Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

Θέλεις να ξέρεις αν είσαι ευλογημένος;



Κοιτάζω γύρω μου και νιώθω πραγματικά ευτυχισμένος, γεμάτος, ικανοποιημένος με αυτό που είμαι, με όσα έχω. Είμαι ευτυχισμένος με τη γυναίκα που έχω, το σπίτι μου, τα παιδιά που μου χάρισε ο Κύριος, τη δουλειά μου, την εκκλησία που υπηρετώ, τη χώρα μου όπου γεννήθηκα και ανήκω. Οπωσδήποτε υπάρχουν ελλείψεις και ελαττώματα και όλοι έχουμε λάθη και αδύναμα σημεία. Αλλά αν με ρωτήσετε, θα σας πω ότι αισθάνομαι ευτυχισμένος με όλα αυτά που έχω στη ζωή μου, και μάλιστα έτσι ακριβώς όπως είναι.
 
 «Ευτυχία δεν είναι να έχεις ό,τι θέλεις, αλλά να θέλεις αυτά που έχεις!»

Οι κοινωνίες και ο πολιτισμός, που φτιάξαμε εμείς οι άνθρωποι, μας οδηγούν στο ακριβώς αντίθετο. Καλλιεργούν το πνεύμα τού να μην είμαστε ευτυχισμένοι με όσα έχουμε, για να κοιτάζουμε το άλλο, το διαφορετικό, το επόμενο, και να το επιθυμούμε. Διαφορετικά, ποτέ δε θα αγοράζαμε τη «νέα έκδοση» αυτού που ήδη έχουμε, που είναι υποτίθεται βελτιωμένη, καλύτερη. Η άθεη κοινωνία μας έχει συνδέσει στην επίσης άθεη καρδιά μας την ευτυχία με το καλύτερο, το νέο, το ακριβότερο, το διαφορετικό. Κι εμείς το πιστεύουμε και το ακολουθούμε. Κάποτε το άλλο, το νέο, το μοντέρνο, το ακριβότερο έρχονται στη ζωή μας. Η ευτυχία όμως όχι.

Υπάρχουν καλύτερες σύζυγοι στον κόσμο από τη δική μου; Ίσως. Είναι βέβαιο πως, ακόμα και αν υπήρχε κάποια και την αποκτούσα, πάλι θα συναντούσα την ίδια ερώτηση, λίγα βήματα πιο κάτω, για να πάρω την ίδια απάντηση. Υπάρχει καλύτερη σύζυγος από αυτή την καινούρια;

Υπάρχει καλύτερο σπίτι από το δικό μου; Υπάρχει καλύτερο αμάξι από το δικό μου... γρηγορότερο, πιο φανταχτερό, πιο εξοπλισμένο,... πιο ακριβό; Πάντοτε υπάρχει. Η ευτυχία; Πού είναι η ευτυχία; Σίγουρα δεν είναι στην απόκτηση. Δεν έρχεται με το καινούριο, το διαφορετικό, το ακριβότερο.

«Ευλογημένος είναι αυτός που είναι ευτυχισμένος με όσα έχει!»

Η ζωή των περισσοτέρων μοιάζει με τα κομπιούτερ, που χρειάζονται κάθε τόσο αναβάθμιση, γιατί βγαίνουν νέα προγράμματα, με νέες δυνατότητες. Πολλές φορές και μέσα στον ίδιο χρόνο, μία και δύο φορές. Η ευτυχία μας όμως δεν είναι θέμα υλικής αναβάθμισης, αλλά ευλογία από το Θεό!

Βρισκόμαστε σε μια συνεχή αναζήτηση για κάτι καλύτερο, διαφορετικό από αυτό που έχουμε. Καλύτερο, διαφορετικό από αυτό που είμαστε! Θα θέλαμε να είμαστε κάποιος άλλος, κάτι άλλο και όχι αυτό που είμαστε.

«Ευλογημένος είναι αυτός που είναι ευτυχισμένος με αυτό που είναι!»

Αν δεν είσαι ευτυχισμένος με αυτό που είσαι τώρα, με το σημείο στο οποίο έφτασες μέχρι τώρα, γιατί θα είσαι ευτυχισμένος με το διαφορετικό, το καλύτερο, το ακριβότερο;

Είμαι ευτυχισμένος με τον εαυτό μου, με το σώμα μου, την υγεία μου, το μυαλό  που με προίκισε ο Κύριος, με όσα χαρίσματα μου χάρισε.

Είμαι ευτυχισμένος με την ηλικία μου! Δεν θα ήθελα να είμαι τίποτα άλλο από αυτό που είμαι.

Είμαι ευτυχισμένος με το παρελθόν μου, που έχει και πολλά λάθη και πολλές αδυναμίες και κακές στιγμές. Όμως ο Κύριος εργάστηκε μέσα σ’ αυτά τα χρόνια που πέρασαν, σε βάθος και σκληρά μερικές φορές, και με έφερε εδώ που στέκομαι.

Είμαι ευτυχισμένος με το μέλλον μου, που ενώ δεν το γνωρίζω, ξέρω σε Ποιον το έχω ακουμπήσει, «εξεύρω εις τίνα  επίστευσα» ( Β΄ Τιμ.α:12).                                 

Είμαι συμφιλιωμένος με τον εαυτό μου και τη ζωή, όπως μου τη χάρισε ο Κύριος να τη ζήσω και τη ζω.

Αν με ρωτήσετε, θα σας πω και για τα λάθη και για τα σφάλματά μου και για κακές στιγμές και για όλα όσα θα ’θελα να είχα αποφύγει να μην είχαν γίνει έτσι, αλλά είμαι ευτυχισμένος, γιατί όλα, ακόμα και τα αρνητικά και τα λάθος, τα έχει τυλίξει η χάρη και το έλεος του Κυρίου και τα μετέτρεψε σε ευλογία στη ζωή μου και στη ζωή των γύρω μου. Γι’ αυτό είμαι ευτυχισμένος.
  
Ξέρω και βλέπω άλλους, που έχουν πιο πολλά από μένα. Περισσότερα και καλύτερα ίσως, αλλά δε βρίσκω συχνά ανθρώπους πιο ευτυχισμένους από εμένα. 

Ούτε βρίσκω ανθρώπους, που επειδή έχουν περισσότερα και καλύτερα, είναι πιο ευτυχισμένοι από εμένα.

«Ευλογημένος είναι ο άνθρωπος που μπορεί και απολαμβάνει όσα έχει!»

Είμαστε ευτυχισμένοι με αυτό που είμαστε;

Είμαστε ευτυχισμένοι με όσα έχουμε;

Αν όχι, το πρόβλημα της ευτυχίας μας και η λύση του βρίσκεται μέσα μας και όχι σ’ αυτά που έχουμε ή που δεν έχουμε.

Υπάρχει και κάτι ακόμα. Αυτό τα σκεπάζει όλα όσα είπαμε μέχρι τώρα, γιατί είναι το σημαντικότερο όλων. Είμαι ευτυχισμένος γιατί το νιώθω, το ζω. Είμαι ευλογημένος γιατί το βλέπω. Πού το βλέπω; Στο πρόσωπο του Κυρίου μου. Όταν βλέπεις το πρόσωπο ενός τέτοιου Κυρίου, με τέτοια αγαθή καρδιά και τέτοια αγάπη γεμάτη σοφία και δύναμη, είσαι ευτυχισμένος και ευλογημένος. Δεν έβλεπα πάντα το πρόσωπο του Κυρίου όπως το βλέπω τώρα, ούτε είχα την παρουσία Του όπως τη ζω τώρα. Να γιατί είμαι ευτυχισμένος. Για την καρδιά του Πατέρα μου, για την αγάπη του Κυρίου μου, για το πρόσωπο του Σωτήρα μου.

Η λατρεία του Κυρίου με κάνει ευτυχισμένο.

Η ευτυχία του Κυρίου είναι η ευλογία μου.

Γι’ αυτό και όλα γύρω μου με κάνουν ευτυχισμένο, γιατί είναι δώρα της καρδιάς Του και είναι ευλογημένα.

Συμφωνώ μαζί σας, είναι ένας κύκλος που αρχίζει για να μην τελειώσει ποτέ, αιώνια!