Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΤΑ ΦΙΑΛΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΤΑ ΣΑΛΠΙΓΓΕΣ

Οι επτά φιάλες ή πληγές και οι επτά σάλπιγγες αναφέρονται στο ίδιο γεγονός από διαφορετική όμως άποψη. Αναφέρονται στη έκχυση της κρίσης του Θεού πάνω στη γη όταν ανοίγεται η 7η σφραγίδα.

Στο κεφ.ε είδαμε ότι υπήρχε ένα βιβλίο με 7 σφραγίδες. Και είδαμε ότι το Αρνίο πλησίασε στο θρόνο και πήρε το βιβλίο. Ήταν ο μόνος άξιος να πάρει το βιβλίο και να ανοίξει τις 7 σφραγίδες του. Έχουμε λοιπόν επτά σφραγίδες. Η σειρά των γεγονότων είναι η εξής:

Καλημέρα


Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

Α' Ιωάννου δ:8


Η τελευταία επιθυμία




Ένας θανατοποινίτης, περιμένοντας την εκτέλεσή του, ζήτησε σαν τελευταία επιθυμία, ένα μολύβι και χαρτί. Αφού έγραψε για αρκετά λεπτά, ο κατάδικος ζήτησε από το δεσμοφύλακα, αυτό το γράμμα να παραδοθεί στη βιολογική του μητέρα.

Η οδός




 Γ’ Ιωάννη – εισαγωγή

Κι αν στερείτο ταυτότητας η Επιστολή τούτη, εύκολα θα μπορούσε κανείς να την τοποθετήσει στη θέση που έχει στον κανόνα της Κ. Διαθήκης. Τα «μαρτυρούντων σου τη αλήθεια... εν αλήθεια περιπατείς... εν τη αλήθεια περιπατούντα», είναι γνήσια δείγματα Ιωαννικής γραφίδας.

Καλημέρα


Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Ήταν ο Ανανίας και η Σαπφείρα πιστοί;

Ήταν ο Ανανίας και η Σαπφείρα που κρίθηκαν από το Θεό για την κραυγαλέα αμαρτία τους, πιστοί; Υπάρχει η άποψη ότι δεν ήταν, γιατί πράξεις σαν αυτή δεν συμβαίνουν ανάμεσα σε πιστούς του Ιησού, σ’ αυτούς που βρίσκονται υπό χάρη, δεδομένου ότι ο Κύριος έχει ήδη πάρει την κρίση μας στο σταυρό. Είναι αλήθεια αυτό;
Στην πραγματικότητα, το κείμενο δεν μας λέει ρητά αν ήταν πιστοί ή όχι, αλλά χωρίς αμφιβολία, αυτή η αναφορά έχει καταγραφεί σαν ένα μάθημα για όλους μας, και η Καινή Διαθήκη καθιστά πολύ σαφές ότι ο Κύριος μερικές φορές κρίνει τους αγορασμένους με το αίμα Του πιστούς που επιδίδονται σε κραυγαλέες αμαρτίες.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Αποκ.ις:19 Και διηρέθη η πόλις η μεγάλη εις τρία μέρη, και αι πόλεις των εθνών έπεσον. Και Βαβυλών η μεγάλη ήλθεν εις ενθύμησιν ενώπιον του Θεού διά να δώση εις αυτήν το ποτήριον του οίνου του θυμού της οργής αυτού.
 
Αποκ.ια:8 Είδαμε ότι αυτή η μεγάλη πόλη αναφέρεται στη μεγάλη παγκόσμια πόλη, στο παγκόσμιο σύστημα των εσχάτων ημερών, το βασίλειο του Α/Χ. Και εδώ τώρα οι μάρτυρες της θλίψης θανατώνονται σε όλο το πρόσωπο της γης.
 
Το γεγονός ότι η πόλη διαιρέθηκε σε τρία μέρη, σημαίνει ότι έχει να κάνει με το μεγάλο σεισμό ή μπορεί να αναφέρεται σε κάτι που συμβαίνει μέσα στο βασίλειο του Α/Χ ακριβώς τον καιρό που προκαλείται η διαίρεση αυτή.
Και αι πόλεις των εθνών έπεσον.
 

Καλημέρα


Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

Η εκκλησία είναι πάντα στην έρημο

Στο βιβλίο των Αριθμών, βλέπουμε το λαό Ισραήλ σαν οδοιπόρους και ξένους σε ξένη γη. Θλίψεις, δοκιμασίες, τελειοποίηση.

Έρημος: Ουρλιαχτά και ερήμωση.

Όμως, τι θαυμαστό θέαμα παρουσιάζει το στρατόπεδο του Ισραήλ για το Θεό και τους αγγέλους Του, μέσα σ’ αυτή την έρημο!
·      

ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΣΕΠΟΙΗΤΟ ...

Είναι γνωστή σε όλους μας η σκηνή με τον αναστημένο Κύριο και τους δύο μαθητές, καθώς βάδιζαν για τους Εμμαούς, ένα χωριό λίγο πιο έξω από την Ιερουσαλήμ. Εκείνοι οι μαθητές βάδιζαν και μιλούσαν μεταξύ τους για τα γεγονότα που είχαν προηγηθεί, τη σταύρωση και την ανάσταση του Ιησού. Ξαφνικά κάποιος τρίτος τους πλησιάζει και παρεμβαίνει στη συζήτηση. Ήταν ο Κύριός μας, Τον οποίο όμως εκείνοι δεν μπορούσαν να αναγνωρίσουν.
 

Καλημέρα


Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015


ΘΕΟΣ ΕΛΕΟΥΣ




Δανιήλ θ:1-19

Ήταν ένα μέρος από τις προφητείες του Ιερεμία (Ιερ.κε:11,12) οι οποίες αναφέρονταν στη διάρκεια της Βαβυλωνιακής αιχμαλωσίας, που ο Δανιήλ ήθελε να εννοήσει, έτσι που να μπορέσει να ενθαρρύνει και να εμπνεύσει το λαό. Αυτό τον έκαμε να επιδοθεί σε θερμή προσευχή, ένα μεγάλο μέρος της οποίας ήταν αφιερωμένο σε εξομολόγηση, προσωπικών και εθνικών αμαρτιών. Τότε, και ενώ ακόμα βρισκόταν σε προσευχή, ήρθε η απάντηση. O αρχάγγελος Γαβριήλ υποσχέθηκε να φανερώσει τα μυστήρια της προφητείας του Ιερεμία.

ΕΧΟΥΜΕ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΦΗΤΗ;

Εμείς μπορεί να μην έχουμε, αλλά η γυναίκα από το Σουνάμ και η οικογένειά της είχαν. Η ιστορία βρίσκεται στη Β’ Βας.δ:9-10. «Καί είπεν η γυνή πρός τόν άνδρα αυτής, Ιδού τώρα, γνωρίζω ότι είναι άγιος άνθρωπος τού Θεού ούτος, όστις πάντοτε διαβαίνει πρός ημάς· άς κάμωμεν, παρακαλώ, μικρόν υπερώον επί τού τοίχου· καί άς βάλωμεν εκεί δι' αυτόν κλίνην καί τράπεζαν καί καθέδραν καί λύχνον, διά νά στρέφη εκεί, όταν έρχηται πρός ημάς».

Αν και μπορεί να ήταν ένα απλό μικρό δωμάτιο, όμως είναι προς τιμή της και της αναγνωρίζεται ότι έκανε χώρο γι’ αυτό τον άνθρωπο στην καρδιά της, στο σπίτι της, στη ζωή της.

Καλημέρα


Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015

Η ΣΙΓΟΥΡΙΑ





Ψαλμός ριθ:73-80


Έπειτα από πολλά χρόνια αθέλητη απουσία, βρέθηκα για λίγες μέρες, στο αγαπημένο γενέθλιο νησί. Χτυπητή βέβαια και απογοητευτική η προσπάθεια συνύπαρξης(;) του ρομαντικού χτες και του τουριστικού σήμερα. «Ο ρομαντισμός πέθανε, ζήτω ο σεξοτουρισμός». Ας είναι. Κάτι που ’μείνε, τα γραφικά στενοκάντουνα, όπου δεν τα ’χει μασκαρέψει ο τουρισμός. Άρχισα να φωτογραφίζω, όταν... κάτι μπλοκάρισε στη μηχανή μου. Ό,τι χειρότερο μπορούσε να συμβεί, μάλιστα την παραμονή της αναχώρησης.


Συμπροσευχές



Η προσευχή κάνει τους ανθρώπους να ξεχωρίζουν από τα άλλα είδη ζωής στη Γη, επειδή μόνο οι άνθρωποι προσεύχονται και τούτο παγκόσμια και άσχετα από εποχή, πολιτισμό κ.λπ.

Ο κύριος στόχος της προσευχής δεν πρέπει να είναι η προώθηση των υλικών μας αιτημάτων. Η προσευχή δεν είναι μια τυπική διαδικασία με την οποία στέλνουμε στο Θεό τον κατάλογο με τις επιθυμίες μας. Εξάλλου πολλές φορές ζητάμε πράγματα που φαίνονται να είναι αυτό που χρειαζόμαστε, αλλά αργότερα καταλαβαίνουμε πως αν τα είχαμε πάρει, αυτό θα ήταν προς ζημιά μας.

Πάvτων δε το τέλος επλησίασε.

  • Συσσωρευμένα προβλήματα ζητούν τη λύση τους.
  • Συσσωρευμένα λάθη ζητούν την επούλωσή τους.
  • Αθροισμέ­νες ανάγκες ετών αποζητούν ανακούφιση, αντιμετώπιση. 

Υπάρχει μια «παγκόσμια δίψα», μια εκζήτηση για κάτι άλλο... που θα λύσει και θα ζωοποιήσει τον πολιτι­σμό μας, τον άνθρωπο της εποχής μας. Κάτι που θα αναζωπυρώσει τη φωτιά στα αποκαΐδια της χιλιετίας που έφυγε. Η νέα χιλιετία είναι συνάμα και πρόκλη­ση, ίσως είναι η «χρυσή ευκαιρία» να πραγματοποιηθούν όλες αυτές οι σχε­διαζόμενες ή σχεδιασμένες ήδη αλλα­γές, ανατροπές, ανακατατάξεις, αλλαγές πλεύσης και εφαρμογές νέων πρακτικών, μιας νέας τάξης στον κόσμο μας.

Καλημέρα


Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Αποκάλυψη ζ:17


….εκ της Ουρίου….


Τις μέρες των Χριστουγέννων, όλων η προσοχή - ενσυνείδητα ή ασυνείδη­τα - στρέφεται στα πρώτα κεφάλαια των Ευαγγελίων, εκεί που εξιστορούνται τα γεγονότα γύρω από τη γέννηση του Ιη­σού Χριστού, όπου περιλαμβά­νονται και οι γενεαλογίες Του (Ματθ.α:1-16, Λουκ.γ:23-30)

Βέβαια οι γενεαλογίες είναι από τα πιο α­νιαρά κείμενα της Βίβλου και τις περισσότερες φορές, αν δεν τα προσπερνάμε - τα διαβάζου­με στα γρήγορα χωρίς να δίνουμε μεγάλη προσοχή στα δύσκολα ονόματα που τις απο­τελούν!

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ις:15 Ιδού, έρχομαι ως κλέπτης· μακάριος όστις αγρυπνεί και φυλάττει τα ιμάτια αυτού, διά να μη περιπατή γυμνός και βλέπωσι την ασχημοσύνην αυτού.

Μετά την περιγραφή της 6ης πληγής, ο Ιησούς παρεμβάλλει μια παραίνεση για το λαό Του. Αυτή η προτροπή βέβαια εφαρμόζεται και σ’ εμάς, αλλά η κύρια εφαρμογή της είναι γι’ αυτούς που θα ζουν τότε, γιατί η εκκλησία θα έχει ήδη αρπαχτεί εκείνο τον καιρό. Όμως αποτελεί μια σπουδαία πνευματική αλήθεια για τη ζωή μας ότι πρέπει να αγρυπνούμε και να φυλάσσουμε τα ιμάτιά μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Διλήμματα


Ασφαλές στήριγμα



Ψαλμός ριθ:49-56


Το πρώτο εδάφιο του σημερινού αναγνώσματος μας, δείχνει κάποιον που αληθινά έχει μαθητεύσει στον άγιο λόγο του Θεού. Ενώ στα εδάφια 42,43, έχουμε το «ελπίζω» και «ήλπισα» στο λόγο του Θεού και τούτο δείχνει μια προσωπική ευλογημένη πείρα, στο εδ.49 έχουμε το «με επήλπισας», που δείχνει ότι ο Θεός έμαθε τον πιστό δούλο Του, να στηρίζεται στο λόγο Του. Είναι, ας το ξαναπούμε, μια γλυκιά, καρποφόρος μαθητεία.


Τούτη η καθημερινή μαθητεία, έφερε στη ζωή του ψαλμωδού, δυο αποτελέσματα:


Έκτρωση


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ


Υπάρχει μια σειρά από πρακτικά προβλήματα ερμηνευτικής τα οποία πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη. Όπως,

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ

Αποτελεί ένα βασικό παράγοντα που πολλές φορές διαφεύγει τον σύγχρονο αναγνώστη. Η Αγία Γραφή ναι μεν είναι θεόπνευστη αλλά ταυτόχρονα είναι κι ένα κείμενο και ως τέτοιο θέλει να του μιλήσει. Κάτι που καθιστά τη μελέτη της Γραφής μια, συζήτηση μεταξύ του Θεού (ο λόγος Του) και του λατρευτή Του. Για την οποιαδήποτε συζήτηση πάντοτε απαιτούνται δυο συστατικά,

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

Αμετακίνητο στήριγμα



Ψαλμός ριθ:41-48
 

Και σήμερα το λέμε, μάλιστα για ανθρώπους κάποιου κύρους, ότι: «στηρίζομαι στο λόγο του». Λόγο ενός ανθρώπου, που όμως στο παρελθόν ξανά και ξανά αποδείχτηκε πρόσωπο αξιόπιστο.
 

Κι ο Ψαλμωδός εδώ, το ίδιο κάνει. Στηρίζεται, ελπίζει, περιπατεί, εκζητεί, εντρυφά, μελετάει το λόγο του Θεού. Γιατί, «κάθε λόγος που βγαίνει από το στόμα του Θεού» (Ματθ.δ:4), αποτελεί τροφή και τρυφή πνευματική για τον άνθρωπο.
 


Μπορεί ο πιστός να χάσει τη σωτηρία του;


Αυτή η ερώτηση έχει απασχολήσει πάρα πολύ συχνά τους χριστιανούς και υπάρχει έντονη αντιπαράθεση πάνω σ’ αυτό το θέμα. Η ερώτηση και η απάντηση είναι σημαντική γιατί μπορεί να επηρεάσει τη σχέση σου με το Θεό.
 
Για παράδειγμα, αν κάποιος πιστεύει ότι μπορεί να χάσει τη σωτηρία του, μπορεί να πέσει στο λάθος να προσπαθεί να τη διατηρήσει με τα έργα του. Αυτό είναι πολύ σημαντικό λάθος:

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

Η ΚΟΡΥΦΑΙΑ





Ψαλμός ριθ:33-40

Είναι γνωστό, πως από πέντε πόρτες μπαίνουν μέσα μας μηνύματα του έξω κόσμου. Είναι η όραση, η ακοή, η γεύση, η όσφρηση και η αφή. Από τις πέντε δε αισθήσεις, κορυφαία θεωρείται η όραση.

Και ενώ ο Θεός απλώνει γύρω μας το θαυμάσιο πανόραμα της Δημιουργίας, που με πειστική γλώσσα μιλάει και οδηγεί στο Δημιουργό, από την άλλη και ο εχθρός μας πλημμυρίζει καθημερινά με το δικό του αμαρτωλό υλικό, που προσπαθεί να μας το περάσει, μέσα από την ίδια τη μεγάλη και αποτελεσματική πόρτα, τα μάτια μας.

10 τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης

Ο Αμερικανός ακαδημαϊκός και στοχαστής, Νόαμ Τσόμσκι, αναλύει τις δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης.

Το κείμενο αποτελεί μέρος μιας συλλογής συνεντεύξεων του Ν.Τσόμσκι, όπου ο κορυφαίος διανοητής διαπιστώνει διεισδυτικές παρατηρήσεις για τους θεσμούς που διαμορφώνουν τη σκέψη του κοινού και οι οποίοι βρίσκονται στην υπηρεσία της ισχύος και του κέρδους.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ις:12 Και ο έκτος άγγελος εξέχεε την φιάλην αυτού επί τον ποταμόν τον μέγαν τον Ευφράτην· και εξηράνθη το ύδωρ αυτού, διά να ετοιμασθή η οδός των βασιλέων των από ανατολών ηλίου.

ΕΚΤΗ ΦΙΑΛΗ Ή ΠΛΗΓΗ. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΥΑΙ

Τα εδάφια 12-16 αναφέρονται στην 6η πληγή. Αυτός ο έκτος άγγελος εξέχεε τη φιάλη του στον ποταμό Ευφράτη και ο ποταμός ξεράθηκε.

Γνωρίζουμε ότι ο ποταμός Ευφράτης ήταν πηγή ζωής για τη Βαβυλώνα. Και εδώ αναφέρεται σε κάτι που θα είναι πηγή ζωής για τη Βαβυλώνα των εσχάτων ημερών, το σύστημα του Α/Χ.

Καλημέρα


Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015


Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ


Ψαλμός ριθ:161-168
 
Φωτισμένη από μια άλλη πλευρά μας δίνεται στο σημερινό μας ανάγνωσμα, η μελέτη του λόγου του Θεού. Πρόκειται εδώ, όχι για μια θεωρητική γνώση, ή για μια δογματική κατάρτιση, αλλά για μια βαθιά- όσο και προσωπική - επίδραση του λόγου του Θεού στον ευσεβή μελετητή του: