Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

Ο αγιασμός είναι απαραίτητος στη σωτηρία.


Το εδάφιο Εβρ.ιβ:14 είναι τόσο δυνατό, αληθινό και σημαντικό για τη σωτηρία, όπως και το «..εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού» (Ιωάν.γ:3,5). Μετά την εμπειρία της αναγέννησης, ξεκινάει μια σύγκρουση ανάμεσα στη σάρκα και το αναγεννημένο πνεύμα. Αυτή η μάχη είναι η μάχη του αγιασμού, και πρέπει να την κερδίσουμε για να σωθούμε.


Η ανάγκη του αποχωρισμού.
Ο Θεός είναι Άγιος και απαιτεί ένα άγιο λαό που θα είναι σαν Αυτόν (Α’ Πέτρ.α:15,16). Ξεκινώντας με την αμαρτία του Αδάμ και της Εύας, μπήκε χώρισμα ανάμεσα στον άνθρωπο και τον Άγιο Θεό. Ο μόνος τρόπος για ν’ αποκατασταθεί η γνήσια επικοινωνία, είναι ν’ αποχωριστεί ο άνθρωπος από την αμαρτία. Η εκλογή είναι: Αποχωρισμός απ’ την αμαρτία, ή αποχωρισμός απ’ το Θεό. Υπάρχουν μόνο δύο οικογένειες - η οικογένεια του Θεού και η οικογένεια του Σατανά, που είναι ο θεός αυτού του κόσμου (Α’ Ιωάν.γ:10 Β’ Κορ.δ:4). Δεν υπάρχει ουδέτερο έδαφος. Αυτές οι δύο οικογένειες είναι ξεκάθαρα χωρισμένες. Η μία είναι άγια οικογένεια - έθνος άγιο, βασίλειο ιεράτευμα (Α’ Πέτρ.β:9), ενώ η άλλη είναι ανάγια, αμαρτωλή οικογένεια. Η κλήση για αποχωρισμό απ’ αυτό τον αμαρτωλό κόσμο, είναι καθαρή και σαφής (Β’ Κορ.ς:17).

Θυσία ζώσα.
Ρωμ.ιβ:1-2 «Σας παρακαλώ λοιπόν, αδελφοί, διά των οικτιρμών του Θεού, να παραστήσετε τα σώματά σας θυσίαν ζώσαν, αγίαν, ευάρεστον εις τον Θεόν, ήτις είναι η λογική σας λατρεία, και μην συμμορφώνεσθε με τον αιώνα τούτον, αλλά μεταμορφώνεσθε διά της ανακαινίσεως του νοός σας, ώστε να δοκιμάζετε τι είναι το θέλημα του Θεού το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον».  Αυτό το εδάφιο δίνει περισσότερο νόημα στην ιδέα του αγιασμού και του αποχωρισμού. Ο αγιασμός περικλείει τη θυσία των επιθυμιών και του θέλω μας. Πρέπει να παραστήσουμε τους εαυτούς μας μ’ ένα τρόπο ευάρεστο στο Θεό, κι αυτό είναι το λογικό μας καθήκον. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να κάνουμε οτιδήποτε προκειμένου να ευαρεστήσουμε το Θεό άσχετα με το τί θα χρειαστεί να θυσιάσουμε.

Ο αγιασμός μεταδίδεται απ’ το Άγιο Πνεύμα.
Ο άνθρωπος μπορεί να αγιαστεί μόνο με τη βοήθεια του Θεού. Ο αγιασμός (αποχωρισμός) ξεκινά με το άκουσμα του ευαγγελίου, συνεχίζεται δια πίστεως με τη μετάνοια και το βάπτισμα στο νερό στο όνομα του Ιησού, αλλά εκπληρώνεται, κατά κύριο λόγο, με την κατοίκηση του Αγίου Πνεύματος (Α’ Πέτρ.α:2). Σ’ αυτή την οικονομία που ζούμε οι νόμοι του Θεού δεν είναι γραμμένοι σε πέτρινες πλάκες. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο Θεός δεν έχει νόμους, αφού είχε βάλει νόμο και μέσα στον κήπο της Εδέμ. Αυτό σημαίνει ότι σήμερα, ο Θεός διάλεξε να γράψει τους νόμους Του μέσα στις καρδιές μας δια μέσου της πίστης και του Αγίου Πνεύματος (Ιερεμ.λα:33  Εβρ.ι:15-17). Έτσι, όλοι οι άνθρωποι που έχουν λάβει το Άγιο Πνεύμα και το αφήνουν να τους οδηγεί, έχουν γραμμένους τους νόμους του Θεού μέσα στην καρδιά τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να οδηγούμαστε από το Πνεύμα του Θεού που τώρα κατοικεί μέσα μας.