Ιωάν.ιδ:9
Λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Τόσον καιρόν
είμαι μεθ' υμών, και δεν με εγνώρισας, Φίλιππε; όστις είδεν εμέ είδε τον
Πατέρα· και πως συ λέγεις, Δείξον εις ημάς τον Πατέρα;
Αυτό το εδάφιο σημαίνει ότι ο Ιησούς ήταν πραγματικά ο Πατέρας
ή ότι απλά εκπροσωπούσε τον Πατέρα; Ας αφήσουμε την Αγία Γραφή να μιλήσει. Ο
προφήτης Ησαΐας είπε, σχετικά με τον Ιησού, ότι θα ήταν το «παιδίον
που εγεννήθη εις ημάς», «Θεός ισχυρός» και «αιώνιος πατέρας» (Ης.θ:6). Ο ίδιος ο Ιησούς, είπε απερίφραστα στον
Φίλιππο ότι «ο Πατήρ είναι εν εμοί» και
ότι «ο Πατήρ ο μένων εν εμοί αυτός
εκτελεί τα έργα» (Ιωάν.ιδ:10). Πιστεύεις αυτό που είπε ο Ιησούς; Οι
τριαδικοί πιστεύουν (και διδάσκουν) ότι η θεότητα που κατοικούσε στον Χριστό
δεν ήταν του Πατέρα, αλλά του θεού υιού.
Δηλαδή, θέλουν να μας κάνουν να
πιστέψουμε ότι η Γραφή αντιφάσκει με τον εαυτό της; Ήταν η θεότητα που
κατοικούσε στον Χριστό του Πατέρα, όπως ο Ίδιος είπε; Όταν οι μαθητές είδαν και
τον Πατέρα και τον Γιο στο Ιωάν.ιε:24, πόσα πρόσωπα της θεότητας είδαν; Η Γραφή
δηλώνει καθαρά, «ο θεωρών εμέ θεωρεί τον
πέμψαντά με» (Ιωάν.ιβ:45). Σύμφωνα με το Ιωάν.ιε:24, είδαν και μίσησαν τόσο
τον Ιησού όσο και τον Πατέρα, αλλά είδαν μόνο ένα πρόσωπο, αποδεικνύοντας ότι όταν
είδαν τον Ιησού, είδαν και τον Πατέρα. Γι’ αυτό ο Ιησούς είπε στον Φίλιππο, «όστις είδεν εμέ είδε τον Πατέρα» και «από του νυν γνωρίζετε αυτόν και είδετε αυτόν»
(Ιωάν.ιδ:7-9). Τους έδειχνε τον Πατέρα εν Υιώ, τον Θεό που φανερώθηκε εν σαρκί
(Α’ Τιμ.γ:16).
«διότι εν αυτώ κατοικεί
παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς, και είσθε πλήρεις εν αυτώ»
(Κολ.β:9-10).
Αν ο Ιησούς, σαν το 2ο πρόσωπο της θεότητας,
εκπροσωπούσε στη γη το 1ο πρόσωπο της θεότητας, τότε θα πρέπει να μας
εξηγήσουν γιατί δεν αντιπροσώπευε και το 3ο πρόσωπο της θεότητας. Μήπως
ο θεός άγιο πνεύμα προσεβλήθη μ’ αυτό και αποφάσισε να έρθει μόνος του (Ιωάν.ιδ:16.
Πράξ.β:1-4);
Αν ο Ιησούς είναι ο θεός υιός, όπως Τον προβάλλουν, γιατί δεν πρόβαλε
και γιατί δεν εξασκούσε τα χαρακτηριστικά της δικής του θεότητας; Αυτό είναι το
πρόβλημα και η σύγχυση του Τριαδικού δόγματος.
Σύμφωνα με το Ιωάν.α:18 και Έξοδ.λγ:20, οι Γραφές διδάσκουν,
«Ουδείς είδε ποτέ τον Θεόν» και ότι «άνθρωπος δεν θέλει με ιδεί και ζήσει». Ωστόσο,
ορισμένοι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης όπως ο Μωυσής, ο Ααρών, ο Ναδάβ και Αβιούδ
και οι εβδομήντα πρεσβύτεροι είδαν τον Θεό του Ισραήλ (Έξοδ.κδ:9-11, λγ:11). Μήπως
ο Μωυσής ήταν ψευδοπροφήτης; Μήπως ο Θεός τους παραπλάνησε; Αντιφάσκει η Αγία
Γραφή; ΟΧΙ. Απλά, εμείς πρέπει να ορθοτομούμε τον λόγο της αλήθειας.
Το Ιωάν.δ:24
διδάσκει, «Ο Θεός είναι πνεύμα».
Σίγουρα κανείς δεν μπορεί να δει το Πνεύμα του Θεού. Δεν μπορείς να δεις ένα
πνεύμα, αλλά είδαν τον Πατέρα, επειδή ο Ιησούς ήταν η φανέρωση του Πατέρα σε
σάρκα (Ης.θ:6, Α’ Τιμ.γ:16). Αυτός είναι ο «χαρακτήρ
της υποστάσεως» του αόρατου Θεού (Εβρ.α:3). Στην Παλαιά Διαθήκη, ο αόρατος
Θεός μπορούσε και φανέρωσε τον Εαυτό Του με διάφορους τρόπους, προσωρινά ορατές
μορφές που ο άνθρωπος μπορούσε να δει, αν και κανένας άνθρωπος δεν μπορούσε να
δει άμεσα το αόρατο Πνεύμα του Θεού. Αυτό που η Αγία Γραφή ονομάζει Θεό, είναι
ο Θεός και τίποτε άλλο.
Στην Καινή Διαθήκη, ο Θεός αποκάλυψε μόνιμα τον εαυτό Του, εν σαρκί, στο
πρόσωπο του ανθρώπου Ιησού Χριστού. Δεν μπορούμε να δούμε τον Θεό έξω από τον
Ιησού. Δεν ήταν ακριβώς ο Θεός, που εμφανίζονται με τη μορφή του ανθρώπου, αλλά
ήταν ντυμένη με ένα πραγματικό ανθρώπινο σώμα και τη φύση Θεός. Όπως πολλοί
άνθρωποι σήμερα, ο Φίλιππος δεν είχε αντιληφθεί ότι ο Πατέρας είναι ένα
πανταχού παρόν, αόρατο πνεύμα, και ότι ο μόνος τρόπος που κάποιος θα μπορούσε
να Τον δει, θα ήταν μέσω του προσώπου του Ιησού Χριστού. Ο Φίλιππος δεν ζήτησε
από τον Ιησού απλά να τους δείξει κάτι για τον Πατέρα, είπε, «δείξον εις ημάς τον Πατέρα». Ήταν ο
Φίλιππος και το ανθρώπινο σώμα του Ιησού. Ο Ιησούς τον κοίταξε στα μάτια και
είπε, «όστις είδεν εμέ είδε τον Πατέρα».
Ήταν η «εικών του Θεού του αοράτου» (Κολ.α:15).