Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Αγάπη είναι!


Μια ομάδα ειδικών έκανε μια έρευνα ανάμεσα σε παιδάκια 4 έως 8 ετών με θέμα την ερώτηση: « Τι εννοούμε όταν λέμε αγάπη;» Οι απαντήσεις που πήραν και επεξεργάστηκαν ήταν πολύ βαθύτερες, ώριμες και σοβαρές  και ξεπερνούσαν  και τις καλύτερες προβλέψεις τους.
 

Επιθυμίες


Έξοδος κ:17

Αρχίζουμε το μήνυμα μας, διαβάζοντας ένα απόκομμα από άρθρο μιας μεγάλης εφημερίδας της Αθήνας με τίτλο "Από μικρά πελάτες"!

ΟΙ απόκριες


Απόκρεω είναι το επίσημο και βυζαντινό όνομα της Αποκριάς και σημαίνει καρναβάλι. Η  λέξη αυτή πιθανά προέρχεται από την απαγόρευση της κρεοφαγίας, γιατί στα λατινικά «carne vale» σημαίνει «κρέας έχε γεια». Ωστόσο και απόκρεω σημαίνει την αρχή αποχής στην κατανάλωση κρέατος.

εντολοδόχος του θανάτου

(1420-1498) Ο «θεϊκός»(κατά τους καθολικούς) εντολοδόχος του θανάτου Θωμάς Τορκουεμάδα
«...η τιμωρία δεν είναι αρκετή! Μόνον ο θάνατος μπορεί να καθαρίσει τον κόσμο από το μίασμα της παρουσίας τους! Θεωρούν τους ναούς περιττούς, χαρακτηρίζουν την Εκκλησία μας ως Βαβυλώνα της Αποκαλύψεως, ονομάζουν τις καμπάνες σάλπιγγες του διαβόλου! Θάνατος! Θάνατος στους αιρετικούς! Θάνατος στους άπιστους που δεν προσκυνούν!», κραύγαζε ο magister generalis, ο επικεφαλής του τάγματος των Δομινικανών, ο διαβόητος Τορκουεμάδα, υπογράφοντας το auto da fe για την καύση στην πυρά εκείνη την ημέρα 6.000 "αιρετικών" στην πόλη της Σαραγόσσα.

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Μην τυχόν ξεχάσεις ποτέ

"..Ἐὰν τας γλώσσαις τν νθρώπων λαλ κα τν γγέλων, γάπην δ μ χω, γέγονα χαλκς χν κύμβαλον λαλάζον.
 κ
ν χω προφητείαν κα εδ τ μυστήρια πάντα κα πσαν τν γνσιν κν χω πσαν τν πίστιν στε ρη μεθιστάνειν, γάπην δ μ χω, οθέν εμ
ι.
κἂν ψωμίσω πάντα τ πάρχοντα μου κν παραδ τ σμα μου να καυχήσωμαι, γάπην δ μ χω οδν φελομαι.
 
γάπη μακροθυμε, χρηστεύεται γάπη, ο ζηλο, ο περπερεύεται, ο φυσιο
ται, οκ σχημονε, ο ζητε τ αυτς, ο παροξύνεται, ο λογίζεται τ κακόν, ο χαίρει π τ δικί, συγχαίρει δ τ ληθεί·
 πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα
λπίζει, πάντα πομένει..
"

Ο καλός Σαμαρείτης


Λουκ.ι

Έχουμε εδώ τη συζήτηση του Ιησού μ' ένα Νομικό για θέματα συνείδησης, που όλοι θα κάνουμε καλά να τα πληροφορηθούμε, αφού μας αφορούν.   

Ένας Νομικός, προφανώς τέλεια γνώστης του Ιουδαϊκού νόμου, σηκώνεται μέσα στη συναγωγή και ρωτάει τον Ιησού: «Διδάσκαλε, τι πράξας θέλω κληρονομήσει ζωήν αιώνιον»; (ι:25).

Σατανικές μεταμφιέσεις

Οι άνθρωποι συχνά μεταμφιέζονται και χωρίς να είναι η εποχή του καρναβαλιού, αρκεί αυτό να εξυπηρετεί διάφορες επιδιώξεις τους. Από το αστυνομικό δελτίο μαθαίνουμε για άτομα που παρουσιάζονται ως δήθεν αστυνομικοί, υπουργοί, πλούσιοι γαμπροί, γιατροί κ.λπ., για να κερδίσουν από την ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ συνανθρώπων τους. Χρησιμοποιώντας ΠΛΑΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ (ταυτότητες, διαβατήρια κ.λπ.) αλλά και ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΕΙΣ, επιδιώκουν –και πολλές φορές κατορθώνουν– να ιδιοποιηθούν περιουσίες ή άλλα οφέλη, πράγματα που δε θα μπορούσαν να γίνουν αν δεν έπαιρναν τη μορφή ή το σχήμα κάποιου άλλου, προσποιούμενοι ότι δήθεν είναι εκείνος.

 

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Ακτινοβολίες


Η μέτρηση πραγματοποιήθηκε παρουσία του ερευνητή του «Δημόκριτου», κ. Δημήτρη Κοσμόπουλου στο σπίτι μιας τετραμελούς οικογένειας. Το όριο ασφαλείας που θέτουν οι περισσότεροι ερευνητές αλλά και οι κατασκευαστές των μετρητών είναι τα 5,8 μιλιβάτ/τ.μ. εφόσον η έκθεσή μας στην ακτινοβολία είναι..διαρκής.
 

Παιδιά

Ο δεσπότης των ραγιάδων

"Κι αν πεινάνε και υποφέρουν οι ραγιάδες /
εμένα δεν με μέλει /
Δεσπότης είμαι και καλοπερνώ /
με ζάχαρη και μέλι. /
Κι αν ο ραγιάς τραβάει δεινά, βάσανα σαν βελόνες /
εγώ περνάω μπέικα /
με άσπρα και κοκόνες!"

(Σε  ελεύθερη μετάφραση, ο Δεσπότης των ραγιάδων, όπως περιγράφεται σε κείμενο της εποχής Ελληνική Νομαρχία).

Η καρδιά του προβλήματος


Ας υποθέσουμε ότι έχεις ένα αυτο­κίνητο και ότι κάθε τόσο σου δημιουργεί προβλήματα. Αντί για τον κανονικό θόρυβο της μηχανής ακούς παράξενους ήχους πού μοιάζουν στο συνεχές βήχα ενός κα­πνιστή. Αντί να κυλάει ομαλά στην άσφαλτο, σβήνει η μηχανή και σταματάει κάθε τόσο. Πας τότε σ' έναν «ειδικό», του περιγράφεις το πρόβλημα σου κι' εκείνος αναλαμβάνει να σου το λύσει. Πηγαίνει λοιπόν και φέρνει, όχι τανάλιες η μετρητές υγρών ή άλλα ερ­γαλεία, άλλα ένα κουτί βερνίκι. «Αυτό πού χρειάζεται το αυτοκίνητο σου είναι ένα καλό βερνίκωμα», σου λέει. «Άσε με να το βερνικώσω και θα δεις που θα γίνει σαν καινούργιο» !
 

Γένεση κβ (2)

Γέν.κβ:6

Σ’ όλες αυτές τις ενέργειες του Αβραάμ υπήρχε ένα πραγματικό “έργο πίστης” κι ένα “έργο αγάπης” κι όχι μια προσποίηση. Ο Αβραάμ δεν πλησίαζε το Θεό μόνο με τα χείλη του ενώ η καρδιά του απείχε μακριά. Δεν έλεγε “Εγώ υπάγω Κύριε” χωρίς να πάει.    Είναι εύκολο να επιδεικνύει κανείς αφοσίωση. Είναι εύκολο να λέει: “Και αν πάντες σκανδαλισθώσιν εν σοί, εγώ ποτέ...” (Ματθ.κς:33,35). Ομως εκείνο που χρειάζεται είναι να μένει κανείς σταθερός και να νικά τους πειρασμούς. Η πίστη δεν μιλά για ό,τι θέλει να κάνει, αλλά κάνει αυτό που μπορεί με τη δύναμη του Κυρίου. Τίποτα δεν είναι περισσότερο αξιοθρήνητο όσο η υπερηφάνεια και η μεγαλαυχία. Η πίστη όμως ενεργεί όταν δοκιμάζεται και μέχρι τότε χαίρεται να μένει στη σιωπή και την αφάνεια. Ο Θεός λοιπόν δοξάζεται μ’ αυτή την άγια δραστηριότητα της πίστης.
 

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης

Μάθημα 1

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ

Α.   ΣΤΗΝ ΚΑΔΗΣ - ΒΑΡΝΗ            
Όταν ο λαός Ισραήλ έφτασε για πρώτη φορά στην Κάδης, ο Θεός διέταξε το Μωυσή να στείλει δώδεκα άντρες, έναν από κάθε φυλή, για να κατασκοπεύσουν την Υποσχόμενη γη. Αυτοί οι δώδεκα κατάσκοποι βάδισαν για 40 μέρες βόρεια μέχρι τη Ρεώβ (Αριθ.ιγ:21, 25, 26). Όταν επέστρεψαν, όλοι συμφώνησαν ότι η γη ήταν εύφορη, αλλά μόνο ο Χάλεβ κι ο Ιησούς του Ναυή υποστήριξαν ότι ο Ισραήλ μπορούσε να κατακτήσει τη γη Χαναάν με τη βοήθεια του Θεού. Οι υπόλοιποι δέκα κατάσκοποι ισχυρίστηκαν ότι θα ήταν αδύνατο να  κατακτήσουν τη γη.
 

Ο αγώνας μας

Οι Παραδόσεις (08)


ΤΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ

1.        Τι είναι τα μνημόσυνα;
Μνημόσυνα είναι ειδικές τελετές που γίνονται για τους νεκρούς. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους είναι οι προσευχές που γίνονται σ’ αυτά προς το Θεό για την ανάπαυση και συγχώρηση των ψυχών των νεκρών.

2.        Γιατί γίνονται τα μνημόσυνα;
Επικρατεί η αντίληψη ότι η ψυχή μετά το θάνατο δεν πάει κατευθείαν στο Θεό, αλλά περνάει από διάφορους σταθμούς που λέγονται “εναέρια τελώνια”. Εκεί γίνεται εξέταση της ζωής του νεκρού από πονηρά πνεύματα και αγγέλους. Εάν οι άγγελοι πάρουν την ψυχή, την οδηγούν, τρεις μέρες μετά το θάνατο, στο θρόνο του Θεού. Μετά οι άγγελοι τη φέρνουν στη γη και της υπενθυμίζουν όλη την ζωή της, καλή και κακή. Σε 9 μέρες ξανάρχεται στο θρόνο του Θεού και προσκυνεί.

Άφθονη Ζωή

Στον Ιωάννη ι:10, ο Ιησούς λέει για τα πρόβατά Του, «..εγώ ήλθα για να έχουν ζωή, και να την έχουν με αφθονία». Το να ακολουθούμε τον Κύριο Ιησού με απλή υπακοή στο λόγο Του θα τείνει να μας κάνει χαρούμενους, υγιείς, ευλογημένους και όμορφους σ’ αυτή τη ζωή. Αυτό επίσης θα μας δώσει αιώνια ζωή στον ερχόμενο κόσμο.
 

Όταν τα δεδομένα γίνονται...ενδεχόμενα

Την ώρα που ο έσχατος εχθρός καταχωνιασμένος κάπου στις εσχατιές του σύμπαντος ξαφνικά εισβάλει και παραβιάζει το βασίλειο σου τότε όλα ανατρέπονται. Είναι η ώρα που πλέον γίνεται η πρώτη είδηση και το κυρίαρχο πρόσωπο της ζωής σου.

 Από μια απόμακρη και ξεχασμένη φιγούρα για σένα και τον μικρόκοσμο σου παρόλα όσα ακούς καθημερινά γι' αυτόν (πχ. 100.000 άνθρωποι νεκροί κάθε μέρα από πείνα, ατυχήματα , πόλεμοι, άρρωστοι, σεισμοί κλπ) νοιώθεις ότι σε απειλεί. Απειλεί να σου αφαιρέσει όχι μόνο αυτά που φανερά έχει βάλει στόχο, αλλά και τη ιδεολογία σου και ότι για χρόνια ολόκληρα θεωρείς ακλόνητα θεμέλια και έχεις κτίσει πάνω τους το δικό σου βασίλειο. 

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Παρ. 29:25


Ο φόβος του ανθρώπου στήνει παγίδα· ο δε πεποιθώς επί Κύριον θέλει είσθαι εν ασφαλεία.

Καλημέρα

Συγχώρεση

«Η Εκκλησία, μια κοινωνία θεραπείας και συγ­χώρησης».


Ο ρόλος της χριστιανικής Εκκλησίας στο σπουδαίο αυτό έργο της εξομολόγησης και της συγχώρησης των αμαρτιών.
Στην επιστολή του Ιακώβου (ε:16), ο λόγος του Θεού μας προτρέπει, «εξομολογείσθε εις αλλή­λους τα πταίσματά σας και εύχεσθε υπέρ αλλήλων διά να ιατρευθήτε». Θα πρέπει να τονίσουμε ευθύς εξ αρχής ότι η λέξη «Εκκλησία» στην Καινή Διαθήκη, δεν σημαίνει ένα σύνολο ιεραρχίας, ούτε μια ομάδα αν­θρώπων προικισμένων με ιδιαίτερα χαρίσματα και εξουσίες, αλλά συμπεριλαμβάνει όλους τους πι­στούς που αποτελούν μια τοπική Εκκλησία, το λαό του Θεού, το σώμα του Ιησού Χριστού. Αυτή η Εκ­κλησία έχει υψηλή αποστολή και διακονία στο έργο της εξομολόγησης και της συγχώρησης. Αυτό εννοεί ο λόγος του Θεού με τα λόγια «εξομολογείσθε εις αλλήλους τα πταίσματά σας και εύχεστε υπέρ αλλή­λων διά να ιατρευθήτε». Η Εκκλησία λοιπόν είναι μια κοινωνία θεραπείας και συγχώρησης.
 

Μια γυναίκα που δεν την ήθελε κανείς!

Γένεση κθ
Η Λεία ήταν μια γυναίκα που δεν την ήθελε κανείς. Ο πατέρας της ήθελε να την ξεφορτωθεί και ο Ιακώβ απλώς την φορτώθηκε. Στο πρόσωπο της γυναίκας αυτής μπορεί κανείς να δει το πρόβλημα του ανθρώπου, τους λάθος τρόπους με τους οποίους ο άνθρωπος προσπαθεί να το λύσει και τέλος την λύση του Θεού. Να δει την ανάγκη του ανθρώπου, τις αποτυχημένες προσπάθειες του ανθρώπου και επίσης να δει την χάρη, το ευαγγέλιο του Θεού.

Α. Το πρόβλημα του ανθρώπου.


Το πρόβλημα του ανθρώπου είναι ότι το βράδυ νομίζει ότι κοιμάται με την Ραχήλ αλλά το πρωί ξυπνά και διαπιστώνει ότι δίπλα του είναι η Λεία.

Γιατί ήρθαμε στην Εκκλησία ;

Λασπωμένοι βηματισμοί προς την εκκλησία.
 Στην εκκλησία οι περισσότεροι δεν έχουμε εισέλθει με ξεκάθαρες κλίσεις. Δεν είναι και τόσο φωτεινός ο δρόμος που μας έφερε ως εδώ. Συνήθως στο ποσοστό που έχουμε με την Χάρι Του Θεού εισέλθει στο χώρο της αυτογνωσίας, διαπιστώνουμε ότι δεν εισήλθαμε στην εκκλησία για τον Χριστό και μόνο ή για αυτά που ο Λόγος του και η σχέση μαζί Του προσφέρει.
  Τότε κατανοούμε ότι στο δρόμο για την εκκλησία, δεν ήρθαμε από την κυρία είσοδο, αλλά από την πίσω πόρτα, τον λασπωμένο δρόμο.


Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

κοινή συνάθροιση

Κοινή συνάθροιση με τους αδελφούς απο την Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα , και άλλες περιοχές της Ελλάδας σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σε αίθουσα του ξενοδοχείου PRESIDENT την Κυριακή το πρωί στις 11.00 π.μ.

Οι φαρισαίοι

Η ανασφάλεια και η αδυναμία προσέγγισης στα δικά μας έσω και την ομολογία αποτυχίας μας στη προσέγγιση του άλλου μας κάνει τελικά σαν τον Φαρισαίο αντί να αγκαλιάσει το τελώνη τελικά να θεωρεί ότι επιτελεί έργο Θεού όταν τον «ρουφιανεύει» μπροστά στο Θεό και στους ανθρώπους για τα ελαττώματα του χωρίς να μπορεί ο καημένος τελικά να μπορεί να δει την δική του κακία και έπαρση παρόλα τα «καλά του» και τελικά θα μείνει μόνος αυτός και η κακία του...

Η όλη του πνευματικότητα του τελικά ήταν να παρακολουθεί και να εφευρίσκει αμαρτίες των άλλων για να μπορεί αυτός να νοιώθει δικαιωμένος στο δικό του θεό στην δική του αφεντιά δηλαδή.  Και να απομακρύνει το φοβισμένο αμαρτωλό από τον γλυκύτατο Ιησού που με αγκαλιά ανοικτή περιμένει τους αμαρτωλούς για να τους θεραπεύει και να τον έχει ανώριμο οπαδό του για χρόνια πολλά... 

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ 29 - Χριστιανική τελειότητα


Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ

Ματθ.ε:48  “Εστε λοιπόν σείς τέλειοι, καθώς ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς είναι τέλειος”.
Φιλιπ.γ:12   “Ουχί ότι έλαβον ήδη το βραβείον, ή έγεινα ήδη τέλειος τρέχω όμως...”
Εβρ.ς:1  “Διά τούτο αφήσαντες την αρχικήν διδασκαλίαν του Χριστού, ας φερώμεθα προς την τελειότητα”.

Η Καινή Διαθήκη θέτει υψηλά πρότυπα πρακτικού αγιασμού και βεβαιώνει τον άνθρωπο ότι μπορεί να ελευθερωθεί απ’ τη δύναμη της αμαρτίας. Είναι καθήκον του χριστιανού να αγωνίζεται για την τελειότητα.
Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε σωστά την έννοια της τελειότητας, όπως δίνεται στην Αγία Γραφή.  Υπάρχουν δύο είδη τελειότητας:

Χριστιανική ζωή



Κεφάλαιο 11


Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ

Εβρ.ιβ:1,2
Το νέφος των αγίων που ο Παύλος αναφέρει εδώ για να ενθαρρύνει τους Εβραίους αγίους σε πιστότητα, είναι όλοι αυτοί οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης που τα αποτελέσματα της πίστης τους αναφέρονται στην Εβρ.ια:1-40. Αν αυτοί οι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης έδειξαν τέτοια πίστη και πιστότητα στο Θεό, πόσο μάλλον εμείς που βρισκόμαστε κάτω απ’ την Καινή Διαθήκη μιας ζωής πληρωμένης με το Πνεύμα το Άγιο, πρέπει να τρέξουμε με πίστη τον αγώνα και να λάβουμε το βραβείο της αιώνιας ζωής. Ο Παύλος είναι ένα απ’ τα παραδείγματα των αγίων της Καινής Διαθήκης που τελείωσε τον αγώνα με τιμή (Β’ Τιμ.δ:6-8). Χρησιμοποίησε το παράδειγμα του φυσικού αγώνα των αθλητών για να διδάξει το χριστιανικό αγώνα. 

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΟΥ 9 - Υποτιθέμενες αντιφάσεις και λάθη στη Βίβλο


Το υποτιθέμενο λάθος του Παύλου
Αρ.κε:9 “Εισαν δε οι αποθανόντες εν τη πληγή εικοσιτέσσαρες χιλιάδες”.
Α΄ Κορ. ι:8 “...Και έπεσον εν μια ημέρα είκοσι τρεις χιλιάδες.”
Δεν υπάρχει καμία αντίφαση εδώ. Στο βιβλίο των Αριθμών δίνεται το σύνολο, ενώ ο Παύλος, γράφοντας κάτω από την έμπνευση του Αγίου Πνεύματος, αναφέρει ότι πέθαναν 23000 σε μια μέρα . Οι υπόλοιποι πέθαναν άλλη μέρα. 

Οι Ουαλδένσιοι

Περίπου τέσσερις αιώνες πριν την Μεταρρύθμιση στις κοιλάδες των 'Αλπεων, της Σαβοΐας και του Πεδεμοντίου, μία ομάδα χριστιανών επιχείρησε να επιστρέψει στην αποστολική απλότητα. Η προσπάθεια αυτή γέννησε ένα θρησκευτικό κίνημα, τους Ουαλδένσιους Waldensians).

Το ιστορικό αυτό κίνημα  ίσως να μην  είναι πολύ γνωστό. Θα επιχειρήσουμε να το γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

Ιδρυτής των Ουαλδένσιων, ήταν ο Πέτρος Ουάλδο, ένας έμπορος από την Λυών της Γαλλίας. Η μεγάλη του επιθυμία ήταν να γνωρίσει τον πραγματικό Χριστιανισμό, από την αυθεντική πηγή του, την Αγία Γραφή. Την εποχή εκείνη όμως, η εκκλησία απαγόρευε να μεταφραστεί το κείμενο της Αγίας Γραφής στις καθομιλούμενες γλώσσες. Ο Ουάλδο, μη ξέροντας Λατινικά, παρακάλεσε δύο ιερείς να του μεταφράσουν μερικές περικοπές της Καινής Διαθήκης. Με τις περικοπές αυτές στα χέρια του, ξεκίνησε να μιλάει στους ανθρώπους για την χριστιανική ζωή, όπως την περιγράφει ο Ιησούς Χριστός.

Υπενθύμιση

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Το Καρναβάλι


Παρότι το καρναβάλι έχει, τις ρίζες του αιώνες πριν, το εύρος των εκδηλώσεων, η φαντασία και η συμμετοχή του κόσμου αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Χιλιάδες είναι οι καρναβα­λιστές που συμμετέχουν στα δρώμενα και αυτό προξενεί σοβαρό προβληματισμό για τη θέση που πρέπει να κρατήσει ο Χριστιανός.
 

Η "ιερά" εξέταση της ρωσικής ανατολικής εκκλησίας

Στις 24 Φλεβάρη 1901 η σύνοδος της ανατολικής ρωσικής εκκλησίας αφορίζει σαν αιρετικό τον Λέοντα Τολστόι αφού δημόσια απέριψε σαν αντιχριστανικά τα δόγματα:

  • της αγίας τριάδας .
  • της αειπαρθενίας της Μαρίας.
  • του μυστηρίου της μετουσίωσης του άρτου και οίνου της θείας ευχαριστίας σε σώμα και αίμα .
Ο Τολστόι δεν δέχονταν την αυθεντία της καθεστωτικής εκκλησίας ,την δουλοπαροικία , την ιδιοκτησία και την εξουσία του Τσάρου(που πρόσφατα η ορθόδοξη εκκλησία ανακήρυξε 'άγιο"). Εκφράζει την συμπαράστασή του σε διωκόμενες χριστιανικές ομάδες που αρνούνται τον εθνικό χριστανισμό την ορθοδοξία και την στρατιωτική υπηρεσία και αριθμούν χιλιάδες μάρτυρες.

Η ιστορία της «Τσικνοπέμπτης» – Έθιμα ανά την Ελλάδα

Η Tσικνοπέμπτη είναι η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου και για την φετινή Αποκριά, την γιορτάζουμε την Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου. Οι άνθρωποι προετοιμάζονται για την μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής και την συγκεκριμένη Πέμπτη καταναλώνουν ελεύθερα μεγάλες ποσότητες κρέατος.

Ο λόγος που έχει καθιερωθεί να γίνεται αυτό ημέρα Πέμπτη είναι πως η ορθόδοξη πίστη θεωρεί σημαντικές τις νηστείες της Τετάρτης και της Παρασκευής, οπότε έγινε επιλογή της ενδιάμεσης ημέρας.