Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

Λόγοι για να μην χάνεις καμία συνάθροιση της εκκλησίας.



Οι μέρες είναι μικρές και είμαστε πολύ απασχολημένοι. Το να βρεις ελεύθερο χρόνο για να πας στην εκκλησία, μπορεί και να φαίνεται αδύνατο. Το ξέρω γιατί έχω χάσει την εκκλησία κάποιες φορές στα 35 χρόνια που είμαι πιστός, γι’ αυτό είμαι το σωστό άτομο να σου πω μερικούς λόγους για να μη χάσεις ούτε μία συνάθροιση.

Πίστεψα στον Ιησού όταν ήμουν 31 χρονών, έχοντας μια δική μου επιχείρηση η οποία πήγαινε πάρα πολύ καλά. Λόγω φόρτου δουλειάς, νόμιζα ότι είχα καλύτερα πράγματα να κάνω τις Κυριακές. Περιπλανήθηκα, νομίζοντας ότι είμαι ανίκητος και ότι είχα τον έλεγχο της τύχης μου. Επιφανειακά ήταν όλα καλά. Ποτέ δεν είχα μπλεξίματα με το νόμο. Δούλευα καλά και πλήρωνα όλες τις υποχρεώσεις μου. Προσπαθούσα να είμαι ευγενικός και χρήσιμος για τους γύρω μου.


Αλλά τα μέσα μου, ήταν κάθε τι άλλο από καλά. Μέχρι, που ο Ιησούς αφήνοντας 99 πρόβατα, έψαξε και με βρήκε. Από τότε, ένα μεγάλο μέρος της πνευματικής μου υγείας, οφείλεται στον εκκλησιασμό. Έτσι ξέρω την δύναμη του να πηγαίνεις στην εκκλησία.

1. Ο Θεός αξίζει την θυσία του χρόνου μας.

Έχω αρκετά χρόνια που περπατάω με τον Κύριο, για να είμαι σε θέση να κοιτάξω πίσω στις δύσκολες και τις ευχάριστες στιγμές της ζωής μου και να αναγνωρίσω πόσο καλός είναι. Έχει κάνει μόνο καλά στη ζωή μου, ακόμα και τις ώρες της δοκιμασίας, τις χρησιμοποίησε για το καλό μου.  Λόγω της πιστότητας και της αγάπης Του, αξίζει τη θυσία του χρόνου μου.

Αν είσαι σε απελπιστική θέση, να ξέρεις ότι μπορεί να σε αποκαταστήσει και να επουλώσει τις πληγές. Μπορεί να σε σώσει. Ο θάνατός Του στον σταυρό το έχει ήδη κάνει. Η Εκκλησία είναι ένα ασφαλές μέρος για να ακούσεις το μήνυμα της σωτηρίας, να υπακούσεις και να σωθείς. Ο χρόνος που θυσιάζεις στις συναθροίσεις της εκκλησίας για να διδαχτείς τον λόγο Του και να μάθεις για την αγάπη Του για σένα, δεν είναι ποτέ χαμένος χρόνος.

2. Μετά την συνάθροιση της Κυριακής, ξεκινάει σωστά η βδομάδα μου.

Αυτό είναι σαν μια δήλωση κλισέ, αλλά μερικές φορές και οι στερεότυπες εκφράσεις έχουν νόημα. Πολλές φορές ξεκίνησα μια Δευτέρα, η χειρότερη ημέρα της εβδομάδας σύμφωνα με το Facebook, και δεν τα πήγα καθόλου καλά. Ευτυχώς, μπορώ να αντλήσω από το αποθεματικό της χάρης που αποθηκεύεται κατά τη διάρκεια της συνάθροισης της Κυριακής, και να αλλάξω τις αντιδράσεις μου πριν μπω σε μπελάδες.

Αν το μήνυμα της Κυριακή επιτελέσει το σκοπό του να σε διδάξει την αγάπη και την χάρη του Ιησού, τότε σίγουρα θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή τη γνώση για να διαλύσεις μια κατάσταση ή να ρίξεις φως σε ένα σκοτεινό σημείο. Έχοντας μια καρδιά γεμάτη από τη διδασκαλία και δοξολογία για τον Θεό, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας το πιο πιθανό είναι να πάνε όλα καλά.

3. Ο Θεός αξίζει την λατρεία μου και τον έπαινο.

Ο Ψαλμ.95:2 λέει:  «Ας προφθάσωμεν ενώπιον αυτού μετά δοξολογίας· εν ψαλμοίς ας αλαλάξωμεν εις αυτόν». Το βιβλίο των Ψαλμών, είναι γεμάτο από ύμνους και προσευχές προς τον Θεό. Αυτό θα πρέπει να μας επισημάνει τη σημασία της λατρείας προ Αυτόν. Ψάλλοντας, χτυπώντας παλαμάκια, υψώνοντας τα χέρια μας, παίζοντας ένα μουσικό όργανο, ο Θεός αξίζει τη λατρεία μας. Αν η προηγούμενη βδομάδα πήγε καλά ή όχι, εγώ πρέπει να υψώσω τη φωνή μου και να ψάλλω δοξολογία προς Αυτόν, τον δημιουργό του σύμπαντος.

Αυτή η λατρεία και ο έπαινος μπορεί, και πρέπει, να γίνεται και στο ταμείο σου, ανάμεσα σ’ εσένα και τον Θεό, αλλά ποτέ μην υποτιμάς τη δύναμη της συλλογικής λατρείας. Πρόσεξε ότι ο Ψαλμ.95:2 λέει, «Ας προφθάσωμεν...». Χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό και το βλέπουμε αυτό συχνά στην Αγία Γραφή, άνθρωποι να λατρεύουν μαζί τον Θεό. Του αρέσει να μας βλέπει μαζεμένους όλους μαζί στις συναθροίσεις της εκκλησίας να ψάλουμε σ’ Αυτόν.

4. Δίνω ένα καλό παράδειγμα στα παιδιά μου για να ακολουθήσουν.

Ο τακτικός εκκλησιασμός πρέπει να γίνει συνήθεια για τα παιδιά σου.

Παρ.κβ:6 Δίδαξον το παιδίον εν αρχή της οδού αυτού· και δεν θέλει απομακρυνθή απ' αυτής ουδέ όταν γηράση.

Ένα παρόμοιο εδάφιο βρίσκεται στον Ης.λ:21β: «Αύτη είναι η οδός, περιπατείτε εν αυτή».

Στη συνέχεια, στο  Ιωάν.ιδ:6, ο Ιησούς δηλώνει, «Εγώ είμαι η οδός...».

Αυτά τα εδάφια επιβεβαιώνουν ότι ο Θεός θέλει τα παιδιά μας να μάθουν γι’ Αυτόν.

Το να δώσεις το καλό παράδειγμα και να διδάξεις τα παιδιά σου για τον Θεό μέσα από τον λόγο Του, στο σπίτι, είναι σημαντικό, αλλά μην αποτύχεις να τους δείξεις την δύναμη μιας ευσεβούς κοινότητας και να τα ενθαρρύνεις να την παρακολουθούν. Αν εγώ τιμώ τον Θεό στις συναθροίσεις της εκκλησίας, ελπίζω ότι τα παιδιά μου θα με μιμηθούν όταν μεγαλώσουν.

Ξεκίνα να εδραιώνεις από νωρίς μέσα τους τη σημασία της διδασκαλίας και της λατρείας του Θεού μαζί με τους αδελφούς, κάνοντάς το κι εσύ.

5. Ο Θεός περιμένει από εμένα να υπηρετήσω άλλους

Ο Θεός έχει προικίσει τον καθένα με ταλέντα και δεξιότητες που είναι μοναδικές. Ο Χριστός θέλει να χρησιμοποιούμε αυτά τα δώρα και να συνεργαστούμε ώστε να μεταφέρουμε το μήνυμα της σωτηρίας σ’ ένα κόσμο που χάνεται και να οικοδομήσουμε το σώμα Του.

6. Είναι μια ευκαιρία για να βρεθώ με την οικογένεια της εκκλησίας

Για τους πιστούς, η ζωή Ιησού είναι το παράδειγμα που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Λουκ.δ:16 Και ήλθεν εις την Ναζαρέτ, όπου ήτο ανατεθραμμένος, και εισήλθε κατά την συνήθειαν αυτού εις την συναγωγήν εν τη ημέρα του σαββάτου και εσηκώθη να αναγνώση.

Το έπιασες αυτό; «κατά την συνήθειαν αυτού», το κανονικό, το φυσιολογικό. Η Καινή Διαθήκη είναι γεμάτη από ιστορίες για τον Ιησού που πηγαίνει στην συναγωγή, ή στο ναό για να μάθει (σαν παιδί), να διδάξει και να λατρεύσει τον Θεό.

Η ζωή Του με τους μαθητές, καταδεικνύει επίσης την ανάγκη για φίλους με τους ίδιους στόχους. Οι μαθητές Του ήταν κάθε άλλο παρά τέλειοι, αλλά Τον αγάπησαν και πίστεψαν σ’ Αυτόν. Τον ακολούθησαν στις συναγωγές και στις βουνοπλαγιές. Ο Ιησούς, από τη μεριά Του, αγάπησε και απόλαυσε αυτές τις φιλίες.

Εκ κατασκευής, η εκκλησία του Θεού είναι μια ομάδα ανθρώπων που αναζητούν ένα πράγμα, μια σχέση μαζί Του και με τον λαό Του. O Θεός ήθελε από την αρχή τον ομαδικό χαρακτήρα και θα πρέπει να Τον τιμήσουμε με το να μην επιδιώκει να Τον γνωρίσουμε στην απομόνωση, γιατί αυτό δεν είναι το παράδειγμά Του.

7. Οι άλλοι παρακολουθούν

Δεν πάμε στην εκκλησία για να μας πουν το μπράβο, στην πραγματικότητα, ο κόσμος είναι όλο και πιο εχθρικό προς όσους με συνέπεια πάνε στην εκκλησία.

Α’ Ιωάν.β:15 Μη αγαπάτε τον κόσμον μηδέ τα εν τω κόσμω. Εάν τις αγαπά τον κόσμον, η αγάπη του Πατρός δεν είναι εν αυτώ·

Σαν Χριστιανοί, πρέπει να φανερώσουμε την αγάπη μας για τον Πατέρα μας και το λαό Του πηγαίνοντας κόντρα στο φρόνημα του κόσμου. Πρέπει να φανερώσουμε τον Χριστό σε ένα πληγωμένο κόσμο, να είμαστε σαν Αυτόν μέσα στο χάος. Αυτό σημαίνει να μην ζούμε όπως ο κόσμος ζει και να μην αγαπάμε αυτά που αγαπάει ο κόσμος. Αφιερώνοντας  χρόνο γι’ Αυτόν τις Κυριακές, δείχνει τη δέσμευσή μας να Τον έχουμε σαν πρώτη προτεραιότητα.

8. Ο Θεός θέλει να με χρησιμοποιήσει.

Μας δίδονται επιλογές, μικρές και μεγάλες, κάθε μέρα. Μερικές φορές, αυτό που νομίζω ότι είναι μικρή επιλογή, για τον Θεό είναι πραγματικά μεγάλη.

Είχες ποτέ την παρόρμηση να πας να πεις ένα γεια σε κάποιον και να ανακαλύψεις ότι ήταν σε κρίσιμη κατάσταση και χρειαζόταν προσευχή; Έχεις ποτέ στείλει ένα εδάφιο, με μήνυμα, σε κάποιον που ο Θεός έβαλε στην καρδιά σου και να σου πει ότι χρειαζόταν πραγματικά να ακούσει αυτά τα λόγια; Έχεις ποτέ χαμογελάσει ή έχεις αγκαλιάσει κάποιον και αργότερα να έμαθες ότι αυτή η μικρή πράξη άλλαξε την πορεία της ημέρας του;

Ο Θεός μας χρησιμοποιεί για να σώσει τους ανθρώπους και μερικές φορές οι πιο μικρές επιλογές, κάνουν το μεγαλύτερο έργο. Αλλά... δεν μπορεί να μας χρησιμοποιήσει αν είμαστε απόντες.