A. Οι συνθήκες πάνω στον κόσμο
Επιτέλους, θα υπάρξει ειρήνη στη γη
όταν ο άρχων ειρήνης εγκαθιδρύσει τη Βασιλεία Του στη γη (Ης.θ:6-7). Τα Έθνη δεν
θα επιτίθενται πλέον σε άλλα Έθνη, και κατά τη διάρκεια αυτής της θαυμαστής
ειρήνης, οι άνθρωποι θα ξεχάσουν τις στρατηγικές του πολέμου (Ης.β:4). Όλα τα
όπλα θα αναδιαμορφωθούν σε γεωργικά εργαλεία για την καλλιέργεια της γης. Καμία
γυναίκα δεν θα χρειαστεί ποτέ πια να δει το γιο της, το σύζυγός της, ή τον
αγαπημένο της να πηγαίνει στον πόλεμο και να μην επιστρέφει.
Ακόμα από τον κήπο της Εδέμ, ο
άνθρωπος μαχόταν και έχυσε ο ένας το αίμα του άλλου. Και θα συνέχιζαν να το
κάνουν, αν ο Θεός το επέτρεπε, αλλά ο Ιησούς και οι άγιοι που σώθηκαν κατά τη
διάρκεια των προηγούμενων αιώνων, θα κυβερνήσουν τη γη με «ράβδο σιδηρά» (Αποκ.β:26-27).
Η χιλιετής Βασιλεία του Χριστού πάνω
στη γη θα είναι η έβδομη και τελευταία ανθρώπινη οικονομία, κατά την οποία ο
άνθρωπος θα ζει στη φυσική του κατάσταση και αναπαραγωγή. Αυτή η οικονομία
είναι γνωστή σαν η «εποχή της Βασιλείας» και θα είναι η πιο ευνοϊκή από τις εφτά
οικονομίες για να ζει κανείς για το Θεό. Θα είναι η τελευταία περίοδος δοκιμασίας
για τον υπερήφανο, σαρκικό άνθρωπο. Θα είναι μια ακόμα καλύτερη ευκαιρία να ζει
κανείς για το Θεό, από τον κήπο της Εδέμ ή της «οικονομίας της αθωότητας» γιατί
δεν θα υπάρχει ο διάβολος να περιέρχεται τη γη και τον ουρανό για να παρασύρει
τον άνθρωπο.
Θα υπάρχουν πολύ λίγες, αν υπάρχουν,
ασθένειες. Όταν ένας δίκαιος πεθαίνει στην ηλικία των εκατό χρόνων, θα θεωρείται
σαν μικρό παιδί (Ης.ξε:19-20).
Τα μάτια των τυφλών θα ανοιχτούν και
τα αυτιά των κουφών θα ακούσουν, ο χωλός θα πηδά όπως το ελάφι και η γλώσσα του
βουβού θα τραγουδάει (Ης.λε:5-6). Ο «μεγάλος Γιατρός» μας θα είναι υπεύθυνος σαν
επικεφαλής «σύμβουλος υγείας», θα επιβλέπει και θα υπαγορεύει όλους τους
υγειονομικούς κανονισμούς, όπως έκανε για τον Ισραήλ τον καιρό του Μωυσή (Δευτ.κγ:14).
Αυτός που έχει θεραπεύσει τις
χειρότερες ασθένειες, με το άγγιγμα του χεριού Του, ή διατάσσοντάς τις να εξαφανιστούν,
σίγουρα θα κρατήσει στη συνέχεια όλες τις αρρώστιες υπό έλεγχο.
Οι άνθρωποι θ’ αρχίσουν και πάλι να
ζουν για πολλά χρόνια. Οι μέρες τους θα συγκρίνονται με τις μέρες, ή την ηλικία
ενός δέντρου (Ης.ξε:22). Πολλά δέντρα ζουν για εκατοντάδες χρόνια, έτσι θα
μπορούσαν εύκολα πολλοί από τους κατοίκους της γης να ζήσουν καθ’ όλη τη
Χιλιετηρίδα. Σήμερα, η ζωή μας είναι τόσο σύντομη, που ένας άνθρωπος είναι
σχεδόν νεκρός σε μεγάλη ηλικία, πριν μπορέσει να συγκεντρώσει αρκετά ώστε να απολαύσει
τις απαραίτητες ανέσεις της ζωής. Όλα θα είναι διαφορετικά, τότε.
Η κατάρα που δόθηκε στη γη, όταν ο
Αδάμ και η Εύα αμάρτησαν, θα αφαιρεθεί. Αγκάθια και τριβόλια δεν θα υπάρχουν.
Έντομα και παράσιτα όλων των ειδών που καταστρέφουν τα φρούτα, τα λαχανικά, τα σιτηρά,
και άλλες καλλιέργειες θα είναι άγνωστα τότε, γιατί «Δεν
θέλουσι κακοποιεί ουδέ φθείρει εν όλω τω αγίω μου όρει» λέει ο Κύριος, (Ης.ια:9).
«Δεν
θέλουσι κοπιάζει εις μάτην ουδέ θέλουσι τεκνοποιεί διά καταστροφήν» — να τα
βλέπουν να καταστρέφονται από έντομα ή παράσιτα, (Ης.ξε:23, λε:1,7). Θα είναι ένας
γεωργικός και κηπουρικός παράδεισος (Ζαχ.η:12).
Τα ζώα δεν θα είναι πλέον άγρια, και
θα αφαιρεθεί το δηλητήριο από τα δηλητηριώδη. Θα βλέπει κανείς το λύκο και το
πρόβατο να βόσκουν μαζί. Τα λιοντάρια θα γίνουν σαν τα γατάκια, και ένα μικρό
παιδί θα τα οδηγεί. Αντί να τρώνε σάρκες ζώων ή ανθρώπων, τα σαρκοβόρα θηρία όπως
λιοντάρια, αρκούδες, λεοπαρδάλεις, κλπ θα τρώνε άχυρο μαζί με τις αγελάδες και
τα βόδια. Δεν χρειάζεται να ανησυχεί κανείς για τα μωρά ή τα μικρά παιδιά που
θα παίζουν έξω στις αυλές. Θα αφαιρεθεί το κεντρί από όλα τα έντομα και τα
φίδια. Αν υπάρχουν μυρμήγκια, κουνούπια, σφήκες, μέλισσες, σκορπιοί, φίδια,
κ.λπ., δεν θα μπορούν να βλάψουν τίποτα επειδή «Δεν θέλουσι κακοποιεί ουδέ φθείρει εν όλω τω αγίω μου όρει» (Ης.ια:6-9).
Όλα τα έθνη, απ’ όλο τον κόσμο, θα έρχονται
στην Ιερουσαλήμ για να λατρέψουν το Θεό, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Οι
άνθρωποι πάνω σε όλη τη γη υποχρεωτικά πρέπει να πηγαίνουν και να λατρεύουν το
Θεό. Αν δεν μπορέσουν να το κάνουν, ο Θεός θα επιτρέπει βροχή σ’ αυτούς (Ζαχ.ιδ:16-19).
Αναμφίβολα θα υπάρχουν μεταφορικά αεροπλάνα που θα πετάνε με τεράστιες
ταχύτητες και θα φέρνουν τους ανθρώπους απ’ όλη τη γη σ’ αυτή την ετήσια
γιορτή. Η γνώση του κυρίου θα εξαπλωθεί στη συνέχεια σε όλα τα μέρη της γης.
Δεν θα υπάρχουν οποιασδήποτε μορφής ειδωλολάτρες ή άνθρωποι που δεν θα γνωρίζουν
το Θεό (Ης.ια:9).
Σ’ εκείνες τις μέρες θα υπάρχει μόνο
μία θρησκεία και ένας Κύριος (Ζαχ.ιδ:9), καμία εκκλησιαστική οργάνωση. Κανείς
δεν θα χαθεί επειδή δεν μπόρεσε να ενταχτεί στη σωστή εκκλησία ή επειδή δεν
ξέρει ποια οργάνωση αντιπροσωπεύει ή συνθέτει το «σώμα του Χριστού».
Τι θα κάνουν οι αναγεννημένοι άγιοι
του Θεού, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου; Ο Παύλος μας λέει ότι θα κρίνουν
τον κόσμο και αγγέλους (Α’ Κορ.ς:2-3). Θα βασιλεύσουν σαν βασιλείς και ιερείς κάτω
από το Χριστό, και θα είναι οι αξιωματούχοι και υπουργοί της κυβέρνησής Του (Αποκ.ε:8-10,
α:5-6, κ:6). Θα υπάρχει δικαιοσύνη και ίση μεταχείριση όλων. Τότε, οι άνθρωποι δεν
θα δωροδοκούνται ούτε θα είναι διεφθαρμένοι, όπως είναι σήμερα οι δικαστές και οι
κυβερνήτες μας. Η εποπτεία του κηρύγματος του Ευαγγελίου και της πνευματική
ευημερίας των Εθνών που κατοικούν στη γη εκείνη την περίοδο θα ανατεθεί κυρίως
στους λυτρωμένους και δοξασμένους αγίους των προηγούμενων οικονομιών. Τότε, δεν
θα υπάρχουν διάφορες παραδόσεις και γνώμες ανθρώπων ανακατεμένες με το σχέδιο της
σωτηρίας του Θεού, όπως τώρα. Πράγματα που έχουν καταστρέψει και καταδικάσει
πολλές ψυχές αντί να τις διαφωτίσουν και να τις οδηγήσουν στον Αμνό του Θεού που
σήκωσε τις αμαρτίες του κόσμου. Θα υπάρχει μόνο ένα σχέδιο σωτηρίας που θα
κηρύττεται και κανενός το μυαλό δεν θα συγχέεται με ψευδοδιδασκαλίες, όσο αφορά
στο σωστό τρόπο σωτηρίας. Ο καθένας που θα θέλει να σωθεί, θα ξέρει ακριβώς τι
πρέπει να κάνει. Πολλοί χάνονται κατά την «οικονομία της χάρης» που ζούμε
σήμερα, ακριβώς επειδή υπάρχουν τόσες πολλές θρησκείες και ψευδοδιδασκαλίες.
Αυτοί που είναι η νύφη του Χριστού και
κυβερνούν και βασιλεύουν μαζί Του για χίλια χρόνια δεν θα πρέπει να ανησυχούν
για το θάνατο κατά τη διάρκεια της χιλιετίας, γιατί θα έχουν ένδοξα σώματα, Α’ Κορ.ιε:52-54,
και έτσι θα είναι πάντοτε με τον Κύριο, Α’ Θες.δ:17. Αλλά δεν θα ισχύει το ίδιο
για τους κατοίκους της γης. Ο Θεός πρόκειται να ελαχιστοποιήσει το χρόνο για
τον αμαρτωλό να σωθεί. «ο δε εκατόν ετών
αμαρτωλός θέλει είσθαι επικατάρατος» (Ης.ξε:20). Αυτό δεν σημαίνει ότι
αναγκαστικά θα πεθαίνει αμέσως μετά, αλλά ότι θα έχει αμαρτήσει τις μέρες που
του δόθηκαν για να μετανοήσει και να σωθεί, Γέν.ς:3.
Ο τελευταίος
εχθρός που πρέπει να νικηθεί, εκτός από το θάνατο, κατά τη διάρκεια της
χιλιετίας θα είναι η σάρκα. Ο άνθρωπος ακόμα θα έχει το προνόμιο να αναζητήσει
και να βρει τη δύναμη του Θεού για να νικήσει και να υποτάξει τη σαρκική φύση
του, αλλά ακριβώς όπως κατά τη διάρκεια άλλων οικονομιών, ο άνθρωπος (κατά
κανόνα) θα απογοητεύσει παταγωδώς το Θεό και για άλλη μια φορά θα αποδείξει την
αδυναμία της σαρκικής φύσης του, Ης.ξε:20. Αυτή θα είναι τελική δοκιμασία του
ανθρώπινου γένους. Αλλιώς, οι άδικοι νεκροί των προηγούμενων οικονομιών, κατά
κάποιο τρόπο, θα μπορούσαν να κατηγορήσουν το διάβολο, ότι φταίει για όλες τις κακές
και ασεβείς πράξεις τους, ή να προσπαθήσουν να δικαιωθούν μπροστά στο Θεό.
Δεδομένου
ότι ο διάβολος θα είναι δεμένος και δεν θα μπορεί να εξαπατήσει τους ανθρώπους
για χίλια χρόνια, αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι είναι η φύση του ανθρώπου που δεν
μπορεί να ζήσει άγια και ότι ο διάβολος δεν είναι απόλυτα υπεύθυνος για όλες
μας αμαρτωλές πράξεις και ελλείψεις, παρά μόνο για ένα μέρος από αυτές.
Β. Ο Σατανάς αφήνεται ελεύθερος μετά από
τα χίλια χρόνια
Για χίλια
χρόνια ο άνθρωπος θα βρίσκεται υπό την επήρεια του Πνεύματος του Θεού, ελεύθερος
από κάθε σατανική επίδραση. Αλλά μόλις ο Σατανάς ελευθερώνεται από τη φυλακή του
στην Άβυσσο, θα βρει πλήθη έτοιμα να τον υπηρετήσουν και να υπακούσουν σ’
αυτόν. Αυτό αποδεικνύει ότι ο μη αναγεννημένος άνθρωπος είναι χωρίς ελπίδα και
κακός.
Μόλις δοθεί
κάποια ευκαιρία κι ενώ πρακτικά έχει αφαιρεθεί σχεδόν κάθε εμπόδιο, ακόμα ο
άνθρωπος επιλέγει να υπακούσει τις επιθυμίες της σάρκας του. Ο Σατανάς δεν θα ελευθερωθεί
παρά μόνο μια λίγο, μέχρι να στρατολογήσει αρκετούς οπαδούς μεταξύ των Εθνών
της γης για να τους οδηγήσει σε μάχη κατά της Ιερουσαλήμ.
Αυτός ο
στρατός δεν θα είναι μια μικρή ομάδα οπαδών του Σατανά, αλλά βλέπουμε ότι θα
είναι «ως η άμμος της θαλάσσης» (Αποκ.κ:7-9).
Ο άνθρωπος ποτέ δεν μπορεί να μάθει από τις εμπειρίες άλλων. Κρίσεις έχουν
πέσει στην ανθρωπότητα ανά τους αιώνες σε όλη την ανθρώπινη ιστορία, αλλά φαίνεται
ότι δεν μπορούν να διδαχτούν ότι οι ίδιες κρίσεις θα πέσουν και πάλι να δεν
υπακούσουν το λόγο του Θεού.
Από τους
πολλούς ανθρώπους που θα γεννηθούν κατά τη διάρκεια της χιλιετίας, ο Σατανάς θα
βρει αυτούς που δεν πιστεύουν στο Θεός και θα τους πλανήσει.
Όπως πάντα,
σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας, ο Θεός για άλλη μια φορά θα εκχύσει την
κρίση Του στα στρατεύματα του Γωγ και Μαγώγ. Φωτιά από τον ουρανό θα κατέβει
και θα κατακάψει τους στρατούς που θα έχουν περικυκλώσει το στρατόπεδο των αγίων
και την αγαπημένη πόλη. Έτσι, η έβδομη και τελευταία οικονομία του ανθρώπου θα
καταλήξει σε κρίση.