Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ - β:10


Τω αγγέλω της εν Εφέσω εκκλησίας γράψον, τάδε λέγει ο κρατών τους επτά αστέρας εν τη δεξιά αυτού, ο περιπατών εν μέσω των επτά λυχνιών των χρυσών.

Α. μηδέν φοβού ά μέλλεις πάσχειν

1) Ο διάβολος πρόκειται να βάλει ορισμένους στη φυλακή, αλλά ο Ιησούς λέει «μηδέν φοβού». Ο μόνος τρόπος να μην φοβάσαι είναι να περπατάς στην αγάπη του Ιησού και στη δύναμη του Θεού. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να νικήσουμε το φόβο στη ζωή μας. Δεν έχει σημασία πόσο αποφασισμένοι είμαστε, ποτέ δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε την σάρκα μας να υπακούσει στο Θεό με σαρκικούς τρόπους. Η σάρκα θέλει τα δικά της, την ανάπαυση και την ξεκούραση. Για να νικήσει κανείς αυτά τα πράγματα πρέπει να ζει εν πνεύματι πάνω από τις επιθυμίες και τις σαρκικότητες του εαυτού του. Μόνο έτσι δεν φοβόμαστε το διωγμό.


Μπορεί να τους έριχναν στα θηρία, μπορεί να τους άλειφαν με πίσσα και να τους έβαζαν φωτιά, αλλά όμως ο Θεός σε τέτοιες καταστάσεις δίνει τέτοια χάρη μέσα στην ψυχή του ανθρώπου, τέτοια ομορφιά και τέτοιο μεγαλείο, που δεν σ’ ενδιαφέρει αυτό που γίνεται στο σώμα σου, γιατί ήδη ζεις στον ουρανό.
Όλοι οι χριστιανοί που πέθαναν τότε, πέθαιναν με ύμνους, κάτι που δεν μπορούσαν να καταλάβουν οι ειδωλολάτρες. Αν ο κόσμος και σήμερα αρχίσει συστηματικό διωγμό εναντίον μας, αυτά τα λόγια θα ισχύουν και για μας.

Β. ιδού

Αυτό δείχνει βεβαιότητα για ότι πρόκειται να γίνει. Τους λέει τί θα γίνει για να είναι έτοιμοι και να γνωρίζουν ότι παρά τη θλίψη, ο Ιησούς είναι κοντά τους, τους βλέπει και τους προσέχει.

Γ. μέλλει βάλλειν ο διάβολος εξ υμών είς φυλακήν ίνα πειρασθήτε

1) Ο δια-βολος είναι ο διαβάλλων, ο κατήγορος του πιστού, αυτός που μας κατηγορεί ημέρα και νύκτα, αυτός είναι ο εχθρός μας.

2) «ίνα πειρασθήτε». Ο διάβολος είναι ο πειράζων. Όπως πείραξε τον Ιησού στην έρημο, έτσι πειράζει κι εμάς στην έρημο αυτή που ταξιδεύουμε. Όμως θα νικήσουμε!

Δ. και έξετε θλίψιν ημερών δέκα

1) Η συμβολική έννοια του 10 είναι ότι επρόκειτο να έχουν μια πλήρη περίοδο διωγμών μέσα στον κόσμο, ότι η διαμονή τους σ’ αυτό τον κόσμο θα ήταν μια εμπειρία γεμάτη θλίψη κι αυτό γιατί ο αριθμός 10 συμβολίζει την πληρότητα του κόσμου.

2) Ορισμένοι σχολιαστές προσπαθούν να προσαρμόσουν το 10 σε αντίστοιχους αυτοκράτορες. Δηλαδή ότι η θλίψη της εκκλησίας θα γινόταν κάτω από 10 αυτοκράτορες. Αν όμως κοιτάξουμε την εκκλησιαστική ιστορία βλέπουμε ότι ήταν παραπάνω από 10 αυτοκράτορες, οπότε δεν ταιριάζει.

3) Η καλύτερη ερμηνεία του αριθμού 10 είναι «η πληρότητα του κόσμου» και υπάρχουν αρκετά εδάφια για να στηριχτεί.

α) Γεν.κδ:55 & λα:7 Ο Ιακώβ είπε για τον Λάβαν «ο πατήρ σας με ηπάτησε και ήλλαξε τους μισθούς μου δεκάκις». Δηλαδή με εξαπάτησε πλήρως.

β) Α’ Σαμ.α:8 Ο Ελκανά είπε στη στείρα γυναίκα του Άννα «...δεν είμαι εγώ εις σε καλήτερος παρά δέκα υιούς;»

γ) Ιωβ ιθ: 3 «Δεκάκις ήδη με ωνειδίσατε» απεκρίθει ο Ιώβ στους παρηγορητές του, δηλαδή μου δώσατε όλου του κόσμου το όνειδος.

δ) Δαν.α:2 & 20 Ο Δανιήλ ήταν 10 φορές πιο σοφός από τους σοφούς του Ναβουχοδονόσορα. Με άλλα λόγια ήταν καλύτερος από ένα κόσμο μάγους και σοφούς.

Τι πρέπει λοιπόν αυτή η εκκλησία να κάνει και πώς πρέπει να ανταποκριθεί βάσει αυτών που τους αποκαλύπτει ο Ιησούς;

Ε. Γινού πιστός μέχρι θανάτου

Δεν υπάρχει άλλος τρόπος νίκης από το να συνεχίσουμε να είμαστε πιστοί μέχρι θανάτου και τότε θα πάρουμε το υποσχόμενο βραβείο.

Ζ. και δώσω σοι τον στέφανον της ζωής



1. Στέφανος δεν σημαίνει το στέμμα που φορούν οι βασιλιάδες αλλά αναφέρεται στο στεφάνι από κλαδί ελιάς που έπαιρναν οι νικητές στα αγωνίσματα των αγώνων.

2. Αυτός ο στέφανος είναι της ζωής δηλαδή του Ιησού Χριστού γιατί Αυτός είναι η ΖΩΗ και δίδεται σ’ αυτούς που νικούν και τελειώνουν νόμιμα τον αγώνα.

3. Ο Χριστός δεν τους επίπληξε για τίποτα, ούτε τους λέει να μετανοήσουν, απλά να είναι πιστοί και να μην φοβούνται.