Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



ΕΝΔΕΚΑΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

Εισαγωγή

Στο προηγούμενο κεφάλαιο και στο τελευταίο εδάφιο είδαμε ότι ο άγγελος είπε στον Ιωάννη ότι πρέπει πάλι να προφητεύσει περί λαών και εθνών και γλωσσών.
Είδαμε ακόμα ότι αυτό μπορεί να αναφέρεται σ' όλο το βιβλίο της Αποκάλυψης, γιατί από το ια κεφάλαιο και εξής βλέπουμε πάλι τα ίδια γεγονότα που συνέβησαν από διαφορετική άποψη όμως.
Από το κεφάλαιο αυτό μέχρι το ιη θα δούμε πάλι τα ίδια γεγονότα που συνέβησαν κατά το χρονικό διάστημα που ήδη έχουμε καλύψει.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ

Στην αρχαιότητα, ανάμεσα στ’ άλλα αγωνίσματα, υπήρχε και η «λαμπαδηδρομία». Απόσταση τότε 2.500 μ. που έπρεπε η λαμπάδα να μεταφερθεί, για να φτάσει στο τέρμα και ν’ ανάψει κάποιο στημένο εκεί βωμό. Αντίστοιχο αγώνισμα σήμερα η «σκυταλοδρομία», που μια σκυτάλη εδώ θα πρέπει να διανύσει 1.600 μ. ή 800 ή 400, για να κόψει το νήμα του τερματισμού. Δυόμιση χιλιάδες ή χίλια-εξακόσια μ. είναι βέβαια δρόμος αντοχής ή έστω ημιαντοχής κι όχι ταχύτητας. Κι όμως η φιλοσοφία τούτου του αγωνίσματος είναι ακριβώς, ένα δρόμο αντοχής να τον μεταβάλει σε ταχύτητας. Πώς! Με το μοίρασμα του δρόμου σε περισσότερους από έναν δρομείς. Έτσι έχουμε τα 4x100, 4x200 και 4x400. Η σκυτάλη πρέπει ν’ αλλάζει χέρι από τον προηγούμενο στον επόμενο δρομέα, μέσα σε μια απόσταση 20 μέτρων και στους δυο πρώτους δρόμους (4x100 και 4x200) ο δρομέας που θα πάρει τη σκυτάλη μπορεί να τρέξει μέχρι 11 μ. πριν από τη ζώνη αλλαγής της σκυτάλης δίπλα στον σκυταλοφόρο, για να μπορέσει έτσι ν’ αναπτύξει το μέγιστο της ταχύτητάς του όταν στη ζώνη των 20 μέτρων θ ’ αλλάζει τη σκυτάλη.

ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ.




<Mη κλέψης> (Έξ.κ:15)
<Μη κλέψης...μη αποστερήσης> (Μάρκ.ι:19)

Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα μελετήσουμε διάφορες ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με την προσωπική τιμιότητα και ακεραιότητα, δηλαδή την κλοπή, τον εκβιασμό, την απάτη, τη δωροδοκία. Για το ψέμα μιλήσαμε σε προηγούμενο κεφάλαιο.

Κλοπή. Μια από τις βασικές διδασκαλίες της Βίβλου είναι ο σεβασμός της ιδιοκτησίας και των υπαρχόντων των άλλων. Κλοπή είναι απλά η ενέργεια του να πάρεις κάτι που ανήκει σε κάποιον δίχως την έγκρισή του. Αυτό ισχύει άσχετα με το αν η αξία αυτού που κλέφτεται είναι μικρή η μεγάλη. Με το ίδιο σκεπτικό, η κλεψιά είναι λάθος έστω κι αν το θύμα είναι πολύ πλούσιο ενώ ο κλέφτης πολύ φτωχός. Η Βιβλική λύση σε μια τέτοια περίπτωση βρίσκεται στην Εφεσ.δ:28 & Α΄Θεσ.γ:10 .

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

Γνώση και απόγνωση

Παρακολουθούμε την εποχή μας. Όλοι μας, και τραβάμε γραμμές στο μέλλον. Φυσικό είναι αυτό. Όμως δεν καταλήγουμε όλοι στα ίδια συμπεράσματα. Κι αυτό είναι φυσικό. Καθοριστικό στοιχείο η διάθεση της καρδιάς μας. Γιατί κοιτάμε, πώς κοιτάμε την εποχή μας, τι ψάχνουμε να δούμε.

ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ



 
«Διότι ο μεν Ιωάννης εβάπτισεν εν ύδατι, σεις όμως θέλετε βαπτισθή εν Πνεύματι Αγίω ουχί μετά πολλάς ταύτας ημέρας» (Πράξ.α:5).

«και επλήσθησαν άπαντες Πνεύματος Αγίου, και ήρχισαν να λαλώσι ξένας γλώσσας, καθώς το Πνεύμα έδιδεν εις αυτούς να λαλώσιν» (Πράξ.β:4).

Το Άγιο Πνεύμα

Ο Θεός είναι Άγιος (Α’ Πέτρ.α:16). Στην πραγματικότητα, ο Θεός είναι ο μόνος Άγιος. Επιπλέον, ο Θεός είναι Πνεύμα (Ιωάν.δ:24) και υπάρχει μόνο ένα Πνεύμα (Εφες.δ:4). Το Άγιο Πνεύμα είναι ο Θεός (Πράξ.ε:3-4  Α΄Κορ.γ:16-17 μαζί με το ς:19-20). Στους Ρωμ.η:9 διαβάζουμε ότι το Άγιο Πνεύμα είναι το Πνεύμα του Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ ΟΠΩΣ ΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΗΣ



Τι συμβαίνει, λοιπόν! Πάψανε οι Έλληνες να διαβάζουν! Κατακόρυφη πτώση ενδιαφέροντος! Μήπως, δεν φταίει μόνον η φτωχή ζήτηση, αλλά και η ποιοτικά πενιχρή παραγωγή! Μήπως, βαρεθήκαμε το φτηνό βιβλίο! Κι αν ναι, μήπως είναι καιρός σαν αγοραστικό και καταναλωτικό κοινό, να προσέξουμε το καλό βιβλίο! Και ποιο είναι το καλύτερο, ανάμεσα στα καλά βιβλία; Τούτη η τελευταία ερώτηση, θ' αποτελέσει το θέμα μας, σήμερα. Πιστεύω δε να μη δυσκολευτώ, ν’ αποδείξω πως το καλύτερο βιβλίο αδιαφιλονίκητα είναι... η Βίβλος.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ι:8 Και η φωνή την οποίαν ήκουσα εκ του ουρανού, πάλιν ελάλει μετ’ εμού και έλεγεν, Ύπαγε, λάβε το βιλιάριον το ανεωγμένον εν τη χειρί του αγγέλου του ισταμένου επί της θαλάσσης και επί της γης.

Πάλιν ελάλει μετ’ εμού
Εδώ πρόκειται για μια διαφορετική φωνή από τη φωνή του αγγέλου. Είναι μια φωνή που άκουσε ο Ιωάννης από τον ουρανό. Είναι η ίδια φωνή που άκουσε στην Αποκ.δ:1. Ακόμη βρισκόμαστε στο ίδιο θέμα, στα γεγονότα που πρόκειται να γίνουν μετά ταύτα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Δρόμος χωρίς επιστροφή

Τα πυρηνικά του Τέλους

Μια περιοχή που είναι απαραίτητο να συμπεριλάβουμε οπωσδήποτε στη μελέτη των ημερών μας είναι η πυρηνική ενέργεια. Η παρουσία της ανάμεσα μας είναι κάτι το μοναδικό και ο ρόλος που παίζει και θα παίξει στον κόσμο μας είναι αποφασιστικός. Καμία άλλη τεχνολογική εξέλιξη, κανένα άλλο βήμα της επιστήμης, κανένα άλλο σκαλοπάτι απ’ όσα διάβηκε το ανθρώπινο μυαλό, η ανθρώπινη φαντασία δεν είναι ικανά να επηρεάζουν τόσο βαθιά και ανεπανόρθωτα τον κόσμο μας, όσο οι εφαρμογές της πυρηνικής ενέργειας.

Εχθροπραξίες και άμυνα.



 Αυτό περιλαμβάνει τον πόλεμο, και το να σκοτώσεις για αυτοάμυνα. Αν πρόκειται να δεχτούμε τα λόγια του Ιησού στο Ματθ.ε και να τα πάρουμε κατά λέξη, δεν μπορούμε να σκοτώσουμε, ακόμα και σε τέτοιες περιπτώσεις. Ο Στέφανος όταν τον λιθοβολούσαν, δεν έριξε πέτρες στους φονείς του, αλλά κυριολεκτικά κοίταξε προς τον Ιησού κι άρχισε να προσεύχεται γι’ αυτούς (Πράξ.ζ:55-60). Όταν ο Πέτρος προσπάθησε να υποστηρίξει τον Ιησού μ’ ένα μαχαίρι, ο Κύριος τον επέπληξε λέγοντας <πάντες όσοι πιάσωσι μάχαιραν, δια μαχαίρας θέλουσιν απολεσθή> (Ματθ.κς:52).

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Το όνομα του Θεού στην Καινή Διαθήκη, είναι Ιησούς.

Η έννοια του Ματθ.κη:19 είναι ξεκάθαρη και ολοφάνερη. Το ενικού αριθμού όνομα του Πατέρα, του Γιου και του Αγίου Πνεύματος είναι Ιησούς. Πατέρας, Γιος και Πνεύμα είναι διαφορετικοί τίτλοι για το Θεό. Ο ένας Θεός που υπάρχει, είναι ο Πατέρας ολόκληρης της δημιουργίας. Αυτός ο Θεός φανερώθηκε εν σαρκί σαν Γιος και κατοικεί στις καρδιές μας σαν Άγιο Πνεύμα. Το όνομα που αποκαλύπτει όλους αυτούς τους ρόλους, είναι Ιησούς.

«ΔΥΝΑΤΑΙ»

Εβραίους ζ:25

Σήμερα η εποχή μας καυχιέται για τα επιτεύγματα και τη δύναμή της, που προέρχεται μέσα απ’ αυτά. Μιλάμε για το «δίκαιο του δυνατότερου». Η «ισορροπία του τρόμου» είναι η βασική αρχή, στην οποία στηρίζονται σήμερα οι διεθνείς σχέσεις. Εξοπλισμούς εκείνοι, υπεροχή εμείς. Φαίνεται πως ο άνθρωπος της εποχής μας νιώθει τέτοια αδυναμία και ανασφάλεια, π’ αποζητάει στήριγμα στη δύναμη. Την όποια δύναμη. Στην εξωτερική και εσωτερική του θωράκιση. Στο άκαμπτο ατσάλι, που μέσα του σπεύδει να τυλίξει την αδυναμία του. Στο γραφείο μου, έχω γράψει μια μόνη λέξη «ΔΥΝΑΤΑΙ». Προσέξτε, όχι «δύναμαι», αλλά «δύναται». Είναι παρμένη από την προς Εβραίους ζ:25, που αποτελεί και το θέμα της μελέτης.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

Αδειανά δίχτυα


Ιωάν.κα:1-14

Πείρα και τούτη!..

Έπειτα από τον άγονο ιδρώτα μιας ολόκληρης νύχτας, να στέκεσαι στο γιαλό της αποτυχίας σου, χωρίς να ’χεις πιάσει λέπι και με τα δίχτυα των προσπαθειών σου σκισμένα. Έχω δει, σαν νησιώτης, τέτοιες σκηνές στους γιαλούς του νησιού μου και πρέπει να 'ναι κάποιος πολύ ανευαίσθητος, να μη κατανοήσει και να μη συμπονέσει. Τρύπια δίχτυα, άδεια καλάθια και το πιο πολύ, καρδιές πικραμένες κι απογοητευμένες.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



Αποκ.ι:4 Και ότε ελάλησαν αι επτά βρονταί τας φωνάς εαυτών, έμελλον να γράφω, και ήκουσα φωνήν εκ του ουρανού, λέγουσαν προς εμέ, Σφράγισον εκείνα τα οποία ελάλησαν αι επτά βρονταί, και μη γράψης ταύτα.

Ο Ιωάννης ήταν μάρτυρας των όσων είπαν οι 7 βροντές, όμως του επιτράπηκε μόνο να ακούσει όσα είπαν. Μια φωνή από τον ουρανό του είπε να τα σφραγίσει και να μην τα γράψει για το δικό μας όφελος.

Στη Β΄Κορ.ιβ:4 μας λέει επίσης ότι ο απόστολος Παύλος άκουσε πράγματα και λόγια ανεκλάλητα, που δεν συγχωρείται σε άνθρωπο να λαλήσει. Ο Παύλος εδώ μιλάει για τον εαυτό του ότι αρπάχθηκε μέχρι τρίτου ουρανού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

ΑΠΕΧΕΤΕ ΑΠΟ ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΑ.





<Ου φονεύσεις>> (Έξ.κ:13)
<<Απέχετε από αίματος>> (Πράξ.ιε:20)

Ένας βασικός κανόνας. Ένας απ’ τους βασικούς κανόνες του Θεού είναι ότι κανείς δεν μπορεί ν’ αφαιρέσει τη ζωή κάποιου άλλου. Ο πρώτος νόμος κατά του φόνου δόθηκε στο Νώε στη Γέν.θ:5-6, όπου ο Θεός απήγγειλε την τιμωρία για όλους αυτούς που θα έχυναν αίμα ανθρώπου. Οι δέκα εντολές περιλάμβαναν μια καταδίκη για όλους τους φόνους (Έξ.κ:13) και η εκκλησία της Καινής Διαθήκης επαναβεβαίωσε αυτή τη διδασκαλία (Πράξ.ιε:20). Υπάρχουν πάρα πολλά εδάφια που ταξινομούν το φόνο σαν αμαρτία.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

Ματθαίος κη:19

Αυτό το εδάφιο αναφέρει τα λόγια του Ιησού λίγο πριν την ανάληψή Του: «Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τά έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις τό όνομα τού Πατρός καί τού Υιού καί τού  Αγίου Πνεύματος». Πως μπορούμε να συμβιβάσουμε αυτό το εδάφιο με όλες τις άλλες, πιο πρόσφατες αναφορές, που μιλάνε για βάπτισμα στο όνομα του Ιησού, όπως για παράδειγμα στις Πράξ.β:38; Υπάρχουν διάφορες θέσεις που μπορεί να πάρει κανείς.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

«ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΕΑΥΤΟΙΣ» γιατί υπάρχουν κίνδυνοι.

Η προτροπή «ΠΡΟΣΟΧΗ», είναι κάτι που συναντάμε πολύ συχνά στην καθημερινή μας ζωή. Στο οδόστρωμα, στην ετικέτα του φαρμάκου, έξω από το σχολείο, παντού υψώνονται μπροστά μας προειδοποιητικές οι επιγραφές. Κι αυτό, γιατί πολλοί είναι οι κίνδυνοι κι οι περσότεροι απ’ αυτούς είναι κρυμμένοι, αθέατοι, ύπουλοι. Το ίδιο συμβαίνει και στην πνευματική μας πορεία. Η Βίβλος έχει στήσει εδώ κι εκεί, μπροστά μας, τις δικές της προειδοποιήσεις, τα «ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ» και τα «ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΕΑΥΤΟΙΣ». Ας σταματήσουμε, σε μερικά απ' αυτά:

Πίστη

Α’ Κορ.β:12 Αλλ' ημείς δεν ελάβομεν το πνεύμα του κόσμου, αλλά το πνεύμα το εκ του Θεού, διά να γνωρίσωμεν τα υπό του Θεού χαρισθέντα εις ημάς.

Η πίστη είναι το βασικό υλικό της σχέσης μας με το Θεό.

·        Για κάθε φράση του λόγου του Θεού
·        Για να μπορέσουμε να πράξουμε το λόγο του Θεού
·        Για να δούμε το χέρι του Θεού να εργάζεται

Το να πιστέψεις, είναι απλό, όπως τα παιδιά.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 25 Ιουλίου 2015

Συνεργασία



Το 444 π.Χ. έφτασε ο Νεεμία (πολιτικός) στην Ιερουσαλήμ. Ο Έσδρα (ιερέας) ήταν εκεί πριν 13 χρόνια.

Ήταν εξουσιοδοτημένος από το βασιλιά της Περσίας να χτίσει τα τείχη.

Μετά από 3 μέρες ανεβαίνει στα τείχη και διαπιστώνει την άθλια κατάσταση (Νεεμ.β:11-16).

Δίνει θάρρος στο λαό για να ξεκινήσουν την ανοικοδόμηση (β:17,18).

Αναθέτει σε κάθε οικογένεια μια ιδιαίτερη δουλειά (γ).

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ



ΔΕΚΑΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


Το δέκατο κεφάλαιο αποτελεί μια παρένθεση μεταξύ της 6ης και 7ης σάλπιγγας.

Αποκ.ι:1 Και είδον άλλον άγγελον ισχυρόν καταβαίνοντα εκ του ουρανού, ενδεδυμένον νεφέλην, και ήτο ίρις επί της κεφαλής αυτού, και το πρόσωπον αυτού ως ο ήλιος, και οι πόδες αυτού ως στύλοι πυρός.


Αυτός ο άγγελος είναι διαφορετικός από όλους όσους έχει δει μέχρι τώρα ο Ιωάννης. Ήταν «ενδεδυμένος νεφέλην, και ήτο ίρις επί της κεφαλής αυτού, και το πρόσωπον αυτού ήτο ως ο ήλιος». Αυτός ο άγγελος είναι η φανέρωση του ίδιου του Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

Μελαγχολία

Πως αντιμετωπίζεις τη μελαγχολία; Λένε πως η μελαγχολία είναι ο υπ’ αριθμόν ένα δολοφόνος, γιατί βρίσκεται πίσω από καρδιακές προσβολές, από συμφορήσεις και πολλές άλλες παθήσεις. Οι άνθρωποι πού κινδυνεύουν περισσότερο να καταληφθούν από μελαγχολία είναι:

«Φιλήδονοι μάλλον...»

Είναι γεγονός πως ο άνθρωπος είναι μια απεραντοσύνη. Τα βάθη του, οι γραμμές του, η φύση του. Τόσες χιλιάδες χρόνια διερεύνησης και δεν κατακτήσαμε, παρά λίγα, ελάχιστα από όσα συνθέτουν τον εαυτό μας. Τα περισσότερα και ουσιαστικότερα παραμένουν καστρόπορτες σφιχτοκλεισμένες στο δικό μας πλησίασμα.

Ομοφυλοφιλία.



Ονομάζεται και σοδομισμός ή λεσβιασμός όταν αναφέρεται στις γυναίκες. Η Βίβλος σαφώς περιγράφει και καταδικάζει αυτή την πράξη σε πολλά σημεία. Επειδή ακριβώς είναι ένα θέμα πολύ μεγάλου ενδιαφέροντος σήμερα, ας εξετάσουμε τί διδάσκει η Γραφή σχετικά μ’ αυτό. Ο νόμος έδινε την ποινή του θανάτου για την ομοφυλοφιλία (Λευιτ.κ:13). Ονομάζεται βδέλυγμα και είναι ένα απ’ αυτά που θα κρατήσουν τους ανθρώπους έξω απ’ τη Βασιλεία των ουρανών (Λευιτ.ιη:22 & Αποκ.κα:27). Οι πόρνες και οι σοδομίτες ήταν τόσο απεχθείς στο Θεό, που τα χρήματα που κέρδιζαν απ’ αυτή τη δουλειά δεν έπρεπε να έρχονται στον οίκο του Κυρίου (Δευτ.κγ:17-18). Ο όρος “μίσθωμα κοινός” χρησιμοποιείται σ’ αυτό το εδάφιο για να εκφράσει το ποσό που ζητούσε ένας σοδομίτης. Η διδασκαλία της Παλαιάς Διαθήκης σχετικά με την ομοφυλοφιλία υιοθετήθηκε από την εκκλησία της Καινής Διαθήκης όταν αποφάσισε να απέχει από την πορνεία, ένας όρος που εδώ αναφέρεται σε κάθε παράνομη σεξουαλική πράξη (Πράξ.ιε:19-29).

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

Οι Χρεοκοπίες της Ελλάδας

Διάβασε το, θα εκπλαγείς, θα οργιστείς, αλλά θα μάθεις  

Η πρώτη μας χρεοκοπία, γνήσια χρεοκοπία σαν ελληνικό κράτος, συνέβη στα 1827. Η πρώτη πράξη που έκανε ο κυβερνήτης τότε ήταν να δηλώσει αδυναμία πληρωμής των λεγόμενων "δανείων ανεξαρτησίας" που ούτε δάνεια ήταν, ούτε για την ανεξαρτησία της χώρας δόθηκαν και το πρωτόκολλο του Λονδίνου το 1830 που συνέταξαν οι μεγάλες δυνάμεις, ερήμην φυσικά των Ελλήνων, προσδιόριζε με το άρθρο 6 ότι οι μεγάλες δυνάμεις επειδή ακριβώς τους χρωστάνε οι Έλληνες μπορούν να μπαίνουν όποτε θέλουν στη χώρα και να κάνουν ότι θέλουν σ' αυτή τη χώρα.

ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ




Η προς Κολοσσαείς (επιστολή της αιχμαλωσίας και της ωριμότητας), μας παρουσιάζει το Χριστό σαν την «Κεφαλή του Σώματος της Εκκλησίας» (α:18), την «Κεφαλή πάσης αρχής και εξουσίας» (β:10). Όσο δε προσεκτικότερα μελετάει κανείς τούτο το θεόπνευστο γραφτό, τόσο βεβαιώνεται ότι είναι - μπορεί να είναι - «εν Χριστώ πεπληρωμένος» (β:10). Αυτής της πληρότητας που έχουμε εν Χριστώ, ας σχολιάσουμε λίγα σημεία:

Προφορική επίκληση του ονόματος του Ιησού




Κάποιοι ισχυρίζονται ότι «βάπτισμα στο όνομα του Ιησού» σημαίνει μόνο την εξουσία και τη δύναμη του Ιησού κι όχι ότι η προφορική επίκληση του ονόματος αποτελεί μέρος του τρόπου που πρέπει να βαπτιζόμαστε. Ωστόσο, οι παρακάτω μαρτυρίες δείχνουν ότι ο πραγματικός τρόπος βαπτίσματος είναι «στο όνομα του Ιησού».

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015


Αδιαφορία και πραγματικότητα


Μα η κρίση προχωρεί πολύ πιο βαθιά από ένα επιφανειακό κοινωνικό, οικονομικό ή έστω πολιτικό πρόβλημα. Κλονίζεται η ιδέα που ο καθένας έχει σχηματίσει για τον εαυτό του, για τη θέση του στην κοινωνία, στην ιστορία, για την αξία του και τις αξίες που πίστεψε και λάτρευε χρόνια. Και τούτο γιατί ό,τι πίστεψε και λάτρεψε ο άνθρωπος, σ’ ό,τι πάνω ακούμπησε και στηρίχτηκε, εκτός από την αγάπη του Θεού που μόνη αυτή δοκιμάστηκε σκληρά και άντεξε μένοντας αναλλοίωτη, η αυτή χτες, σήμερα και στους αιώνες, βρίσκεται σε κατάσταση αποσύνθεσης. Έθνη, κοινωνικές τάξεις, οικογένεια, οι σχέσεις ανάμεσα στις γενιές και στα δυο φύλα, το φυσικό μας περιβάλλον.