Αγωνίζησθε δια την πίστιν

Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Α' Πέτρου (2)



Α. ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΩΝ ΣΥΖΥΓΩΝ

Α΄ Πέτρου γ:1-7
Οι γυναίκες πρέπει να υποτάσσονται στους συζύγους (άνδρες) τους (εδ. 1 & 2).  Εάν οι σύζυγοι (άνδρες) δεν υπακούν στο λόγο του Θεού, μπορούν να κερδηθούν στον Κύριο, όχι με καυγά, αλλά με μια αξιοσέβαστη, καθαρή διαγωγή. Οι άγιες ζωές των γυναικών μιλούν καλύτερα από τα λόγια.

Οι γυναίκες δεν πρέπει να ενδιαφέρονται για την εξωτερική ομορφιά, τη σχετική με κοσμήματα, όμορφα ρούχα ή περίπλοκα χτενίσματα. Πρέπει να είναι όμορφες μέσα στις καρδιές τους, με τη γοητεία ενός ήσυχου πνεύματος, το οποίο είναι πολύτιμο στο Θεό (εδ.3-5).

Στο εδάφιο 6, δίνεται σαν παράδειγμα η Σάρα, η οποία τιμούσε τον άνδρα της σαν κεφαλή του σπιτιού. Αποκαλούσε τον Αβραάμ “κύριο” ή “αφέντη”. Σαν κόρες της Σάρας, οι Χριστιανές γυναίκες πρέπει να ακολουθούν το παράδειγμα της και να δείχνουν απόλυτο σεβασμό στους άνδρες τους.

Στο εδάφιο 7, ο Πέτρος μίλησε στους άνδρες. Στους άνδρες υποδεικνύεται να είναι ευγενείς με τις γυναίκες τους, και να τους τιμούν σαν ασθενέστερες συντρόφους. Εάν δεν συμπεριφέρονται στις γυναίκες τους, όπως πρέπει, τότε οι προσευχές τους εμποδίζονται.


Β. ΠΩΣ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΛΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

Α΄ Πέτρου γ:3-17
Στα εδάφια 8-14, ο Πέτρος νουθέτησε τους αναγνώστες του, να είναι μια ευτυχισμένη οικογένεια, αγαπώντας ο ένας τον άλλο με στοργικές καρδιές. Δεν έπρεπε ποτέ να ανταποδίδουν λοιδορία αντί λοιδορίας, αλλά μάλλον ευλογία. Εδώ έδωσε ο Πέτρος μια φόρμουλα (υπόδειγμα), πως να απολαύσουν τη ζωή και να δουν καλές ημέρες. Έπρεπε να ελέγχουν τη γλώσσα τους και να φυλάσσουν τα χείλη τους από το κακό. Έπρεπε να αποφεύγουν την πονηριά και να επιθυμούν την ειρήνη. Δεν έπρεπε μόνο να επιθυμούν την ειρήνη, αλλά και να την επιδιώκουν. Γενικά, κανείς δεν θα έβλαπτε κάποιον θέλοντας να του κάνει καλό. Αν όμως αυτό συμβεί, θα είσαι φθονημένος, και ο Θεός θα στο ανταποδώσει.

Υπάρχει ένας θρόνος στην καρδιά κάθε ανθρώπου. Ο Ιησούς πρέπει να στέφεται Κύριος και Βασιλιάς (εδ. 15). Ο Ιησούς πρέπει να ξεχωρίζεται από όλες τις βέβηλες επιθυμίες και σκέψεις. Πρέπει να είναι το επίκεντρο της αγάπης και της αφοσίωσης μέσα  στην καρδιά.

Αν οι άνθρωποι άδικα σας κατηγορούν, θα ντραπούν, εάν κάνετε, αυτό που είναι σωστό. Κρατήστε καθαρή τη συνείδηση σας. Είναι καλύτερα να υποφέρετε κάνοντας το καλό, παρά το κακό (εδ. 16,17).

Γ. ΚΗΡΥΤΤΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ

Α΄ Πέτρου γ:18-22           
Η πραγματική ανάλυση των εδαφίων, που αναφέρονται στο κήρυγμα του Χριστού προς τα πνεύματα “τα εν τη φυλακή”, είναι δύσκολη. Η έννοια τους εδώ είναι κατά κάποιο τρόπο παράξενη. Θα δώσουμε δύο εξηγήσεις, μια από τις δύο μπορεί να είναι η σωστή.

1. Κήρυγμα μέσω του Νώε.
Μια κοινή εξήγηση, είναι, ότι το Πνεύμα του Χριστού ήταν μέσα στον Νώε, όταν κήρυττε στους προκατακλυσμιαίους. Το κήρυγμα αυτό, το έκανε ο Νώε ενώ ζούσαν οι άνθρωποι και ενώ κατασκευαζόταν η κιβωτός.

2. Κήρυγμα στον Άδη.
Η εξήγηση αυτή, δηλώνει, ότι η φυλακή είναι ο Άδης. Ο Ιησούς επισκέφτηκε τον Άδη και τον Παράδεισο κατά το διάστημα μεταξύ του θανάτου Του και της ανάστασής Του. Υπάρχουν εδάφια, τα οποία διδάσκουν, ότι ο Ιησούς πράγματι επισκέφτηκε τον Άδη κατά την περίοδο αυτή. Τα πνεύματα των χαμένων της γενιάς του Νώε σίγουρα θα ήταν εκεί. Η παρουσία του Ιησού σ’ αυτό το φρικτό μέρος, θα ήταν πιο δυνατή από τα κηρύγματα.

Εάν είναι σωστή η πρώτη εξήγηση, δεν υπήρχε κανείς διασωσμένος εκτός από τις οκτώ ψυχές μέσα στην κιβωτό. Εάν είναι σωστή η δεύτερη εξήγηση, δεν υπάρχει κανένα συμπέρασμα ότι αυτό έδινε σ’ εκείνες τις χαμένες ψυχές μια δεύτερη ευκαιρία. Η κόλαση είναι παντοτινή και δεν υπάρχει απελευθέρωση απ’ αυτόν τον άθλιο τόπο.

Δ. ΔΕΙΝΟΠΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΑΡΚΑΣ

Α΄Πέτρου δ:1-6
Από τη στιγμή, που ο Χριστός υπέφερε στη σάρκα, πρέπει να είμαστε κι εμείς έτοιμοι να υποφέρουμε. Αυτός, ο οποίος συμμερίστηκε τον σταυρό του Χριστού δεν ζει πλέον στην έλξη της αμαρτίας μέσω της ανθρώπινης επιθυμίας, αλλά ζει μόνο με την επιθυμία να κάνει το θέλημα του Θεού. Ένα τέτοιο άτομο είναι κορεσμένο από τα κακά πράγματα, τα οποία απολαμβάνουν οι άθεοι. Φυσικά οι πρώην φίλοι θα εκπλήσσονται, που δεν τους ακολουθεί ο Χριστιανός πρόθυμα, και θα τον απορρίπτουν, επειδή δεν συμμετέχει στην ίδια εκχείλιση της ασωτίας.

Ο Ιησούς είναι ο κριτής ζωντανών (γρήγορα) και νεκρών (εδ.5). Το εδάφιο 6 είναι δύσκολο στην ερμηνεία του. Σαφώς δεν σημαίνει, ότι δίνεται στους νεκρούς μια δεύτερη ευκαιρία. Εδώ αναφέρεται ο Πέτρος στο ευαγγέλιο, το οποίο κηρύχτηκε σε Χριστιανούς πριν πεθάνουν. Κρίθηκαν σαν άνθρωποι όταν ζούσαν, αλλά τώρα θα απολαύσουν αιώνια ζωή.

Ε. ΚΑΛΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΧΑΡΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Α΄ Πέτρου δ:7-11
Καθώς πλησίασε η κρίση, καλύτερα θα ήταν να έχουν αυτοέλεγχο και να προσεύχονται. Έπρεπε να έχουν ένθερμη αγάπη μεταξύ τους. Η αγάπη καλύπτει πλήθος αμαρτιών. Οι Χριστιανοί πρέπει να μοιράζονται με χαρά το σπίτι τους και την τροφή τους με τους επισκέπτες. Πρέπει να είναι καλοί οικονόμοι της χάρης του Θεού. Αν κάποιος κηρύττει, ας κηρύττει, σαν να μιλά ο Θεός μέσω αυτού. Αν κάποιος έχει κληθεί να βοηθήσει άλλους, ας το κάνει με όλη τη δύναμη, την οποία του παρέχει ο Θεός. Όποιος διακονεί, πρέπει να το κάνει με τέτοιο τρόπο, ώστε η δόξα να δίνεται πάντα στον Θεό.

ΣΤ. ΒΑΣΑΝΙΣΜΟΙ

Α΄ Πέτρου δ:12-19
Οι βασανισμοί μπορεί να είναι μια αναφορά σε ανθρώπινους πυρσούς, τους οποίους είχε ο Νέρωνας στις αυλές του. Έβαζε φωτιά στους Χριστιανούς και φώτιζε τις αυλές του. Εν πάση περιπτώσει, δεν πρέπει κανείς να μπερδεύεται με τις δοκιμασίες, οι οποίες πρόκειται να έρθουν. Ο Χριστιανός πρέπει να χαίρεται, που θα μπορεί να είναι κοινωνός των παθημάτων του Χριστού.

Ο Χριστιανός πρέπει να είναι ευτυχής, αν κατηγορηθεί για το όνομα του Ιησού. Ο μελετητής της Βίβλου θα έπρεπε να σημειώσει ότι αυτό μπορεί να γίνει πάλι πραγματικότητα. Μπορεί να έρθει αληθινός διωγμός εξαιτίας του ονόματος του Ιησού. Εάν έρθει, είμαστε ευτυχείς!

Τέσσερα πράγματα αναφέρονται, για τα οποία δεν πρέπει να πάσχουμε σαν: φονιάς, κλέφτης, κακοποιός και σαν περιεργαζόμενος τα αλλότρια. Είναι αξιοσημείωτο, το ότι ο περιεργαζόμενος τα αλλότρια εντάσσεται στην ίδια κατηγορία με τον φόνο, και την κλεψιά. Όμως, εάν υποφέρουμε σαν Χριστιανοί, δεν πρέπει να ντρεπόμαστε.

Η κρίση αρχίζει με τους ανθρώπους του Θεού. Τίθεται το ερώτημα: “αν ο δίκαιος μόλις σώζητε ο ασεβής και αμαρτωλός που θέλει φανεί;”

Ζ. ΝΟΥΘΕΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥΣ

Α΄ Πέτρου ε:1-4
Το εδάφιο 1 αποδεικνύει, ότι ο Πέτρος ήταν στον Γολγοθά και ήταν αυτόπτης μάρτυρας των παθημάτων του Χριστού.

Τρεις φορές είχε πει ο Κύριος στον Πέτρο: “Βόσκε τα αρνία μου” (Ιωάν.κα:15-17). Τώρα ο Πέτρος μεταβιβάζει αυτήν την εντολή στους πρεσβύτερους (εδ.2-4). Το κύριο έργο του ποιμένα είναι να βόσκει, το κοπάδι και να φροντίζει τα πρόβατα. Η διακονία αυτή δεν γίνεται με κάποια οικονομική ανταμοιβή, ούτε το πνεύμα του ποιμένα είναι δικτατορικό. Προπορεύεται του ποιμνίου και του δείχνει τον δρόμο. Η διακονία του ελέγχεται πάντα με την αγάπη και την αυτοθυσία. Παρακολουθεί τα πρόβατα, ώστε να είναι πάντα καλοταϊσμένα.

Η. ΝΟΥΘΕΣΙΑ ΠΡΟΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ

Α΄ Πέτρου ε:5-6
Αυτά τα δύο εδάφια πρέπει να σημειωθούν με προσοχή. Ο Θεός αντιτάσσεται στους υπερήφανους. Η αρχή, που πρέπει πάντα να θυμόμαστε είναι, ότι εάν ένα άτομο ταπεινωθεί, ο Θεός τελικά θα το υψώσει.


Θ. ΝΟΥΘΕΣΙΑ ΠΡΟΣ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ

Α΄ Πέτρου ε:7-9
Ο Σατανάς είναι ο εχθρός μας και περιφέρεται προς αναζήτηση λείας σαν ένα πεινασμένο, ωρυόμενο λιοντάρι, η επαγρύπνηση είναι απόλυτα ουσιώδης. Πρέπει να σταθούμε σταθεροί, όταν επιτίθεται και να θυμόμαστε, ότι άλλοι Χριστιανοί περνούν επίσης τα ίδια παθήματα. Κατά τη διάρκεια τέτοιων εποχών, πρέπει να ρίχνουμε τις ανησυχίες μας και τις φροντίδες μας στον Ιησού, γιατί Αυτός φροντίζει για μας!

Ι. ΕΥΧΗ

Α΄ Πέτρου ε:10-14
Η επιστολή τελειώνει με μια όμορφη ευχή. “Αφου πάθητε ολίγον, ο Θεός πάσης χάριτος, να σας τελειοποιήση στηρίξη, ενισχύση, θεμελιώση”.

Την επιστολή μεταβίβαζε ο Σιλουανός, ένας πιστός αδελφός. Ο Πέτρος έγραψε επίσης, ότι ο Μάρκος, ο γιος του, έστειλε τους χαιρετισμούς του.

Χαιρετούσαν ο ένας τον άλλο με ένα φιλί αγάπης.