Αυτό που είναι σημαντικό και κάνει τη διαφορά είναι η φράση,
«ουδέ περί επιθυμίας γυναικών». Δεν
λέει «ουδέ περί επιθυμίας ΔΙΑ τας γυναίκας». Αν ίσχυε το τελευταίο, τότε θα
ήταν μια δήλωση ότι ο Αντίχριστος θα είναι είτε «ψυχρός» (αδιάφορος για το σεξ)
ή ομοφυλόφιλος. Αντίθετα, η λέξη «επιθυμίας»
σχετίζεται με τις γυναίκες, όχι με τον Αντίχριστο. Η φράση σ’ αυτό το εδάφιο φανερώνει
ότι ο Αντίχριστος δεν θα φροντίζει την επιθυμία των γυναικών γι’ αυτόν. Δεν σημαίνει
ότι ο Αντίχριστος δεν θα επιθυμεί γυναίκες.
Αλλά το θέμα του εδαφίου δεν έχει να κάνει με την επιθυμία.
Είναι το πώς και τι ο Αντίχριστος θα φροντίζει, που όλα έχουν να κάνουν με τον
ίδιο. «θέλει κάμει κατά την θέλησιν
αυτού, και θέλει υψωθή και μεγαλυνθή υπεράνω παντός Θεού, και θέλει
μεγαλορρημονήσει κατά του Θεού των θεών» (εδ.36). «δεν θέλει φροντίζει περί των θεών των πατέρων αυτού» «ουδέ θέλει φροντίζει περί ουδενός θεού,
διότι θέλει μεγαλυνθή υπεράνω πάντων» (εδ.37) «ουδέ περί επιθυμίας γυναικών» Ούτε θα τον ενδιαφέρει το γεγονός ότι
οι γυναίκες θα τον επιθυμούν. Αυτός φροντίζει μόνο για ένα πράγμα. Τον εαυτό
του! Πέρα από τον απλό ναρκισσισμό, ο Αντίχριστος θα είναι η επιτομή της
αμαρτίας, δεδομένου ότι όλα θα περιστρέφονται γύρω απ’ αυτόν, μέχρι το σημείο να
απαιτήσει τη λατρεία του κόσμου! Ο Αντίχριστος δεν θα φροντίζει ούτε θα σέβεται
οποιαδήποτε θεότητα.
Ο Adam Clarke
(1760-1832), ο μεγάλος Βρετανός μεθοδιστής θεολόγος πιστεύει ότι το «ουδέ περί επιθυμίας γυναικών» σημαίνει
ότι θα μείνει άγαμος, χωρίς σεξουαλική ζωή.
«Τόσο η Ορθόδοξη όσο και Καθολική εκκλησία, στα
αντιχριστιανικά θεσπίσματά τους, αποθαρρύνουν, και σε αρκετές περιπτώσεις
απαγορεύουν το γάμο, με το πρόσχημα της μεγαλύτερης αγνότητας, δυσφημίζοντας μ’
αυτό τον τρόπο την εντολή του Θεού, και τον ίδιο το Χριστιανισμό» (Adam Clarke).
Αλλά, εάν κοιτάξει κανείς αυτά τα δύο εδάφια του Δανιήλ,
αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι μιλάνε για θεότητες εκτός από τη μία αναφορά
των γυναικών. Αυτό δεν ταιριάζει, φαίνεται να είναι εκτός τόπου και έξω από το γενικό
πλαίσιο. Αλλά πολλοί σχολιαστές και ερμηνευτές πιστεύουν ότι η «επιθυμία των
γυναικών» είναι μια αναφορά στον Ιησού Χριστό.
Παρόμοια αναφορά στον Ιησού χρησιμοποιώντας τη λέξη «επιθυμία»
χρησιμοποιείται στο βιβλίο του Αγγαίου:
Αγγ.β:7 Και θέλω σείσει πάντα τα έθνη, και θέλει
ελθεί ο εκλεκτός (στο Εβραϊκό λέει ο
επιθυμητός) πάντων των εθνών, και
θέλω εμπλήσει τον οίκον τούτον δόξης, λέγει ο Κύριος των δυνάμεων.
Αυτό που θέλει να επισημάνει ο Δανιήλ, είναι ότι ο
Αντίχριστος δεν θα φροντίζει για τίποτε άλλο, εκτός από το να «μεγαλυνθή υπεράνω πάντων». Αυτό ταιριάζει
με την περιγραφή του Αντίχριστου από τον απόστολο Παύλο:
Β’ Θεσ.β:4 ο αντικείμενος και υπεραιρόμενος εναντίον
εις πάντα λεγόμενον Θεόν ή σέβασμα, ώστε να καθήση εις τον ναόν του Θεού ως
Θεός, αποδεικνύων εαυτόν ότι είναι Θεός.
Άλλοι μεγάλοι σχολιαστές της ιστορίας έχουν κάνει μερικές
ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις όπως ο Matthew Henry, λέγοντας ότι ο Αντίχριστος εισάγει
«ένα νέο θεό», «κάτι που δεν συναντάμε στην ιστορία».
Μήπως αυτό σημαίνει ότι δεν θα είναι; Όχι. Ο Αντίχριστος
είναι ο προάγγελος του τον αντίπαλο τον εαυτό του, έτσι τίποτα δεν άδικος θα
είναι πέρα από αυτόν. Αλλά θυμηθείτε το σκοπό του.
Ματθ.κδ:24 διότι θέλουσιν εγερθή ψευδόχριστοι και
ψευδοπροφήται και θέλουσι δείξει σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε να πλανήσωσιν,
ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς.
Ο Σατανάς, ο διάβολος, ο εχθρός, ο απατεώνας θα χρησιμοποιήσει
κάθε μέσο για να κλέψει τη ζωή μας και τη σωτηρία μας.