Τι είναι αμαρτία; Ό, τι μας στερεί τη Βασιλεία των ουρανών.
Σοβαρό θέμα!
Κάθε παρακοή του λόγου του Θεού είναι αμαρτία!
Α’ Ιωάν.γ:4 Πας όστις πράττει την αμαρτίαν πράττει και
την ανομίαν, διότι η αμαρτία είναι η ανομία.
Α’ Ιωάν.ε:17 Πάσα αδικία είναι αμαρτία· και είναι αμαρτία
ουχί θανάσιμος.
Ρωμ.ιδ:23 Όστις όμως αμφιβάλλει, κατακρίνεται, εάν
φάγη, διότι δεν τρώγει εκ πίστεως· και παν ό,τι δεν γίνεται εκ πίστεως, είναι
αμαρτία.
Ιακ.δ:17 Εις τον όστις λοιπόν εξεύρει να κάμνη το
καλόν και δεν κάμνει, εις αυτόν είναι αμαρτία.
Ιωάν.ις:9 περί αμαρτίας μεν, διότι δεν πιστεύουσιν εις
εμέ·
Παρ.κα:4 Το επηρμένον όμμα και η αλαζών καρδία, ο
λύχνος των ασεβών, είναι αμαρτία.
Παρ.κδ:9 Η μελέτη της αφροσύνης είναι αμαρτία· και ο
χλευαστής βδέλυγμα εις τους ανθρώπους.
Αυτά τα εδάφια – και όχι μόνο – ορίζουν την αμαρτία.
Όμως, η μοντέρνα τάση είναι να βλέπουμε την αμαρτία πολύ
ελαφριά!
Η πλειονότητα των ανθρώπων παίρνει μια στάση ικανοποίησης
απέναντι στην αμαρτία και την βλέπει σαν κάτι αποδεκτό.
Πολλοί την ταυτίζουν με άγνοια, ή με κάποια δυστροπία του
χαρακτήρα που με μερικές ψυχιατρικές συμβουλές, μπορεί να διορθωθεί.
Όμως, η αλήθεια δεν είναι αυτή!
Η αμαρτία είναι βαθιά χωμένη μέσα στην πεσμένη φύση του
ανθρώπου.
Κοιτάζοντας πίσω, σ’ αυτόν που πρώτος αμάρτησε, ο Σατανάς,
και λίγο αργότερα οι πρωτόπλαστοι, παρατηρούμε τρία στάδια:
1.
Υπερηφάνεια
2.
Απιστία (Εύα)
3.
Ανυπακοή
Το καθένα, είναι φυσικό αποτέλεσμα των προηγούμενων.
Τίποτα
δεν είναι ξαφνικό, τυχαίο!
Ο Θεός μισεί την αμαρτία.
Παρ.ιε:9 Βδέλυγμα είναι εις τον Κύριον η οδός του
ασεβούς· αγαπά δε τον θηρεύοντα την δικαιοσύνην.
Δευτ.κε:16 διότι πάντες οι πράττοντες ταύτα, πάντες οι
πράττοντες αδικίαν, είναι βδέλυγμα εις Κύριον τον Θεόν σου.
Παρ.ς:16-19 Ταύτα τα εξ μισεί ο Κύριος, επτά μάλιστα
βδελύττεται η ψυχή αυτού· οφθαλμούς υπερηφάνους, γλώσσαν ψευδή και χείρας
εκχεούσας αίμα αθώον, καρδίαν μηχανευομένην λογισμούς κακούς, πόδας τρέχοντας
ταχέως εις το κακοποιείν, μάρτυρα ψευδή λαλούντα ψεύδος και τον εμβάλλοντα
έριδας μεταξύ αδελφών.
Το γεγονός ότι ο Θεός είναι αγάπη και φως, απαιτεί να μισεί
την αμαρτία.
Είναι αδύνατον ο Θεός να αγαπά την ψυχή του αμαρτωλού και
την ίδια στιγμή να μην μισεί την αμαρτία.
Η τέλεια, καθαρή φύση του Θεού δεν ανέχεται την αμαρτία.
Κάθε ειλικρινές παιδί του Θεού θα πρέπει να συμμερίζεται
αυτό το μίσος για κάθε τι κακό.
Τη στιγμή που μπορούμε να χαμογελάμε μπροστά σε μια ανομία,
είμαστε μακριά από τον Θεό.
Εφεσ.ε:11 Και μη συγκοινωνείτε εις τα έργα τα άκαρπα
του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε·
Ας μας ικανώσει ο Θεός να βλέπουμε την αμαρτία όπως την
βλέπει Αυτός!
Η αμαρτία μαζί με την υπερηφάνεια και την ισχυρογνωμοσύνη,
απομακρύνει τον άνθρωπο από τον Θεό.
Αριθ.ιε:27 Εάν δε ψυχή τις αμαρτήση εξ αγνοίας, ούτος
πρέπει να φέρη αίγα ενιαύσιον εις προσφοράν περί αμαρτίας·
Αριθ.ιε:30 Η δε ψυχή ήτις πράξη αμάρτημα με χείρα
υπερήφανον, είτε αυτόχθων είτε ξένος, ούτος καταφρονεί τον Κύριον· και θέλει
εξολοθρευθή η ψυχή εκείνη εκ μέσου του λαού αυτής.
Ματθ.ιε:19 Διότι εκ της καρδίας εξέρχονται
διαλογισμοί πονηροί, φόνοι, μοιχείαι, πορνείαι, κλοπαί, ψευδομαρτυρίαι,
βλασφημίαι.
Ιακ.α:15 Έπειτα η επιθυμία αφού συλλάβη, γεννά την
αμαρτίαν, η δε αμαρτία εκτελεσθείσα γεννά τον θάνατον. (ο καρπός της
επιθυμίας)
Α’ Κορ.ιε:56 το δε κέντρον του θανάτου είναι η αμαρτία,
και η δύναμις της αμαρτίας ο νόμος.
Είναι αδύνατον να καταγραφούν όλες οι αμαρτίες, γιατί στην
ουσία, αμαρτία είναι μια κατάσταση της καρδιάς. Όσες κι αν γράψεις, πάντα θα
υπάρχει κάποια να προσθέσεις.
Αλλά ας αρχίσουμε:
Γαλ.ε:19-21 Φανερά δε είναι τα έργα της σαρκός, τα οποία
είναι μοιχεία, πορνεία, ακαθαρσία, ασέλγεια, ειδωλολατρεία, φαρμακεία, έχθραι,
έριδες, ζηλοτυπίαι, θυμοί, μάχαι, διχοστασίαι, αιρέσεις, φθόνοι, φόνοι, μέθαι,
κώμοι, και τα όμοια τούτων, περί των οποίων σας προλέγω, καθώς και προείπον,
ότι οι τα τοιαύτα πράττοντες βασιλείαν Θεού δεν θέλουσι κληρονομήσει.
Κοσμικότητα: επιθυμία της σάρκας, επιθυμία των
οφθαλμών, επιθυμία πλουτισμού, ηδονών, καλοπέρασης.
Σαρκικότητα: υπερηφάνεια, κακία, ζήλεια, φιλαυτία,
κακολογία, κουτσομπολιό.
Αμαρτίες παράλειψης: έλλειψη προσευχής, παρακολούθηση
εκκλησίας, ομολογία.
Συνέπειες:
Ψαλμ.ξς:18 Εάν εθεώρουν αδικίαν εν τη καρδία μου, ο
Κύριος δεν ήθελεν ακούσει·
Ησ.νθ:2 αλλ' αι ανομίαι σας έβαλον χωρίσματα μεταξύ
υμών και του Θεού υμών, και αι αμαρτίαι σας έκρυψαν το πρόσωπον αυτού από σας,
διά να μη ακούη.
Γέν.λθ:9 δεν είναι εν τω οίκω τούτω ουδείς
μεγαλήτερός μου, ούτε είναι απηγορευμένον εις εμέ άλλο τι πλην σου, διότι είσαι
η γυνή αυτού· και πως να πράξω τούτο το μέγα κακόν, και να αμαρτήσω εναντίον
του Θεού;
Ας μετράμε τις καταστάσεις όπως ο Ιωσήφ!
Παρ.ις:6 Διά χάριτος και αληθείας καθαρίζεται η
ανομία· και διά του φόβου του Κυρίου εκκλίνουσιν οι άνθρωποι από του κακού.
(μήπως δεν υπάρχει;)
Παρ.η:13 Ο φόβος του Κυρίου είναι να μισή τις το
κακόν· αλαζονείαν και αυθάδειαν και πονηράν οδόν και διεστραμμένον στόμα εγώ
μισώ.
Ψαλ.ιζ:4 Ως προς τα έργα των ανθρώπων, εγώ διά των
λόγων των χειλέων σου εφυλάχθην από των οδών των παρανόμων.
Ψαλ.ριθ:11 Εν τη καρδία μου εφύλαξα τα λόγιά σου, διά
να μη αμαρτάνω εις σε.
Παρ.κη:13 Ο κρύπτων τας αμαρτίας αυτού δεν θέλει
ευοδωθή· ο δε εξομολογούμενος και παραιτών αυτάς θέλει ελεηθή.
Λουκ.ιθ:8 Σταθείς δε ο Ζακχαίος, είπε προς τον Κύριον·
Ιδού, τα ημίση των υπαρχόντων μου, Κύριε, δίδω εις τους πτωχούς, και εάν
εσυκοφάντησά τινά εις τι, αποδίδω τετραπλούν.
Εβρ.ιβ:3,4 Διότι συλλογίσθητε τον υπομείναντα υπό των
αμαρτωλών τοιαύτην αντιλογίαν εις εαυτόν, διά να μη αποκάμητε χαυνούμενοι κατά
τας ψυχάς σας. Δεν αντεστάθητε έτι μέχρις αίματος αγωνιζόμενοι κατά της
αμαρτίας,
Ιερ.ε:23-25 Αλλ' ούτος ο λαός έχει καρδίαν στασιαστικήν
και απειθή· απεστάτησαν και απήλθον. Και δεν είπον εν τη καρδία αυτών, Ας
φοβηθώμεν τώρα Κύριον τον Θεόν ημών, όστις δίδει βροχήν πρώϊμον και όψιμον εν
τω καιρώ αυτής· φυλάττει δι' ημάς τας διωρισμένας εβδομάδας του θερισμού. Αι
ανομίαι σας απέστρεψαν ταύτα και αι αμαρτίαι σας εμπόδισαν το αγαθόν από σας.
Αμαρτίες που αποκλείουν
την Βασιλεία των Ουρανών!
Α’ Κορ.ς:9,10 Η δεν εξεύρετε ότι οι άδικοι δεν θέλουσι
κληρονομήσει την βασιλείαν του Θεού; Μη πλανάσθε· ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι
ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε κλέπται ούτε πλεονέκται ούτε
μέθυσοι ούτε λοίδοροι ούτε άρπαγες θέλουσι κληρονομήσει την βασιλείαν του Θεού.
Γαλ.ε:19-21 Φανερά δε είναι τα έργα της σαρκός, τα οποία
είναι μοιχεία, πορνεία, ακαθαρσία, ασέλγεια, ειδωλολατρεία, φαρμακεία, έχθραι,
έριδες, ζηλοτυπίαι, θυμοί, μάχαι, διχοστασίαι, αιρέσεις, φθόνοι, φόνοι, μέθαι,
κώμοι, και τα όμοια τούτων, περί των οποίων σας προλέγω, καθώς και προείπον,
ότι οι τα τοιαύτα πράττοντες βασιλείαν Θεού δεν θέλουσι κληρονομήσει.
Εφεσ.ε:3-5 Πορνεία δε και πάσα ακαθαρσία ή πλεονεξία
μηδέ ας ονομάζηται μεταξύ σας, καθώς πρέπει εις αγίους, μηδέ αισχρότης και
μωρολογία ή βωμολοχία, τα οποία είναι απρεπή, αλλά μάλλον ευχαριστία. Διότι
τούτο εξεύρετε, ότι πας πόρνος ή ακάθαρτος ή πλεονέκτης, όστις είναι
ειδωλολάτρης, δεν έχει κληρονομίαν εν τη βασιλεία του Χριστού και Θεού.
Αποκ.κα:27 Και δεν θέλει εισέλθει εις αυτήν ουδέν το
οποίον μιαίνει και προξενεί βδέλυγμα και ψεύδος, αλλά μόνον οι γεγραμμένοι εν
τω βιβλίω της ζωής του Αρνίου.
Γέν.μ:23 Ο αρχιοινοχόος όμως δεν ενεθυμήθη τον Ιωσήφ,
αλλά ελησμόνησεν αυτόν.
Γέν.μα:9 Τότε ο αρχιοινοχόος ελάλησε προς τον Φαραώ
λέγων, την αμαρτίαν μου ενθυμούμαι σήμερον·
Εύκολα ξεχνάμε ευεργεσίες, συνήθως θυμόμαστε τι έχουμε
δώσει.
Α’ Ιωάν.α:8-9 Ομολογώμεν, όχι ενθυμούμεθα!