Κατ' αρχή, ο λόγος του Θεού δεν εναντιώνεται
στην απόκτηση χρημάτων. Ο ίδιος ο Ιησούς μας υποσχέθηκε ότι, εφόσον γι' Αυτόν
εγκαταλείψουμε πατέρα, μητέρα, τέκνα, σύζυγο, αδέλφια, οικία, θα μας δώσει
Εκείνος, καινούργιους πνευματικούς συγγενείς και εκατονταπλάσια αγαθά, αλλά
με διωγμούς, σ' αυτή τη ζωή και ύστερα ζωή αιώνια. Όταν εμείς, βέβαια, καταφύγαμε
με πίστη στον Χριστό, δεν το κάναμε αυτό για ν' αποκτήσουμε άφθονα υλικά
αγαθά, αλλά γιατί νιώσαμε την πνευματική μας δυστυχία, την τρομερή
αμαρτωλότητα μας και τον άμεσο κίνδυνο, να πεθάνουμε και να ριχτούμε στην
αιώνια κόλαση. Ήρθαμε στον Ιησού Χριστό, βρήκαμε την πραγματική μας ευτυχία,
την άφθονη συγχώρηση με την πίστη στο, χυμένο για λογαριασμό μας, αίμα Του
και το πέρασμά μας, από τον πνευματικό θάνατο στην αιώνια ζωή.
Όταν εμείς προτάσσουμε, την αναζήτηση της
Βασιλείας του Θεού και την επικράτηση της δικαιοσύνης Του, που
συμπεριλαμβάνει, την τιμωρία του γιου του Θεού στην θέση του καθενός μας, τότε
είναι χαρά του Θεού να μας χαρίσει όλες τις ευλογίες Του. Ο άνθρωπος ο πιστός
δεν θα δυστυχήσει. Αντίθετα θα ενεργήσει. Δεν εξαρτάται όμως, η παραμονή του
στο έδαφος της πίστης στο Θεό, από τις υλικές ευλογίες. Και χωρίς αυτές, εξακολουθεί
ν' ακολουθεί τον Χριστό. Ο άνθρωπος, που θέτει σαν σκοπό της ζωής του την εξασφάλιση
της ευημερίας του, ή θέτει αυτήν σαν προϋπόθεση, για να συνεχίζει να πιστεύει
στο Θεό, πέφτει σε πειρασμό με, καταστρεπτικές γι' αυτόν, συνέπειες.
Μέσα στην αφθονία υλικών αγαθών κι όταν
μάλιστα αυτά αποκτούνται χωρίς ιδρώτα, υπάρχει ο κίνδυνος, αν δεν
επαγρυπνήσουμε να ξεφύγουμε από το δρόμο του Θεού. Στους φτωχούς πρόσφυγες
Ισραηλίτες που επρόκειτο να κατακτήσουν τη γη της επαγγελίας, ο Θεός το τόνισε
ιδιαίτερα: «Και όταν Κύριος ο Θεός σου σε φέρη εις την γήν , την οποία
ώμοσε προς τους πατέρας σου, προς τον Αβραάμ και προς τον Ισαάκ, και προς τον Ιακώβ,
δια να δώση εις σε πόλεις μεγάλας και καλάς, τας οποίας δεν έκτισας, και οικίας
πλήρεις πάντων των αγαθών, τας οποίας δεν εγέμισας και φρέατα ηνοιγμένα, τα
οποία δεν ήνοιξας, αμπελώνας και ελαιώνας, τους οποίους δεν εφύτευσας, αφού
φάγης και χορτάσης, πρόσεχε εις σεαυτόν μήποτε λησμονήσης τον Κύριον, όστις
σε εξήγαγεν εκ γής Αιγύπτου, εξ οίκου δουλείας» (Δευτ.ς:10-12). Ο ίδιος
κίνδυνος υφίσταται και για όσους από μας, βγήκαμε από την δουλεία της
αμαρτίας και οδηγηθήκαμε στη σωτηρία του Ιησού Χριστού κι απολαμβάνουμε όλα τα
συνεχόμενα με την σωτηρία. Και πράγματι ο Ισραήλ έφαγε, χόρτασε, πάχυνε και
λησμόνησε το Θεό, τον Πλάστη και Ελευθερωτή τους. «Ο δε Ιεσουρούν επαχύνθη,
και απελάκτισεν τότε ελησμόνησε τον Θεόν τον πλάσαντα αυτόν και κατεφρόνησε
τον Βράχον της σωτηρίας του» (Δευτ.λβ:15).
Ο Θεός, μάλιστα, μας προειδοποιεί ότι, ο
πλούτος και η ευημερία στα χέρια των ανόητων ανθρώπων, (και τέτοιοι είναι όσοι
εξακολουθούν ν' αρνούνται να δεχθούν τη δωρεάν σωτηρία στο πρόσωπο του
Χριστού), κακό μόνο τους κάνει. «Διότι η αποστασία των μωρών θέλει
θανατώσει αυτούς, και η αμεριμνησία (σε μια ξένη μετάφραση είναι η
ευημερία) των αφρόνων, θέλει αφανίσει αυτούς» (Παρ.α:32).
Ο άνθρωπος του Θεού αντιλαμβάνεται την
ολισθηρή θέση, των ευρισκομένων στα άκρα της οικονομικής κατάστασης, γι' αυτό
και ζητάει από τον Θεό να τον προστατεύσει απ' αυτά. «Δύο ζητώ παρά Σου μην
αρνηθής ταύτα εις εμέ πριν αποθάνω, ματαιότητα και λόγον ψευδή απομάκρυνε
απ' εμού, πτωxείαν και πλούτον μη δώσης εις εμέ, τρέφε με με αυτάρκη τροφήν ,
μήποτε χορτασθώ και σε αρνηθώ, και είπω, τις είναι ο Κύριος; ή μήπως ευρεθείς
πτωxός κλέψω, και λάβω το όνομα του Θεού μου επί ματαίω» (Παρ.λ:9).
Ο λόγος του Θεού, θέλει ν' απομακρύνει
τελείως μέσα από τη σκέψη μας, την επιθυμία να συγκεντρώσουμε πλήθος υλικών αγαθών.
Αν το επιδιώξουμε, θα βρεθούμε σε λάθος έδαφος και ως εκ τούτου, η ζημιά μας
θάναι μεγάλη. «Ο πιστός άνθρωπος θέλει έχει πολλήν ευλογίαν αλλ' όστις σπεύδει
να πλουτήση, δεν θέλει μείνει ατιμώρητος» (Παρ.κη:20).
Πολλοί άνθρωποι σήμερα δοκιμάζουν την τύχη
τους αγοράζοντας λαχεία, ή συμπληρώνοντας ΠΡΟ-ΠΟ, ή ΛΟΤΤΟ. Ακόμα και μερικοί
χριστιανοί, τους μιμούνται και είναι βέβαιοι ότι, αν βγουν τυχεροί, θα κάνουν
σοφή χρήση των κερδών τους. Αγνοούν όμως ότι, αυτομάτως θα μετακινηθούν σ'
άλλο κοινωνικό επίπεδο και μάλλον θα χάσουν και αυτά που έμαθαν για τον Χριστό.
«Και είπεν ο Ιησούς προς του μαθητές αυτού, αληθώς σας λέγω ότι, δυσκόλως
θέλει εισέλθει πλούσιος εις την βασιλείαν των ουρανών» (Ματθ.ιθ:23) .
Όπως η κάθε αμαρτία γαργαλίζει και εξαπατάει
τον άνθρωπο, το ίδιο και ο πειρασμός της ευημερίας, που είναι συνυφασμένη με
τον υλικό πλούτο, ξεγελάει τον άνθρωπο, κι ενώ του υπόσχεται πολλά, του τα παίρνει
όλα. Ο άνθρωπος, που ενδίδει σ' αυτό τον πειρασμό, σκληρύνει την καρδιά του και
καταλήγει σε πνευματική στειρότητα.
Ο λόγος του Θεού δεν μπορεί να καρποφορήσει
μέσα του, διότι δεν τον αφήνουν τα αγαθά της καρδιάς του. «Και οι εις τας
ακάνθας σπειρόμενοι είναι ούτοι, οίτινες ακούουσι τον λόγον, και αι μέριμναι
του αιώνος τούτου, και η απάτη του πλούτου, και αι επιθυμίαι των άλλων
πραγμάτων εισερχόμεναι συμπνίγουσι το λόγον, και γίνεται άκαρπος»
(Μάρκ.δ:18-19).
Σήμερα η ζωή είναι μια καθαρή πρόκληση. Τα
τεχνολογικά επιτεύγματα είναι αναρίθμητα. Άφθονα αγαθά προσφέρονται στην
καταναλωτική κοινωνία και υπόσχονται ότι, θα χαρίσουν στον άνθρωπο την άνεση
και την ευημερία. Και μέχρι ενός σημείου το επιτυγχάνουν. Συγχρόνως όμως γεμίζουν
την καρδιά του ανθρώπου με άγχος. Σωστά το εκφράζει στους καθημερινούς
διάλογους: "Όλο τρέχω και δεν φθάνω". Δεν φθάνει στο ποθητό του
σημείο. Δεν χτυπάει στο στόχο του. Η καρδιά του με τις ατέρμονες διαστάσεις,
δεν γεμίζει με τα φαιδρά του κόσμου τούτου. Ο Χριστιανός δεν πρέπει να ξεχνάει
ότι, την ευημερία, που υπόσχεται ο Σατανάς με την συσσώρευση πλούτου και υλικών
αγαθών, ακολουθούν ανύποπτοι και ισχυροί πειρασμοί και καλοστημένες παγίδες.
Ας δώσουμε την δέουσα προσοχή στο λόγο του Θεού: «Διότι δεν εφέραμεν ουδέν
εις τον κόσμον, φανερόν ότι ουδέ δυνάμεθα να εκφέρωμεν τι. Έχοντες δε
διατροφάς και σκεπάσματα, ας αρκώμεθα εις ταύτα. Όσοι δε θέλουσι να πλουτώσι,
πίπτουσι εις πειρασμόν και παγίδαν, και εις επιθυμίας πολλάς ανοήτους και
βλαβεράς, αίτινες βυθίζουσι τους ανθρώπους εις όλεθρον και απώλειαν» (Α'
Τιμ.ς: 7-9).
Η ευημερία, που είναι ο στόχος κάθε φυσικού
ανθρώπου, μπορεί να γίνει πειρασμός και του χριστιανού. Βεβαιότατα και ο πιστός
άνθρωπος, έχει από Θεού το δικαίωμα να απολαμβάνει τα νόμιμα και βασικά πράγματα
τούτης της ζωής, στο μέτρο που Εκείνος κρίνει για τον καθένα. Δεν πρέπει όμως,
να μας διαφεύγει το γεγονός ότι, η εξασφάλιση υλικών ευλογιών εγκυμονεί
πάντοτε κινδύνους, εάν ολιγωρήσουμε. Εάν αποβάλουμε το νου του Χριστού, ο
κίνδυνος να χαθούμε είναι άμεσος. Τότε αναπόφευκτη θάναι η τιμωρία μας, εάν
επιζητούμε με κάθε τρόπο, τον πλουτισμό και την ευημερία μας. Είναι αρκετά
δύσκολο, να θέλουμε νάχουμε μια άνετη ζωή και να πάμε στον ουρανό. Η επιθυμία
του πλούτου καθιστά στείρο και άγονο το έδαφος της καρδιάς μας. Ο πειρασμός
της ευημερίας και του πλούτου, θα μας οδηγήσει σε απροσδόκητους νέους
πειρασμούς και θα μας εμπλέξει σε παγίδες, γεγονός που θα μας κάνει που θα
πονέσουμε πολύ, και δεν θα μπορέσουμε να απαγκιστρωθούμε από κει, παρά μόνο με
τη χάρη του Θεού.