Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

Διαγραφή!

Πριν από καιρό, ένας «φίλος» από το Facebook, ανέβασε μια ανάρτηση, καλώντας όποιον ήθελε να συμμετέχει σε μια συζήτηση με θέμα την τριαδικότητα του Θεού:
 
Η ΤΡΙΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Με σεβασμό στην αντίθετη άποψη και λίγο σοφότερος από τα παθήματα μου, ιδού μια νέα ανάρτηση ώστε να συζητήσουμε ένα ευαίσθητο αλλά και πολύ σημαντικό δογματικό θέμα. Όλες οι γνώμες καλοδεχούμενες. Ας προσέξουμε μόνο, το ήθος των σχολίων μας, ώστε να μην προσβάλλουν τους υπόλοιπους αδελφούς. Προφανώς θα διαφωνήσουμε και θα εκφραστούν αντίθετες απόψεις. Ας είναι όμως τα κίνητρά μας αγαθά. Ξεκινώ με μια εισήγηση επί του θέματος (οι υπογραμμίσεις δικές μου).
 
Αγία Τριάδα ονομάζεται το σύνολο των προσώπων (υποστάσεων) με τα οποία ο Θεός φανερώνεται στην Αγία Γραφή. Δηλαδή Ο Θεός είναι Ένας και Τριαδικός, επειδή έχει μία ουσία (φύση), και τρία πρόσωπα (υποστάσεις). Τα τρία πρόσωπα ή υποστάσεις είναι Ο Πατήρ, Ο Υιός και Το Άγιο Πνεύμα, τα οποία είναι αδιαίρετα και ομοούσια κατά τη θεότητα, έχουν την ίδια δύναμη και κοινή Θεία ουσία. Η τριαδικότητα του Θεού αποτελεί ένα από τα κυριότερα δόγματα που αποδέχεται η πλειοψηφία των εκκλησιών του χριστιανικού κόσμου, το οποίο είναι γνωστό και ως Τριαδικό Δόγμα.
 
Και συνέχισε αναλύοντας τη θέση του…
 

Επειδή με ενδιέφερε το θέμα, μπήκα στη συζήτηση κάνοντας μερικές ερωτήσεις και κατέθεσα την άποψή μου για τα γραφόμενα περί τριαδικού Θεού.
 
Αντί για συζήτηση ή απάντηση, δέχτηκα από τον εισηγητή και υποστηρικτή της θεωρίας της τριάδας, ανάκριση να πω πως με λένε (υπάρχω με ψευδώνυμο στο FB) και αν έχω δεύτερο προφίλ στο Facebook.
 
Κατάλαβα, ότι η αντίδραση αυτή ήταν αποτέλεσμα αδυναμίας αντιμετώπισης του θέματος. Δεν εξηγείται διαφορετικά…
 
Κάποιος που συμμετείχε στη συζήτηση και με ξέρει, του έγραψε ότι δεν έχω δεύτερο προφίλ, αλλά ο «φίλος» ούτε που το έλαβε υπόψη του, γιατί απλά δεν ήταν αυτό το πρόβλημά του.
 
Όταν κάλεσε για τη συγκεκριμένη συζήτηση, δεν έβαλε σαν όρο την κατάθεση ονομάτων, ούτε ρώτησε κανέναν άλλο αν έχει δεύτερο προφίλ στο FB.
 
Όταν τον ρώτησα τι θα άλλαζε στην κουβέντα μας αν με λέγανε Γιάννη Παπαδόπουλο και με ποια ιδιότητα με ανακρίνει και απαιτεί να του απαντήσω σ’ αυτά που με ρωτάει, άρχισε τις απειλές (!) ότι θα με διαγράψει!
 
Ο λόγος; Δεν ήταν ούτε το όνομα, ούτε το προφίλ. Το ομολόγησε ο ίδιος:
 
Λυπάμαι πολύ, αλλά άρχισα να διαγράφω "φίλους" που μάχονται την τριαδικότητα του Θεού. Για εμάς, ο Θεός είναι τριαδικός και αυτό είναι μέγα μυστήριο το οποίο αποκαλύπτεται και δεν είναι δυνατόν να ανακαλυφθεί από τον φυσικό νου δια της ανθρώπινης σοφίας! Δεν είναι δυνατόν να απορρίπτουμε ότι δεν μπορούμε να καταλάβουμε διανοητικά!
 
Όποιος μάχεται την τριαδικότητα του Θεού διαγράφεται! Έτσι, μένουμε όλοι οι τριαδικοί, αναμασώντας τα ίδια πράγματα. Κουβέντα να γίνεται!
 
Απορώ για την έννοια και τη σοβαρότητα των αρχικών του λόγων, τα οποία υπογράμμισα.
 
Υπάρχουν μερικοί στο facebook, που έχουν μια τάση να διατυμπανίζουν ότι διαγράφουν ιντερνετικούς φίλους, με στόμφο και οργή. Το κάνουν μαζεύοντας συνεχιζόμενα like, ζητωκραυγές και επιθυμίες του στυλ, “Καλά κάνεις”, “Έπρεπε να το είχες κάνει από πριν”, “Και εγώ αυτό θα κάνω”, “Πρέπει να ξεκαθαρίζουμε με αυτούς” κ.λπ.
 
Αυτός που διαγράφει, που σημαίνει ότι απορρίπτει, διότι η διαγραφή στο facebook σημαίνει απόρριψη, και με τον τρόπο που το κάνει, με κάνει να υποθέτω, ότι βρίσκεται σε έξαψη! Μου δίνει την εντύπωση ότι είναι σε μια μάχη και εξολοθρεύει τον εχθρό.
 
Ότι είναι πολύ “ανεβασμένος”, την ώρα της διαγραφής, την ώρα της απόρριψης, την ώρα της αξιολόγησης του ποιος αξίζει και ποιος όχι.
 
Η πράξη, του παρέχει δύναμη και κύρος. Τον κάνει περιζήτητο για την αποφασιστικότητα της βίας του. Με αυτή την ενέργεια επίσης την οποία διαδίδει με ιντερνετικούς αλαλαγμούς, τον τρόπο που εκφράζεται για τον διαγραφέντα, κάνει τους άλλους να τον φοβούνται. Διότι δεν τους διαγράφει απλώς, αλλά τους διασύρει. Τους χαρακτηρίζει σαν αμελητέες ποσότητες, σαν πνευματικά απόβλητα για τις προτιμήσεις του.
 
Θεωρεί τον άλλον ένα τίποτα το οποίο ήρθε να μετρηθεί με ΕΚΕΙΝΟΝ που είναι το παν μέσα στο Facebook.
 
Ήρθε να αρθρώσει λόγο, απέναντι στο δικό του λόγο που έχει τόσα like κάθε μέρα. Δηλαδή σε ένα λόγο μεστό, δυνατό, που βάζει τα πράγματα στη θέση τους.
 
Που τον κάνει να αισθάνεται ότι είναι “κάποιος” και προσφέρει νόημα στην ανθρωπότητα που βολοδέρνει, ψάχνοντας να σκοτώσει τις ώρες της.
 
Διαγράφοντας και απορρίπτοντας, αφήνει να φανεί η ανωτερότητα του, η διαφορετικότητα του, η κλάση του!
 
Διαγράφοντας δηλώνει ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε ίσοι και εκφράζει, όπως είπαμε τη δύναμή του, τη βία του.
 
Διατυμπανίζει την αποφασιστικότητα του. Δεν διστάζει να εκφράσει την αποστροφή του σε αυτόν που δεν καταλαβαίνει, που δεν πιστεύει, που δεν συμφωνεί, και κάνει την “πάπια”...σε αυτόν που τον θεωρεί κατώτερο. Η διαγραφή με αυτό τον τρόπο γίνεται περισσότερο βίαιη.
 
Αυτός που διαγράφει, κατασκευάζει μια σκάλα αξιολόγησης όπου αυτός στέκεται στην κορυφή και οι άλλοι από κάτω. Από κάτω είναι και οι οπαδοί του. Αυτοί που τον επευφημούν και τον κολακεύουν. Η πράξη του δημιουργεί και σ’ αυτούς το φόβο της διαγραφής, της απόρριψης, γι’ αυτό τον “γλείφουν” επευφημώντας τον, δείχνοντας ότι είναι με το μέρος του. Δεν του λένε κουβέντα για την λάθος συμπεριφορά του.
 
Οι διαγραφές με αυτό το τρόπο, που διαδίδονται σαν κατόρθωμα, διασύροντας τον διαγραφόμενο, δεν είναι, παρά μια μορφή θυσίας.
 
Αυτός που διαγράφει είναι ο απόλυτος άρχων, αυτός που διαγράφεται το θύμα και αυτοί που παρακολουθούν και επευφημούν την απόφαση, το κοινό.
 
Το κοινό που φοβάται και αυτό μη βρεθεί...στη θέση του θύματος.

 
Ησ.ξς:5 Ακούσατε τον λόγον του Κυρίου, σεις οι τρέμοντες τον λόγον αυτού· οι αδελφοί σας, οίτινες σας μισούσι και σας αποβάλλουσιν ένεκεν του ονόματός μου, είπαν, Ας δοξασθή ο Κύριος· πλην αυτός θέλει φανή εις χαράν σας, εκείνοι δε θέλουσι καταισχυνθή.