Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

Το θέλημα του Θεού



Πολλοί καμώνονται πως δεν μπορούν να διακρίνουν καθαρά το θέλημα του Θεού στην πράξη, στην καθημερινή πορεία της ζωής.

Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις. Μα είναι μια τόσο χαρακτηριστική, σύμφωνα με το λόγο του Θεού.

Ένα μεγάλο μέρος από τις καθημερινές μας εμπειρίες υπάγονται στο πέμπτο κεφάλαιο του Ματθαίου, στην επί του όρους ομιλία του Κυρίου. Το δικό μας, αυτό που ζητά και περιμένει ο Θεός από εμάς είναι το δεύτερο μίλι, το ράπισμα στην άλλη παρειά και η παράδοση και του επενδύτη. Με τον τρόπο αυτό λύνονται όλα τα προβλήματα. Ίσως με φαινομενική ζημία μας. Αν είναι έτσι.


Και κάτι άλλο ακόμη, που μπορεί να είναι πιο σημαντικό. Δεν είναι ανάγκη να διαλέξουμε. Διαλέγει ο Θεός για μας. Το δικό μας είναι το απομένον. Αυτό που οι άλλοι διαλέγουν και αυτό που μένει μετά την εκλογή των άλλων.

Είχε ένα πρόβλημα ο Αβραάμ με τον Λώτ. Δηλαδή οι τσομπάνηδές τους. Τσακωνόντουσαν για τα βοσκοτόπια. Και τότε ο Αβραάμ βάζει τον Λώτ να διαλέξει. Διάλεξε ότι θέλεις και όπου πας εσύ εγώ θα πάρω την αντίθετη κατεύθυνση.

Εμένα, σαν να έλεγε ο Αβραάμ, δεν με ενδιαφέρει. Δεν έχω να διαλέξω. Ό,τι μου δώσει ο Κύριος θα το πάρω. Αυτό μου φτάνει. Αυτό θα είναι εκείνο που ο Θεός διάλεξε για μένα. Τα άλλα τί να τα κάνω;

Ακόμη στην εκλογή του αγρού. Και πόσα άλλα στην καθημερινή μας ζωή.

Σε διώχνουν από κάπου; Φύγε. Εκεί που θα πας να ξέρεις πως είναι το μέρος που διάλεξε ο Θεός για σένα. Η δική σου και η δική μου εκλογή είναι πιο επικίνδυνες. Προέρχονται από μια καρδιά που δεν είναι καθαρή. Και δεν μπορεί να είναι καθαρή. Κληρονομημένη αιώνων αμαρτία είναι το υλικό από το όποιο είναι φτιαγμένη. Είναι «απατηλή και σφόδρα διεφθαρμένη». Και αλίμονο αν αυτή ρυθμίζει τη ζωή μας.



Άφησε τον Κύριο να σου διαλέξει σύντροφο στη ζωή σου. Εσύ τί ξέρεις; Οι άνθρωποι κρύβουν το πραγματικό τους πρόσωπο. Οι άνθρωποι αλλάζουν διαρκώς. Άφησε τον Κύριο να διαλέξει για σένα.

Άφησε τον Κύριο να διαλέξει εργασία για σένα. Ξέρει τις ικανότητές σου. Δεν πρόκειται να σε αδικήσει. Σέ αγαπά τόσο πολύ. Η εκλογή που θα κάνει δε θα μοιάζει με την εκλογή των άλλων. Με την εκλογή του Λώτ. Κοντά στα Σόδομα. Θα είναι για σένα.

Άφησε τον Κύριο να διαλέξει τις περιστάσεις της ζωής σου. Ίσως σου φανούν δύσκολες. Σκληρές. Πονεμένες. Μα φτάνει να μην είναι από σένα. Να είναι από Εκείνον. Πού ξέρει. Που αγαπά. Που έφτασε μέχρι σταυρό.

Δέξου με πραγματική, καρδιάς, ευχαριστία το κάθε τι, που επιτρέπει. Είναι ο τρόπος του. Άφησε τον Λώτ να φάει το κρέας και συ τα κόκκαλα. Ευλογημένα κόκκαλα. Όταν εγώ δεν τα διαλέγω τότε είναι δική του εκλογή. Αυτή είναι η απόδειξη της δικής σου εκλογής.

Κύριε. Με το φως του σταυρού μίσησα τον εαυτό μου. Πώς είναι δυνατόν τώρα να τον βάλω να διαλέγει; Τότε αυτός θα είναι ο αφέντης μου. Καλύτερα, μόνο Εσύ.