:17 οι άγιοι συμβολίζονται με νέφη. Εδώ ο απόστολος
Παύλος μιλάει για την Αρπαγή και λέει ότι θα αρπαχτούμε εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου στον αέρα.
Εβρ.ιβ:1 Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός αγίων που έχουν
φύγει πριν από μας για τον Κύριο, και τους αποκαλεί νέφος μαρτύρων. Στην
Αποκ.α:7 αναφέρεται σε μεταγενέστερο χρόνο από την Αρπαγή και την ανάσταση των
αγίων της θλίψης, αναφέρεται στη Δεύτερη έλευση του Χριστού.
Αποκ.ιθ:14 Αναφέρεται πάλι στη Δεύτερη έλευση του Χριστού.
Δες ακόμα Ιούδ.14-15
και είδον αυτούς οι εχθροί
αυτών.
Οι εχθροί τους δεν θα μπορούσαν να τους δουν αν ήταν κρυμμένοι από
κάποιο σύννεφο. Η σωστή ερμηνεία είναι ότι αρπάχτηκαν μέσα στη νεφέλη των
αναστημένων αγίων της θλίψης, κι έτσι οι εχθροί τους μπόρεσαν και τους είδαν,
γιατί οι ίδιοι ήταν αυτή η νεφέλη.
Αποκ.ζ:9 Ο Ιωάννης βλέπει αυτό το αναρίθμητο πλήθος των
αγίων της θλίψης, από όλα τα έθνη, να βρίσκεται ήδη στον ουρανό.
Μπορούσαν βέβαια να εξαφανιστούν μέσα σε σύννεφο, όπως ο Χριστός όταν
αναλήφθηκε - νεφέλη υπέλαβεν αυτόν από
των οφθαλμών αυτών. Όμως εδώ το νέφος συμβολίζει τους αγίους.
Οι εχθροί τους τους είδαν ν’ ανεβαίνουν στον ουρανό. Αυτό δε σημαίνει
απάθεια, μέτριο ενδιαφέρον ή απλή περιέργεια. Τους είδαν ν’ αρπάζονται με τρόμο
και απελπισία, όπως ο δολοφόνος βλέπει το θύμα του ν’ ανασταίνεται μπροστά στα
μάτια του. Θα είναι σαν να βλέπουν εφιάλτη, από τον οποίο δεν θα μπορούν να
συνέλθουν.
Αποκ.ς:16-17 Μετά την ανάσταση και την αρπάγη των αγίων της
θλίψης ανοίγεται η 6η σφραγίδα και συμβαίνουν τόσο τρομερά γεγονότα
στον ήλιο στα άστρα και στη γη, που προξενούν τεράστιο φόβο σε όλες τις τάξεις των
ανθρώπων. Επίσης στην Αποκ.ια:13 μας αναφέρει το ίδιο γεγονός από διαφορετική
άποψη και λέει ότι κατ εκείνη την ώρα που έγινε η αρπαγή των αγίων της θλίψης,
έγινε μεγάλος σεισμός. Βλέπουμε λοιπόν ότι η ανάσταση και η αρπαγή των μαρτύρων
της θλίψης θα συμβεί πριν την 6η σφραγίδα.
Το ερώτημα εδώ είναι: Με ποιο τρόπο τους είδαν οι εχθροί τους; Δεν
μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι τους είδαν μέσα από δορυφορική τηλεόραση. Αυτή η
ερμηνεία βασίζεται στο γεγονός ότι πρόκειται για δύο ανθρώπους που θα
βρίσκονται στη γη, στην πόλη της Ιερουσαλήμ, κι εκεί θα υπάρχουν τηλεοπτικές
κάμερες που θα τους παρακολουθούν κι έτσι θα τους δουν ν’ ανασταίνονται και ν’
αρπάζονται στον ουρανό.
Όμως είδαμε, δεν πρόκειται για δύο ανθρώπους, αλλά για δύο γκρουπ
ανθρώπων και γι’ αυτό το λόγο θα είναι αδύνατο να προβληθεί η ανάστασή τους από
χιλιάδες τηλεοπτικές κάμερες ταυτόχρονα, αφού θ’ αναστηθούν από κάθε γωνιά της
γης.
Η σωστή ερμηνεία είναι ότι οι άνθρωποι σ’ όλη τη γη θα τους δουν με τα
ίδια τους τα μάτια ν’ ανασταίνονται από τους τάφους και στη συνέχεια ν’
αρπάζονται στον ουρανό, κατά τον ίδιο τρόπο που είδαν τα πτώματά τους να
κείνται στην πλατεία κι όχι μέσω της τηλεόρασης που θα εκπέμπει από την
Ιερουσαλήμ.
Ματθ.κζ:51-53 Όταν ο Ιησούς πέθανε,
έγινε μεγάλος σεισμός και τα μνημεία ανοίχθηκαν και πολλά σώματα των
κεκοιμημένων αγίων αναστήθηκαν. Μετά την ανάσταση του Χριστού, μπήκαν μέσα στην
πόλη και εμφανίστηκαν σε πολλούς.
Αποκ.ια:13 Και κατ εκείνην την ώρα έγεινεν
σεισμός μέγας, και έπεσε το δέκατον της πόλεως, και εθανατώθησαν εν τω σεισμώ ονόματα
ανθρώπων χιλιάδες επτά, και οι λοιποί έγειναν έμφοβοι, και έδοσαν δόξαν εις τον
Θεόν του ουρανού.και κατ εκείνην την ώραν έγεινεν σεισμός μέγας.
Αμέσως μετά την αρπαγή των αγίων της θλίψης ανοίγεται η 6η
σφραγίδα και τρομερή κρίση εκχέεται πάνω στους κατοίκους της γης. Αυτή η κρίση
αποτελεί μια επιπρόσθετη διαβεβαίωση γι’ αυτούς ότι οι δύο μάρτυρες ήταν από το
Θεό. Για άλλη μια φορά, ο Θεός επιβεβαιώνει υπερφυσικά ότι είναι δική Του
ενέργεια. Πρόκειται για τον ίδιο σεισμό που αναφέρεται στην Αποκ.ς:12-14. Οι
άγιοι της θλίψης λοιπόν ανασταίνονται και αρπάζονται πριν την 6η
σφραγίδα.
Αποκ. ζ:9-17 Εδώ πρόκειται για το αναρίθμητο πλήθος των αγίων
της θλίψης που βρίσκεται ήδη στον ουρανό, το οποίο βγήκε μέσα από την Μεγ,
θλίψη, που σημαίνει ότι πριν ανοιχτεί η
7η σφραγίδα, οι άγιοι της θλίψης βρίσκονται ήδη στον ουρανό, και
μάλιστα πριν ακόμα ανοιχτεί η 6η σφραγίδα.
Ο Ιωάννης δεν τους βλέπει σαν τις ψυχές των εσφαγμένων κάτω από το
θυσιαστήριο (πίσω στην 5η σφραγίδα) να περιμένουν τους υπόλοιπους
αδελφούς τους να θανατωθούν όπως αυτοί. Τους βλέπει με τα ένδοξα σώματά τους να
στέκονται ενώπιον του θρόνου. Δεν τους βλέπει πλέον σαν ψυχές που περιμένουν να
αναστηθούν. Έχουν ήδη αναστηθεί και αποκτήσει τα ένδοξα σώματά τους.
και έπεσε το δέκατον της
πόλεως.
Εξαιτίας αυτού του μεγάλου σεισμού έπεσε το δέκατο της πόλεως. Δεν
αναφέρεται σε μια φυσική πόλη, αλλά στην παγκόσμια πόλη, στην μεγάλη πόλη που
είναι κυρία όλων των βασιλείων των γης, στην παγκόσμια Βαβυλώνα. Πρόκειται για
το παγκόσμιο σύστημα του Α/Χ, που συμβολίζεται με μια μεγάλη πόλη, γιατί είναι
όλο ενωμένο σφιχτά σαν μια τεράστια πόλη.
Το ένα δέκατο λοιπόν αυτής της παγκόσμιας πόλης έπεσε εξαιτίας τους
σεισμού και αυτό σημαίνει ότι μια μεγάλη γεωγραφική περιοχή του κόσμου θα
καταστραφεί, ή ότι μια περιοχή που θα περιλαμβάνει το ένα δέκατο του πληθυσμού
του κόσμου θα ισοπεδωθεί και θα καταστραφεί απ’ αυτό το σεισμό.
και εθανατώθησαν εν τω
σεισμώ ονόματα ανθρώπων χιλιάδες επτά.
Ο αριθμός 7.000 είναι συμβολικός και σημαίνει ότι ένας τεράστιος
αριθμός ανθρώπων πρόκειται να θανατωθεί.
Αν το ένα δέκατο αυτής της παγκόσμιας πόλης καταστρέφεται από το σεισμό,
αυτό σημαίνει ότι πολλοί περισσότεροι από 7.000 άνθρωποι θα θανατωθούν.
και οι λοιποί έγειναν
έμφοβοι, και έδωκαν δόξαν στο Θεόν του ουρανού.
Αυτό που έκανε τους ανθρώπους να δώσουν δόξα στο Θεό δεν ήταν απλά
ένας σεισμός ή ένα παλιρροιακό κύμα ή κάποια ηφαιστειακή έκρηξη που κατέστρεψε
το ένα δέκατο της πόλεως. Ήδη έχουμε δει σεισμούς, παλιρροιακά κύματα ή
ηφαιστειακές εκρήξεις στο παρελθόν, που είχαν σαν αποτέλεσμα να θανατωθούν
περισσότεροι από 7.000 άνθρωποι, όμως δεν προξένησαν μεγάλο φόβο στους
υπόλοιπους ώστε να δοξάσουν το Θεό και να Τον αναγνωρίσουν.
Ακόμα, το γεγονός ότι φοβήθηκαν και έδωσαν δόξα στο Θεό, δεν σημαίνει
ότι μετανόησαν. Στην Αποκ.ς:15-17 περιγράφεται πάλι το ίδιο γεγονός, ο τρόμος,
ο φόβος και η ενοχή που ένιωσαν οι άνθρωποι, που απλά αναγνώρισαν ότι ήταν
ενέργεια του Θεού. Αναγκάστηκαν να παραδεχτούν ότι οι μάρτυρες της θλίψης ήταν
από το Θεό. Δεν μετανόησαν όμως ούτε επέστρεψαν από τα πονηρά έργα τους για να
εκζητήσουν το Θεό.
Αποκ. ιζ:3- 6, 16. Εδώ περιγράφεται το
τέλος του παγκόσμιου ψευδοθρησκευτικού συστήματος και λέει ότι θα ερημωθεί και
θα κατακαυθεί εν πυρί. Ο Σατανάς χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα μόνο και μόνο για
να εξαπατήσει τον άνθρωπο. Δεν είναι ευχαριστημένος με καμιά εκκλησία, είτε
αληθινή είτε ψεύτικη. Προσπαθεί με οποιονδήποτε τρόπο να εξαπατήσει τον
άνθρωπο. Εκείνο που πραγματικά θέλει και επιθυμεί η καρδιά του είναι όλος ο
κόσμος να υποταχθεί σ’ αυτόν και να τον προσκυνήσει.