Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

Πνευματική ζυγαριά



Δαν.ε:1-3

Συγκλονιστική η στιγμή, που ο άνθρωπος ακούει την ετυμηγορία του Θεού, για τη ζωή του. Που πέρα κι αντίθετα απ’ ό,τι αυτός τυχόν πιστεύει ως τα τώρα για τον εαυτό του ή οι άλλοι τον βεβαίωσαν κολακεύοντάς τον, ακούει το πόσο λειψός είναι στα μέτρα και την πλάστιγγα του Θεού. Ιστορικά, συνέβηκε στον Βαλτάσαρ. Ουσιαστικά και πνευματικά πρέπει να συμβαίνει με τον καθένα μας. «Θεκέλ, ζυγίστηκες στην πλάστιγγα του Θεού» (27).


Το σχήμα των ματιών στα ζώα δεν είναι τυχαίο..

Ορισμένα αρπακτικά όπως οι γάτες έχουν κόρες σε σχήμα κατακόρυφης σχισμής, ενώ τα ζώα που βόσκουν τείνουν να έχουν οριζόντιες κόρες. 

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα αρπακτικά ζώα όπως οι κουκουβάγιες και τα αιλουροειδή έχουν μάτια που κοιτούν προς τα εμπρός προκειμένου να εκτιμούν με μεγαλύτερη ακρίβεια την απόσταση μέχρι το υποψήφιο θύμα. Αντίθετα, τα φυτοφάγα ζώα όπως οι λαγοί έχουν μάτια που κοιτούν προς το πλάι. Δεν μπορούν να εκτιμήσουν τις αποστάσεις με μεγάλη ακρίβεια, έχουν όμως μεγάλο οπτικό πεδίο και μπορούν έτσι να εντοπίζουν έγκαιρα τους θηρευτές. 

Καλημέρα


Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Αποδομώντας τα ψέματα


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Αποκ.ιδ:10 και αυτός θέλει πίει εκ του οίνου του θυμού του Θεού, του κεκερασμένου ακράτου, εν τω ποτηρίω της οργής αυτού και θέλει βασανισθή με πύρ και θείον ενώπιον των αγίων αγγέλων και ενώπιον του Αρνίου

και αυτός θέλει πίει εκ του οίνου του θυμού του Θεού,του κεκερασμένου ακράτου, εν τω ποτηρίω της οργής αυτού

Είμαι χριστιανός; (συνέχεια του χθεσινού τεστ)



Μπορεί να σκέφτεσαι ότι είμαι λίγο απότομος. Πώς θα περίμενες να είμαι, αν ένα τρένο κινείται αργά μπροστά μου και βλέπω το μικρό μου εγγόνι μόλις μερικά εκατοστά μακριά απ' τον τροχό. Περιμένεις να του ψιθυρίσω στο αυτί: «Κάνε πίσω, παιδί μου». Περιμένεις να μην ταραχτώ καθόλου, αλλά να κάνω μια ευγενική κίνηση με το χέρι μου; Ή θα περίμενες να ουρλιάξω: «Μηηηηηηηηηηη!!!!» Πώς περιμένεις να κηρύξω γι' αυτά τα πράγματα; Ας πάρουμε αυτή την κρυφή ζωή σου και να τη συγκρίνουμε με το λόγο του Θεού.

Α’ Ιωάν.α:5 Και αύτη είναι η επαγγελία, την οποίαν ηκούσαμεν απ' αυτού και αναγγέλλομεν προς εσάς, ότι ο Θεός είναι φως και σκοτία εν αυτώ δεν υπάρχει ουδεμία.

Καλημέρα


Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015


Πετυχημένη αποτυχία


Θέλετε να κάνουμε ένα τεστ;



Θέλετε να εξετάσουμε τη ζωή μας; Θέλεις να εξετάσεις τον εαυτό σου σήμερα για να δεις αν είσαι αληθινά Χριστιανός; Πρέπει μόνο να πάμε στο λόγο του Θεού, για να το κάνουμε αυτό.

Α’ Ιωάν.ε:13 Ταύτα έγραψα προς εσάς τους πιστεύοντας εις το όνομα του Υιού του Θεού, διά να γνωρίζητε ότι έχετε ζωήν αιώνιον, και διά να πιστεύητε εις το όνομα του Υιού του Θεού.

Ο Ιωάννης μας δίνει την αιτία μέσα στο Ευαγγέλιό του.

ΟΙ ΔΥΟ ΑΚΡΙΕΣ




 Ιεζεκ.ια:1-25

Περιφρονητές του Θεού αυτοί που βρίσκονταν στην Ιερουσαλήμ, εκζητητές του Θεού αυτοί που βρίσκονταν στην Αιχμαλωσία. Και ο προφήτης, έχει και για τους δυο ένα μήνυμα από το Θεό.

Οι πρώτοι, άδικοι άρχοντες, έχουν στρογγυλοκαθίσει στην πόλη του Θεού, θεωρώντας πως είναι εξασφαλισμένοι από κάθε κρίση, να όπως το κρέας από τη φωτιά μέσα στο λέβητα (εδ.3). Ανήκουν στην κατηγορία εκείνων που δεν αρνούνται ότι υπάρχει κρίση του Θεού, αλλά εκτιμούνε ότι «δεν είναι πλησίον» (2). Κάποτε μπορεί να ’ρθει, αλλά στο μεταξύ- «ας κτίσουμε», ας αδικήσουμε, ας ξεχάσουμε. Πόσο επικίνδυνη τούτη η κατάσταση! Σ’ αυτούς ένα δυνατό μήνυμα κρίσης δίνεται και ο αιφνίδιος θάνατος του Φεδαλία, ήταν μια φοβερή προειδοποίηση.

Η δήλωση του Κυρίου στο Νικόδημο.



Στο τρίτο κεφάλαιο του Ιωάννη, αναφέρεται μια σημαντική συνομιλία ανάμεσα σ’ ένα Εβραίο θρησκευτικό ηγέτη που τον έλεγαν Νικόδημο και τον Ιησού. Ο Νικόδημος ήρθε στον Ιησού ένα βράδυ και Τον αναγνώρισε σαν δάσκαλο, σταλμένο από το Θεό. Ο Ιησούς απάντησε, Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού (Ιωάν.γ:3). Ο Νικόδημος δεν το κατάλαβε αυτό και γι’ αυτό ρώτησε τον Κύριο πως μπορεί ένας άνθρωπος να γεννηθεί για δεύτερη φορά από την κοιλιά της μητέρας του. Ο Ιησούς του εξήγησε: Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος, δεν δύναται να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού (γ:5). Ο Ιησούς στόχευε στην καινούρια εποχή, που η βασιλεία του Θεού θ’ αποκαλυπτόταν σύντομα και καθένας που θα ήθελε να μπει σ’ αυτή τη βασιλεία έπρεπε να γεννηθεί εξ αρχής, να γεννηθεί δηλαδή από το νερό και το Πνεύμα.

Καλημέρα


Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Δέηση


Σημεία των καιρών;




 Χριστιανική γιόγκα, το λένε!

Υπάρχει κανείς που μπορεί να ισχυριστεί ότι αυτή η εικόνα ευχαριστεί το Θεό της Βίβλου;


Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ




Ιεζεκ.α:1-28

Τα δυο πρώτα εδάφια, είναι ίσως το κλειδί όλου του προφητικού λόγου του βιβλίου του Ιεζεκιήλ. Ο προφήτης βρισκόταν «μεταξύ των αιχμαλώτων» και ήταν τότε που ο Θεός του φανερώθηκε και του αποκάλυψε τα μελλούμενα να συμβούν. Του μίλησε για την έπαρση του λαού, που έφερε την κρίση και για την ταπείνωση και αναγνώριση, που θα κινούσε τον κραταιό βραχίονα του Θεού, για απελευθέρωση και δόξα.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Αποκ.ιδ:8 Και άλλος άγγελος ηκολούθησε λέγων, 'Επεσεν, έπεσε Βαβυλών, η πόλις η μεγάλη διότι εκ του οίνου του θυμού της πορνείας αυτής επότισε πάντα τα έθνη

Αυτή είναι μια τρομερή διακήρυξη για την καταστροφή του ψεύτικου θρησκευτικού συστήματος. Στα κεφάλαια ιζ & ιη περιγράφεται αυτή η καταστροφή. Ο Θεός αφιερώνει ένα μεγάλο μέρος από το βιβλίο της Αποκάλυψης για να περιγράψει το τέλος της Βαβυλώνας, της πόρνης εκκλησίας.
Το σύστημα της παγκόσμιας εκκλησίας πρόκειται να καταστραφεί!

Καλημέρα


Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΒΩΜΟΣ





 Ιεζεκ.ιδ:1-23

Σε πολλές περιπτώσεις στην Παλιά Διαθήκη διαβάζουμε για την πνευματική εκτροπή λαού και ηγετών, που άλλοτε χωριστά κι άλλοτε μαζί, έστησαν βωμούς, πάνω στους οποίους τοποθέτησαν ποικιλώνυμα είδωλα. Στο σημερινό μας όμως ανάγνωσμα διαβάζουμε για έναν ιδιότυπο βωμό, που δεν είναι άλλος από την... καρδιά του ανθρώπου.

Τι είναι σωτηρία;



Αρχικά, θα εδραιώσουμε τι εννοούμε με τον όρο σωτηρία. Γενικά, αυτός ο όρος, μπορεί να αναφέρεται σε κάθε είδους απελευθέρωση. Σε θεολογικό πλαίσιο σημαίνει απελευθέρωση «από τη δύναμη και την επιρροή της αμαρτίας». Μέσα από την Αγία Γραφή, είναι φανερό ότι η σωτηρία έχει να κάνει με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Μπορούμε να πούμε σωθήκαμε, με την έννοια, ότι κάποια στιγμή στο παρελθόν συγχωρέθηκαν οι αμαρτίες μας, ελευθερωθήκαμε από τον έλεγχο της αμαρτίας στη ζωή μας, και πήραμε δύναμη να ζήσουμε για το Θεό. Για παράδειγμα, ο Παύλος είπε: «Ουχί εξ έργων δικαιοσύνης, τα οποία επράξαμεν ημείς, αλλά κατά το έλεος αυτού έσωσεν ημάς, δια λουτρού παλιγγενεσίας, και ανακαινίσεως του Αγίου Πνεύματος» (Τίτ.γ:5).

Καλημέρα


Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Μορμόνοι (Τι πρέπει να ξέρεις γι’ αυτή την αίρεση)



Τι είναι οι Μορμόνοι

Οι Μορμόνοι είναι μια θρησκεία που ισχυρίζεται ότι ιδρύθηκε από το θεό με θεία αποκάλυψη. Ιδρυτής της είναι ο Τζόσεφ Σμιθ που γεννήθηκε στην Πολιτεία VERMONT των Η.Π.Α. Το 1823, όταν ήταν 18 ετών, του παρουσιάστηκε ένας «άγγελος» με το όνομα Μορόνι και του φανέρωσε το σημείο πάνω σε ένα βουνό, όπου ήταν θαμμένες από το 421 μ.Χ. χρυσές πλάκες που περιείχαν την ιστορία της Αρχαίας Αμερικής, γραμμένες με Αιγυπτιακούς χαρακτήρες. Ο Τζόσεφ ισχυρίστηκε ότι βρήκε τις πλάκες και αφού τις μετάφρασε με τη βοήθεια του «αγγέλου» και τις έδειξε σε ορισμένους μάρτυρες, ο «άγγελος» τις πήρε ξανά πίσω και δεν βρέθηκαν πλέον. Τη μετάφραση αυτή την έκανε βιβλίο που ονομάστηκε το βιβλίο τον Μόρμον.

Ο ΕΝΔΟΞΟΣ ΚΥΡΙΟΣ




Ιεζεκιήλ


«Ενώ ήμην μεταξύ των αιχμαλώτων» (α:11). Αυτό είναι το εδάφιο - κλειδί του βιβλίου. Νέος ο Ιεζεκιήλ, βρισκόταν κιόλας αιχμάλωτος στη Βαβυλώνα (το 606 π.Χ.), όπου και δούλεψε ανάμεσα στους αιχμαλώτους ομοεθνείς του, επί 22 ολόκληρα χρόνια. Το «έγεινε λόγος Κυρίου προς εμέ», επαναλαμβάνεται 49 φορές στο βιβλίο του. Όλοι δε τούτοι οι λόγοι του Κυρίου, σκοπό έχουν όχι τόσο να ερμηνέψουν τη συμφορά, όσο να βεβαιώσουν ότι οι υποσχέσεις του Θεού θα πραγματοποιηθούν. Θα επανέλθουν δηλ. στη χώρα τους, την πόλη τους, το Ναό τους.


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Αποκ.ιδ:4 Ούτοι είναι οι μη μολυθέντες με γυναίκας διότι περθένοι είναι ούτοι είναι οι ακολουθούντες το Αρνίον όπου αν υπάγη, ούτοι ηγοράσθησαν από των ανθρώπων, απαρχή εις τον θεόν και εις το Αρνίον.

ούτοι είναι οι μη μολυθέντες με γυναίκας
Αναφέρεται συμβολικά σε γυναίκες με πνευματική έννοια. Οι 144.000 δεν μολύνθηκαν με τις διάφορες ψευδοεκκλησίες και τη μεγάλη πόρνη εκκλησία, τη μεγάλη Βαβυλώνα, τη μητέρα των πορνών και των βδελυγμάτων της γης, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Α/Χ. Φύλαξαν τους εαυτούς τους αγνούς και αμόλυντους από την πνευματική πορνεία και μοιχεία.

Kαλημέρα


Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

Μετάνοια


«ΙΣΩΣ ΠΡΟΣΕΞΩΣΙ»



Ιεζεκ.ιβ:1-20
Και στο σημερινό μας ανάγνωσμα, την ίδια εποπτική γλώσσα χρησιμοποιεί ο Θεός, για να μιλήσει σε κείνους, που «έχουν μάτια για να βλέπουν και δεν βλέπουν και αυτιά έχουν για ν’ ακούν και δεν ακούν» (2). Ίσως η «παράξενη» συμπεριφορά του προφήτη να τους έκανε να σκεφτούν. «Ίσως, προσέξωσι» (3).
 

Δείπνο του Κυρίου = Ενότητα

Το να φας μαζί με κάποιον ήταν πολύ σημαντικό. Σήμερα, το να φάμε μαζί δεν σημαίνει τίποτα. Πάμε σε ένα εστιατόριο και τρώμε μαζί με ένα σωρό ανθρώπους που δεν τους ξέρουμε ούτε τους είδαμε, και μπορεί και να μην τους ξαναδούμε ποτέ. Στο βιβλικό κόσμο όμως έτρωγες μόνο μαζί με την οικογένεια σου. 

Καλημέρα


Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΜΟΙΧΕΙΑ


Ιεζεκιήλ ις:1-22
 
Τολμηρή η γλώσσα του προφήτη, στο σημερινό ανάγνωσμα. Ελεύθερος από κάθε σεμνότυφη συμβατικότητα, χρησιμοποιεί μια πολύ κοινή και πολύ ανθρώπινη ιστορία, για να περιγράφει κατά τρόπο πολύ ρεαλιστικό, τη συμπεριφορά του Ιουδαϊκού Έθνους.
 
Το παρομοιάζει μ’ ένα νεογέννητο έκθετο, που κανένας δεν το ’χει στην αγκαλιά του, καμιά φροντίδα δεν του προσφέρουν, ώσπου ο ίδιος ο Θεός σκύβει και το αγκαλιάζει. Τέτοιο δεν ήταν το ξεκίνημα του λαού του Θεού!..

Είναι σύνδρομο....


ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ


«Τι πρέπει να κάμωμεν, άνδρες αδελφοί;» (Πράξ.β:37)
 
«Κύριοι, τι πρέπει να κάμω δια να σωθώ;» (Πράξ.ις:30)

Κάθε άνθρωπος είναι αμαρτωλός κι έχει ανάγκη από σωτηρία. Δια μέσου των αιώνων, πολλοί άνθρωποι έχουν καταλάβει αυτό το γεγονός κι έχουν αναρωτηθεί «Πως μπορώ να σωθώ;». Ο χριστιανισμός διακηρύττει ότι ο Θεός έχει προμηθεύσει τη σωτηρία δια Ιησού Χριστού. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει:

«Πως εγώ μπορώ να λάβω τη σωτηρία που ο Ιησούς Χριστός προμηθεύει;».
 

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

ΚΗΡΥΓΜΑ ΣΤΟΥΣ «ΚΗΡΥΚΕΣ»




Ιεζεκιήλ ιγ:1-6

Αποτελεί ύστατη βαθμίδα συμφοράς για ένα έθνος, όταν οι πνευματικοί ηγέτες του, όχι μόνον δεν του προσφέρουν τίποτα θετικό, όχι μόνο γκρεμίζουν με το αρνητικό τους παράδειγμα, αλλά και - συνειδητά πολλές φορές - πλανούν κι εξαπατούν το λαό.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

Αποκ.ιδ:2 Και ηκουσα φώνήν εκ του ουρανού ως φωνήν υδάτων πολλών, και ως φωνήν βροντής μεγάλης και ήκουσα φωνήν κιθαρωδών, οίτινες εκιθάριζον με τας κιθάρας αυτών.

Με την πρώτη ματιά φαίνεται σαν να υπάρχουν πολλές φωνές στον ουρανό. Φωνή υδά­των πολλών, φωνή βροντής, φωνή κιθαρωδών. Όμως στην πραγματικότητα στο εδάφιο αυτό περιγράφεται μια φωνή. Ο Ιωάννης άκουσε μια Φωνή από τον ουρανό που την περιγράφει σαν φωνή υδάτων πολλών, και σαν φωνή βροντής, και ήταν σαν να κιθάριζαν κιθαρωδοί με τις κιθάρες τους.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

365 φορές


Ο Πνευματικός Αγωνιστής




Κανείς δε μπορεί να ζει αληθινή πνευματική ζωή αν δεν είναι αγωνιστής στον πνευματικό αγώνα. Όμως «τον καλόν αγώνα της πίστεως» (Α’ Τιμ. ς:12), δεν τον διεξάγουν οι ερασιτέχνες, οι καιροσκόποι και οι ιδιοτελείς χαρακτήρες, αλλά οι αληθινοί αγωνιστές.

Μόνο εκείνοι που πιστεύουν στις αξίες και αρετές, έλκονται από τον πνευματικό αγωνιστικό στίβο και στο στάδιο των πνευματικών αγώνων υπάρχουν μόνο αγωνιστές. Δε θα συναντήσεις ανθρώπους που πήγαν εκεί για να βρουν ανταλλαγή φιλοφρονήσεων, την επιδοκιμασία των ανθρώπων ή τα καλά τους λόγια ούτε ανθρώπους που πήγαν εκεί για να τα έχουν καλά με όλους. Αυτά όλα είναι ενάντια στον ανιδιοτελή και γενναίο μαχητή.

ΑΣΤΡΑΠΕΣ ΚΡΙΣΗΣ


Ιεζ.ις:35-52, 59-63
 
Με την έκφραση· «δια τούτο...», αρχίζει το σημερινό μας ανάγνωσμα. Κι ενώ τα πρώτα 34 εδάφια του κεφαλαίου, μας περιέγραψαν τη γέννηση και την πορεία πτώσης του λαού του Θεού, (απομάκρυνση από του Θεού τις εντολές και παγίδευση στις αφομοιωτικές δυνάμεις των γύρω εθνών), σήμερα το λόγο παίρνει ο Θεός.