Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΣΕ ΜΕ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ



Ματθ.ια:11 “Αληθώς σας λέγω, μεταξύ των γεννηθέντων υπό γυναικών δεν ηγέρθη μεγαλύτερος Ιωάννου του Βαπτιστού, πλην ο μικρότερος εν τη βασιλεία των ουρανών, είναι μεγαλύτερος αυτού.”

Λουκ.ις:16 “Ο νόμος και οι προφήται έως Ιωάννου υπήρχον, από τότε η βασιλεία του Θεού ευαγγελίζεται, και πας τις βιάζεται να εισέλθη εις αυτήν.”

Αυτά τα δύο εδάφια διδάσκουν τις ακόλουθες αλήθειες:
1. Η Παλαιά Διαθήκη έκλεισε με την διακονία του Ιωάννη του Βαπτιστή.
2. Αφού ο μικρότερος στη Βασιλεία είναι μεγαλύτερος απ’ τον Ιωάννη, ο Ιωάννης ο Βαπτιστής δεν ήταν ακόμα μέσα στη Βασιλεία του Θεού.


Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ

Ματθ.ια:12 “Από δε των ημερών Ιωάννου του Βαπτιστού έως του νυν, η βασιλεία των ουρανών βιάζεται, και οι βιασταί αρπάζουσιν αυτήν”

Λουκ.ις:16 “Από τότε η βασιλεία του Θεού ευαγγελίζεται, και πας τις βιάζεται να εισέλθη εις αυτήν”

Μάρκ.ι:25 “Ευκολότερον είναι κάμηλος να περάση διά της τρύπης της βελόνης, παρά πλούσιος να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού.”

Ο Ιησούς δίδαξε ότι δεν είναι εύκολο να εισέλθει κάποιος στη Βασιλεία του Θεού. Υπάρχει ένα τίμημα που πρέπει να πληρωθεί και λίγοι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να το πληρώσουν.

Καθώς θα δούμε στην επόμενη παράγραφο, ο Ιησούς είπε ότι είναι απαραίτητο να πιστέψει κανείς και να γίνει σαν ένα μικρό παιδί. Θα πρέπει κανείς να μετανοήσει ειλικρινά, πράγμα που δεν είναι εύκολο. Η μετάνοια απαιτεί θάνατο του εγώ, της αμαρτίας, της σάρκας και του κόσμου. Εδώ είναι που ο άνθρωπος πρέπει να πιέσει και να το πάρει διά της βίας.

Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ

Ματθ.ιη:3Και είπεν, Αληθώς σας λέγω, εάν δεν επιστρέψετε, και γείνητε ως τα παιδία, δεν θέλετε εισέλθη εις την βασιλείαν των ουρανών”

Ιωάν.γ:5 “Απεκρίθη ο Ιησούς, Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος, δεν δύναται να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού”

Ο Ιησούς είπε τα πρώτα λόγια στους μαθητές Του. Τα δεύτερα απευθύνθηκαν στο Νικόδημο, που ήταν ένας θρησκευτικός ηγέτης ανάμεσα στους Εβραίους.  Στις δύο αυτές περιπτώσεις, αυτά τα λόγια δεν ειπώθηκαν σε διεστραμμένους ανθρώπους αλλά σε ευσεβείς.

Ωστόσο, η έμφαση δίνεται στην αναγέννηση. Οι όροι για την είσοδο στη Βασιλεία δηλώνονται πολύ καθαρά απ’ τον Κύριό μας:
1. Επέστρεψε και γίνε σαν ένα παιδί
2. Γέννηση εξ ύδατος
3. Γέννηση από το Πνεύμα

Στην πραγματικότητα, ο Ιησούς είπε ότι ένας άνθρωπος δεν μπορεί να δει τη Βασιλεία, πολύ περισσότερο να μπει μέσα, αν δεν ξαναγεννηθεί. Για να καταλάβουμε τι ακριβώς εννοούσε ο Ιησούς με τη γέννηση εξ ύδατος και Πνεύματος, θα πρέπει να μελετήσουμε το βιβλίο των Πράξεων, όπου το μήνυμα της σωτηρίας κηρύχτηκε απ’ τους αποστόλους.

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΤΡΟ

Ματθ.ις:19 “Και θέλω σοι δώσει τα κλειδία της βασιλείας των ουρανών”

Εδώ ο Ιησούς έδωσε στον απόστολο Πέτρο τη δύναμη και την εξουσία να κηρύξει το ευαγγέλιο της Βασιλείας.  Στον Πέτρο δόθηκαν τα κλειδιά να ανοίξει την πόρτα της Βασιλείας.  Ο Πέτρος χρησιμοποίησε αυτά τα κλειδιά και άνοιξε την πόρτα στους Εβραίους (Πράξ.β), στους Σαμαρείτες (Πράξ.η) και στους εθνικούς (Πράξ.ι).

Το μήνυμα που κήρυξε ο Πέτρος ήταν το εξής:

· Μετάνοια
· Βάπτισμα στο νερό στ’  όνομα του Ιησού
· Βάπτισμα με το Άγιο Πνεύμα (Πράξ.β:38)

Αυτό είναι το μήνυμα που άνοιξε την πόρτα της Βασιλείας σ’ όσους επιθυμούν να εισέλθουν.