Αποκ.ι:8 Και η φωνή την οποίαν ήκουσα εκ του ουρανού,
πάλιν ελάλει μετ’ εμού και έλεγεν, Ύπαγε, λάβε το βιλιάριον το ανεωγμένον εν τη
χειρί του αγγέλου του ισταμένου επί της θαλάσσης και επί της γης.
Πάλιν ελάλει μετ’ εμού
Εδώ πρόκειται
για μια διαφορετική φωνή από τη φωνή του αγγέλου. Είναι μια φωνή που άκουσε ο
Ιωάννης από τον ουρανό. Είναι η ίδια φωνή που άκουσε στην Αποκ.δ:1. Ακόμη
βρισκόμαστε στο ίδιο θέμα, στα γεγονότα που πρόκειται να γίνουν μετά ταύτα.
Ύπαγε, λάβε το βιβλιάριον το ανεωγμένον εν τη χειρί
του αγγέλου
Αυτό το
βιβλιάριο δεν είναι το ίδιο με το βιβλίο υποθήκης της κληρονομιάς μας, που
αναφέρεται στο κεφ.δ, γιατί ο Ιωάννης παίρνει το βιβλιάριο αυτό που είναι
ανοιγμένο από τα χέρια του αγγέλου, ενώ το βιβλίο της κληρονομιάς μας το έχει ο
Ιησούς, ο Οποίος ανοίγει τις σφραγίδες του μία προς μία.
Η 7η σφραγίδα
έχει ανοιχθεί και πρόκειται να εγκαθιδρυθεί η βασιλεία του Θεού. Το ότι αυτό το
βιβλιάριο είναι ανοιγμένο, αυτό σημαίνει ότι οτιδήποτε περιέχεται μέσα σ’ αυτό
πρόκειται να εκπληρωθεί. Ο Ιησούς Χριστός θα νικήσει τους εχθρούς Του στη μάχη
του Αρμαγεδδώνα και θα δώσει στους αγίους Του θέσεις εξουσίας και συμβασιλείας
μαζί Του στη Χιλιετή Βασιλεία (Ιεζ.β:9,10).
Αποκ.ι:9 Και υπήγα προς τον άγγελον, λέγων προς αυτόν,
Δος μοι το βιβλιάριον. Και λέγει προς εμέ, Λάβε και κατάφαγε αυτό, και θέλει πικράνει
την κοιλίαν σου, πλην εν τω στόματί σου θέλει είσθαι γλυκύ ως μέλι.
Ένα παράλληλο κείμενο με αυτό βρίσκεται στον
Ιζεκ.γ:1-4 Εδώ ο προφήτης παίρνει κι αυτός ένα τόμο που είναι ο λόγος του Θεού
με την εντολή να τον φάει. Και όταν τον έφαγε, έγινε στο στόμα του σαν μέλι,
από την γλυκύτητα. Ο Λόγος του Θεού είναι γλυκύς (Ψαλμ.ριθ:103).
Αποκ.ι:10 Και έλαβον το βιβλιάριον εκ της χειρός του αγγέλου,
και κατέφαγον αυτό, και ήτο εν τω στόματί μου ως μέλι γλυκύ, και ότε έφαγον αυτό,
επικράνθη η κοιλία μου.
ήτο εν τω στόματί μου ως μέλι γλυκύ
Τα λόγια του
Θεού είναι γλυκά. Είναι γλυκύ να γνωρίζουμε αυτή την αποκάλυψη του Θεού για την
εγκαθίδρυση της βασιλείας Του. Είναι πολύ γλυκύ να γνωρίζει κάθε πιστό παιδί
του Θεού τι πρόκειται να συμβεί στις έσχατες μέρες.
Αυτό
περιλαμβάνει την επαναφορά του πλανημένου και του συντριμμένου, την ενίσχυση
του ασθενούς, τότε που κάθε έρημος τόπος θα γίνει καρποφόρος πεδιάδα για να
εγκαθιδρυθεί η βασιλεία του Θεού, μια βασιλεία δικαιοσύνης και ειρήνης (Ησ.ξ
και λε).
Και ότε έφαγον αυτό επικράνθη η κοιλία μου
Ιεζ.γ:14 Είναι πολύ γλυκό πράγμα να γνωρίζουμε ότι είμαστε ένα αγγείο της αποκάλυψής
και της αλήθειας του Θεού. Όταν όμως αντιλαμβανόμαστε την επίδραση που θα έχει
αυτό το μήνυμα σ’ όσους το απορρίψουν, όταν βλέπουμε την αντίδραση των
ανθρώπων, τότε είναι πικρό. Υπάρχει μια πικρότητα που ακολουθεί την γλυκύτητα.
Είναι πικρό να
μιλάμε στους ανθρώπους τα λόγια του Θεού κι αυτοί να μην ανταποκρίνονται, ακόμη
κι αν γνωρίζουν ότι πρόκειται να έλθει τρομερή κρίση πάνω τους εάν δεν
υπακούσουν και δεν μετανοήσουν. Θα είναι πολύ πικρό και σκληρό γι’ αυτούς να
δοκιμάσουν την έκχυση της δίκαιης οργής και κρίσης του Θεού.
Είναι πικρό να
εκτίθεται κάποιος στην αμαρτία και στην ψευδοδιδασκαλία. Δεν είναι πάντα γλυκό
όταν βλέπουμε ότι οι ψευδοδιδασκαλίες και οι πλάνες που δέχονται, θα τους
κάνουν ν’ απορρίψουν την αλήθεια και να στραφούν εναντίον μας. Πολλοί από τους
αδελφούς μας θα μας διώξουν και θα μας μισήσουν για το όνομα του Θεού κι αυτό
είναι πολύ πικρό.
Επίσης είναι
πολύ πικρό το να γνωρίζουμε ότι ενώ δεν υπάρχει κανείς λόγος, αυτοί οι άνθρωποι
θ’ αντιμετωπίσουν την κρίση του Θεού και θα δοκιμάσουν όλα τα δεινά που θα
έλθουν πάνω στη γη. Δεν υπάρχει κανείς λόγος εκτός από τη θέλησή τους, που θα
τους κλείσει έξω από την ευλογία του Θεού.
Εδώ ο Ιωάννης
δοκιμάζει και πικρότητα και γλυκύτητα. Κάθε άνθρωπος του Θεού που είναι
πραγματικός εργάτης Του θα δοκιμάσει και πικρότητα και γλυκύτητα. Όμως η
γλυκύτητα και η ευλογία θα είναι πολύ μεγαλύτερη!
Αποκ.ι:11 Και μοι λέγει, Πρέπει πάλιν να προφητεύσεις περί
λαών και εθνών και γλωσσών και βασιλέων πολλών
Αναφέρεται σε όλο το βιβλίο της Αποκάλυψης και μας
δείχνει ότι αποτελεί διπλή μαρτυρία των τελευταίων γεγονότων πάνω στη γη. Αυτό
το κεφάλαιο αποτελεί παρένθεση αυτών των δύο μαρτυριών. Μέχρι και το κεφάλαιο 9
είδαμε πως ο Λόγος του Θεού περιγράφει τα εσχατολογικά γεγονότα όπως φαίνονται,
καθώς τα βλέπει κάποιος που βρίσκεται πάνω στη γη.
Από το κεφάλαιο
11 όμως και στη συνέχεια θα δούμε την ίδια αλληλουχία γεγονότων από διαφορετική
άποψη, καθώς βλέπει κάποιος αυτά τα γεγονότα από τον ουρανό προς τη γη.
Το ότι πρόκειται
να προφητεύσει πάλι ο Ιωάννης, αυτό αναφέρεται στο γεγονός ότι οι προφητείες
που δόθηκαν μέχρι και το κεφάλαιο 9, τώρα θα δοθούν από μια διαφορετική άποψη
χρησιμοποιώντας διαφορετικές αναλογίες και σύμβολα.
Τα κεφάλαια 12 -
19 είναι παράλληλα με τα κεφάλαια 6-9 και το τέλος του κεφαλαίου 11. Τα
κεφάλαια 20,21,22 προχωρούν πιο πέρα από την περιγραφή των τελευταίων γεγονότων
και φθάνουν στο αποκορύφωμα των πάντων, στο νέο ουρανό και στη νέα γη. Μέχρι
εδώ είδαμε τις 7 σάλπιγγες της 7ης σφραγίδας. Τώρα πρόκειται να
δούμε τις 7 φιάλες πλήρεις του θυμού του Θεού από διαφορετική άποψη, αν και
αναφέρονται στην ίδια χρονική περίοδο.
Μια άλλη πιθανότητα είναι ότι το «πρέπει πάλιν να προφητεύσεις» σημαίνει
ότι η Αποκάλυψη θα είναι ένα βιβλίο που θα διαβάζεται σε όλο τον κόσμο δια
μέσου των αιώνων. Θα είναι πάντα ένα επίκαιρο βιβλίο, σαν να προφητεύει ο Ιωάννης
ξανά και ξανά.