Α. ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ
ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΙ.
Ο
Θεός έδωσε αυστηρή οδηγία στο Μωυσή ότι οι ιερείς πρέπει να πλένονται στο
χάλκινο νιπτήρα, πριν να «λειτουργήσουν» στο χάλκινο θυσιαστήριο ή πριν μπουν
μέσα στη Σκηνή του Μαρτυρίου. Παρ’ όλο που οι αμαρτίες μας «συγχωρούνται», στο
θυσιαστήριο της μετάνοιας δεν έχουν πλυθεί και σβηστεί μέχρι τη στιγμή που
θαβόμαστε μαζί Του στο βάπτισμα. Διάβασε Πραξ.κβ:16 και Α’ Πετρ.γ:20-21. Σήμερα
δεν δίνεται τόση έμφαση στο βάπτισμα, αλλ’ αυτή η διδασκαλία δεν στηρίζεται στη
Γραφή, γιατί ο Θεός έχει τονίσει πολύ τη σημασία του.
Β. Ο ΝΙΠΤΗΡΑΣ
ΑΝΤΑΝΑΚΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ (ΕΙΔΩΛΟ) ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ
Ο
νιπτήρας ήταν κατασκευασμένος από «στιλβωμένο» χαλκό, ο οποίος αντανακλούσε σαν
καθρέπτης την εικόνα όποιου πλησίαζε. Ο μετανοημένος αμαρτωλός βλέπει τον εαυτό
του όπως είναι στην πραγματικότητα και συναισθάνεται την αμαρτωλότητά του καθώς
πλησιάζει το Θεό με το βάπτισμα.
Πλυθήκαμε,
αγιαστήκαμε και δικαιωθήκαμε δια του ονόματος του Κυρίου Ιησού και δια του
Πνεύματός Του. Διάβασε: Α’ Κορ.ς:9-11.
Είμαστε
«καινά κτίσματα εν Χριστώ. Τα παλαιά παρήλθαν και τα πάντα έγιναν νέα»
Ρωμ.ς:3-7
Γ. Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ
ΕΝΤΟΛΗ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΛΥΣΙΜΟ
Όταν
ο Θεός έδινε οδηγίες στο Μωυσή πώς να κατασκευάσει τη Σκηνή του μαρτυρίου και
τα αντικείμενα που περιείχε, ανέφερε κάθε τι που θα χρησιμοποιούνταν και το
τελευταίο αντικείμενο ήταν ο χάλκινος νιπτήρας. Διέταξε ποινή θανάτου για
όποιον ιερέα παράκουε αυτή την εντολή. Όμοια και ο Ιησούς ήταν μαζί με τους
μαθητές Του για σαράντα ημέρες, μετά την ανάστασή Του, ανοίγοντας το νου τους
για να εννοήσουν τις Γραφές. Τους μίλησε για τον Παράκλητο που θα ερχόταν κι
όλα όσα ήταν γραμμένα γι’ Αυτόν στον Νόμο του Μωυσή, τους Ψαλμούς και τους
Προφήτες κι ύστερα τους είπε: «Υπάγετε
εις όλον τον κόσμον και κηρύξατε το ευαγγέλιον εις όλην την κτίσιν. Όστις πιστεύση
και βαπτισθή θέλει σωθή, όστις όμως απιστήση, θέλει κατακριθή» Μαρκ.ις:16
Το βάπτισμα είναι το τελευταίο πράγμα που αναφέρετε στο σχέδιό της σωτηρίας
όπως και στο σχέδιο της Σκηνής του Μαρτυρίου. Ο Ιησούς είπε ότι όποιος αρνηθεί
να βαπτισθεί αφού πιστέψει και μετανοήσει θα κατακριθεί.
Σ’ αυτό τον τύπο, στην πρώτη
περίπτωση, ο Θεός είπε τα πάντα στο Μωυσή πριν να δώσει έμφαση στο νιπτήρα του
καθαρισμού κι ο Ιησούς είπε τα πάντα στους μαθητές Του πριν να τονίσει
ιδιαίτερα τον «καθαρισμό» δια του βαπτίσματος.