Είναι αλήθεια ότι έχουμε δύο πρόσωπα, αλλά ο απόστολος Παύλος δεν βλέπει δύο θεούς, ούτε δύο πρόσωπα της τριάδας.
Υπάρχει ένας κανόνας της αρχαίας
Ελληνικής Γραμματικής, που λέει ότι: «Όταν δύο ονόματα
είναι στην ίδια πτώση, συνδέονται με το «και», και το πρώτο όνομα έχει μπροστά
του το οριστικό άρθρο, ενώ το δεύτερο το στερείται, τότε το δεύτερο όνομα
αναφέρεται στο ίδιο πρόσωπο, ή πράγμα, που δηλώνει το πρώτο». Ανάμεσα στα
ονόματα αυτά μπορεί να υπάρχουν επίθετα των ονομάτων, χωρίς να επηρεάζουν τον
κανόνα.
Για παράδειγμα:
Ρωμ.ιε:6 «διά να δοξάζητε ομοθυμαδόν εν ενί στόματι τον Θεόν και Πατέρα
του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού».
Εδώ βλέπουμε δύο ονόματα στην ίδια
πτώση, να συνδέονται με το «και», το πρώτο όνομα να έχει άρθρο, ενώ από το
δεύτερο να μην έχει. Είναι η φράση «τον Θεόν
και Πατέρα». Αναμφισβήτητα αναφέρεται στο ίδιο πρόσωπο που είναι ο Θεός,
αλλά και ο Πατέρας.
Α’ Κορ.ιε:24 «Ύστερον θέλει είσθαι το τέλος, όταν παραδώση
την βασιλείαν εις τον Θεόν και Πατέρα, όταν καταργήση πάσαν αρχήν και
πάσαν εξουσίαν και δύναμιν».
Πάλι βλέπουμε τον ίδιο κανόνα να
μας δείχνει αυτή την ατράνταχτη αλήθεια. Πρόκειται πάλι για το πρόσωπο του Θεού
Πατέρα και κανένα άλλο.
Β’ Πέτρ.α:11 «Διότι ούτω θέλει σας δοθή πλουσίως η είσοδος
εις την αιώνιον βασιλείαν του Κυρίου ημών και Σωτήρος Ιησού Χριστού».
Εδώ τα ονόματα είναι «Κυρίου» και
«Σωτήρος», και αναφέρονται σε ένα πρόσωπο, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Το
ίδιο βλέπουμε και στην Β' Πέτρβ:20, γ:13.
Τώρα θα προχωρήσουμε ένα βήμα
ακόμη, για να δούμε ότι «Ο ΘΕΟΣ» που είδαμε καθαρά ότι είναι ο Πατέρας, είναι ο
Ίδιος ο Ιησούς, ο Κύριος μας!
Ξέρουμε βέβαια με ποιο τρόπο ο λόγος
του Θεού εννοεί αυτή την αλήθεια. Ο Χριστός είναι η φανέρωση του Πατέρα Θεού
στη γη, η ορατή εικόνα του αόρατου Θεού.
Μ' αυτή την έννοια είναι που
βλέπουμε σήμερα τον Ιησού, και έτσι τον βλέπει και ο Πέτρος στην Β' Πέτρ.α:1: «Συμεών Πέτρος, δούλος και απόστολος του
Ιησού Χριστού, προς τους όσοι έλαχον ισότιμον με ημάς πίστιν εις την
δικαιοσύνην του Θεού ημών και Σωτήρος Ιησού Χριστού».
Να η θαυμαστή αλήθεια! Ο Κανόνας
τηρείται και εδώ! Ο «Θεός» και ο «Σωτήρας μας», είναι ο άνθρωπος Χριστός
Ιησούς. Πλήρης ταύτιση Θεού και άνθρωπου Χριστού Ιησού. Αυτός είναι ο Θεός μας!
Πολλοί όταν ερωτούνται εάν ο
Ιησούς είναι «ο Θεός μας», λένε «Ναι, είναι θεός...» αποφεύγοντας να βάλουν το
οριστικό άρθρο «ο» και να πουν ότι ο Ιησούς είναι «Ο ΘΕΟΣ» μας, γιατί φοβούνται
αυτή ακριβώς την αλήθεια, ότι βλέπουμε, προσκυνούμε και λατρεύουμε όλη τη θεότητα
στο πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού.
Ο Πέτρος όμως, ο Φίλιππος, όλοι
οι μαθητές, η πρώτη εκκλησία και εμείς, πιστεύουμε ότι ο Ιησούς είναι Ο ΘΕΟΣ ΜΑΣ!!!
Αυτό γίνεται γιατί όλη η θεότητα του Πατέρα κατοικεί μέσα Του σωματικά.
Η ίδια αλήθεια επαναλαμβάνεται αμέσως
παρακάτω, Β’ Πέτρ.α:2 «χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη
πληθυνθείη ἐν ἐπιγνώσει τοῦ θεοῦ καὶ Ἰησοῦ τοῦ κυρίου ἡμῶν..»
Ο ΘΕΟΣ λοιπόν είναι ο ΙΗΣΟΥΣ ο
ΚΥΡΙΟΣ μας, ένα μοναδικό πρόσωπο και όχι δύο!! Καθαρές διακηρύξεις, όχι σκιώδεις
και αινιγματικές.
Ο απ. Παύλος είχε την ίδια πίστη
με τον Πέτρο στο θέμα αυτό, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα, γι' αυτό λέει: Τίτ.β:13
«προσδεχόμενοι τὴν μακαρίαν ἐλπίδα καὶ ἐπιφάνειαν
τῆς δόξης τοῦ μεγάλου θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν Χριστοῦ Ἰησοῦ».
Ο Μεγάλος Θεός γνωρίζουμε ότι
είναι ο Πατέρας Θεός και κανείς άλλος. Από Αυτόν έλαβαν την ύπαρξη τους τα
πάντα, είτε ορατά είτε αόρατα, συμπεριλαμβανομένου και του Υιού! Επειδή και ο
Αγιάζων (Ιησούς Χριστός) και οι αγιαζόμενοι (η εκκλησία) εξ ΕΝΟΣ (του Πατέρα)
είναι πάντες (Εβρ.β:11).
Β’ Θεσ.α:12 «ὅπως ἐνδοξάσθη τὸ ὄνομα τοῦ κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ ἐν ὑμῖν καὶ ὑμεῖς ἐν αὐτῷ
κατὰ τὴν χάριν τοῦ θεοῦ ἡμῶν καὶ κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ».
Να πάλι η εφαρμογή του κανόνα (GRANVILLE
SHARP). Δυο ονόματα, αλλά ένα πρόσωπο, ο Θεός και ο Κύριος είναι ο Ιησούς
Χριστός!
Όλοι αυτοί που θέλουν να
λατρεύουν τρία πρόσωπα, θα είναι αναπολόγητοι μπροστά στο Θεό και Πατέρα μας.
Τον Ιησού, δεν Τον λατρεύουμε σαν άνθρωπο, αλλά σαν το Θεό, ο Οποίος όπως
είδαμε είναι ο Πατέρας. Αυτός είναι το πρόσωπο του Θεού για μας.
Επανερχόμαστε λοιπόν στο εδάφιο
που λέει «Χάρις είη υμίν και ειρήνη από Θεού
Πατρός υμών και Κυρίου Ιησού Χριστού» Εφες.α:2
Δεν πρόκειται για δύο θεούς, αλλά
για τον Ένα και Μόνο, τον Πατέρα, και τον άνθρωπο Χριστό, το Μεσσία μέσα στον
Οποίο κατοικεί ο Πατέρας. Αυτή η αλήθεια φαίνεται άλλη μια φορά, στο αμέσως
επόμενο εδάφιο Εφεσ.α:3.
Ενώ παραπάνω μας λέει για τη χάρη του Πατέρα Θεού και
του Κυρίου Ιησού Χριστού, στο επόμενο εδάφιο διευκρινίζει τη σχέση μεταξύ των
δύο προσώπων, ότι δεν πρόκειται για δύο θεούς, αλλά για τον Πατέρα Θεό και τον
άνθρωπο Χριστό Ιησού. «Ευλογητός ο Θεός και
Πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο ευλογήσας ημάς εν πάσι ευλογία
πνευματική εν τοις επουρανίοις εν Χριστώ».
Η Γραφή μας διδάσκει ότι ο Θεός
είναι Ένας και δεν υπάρχει άλλος Θεός εκτός από Αυτόν (Ησ.με:5,6,18,21, μγ:10),
αν θέλουμε να μένουμε στα πλαίσια της διδαχής των προφητών και των αποστόλων. Ο
απ. Παύλος στην Εφεσ.α:3 αναφέρεται στο Θεό Πατέρα, ο Οποίος είναι ο Θεός του
Κυρίου Ιησού, σαν άνθρωπος, σαν το Αρνίο, ο Μεσίτης, ο Αρχιερέας.