Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 19 Μαΐου 2024

Πώς να διακρίνουμε το Θέλημα του Θεού.


Όλοι λέμε κατά καιρούς: «Θα ήθελα να ξέρω το θέλημα του Θεού για μένα σε σχέση με μια συγκεκριμένη κατάσταση». Είναι δυνατή αυτή η γνώση;

Θα πρέπει πρώτα να ρωτήσουμε: «Θέλει ο Θεός να γνωρίσουμε το θέλημά Του;»

Η απάντηση είναι «ναι!» Γι' αυτό μας έχει δώσει τον λόγο Του, την Αγία Γραφή. Επιπλέον, η υπακοή εξαρτάται από τη γνώση. Πώς μπορούμε να Τον υπακούμε αν δεν ξέρουμε τι θέλει να κάνουμε;

Ο Παύλος δίδαξε ότι μπορούμε να διακρίνουμε το θέλημα του Θεού:

Κολ.α:9 Διά τούτο και ημείς, αφ' ης ημέρας ηκούσαμεν, δεν παύομεν προσευχόμενοι διά σας και δεόμενοι να εμπλησθήτε από της επιγνώσεως του θελήματος αυτού μετά πάσης σοφίας και πνευματικής συνέσεως,

Κολ.δ:12 Σας ασπάζεται ο Επαφράς, όστις είναι από σας, ο δούλος του Χριστού, πάντοτε αγωνιζόμενος διά σας εν ταις προσευχαίς, διά να σταθήτε τέλειοι και πλήρεις εις παν θέλημα του Θεού·

Αλλού, ο Παύλος προστάζει τους αναγνώστες του να κατανοήσουν το θέλημα του Θεού:

Εφεσ.ε:17 Διά τούτο μη γίνεσθε άφρονες, αλλά νοείτε τι είναι το θέλημα του Κυρίου.

Ρωμ.ιβ:2 ….να δοκιμάζητε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον.

Άρα, η αναζήτηση της γνώσης του θελήματος του Θεού είναι μια καλή επιδίωξη.

Οι περισσότεροι από εμάς παίρνουμε κακές αποφάσεις στη ζωή επειδή υποθέτουμε το θέλημα του Θεού όταν δεν είμαστε σε θέση να το διακρίνουμε.

Θα δούμε μερικούς τρόπους, πώς μπορούμε να διακρίνουμε το θέλημα του Θεού όταν δεν είμαστε σίγουροι για το αποτέλεσμα μιας απόφασης που πρέπει να πάρουμε.

 

1. ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Η Αγία Γραφή αποκαλύπτει το γενικό θέλημα του Θεού για μας και το θέλημά Του σχετικά με ορισμένα συγκεκριμένα ζητήματα (όπως το να αγαπάς τους άλλους, να λες την αλήθεια, να διατηρείς τη σεξουαλική αγνότητα κ.λπ.).

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει πρώτα να καθορίσουμε αν η Αγία Γραφή αντιμετωπίζει το ζήτημα είτε συγκεκριμένα είτε κατ' αρχήν.

Αν ναι, έχουμε το θέλημα του Θεού στο θέμα μας.

Ο Θεός δεν θα μας οδηγήσει ποτέ να κάνουμε κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον λόγο Του.

 

Β’ Τιμ.γ:16,17 Όλη η γραφή είναι θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς εκπαίδευσιν την μετά της δικαιοσύνης, διά να ήναι τέλειος ο άνθρωπος του Θεού, ητοιμασμένος εις παν έργον αγαθόν

Ψαλμ.ριθ:105 Λύχνος εις τους πόδας μου είναι ο λόγος σου και φως εις τας τρίβους μου.

Ησ.η:19,20 Και όταν σας είπωσιν, Ερωτήσατε τους έχοντας πνεύμα μαντείας και τους νεκρομάντεις, τους μορμυρίζοντας και ψιθυρίζοντας, αποκρίθητε, Ο λαός δεν θέλει ερωτήσει τον Θεόν αυτού; θέλει προστρέξει εις τους νεκρούς περί των ζώντων; Εις τον νόμον και εις την μαρτυρίαν εάν δεν λαλώσι κατά τον λόγον τούτον, βεβαίως δεν είναι φως εν αυτοίς.

 

Η πρώτη ερώτηση λοιπόν που πρέπει να αναρωτηθείτε είναι: «Το εγκρίνει αυτό ο Θεός στο λόγο Του;»

Οι σκεπτικιστές λένε ότι η Βίβλος είναι ξεπερασμένη και δεν ταιριάζει στον τρόπο ζωής του ανθρώπου του 21ου αιώνα.

Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να προσαρμόσεις το λόγο του Θεού ώστε να ταιριάζει στον τρόπο ζωής σου. Αλλά μπορείς πάντα να αναβαθμίσεις τον τρόπο ζωής σου για να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις του λόγου Του.

 

Κάνε το θέλημα του Θεού όπως το ανακαλύπτεις

Ιωάν.ιγ:17 Εάν εξεύρητε ταύτα, μακάριοι είσθε εάν κάμνητε αυτά.

(Ψαλμ.ρμγ:10, Μάρκ.γ:35, Φιλιπ.β:12–13, Ιακ.δ:13–17).

Ο Θεός δεν μας δείχνει το θέλημά Του σαν ακαδημαϊκή άσκηση ή για να ικανοποιήσει την περιέργειά μας. Μας δείχνει το θέλημά Του, για να μπορούμε να το κάνουμε.

Ιακ.α:22 Γίνεσθε δε εκτελεσταί του λόγου και μη μόνον ακροαταί, απατώντες εαυτούς.

 

 

2. ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΚΡΥΦΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Παρ.ια:3 Η ακεραιότης των ευθέων θέλει οδηγεί αυτούς· η δε υπουλότης των σκολιών θέλει απολέσει αυτούς.

Η δεύτερη ερώτηση που πρέπει να αναρωτηθείς: «Θα με ενοχλούσε αν όλοι ήξεραν τις επιλογές μου»;

Χαρακτήρας είναι αυτό που κάνεις όταν κανείς δεν σε βλέπει. Το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή δεν αποτελεί δικαιολογία για να επιδοθούμε στην ανηθικότητα.

Οι τακτικοί έλεγχοι υγείας είναι χρήσιμοι για την πρόληψη θανατηφόρων εγκεφαλικών επεισοδίων. Κατά τον ίδιο τρόπο, το τεστ μυστικότητας βοηθά στην προστασία του χαρακτήρα.

 

3. ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Δέσμευση εκ των προτέρων να κάνω το θέλημα του Θεού

Λουκ.κβ:42 λέγων· Πάτερ, εάν θέλης να απομακρύνης το ποτήριον τούτο απ' εμού· πλην ουχί το θέλημά μου, αλλά το σον ας γείνη.

Ψαλμ.μ:8 χαίρω, Θεέ μου, να εκτελώ το θέλημά σου· και ο νόμος σου είναι εν τω μέσω της καρδίας μου.

Εβρ.ι:7-9 τότε είπον· Ιδού, έρχομαι, εν τω τόμω του βιβλίου είναι γεγραμμένον περί εμού, διά να κάμω, ω Θεέ, το θέλημά σου. Αφού είπεν ανωτέρω ότι θυσίαν και προσφοράν και ολοκαυτώματα και προσφοράς περί αμαρτίας δεν ηθέλησας ουδέ ευηρεστήθης εις αυτάς, αίτινες προσφέρονται κατά τον νόμον, τότε είπεν· Ιδού, έρχομαι διά να κάμω, ω Θεέ, το θέλημά σου. Αναιρεί το πρώτον, διά να συστήση το δεύτερον.

Ιωάν.δ:34 Λέγει προς αυτούς ο Ιησούς· Το εμόν φαγητόν είναι να πράττω το θέλημα του πέμψαντός με και να τελειώσω το έργον αυτού.

Ιωάν.ε:30 Δεν δύναμαι εγώ να κάμνω απ' εμαυτού ουδέν. Καθώς ακούω κρίνω, και η κρίσις η εμή δικαία είναι· διότι δεν ζητώ το θέλημα το εμόν, αλλά το θέλημα του πέμψαντός με Πατρός.

Όταν αναζητώ το θέλημα του Θεού, πρέπει να είμαι πρόθυμος να κάνω το θέλημά Του όταν το βρω – ακόμα κι αν δεν μου αρέσει ιδιαίτερα.

Φυσικά, έχουμε τις κλίσεις και τις προτιμήσεις μας. Αλλά χρειάζεται να είμαστε πρόθυμοι να παραμερίσουμε την προτίμηση υπέρ της τέλειας (και επομένως της καλύτερης) επιλογής του Θεού.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τους ανθρώπους είναι ακριβώς εδώ. Οι περισσότερες δυσκολίες ξεπερνιούνται όταν η καρδιά μας είναι έτοιμη να κάνει το θέλημα του Κυρίου, όποιο κι αν είναι αυτό.

·        Καταδεχόμαστε απρόθυμα να κάνουμε το θέλημά Του,

·        επιθυμούμε πληρέστερα να κάνουμε το θέλημά Του ή

·        χαιρόμαστε ειλικρινά να κάνουμε το θέλημά Του;

 

Λουκ.ς:39 Είπε δε παραβολήν προς αυτούς, Μήπως δύναται τυφλός να οδηγή τυφλόν; δεν θέλουσι πέσει αμφότεροι εις βόθρον;

Η τρίτη ερώτηση που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου: «Τι θα γινόταν αν όλοι οι άλλοι ακολουθούσαν το παράδειγμά μου. Θα ευλογούντο;»

Μια μητέρα δίδαξε στην κόρη της να λέει ευχαριστώ. Της έδωσε ένα ποτήρι γάλα και τη ρώτησε: «Τώρα τι λέμε;». Το κοριτσάκι είπε «στην υγειά σας!»

Οι πράξεις μας μιλούν πιο δυνατά από τα κηρύγματα που κηρύττουμε ή τις Γραφικές μελέτες που διδάσκουμε. Ο Θεός θα μας κρατήσει υπόλογους για τις ψυχές αυτών που μας ακολουθούν.

 

4. ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Ιωάν.ιθ:12-16 Έκτοτε εζήτει ο Πιλάτος να απολύση αυτόν· οι Ιουδαίοι όμως έκραζον, λέγοντες· Εάν τούτον απολύσης, δεν είσαι φίλος του Καίσαρος. Πας όστις κάμνει εαυτόν βασιλέα αντιλέγει εις τον Καίσαρα. Ο Πιλάτος λοιπόν, ακούσας τούτον τον λόγον, έφερεν έξω τον Ιησούν και εκάθησεν επί του βήματος εις τον τόπον λεγόμενον Λιθόστρωτον, Εβραϊστί δε Γαβαθθά. Ήτο δε παρασκευή του πάσχα και ώρα περίπου έκτη· και λέγει προς τους Ιουδαίους· Ιδού ο βασιλεύς σας. Οι δε εκραύγασαν· Άρον, άρον, σταύρωσον αυτόν. Λέγει προς αυτούς ο Πιλάτος· Τον βασιλέα σας να σταυρώσω; Απεκρίθησαν οι αρχιερείς· Δεν έχομεν βασιλέα ειμή Καίσαρα. Τότε λοιπόν παρέδωκεν αυτόν εις αυτούς διά να σταυρωθή. Και παρέλαβον τον Ιησούν και απήγαγον·

 

Εξέτασε την οδηγία του Αγίου Πνεύματος

Ιωάν.ιδ:26 ο δε Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον, το οποίον θέλει πέμψει ο Πατήρ εν τω ονόματί μου, εκείνος θέλει σας διδάξει πάντα και θέλει σας υπενθυμίσει πάντα όσα είπον προς εσάς.

Α’ Ιωάν.β:20 Και σεις έχετε χρίσμα από του Αγίου και γνωρίζετε πάντα.

Το Άγιο Πνεύμα οδηγεί τα παιδιά του Θεού που θέλουν να περπατήσουν σύμφωνα με το θέλημά Του.

Ρωμ.η:14 Επειδή όσοι διοικούνται υπό του Πνεύματος του Θεού, ούτοι είναι υιοί του Θεού.

Το Άγιο Πνεύμα μπορεί να οδηγήσει σε μία συγκεκριμένη κατεύθυνση επί ημέρες, χρόνια ή ακόμη και δεκαετίες για να μας προετοιμάσει για τους σκοπούς Του (Ρωμ.η:28–30, Εβρ.ια). Έχει επίσης χαρίσει σε κάθε πιστό έναν συγκεκριμένο δώρο:

Α’ Πέτρ.δ:10 έκαστος κατά το χάρισμα, το οποίον έλαβεν, υπηρετείτε κατά τούτο εις αλλήλους ως καλοί οικονόμοι της πολυειδούς χάριτος του Θεού·

 

Η τέταρτη ερώτηση: Οδηγούμαι από το Άγιο Πνεύμα να πάρω αυτή την απόφαση ή πιέζομαι από τους ανθρώπους να το κάνω;»

Όταν μια κοπέλα βγαίνει ραντεβού, η κύρια ανησυχία της είναι αν αρέσει στο αγόρι και πώς να το εντυπωσιάσει. Όχι αν είναι κατάλληλος σύντροφος γι’ αυτήν.

Οι άνθρωποι που θέλουν συνέχεια να ευχαριστούν τους άλλους, θα ζουν πάντα το όνειρο ενός άλλου. Ποτέ δεν θα βιώσουν την εκπλήρωση του θελήματος του Θεού γι' αυτούς.

Η λήψη αποφάσεων, είτε είναι μεγάλες είτε μικρές, μπορεί να είναι πολύ δύσκολη, ειδικά όταν θέλεις να είσαι βέβαιος ότι η απόφασή σου είναι μέσα στο θέλημα του Θεού.

 

1. ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΑΤΟΣ

 

Ρωμ.ιδ:21 Καλόν είναι το να μη φάγης κρέας μηδέ να πίης οίνον μηδέ να πράξης τι, εις το οποίον ο αδελφός σου προσκόπτει ή σκανδαλίζεται ή ασθενεί.

 

Η πέμπτη ερώτηση: Θα μπορούσε αυτό να κάνει έναν άλλο πιστό (ή ακόμα και έναν άπιστο) να προσκόψει;

Στον καθένα δίνεται μια τσάντα εργαλείων για να φτιάξει είτε ένα σκαλοπάτι ή ένα εμπόδιο.

Οι πράξεις και οι αποφάσεις μας δεν πρέπει να εμποδίζουν τους εν Χριστώ αδελφούς και αδελφές μας στο πνευματικό τους βάδισμα.

 

2. ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΗΝΗΣ

 

Φιλ.δ:6,7 Μη μεριμνάτε περί μηδενός, αλλ' εν παντί πράγματι ας γνωρίζωνται τα ζητήματά σας προς τον Θεόν μετ' ευχαριστίας διά της προσευχής και της δεήσεως. Και η ειρήνη του Θεού η υπερέχουσα πάντα νούν θέλει διαφυλάξει τας καρδίας σας και τα διανοήματά σας διά του Ιησού Χριστού.

Κολ.γ:15-17 Και η ειρήνη του Θεού ας βασιλεύη εν ταις καρδίαις υμών, εις την οποίαν και προσεκλήθητε εις εν σώμα· και γίνεσθε ευγνώμονες. Ο λόγος του Χριστού ας κατοική εν υμίν πλουσίως μετά πάσης σοφίας· διδάσκοντες και νουθετούντες αλλήλους με ψαλμούς και ύμνους και ωδάς πνευματικάς, εν χάριτι ψάλλοντες εκ της καρδίας υμών προς τον Κύριον. Και παν ό,τι αν πράττητε εν λόγω ή εν έργω, πάντα εν τω ονόματι του Κυρίου Ιησού πράττετε, ευχαριστούντες δι' αυτού τον Θεόν και Πατέρα.

Σε γενικές γραμμές, αν δεν έχουμε ειρήνη για κάτι, δεν πρέπει να το κάνουμε. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουμε ανησυχίες, αλλά θα έχουμε τη σιγουριά ότι κινούμαστε προς την κατεύθυνση της εκλογής του Θεού και μια αίσθηση ειρήνης ότι παίρνουμε το σωστό δρόμο.

Ρωμ.ιδ:22 ….μακάριος όστις δεν κατακρίνει εαυτόν εις εκείνο, το οποίον αποδέχεται.

 

Η έκτη ερώτηση: Αυτή η απόφαση θα φέρει ειρήνη στη ζωή μου ή θα δημιουργήσει χάος;

Ρώτησε με προσευχή τον Θεό τι να κάνεις και γράψε την αίσθηση της κατεύθυνσης που πήρες από Αυτόν με την πάροδο του χρόνου.

 

3. ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ

 

Ο Θεός μας καλεί σε πλήρη αφοσίωση σ' Αυτόν. Αν αναζητούμε καθοδήγηση μόνο σε έναν τομέα, αγνοώντας το θέλημα του Θεού στην υπόλοιπη ζωή μας, χάνουμε το νόημα.

Το θέλημα του Θεού περιλαμβάνει περισσότερα από το τι δουλειά να κάνουμε ή ποιο αυτοκίνητο να αγοράσουμε. Καλύπτει τον αγιασμό και την αφιέρωση σε κάθε τομέα της ζωής.

Α’ Κορ.ι:23,24 Πάντα είναι εις την εξουσίαν μου αλλά πάντα δεν συμφέρουσι· πάντα είναι εις την εξουσίαν μου, αλλά πάντα δεν οικοδομούσι. Μηδείς ας ζητή το εαυτού συμφέρον, αλλ' έκαστος τα του άλλου.

Ψαλ.λζ:3,4 Έλπιζε επί Κύριον και πράττε το αγαθόν· κατοίκει την γην και νέμου την αλήθειαν· και ευφραίνου εν Κυρίω, και θέλει σοι δώσει τα ζητήματα της καρδίας σου.

Ιωάν.ζ:17 Εάν τις θέλη να κάμη το θέλημα αυτού, θέλει γνωρίσει περί της διδαχής, αν ήναι εκ του Θεού ή αν εγώ λαλώ απ' εμαυτού.

 

Η έβδομη ερώτηση που πρέπει να κάνεις: Θα με εμποδίσει αυτό να αυξήσω στον χαρακτήρα του Χριστού;

Οι Χριστιανοί παντρεύονται άπιστους ελπίζοντας να τους φέρουν στο Χριστό. Το αποτέλεσμα: αργότερα ασπάζονται τη θρησκεία των άπιστων συζύγων τους.

Η πνευματική ανάπτυξη δεν είναι αβίαστη. Είναι εσκεμμένη. Το παραμικρό εμπόδιο στην ανάπτυξη δείχνει ότι η εκκρεμούσα απόφασή σας είναι αντίθετη με το θέλημα του Θεού.

 

4. ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ

 

Α’ Κορ.ι:31 Είτε λοιπόν τρώγετε είτε πίνετε είτε πράττετέ τι, πάντα πράττετε εις δόξαν Θεού.

Επίγνωση του Ευαγγελίου και γενικές συνέπειες

(Α ́ Κορ.γ:12–15, θ:19–23, Φιλιπ.β:3–4, Κολ.γ:23–24).

Ο Παύλος κοίταξε «τη μεγάλη εικόνα» ανακαλύπτοντας το θέλημα του Θεού για τον εαυτό του.

Αξιολόγησε καταστάσεις και αποφάσεις από την άποψη του πώς θα επηρέαζαν τη διακήρυξη και τη διακονία του ευαγγελίου (Α ́ Κορ.θ:19–23).

Και μας δίνει αυτή την αρχή:

Κολ.γ:17 Και παν ό,τι αν πράττητε εν λόγω ή εν έργω, πάντα εν τω ονόματι του Κυρίου Ιησού πράττετε, ευχαριστούντες δι' αυτού τον Θεόν και Πατέρα.

Η εξέταση της κατάστασης υπό το φως του χαρακτήρα του Θεού και του γενικού σχεδίου Του μπορεί να ξεκαθαρίσει το πράγμα.

Θα τιμήσει αυτή η απόφαση τον Θεό ή θα θλίψει την καρδιά Του;

Είμαστε διαχειριστές όλων όσων μας έχει εμπιστευτεί ο Θεός. Αυτό περιλαμβάνει τον χρόνο, τα ταλέντα, τα οικονομικά, την υγεία και τα πνευματικά μας χαρίσματα.

Και πρέπει να διακρίνουμε τις σωστές προτεραιότητες: το καλό είναι συχνά εχθρός του καλύτερου.

Θα ενισχύσει αυτή η πορεία δράσης την αποτελεσματικότητά μας για τον Κύριο ή θα τη μειώσει;

 

Η όγδοη ερώτηση: Αυτό θα δοξάσει τον Θεό ή θα ντροπιάσει το πολύτιμο όνομά Του;

Μια γραμματέας Εκκλησίας, πόζαρε γυμνή για το Playboy. Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι ο Θεός της έδωσε «πραγματική ειρήνη» για την πράξη της!

 Ο άπιστος γείτονάς σας δεν ενδιαφέρεται για αυτά που έχετε να πείτε. Βλέπει όμως τη ζωή σας.

 

Επικαλέσου τον Κύριο (προσευχήσου)

Ματθ.ς:10 ελθέτω η βασιλεία σου· γενηθήτω το θέλημά σου, ως εν ουρανώ, και επί της γής·

Για να γνωρίσουμε το θέλημα του Θεού, θα πρέπει να Του ζητήσουμε σοφία:

Ιακ.α:5,6 Εάν δε τις από σας ήναι ελλιπής σοφίας, ας ζητή παρά του Θεού του δίδοντος εις πάντας πλουσίως και μη ονειδίζοντος, και θέλει δοθή εις αυτόν. Ας ζητή όμως μετά πίστεως, χωρίς να διστάζη παντελώς· διότι ο διστάζων ομοιάζει με κύμα θαλάσσης κινούμενον υπό ανέμων και συνταραττόμενον.

 

Περιστάσεις

Πράξ.ιε:36-41 Μετά δε τινάς ημέρας είπεν ο Παύλος προς τον Βαρνάβαν· Ας επιστρέψωμεν τώρα και ας επισκεφθώμεν τους αδελφούς ημών κατά πάσαν πόλιν, εν αις εκηρύξαμεν τον λόγον του Κυρίου, πως έχουσι. Και ο μεν Βαρνάβας εστοχάσθη να συμπαραλάβη τον Ιωάννην τον λεγόμενον Μάρκον· ο Παύλος όμως έκρινεν άξιον, τον αποχωρισθέντα από αυτών από της Παμφυλίας και μη συνακολουθήσαντα αυτούς εις το έργον, τούτον να μη συμπαραλάβωσι. Συνέβη λοιπόν ερεθισμός, ώστε απεχωρίσθησαν απ' αλλήλων, και ο μεν Βαρνάβας, παραλαβών τον Μάρκον, εξέπλευσεν εις Κύπρον. Ο δε Παύλος, εκλέξας τον Σίλαν, εξήλθε, παραδοθείς υπό των αδελφών εις την χάριν του Θεού. Και διήρχετο την Συρίαν και Κιλικίαν, επιστηρίζων τας εκκλησίας.

Α’ Κορ.ις:9 διότι ηνοίχθη εις εμέ θύρα μεγάλη και ενεργητική, και είναι πολλοί εναντίοι.

Φιλ.α:12,13 Θέλω δε να εξεύρητε, αδελφοί, ότι τα συμβάντα εις εμέ συνέτρεξαν μάλλον εις πρόοδον του ευαγγελίου, ώστε τα διά τον Χριστόν δεσμά μου έγειναν φανερά εις όλον το πραιτώριον και εις πάντας τους λοιπούς,

Ο Θεός συχνά διευθετεί κυρίαρχα τις περιστάσεις ώστε να ευθυγραμμίζονται με τέτοιο τρόπο και να μας δείχνουν μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ο Θεός εργάζεται μέσα μας. Εργάζεται επίσης γύρω μας:

Πράξ.ις:6-10 Διελθόντες δε την Φρυγίαν και την γην της Γαλατίας, επειδή εμποδίσθησαν υπό του Αγίου Πνεύματος να κηρύξωσι τον λόγον εν τη Ασία, ήλθον κατά την Μυσίαν και εδοκίμαζον να υπάγωσι προς την Βιθυνίαν· πλην δεν αφήκεν αυτούς το Πνεύμα. Περάσαντες δε την Μυσίαν κατέβησαν εις Τρωάδα. Και όραμα εφάνη διά νυκτός εις τον Παύλον. Ανήρ τις Μακεδών ίστατο, παρακαλών αυτόν και λέγων· Διάβα εις Μακεδονίαν και βοήθησον ημάς. Και ως είδε το όραμα, ευθύς εζητήσαμεν να υπάγωμεν εις την Μακεδονίαν, συμπεραίνοντες ότι ο Κύριος προσκαλεί ημάς, διά να κηρύξωμεν το ευαγγέλιον προς αυτούς.

Οι περιστάσεις μπορούν να παρερμηνευθούν, γι' αυτό συνιστάται προσοχή και χρειάζεται προσευχή, αλλά τα γεγονότα μπορούν πράγματι να μας βοηθήσουν να επιβεβαιώσουμε και να μας καθοδηγήσουν στο θέλημα του Θεού.

 

Συμβουλή

Παρ.ιε:22 Όπου συμβούλιον δεν υπάρχει, οι σκοποί ματαιόνονται· εν δε τω πλήθει των συμβούλων στερεόνονται.

Παρ.κδ:6 Διότι διά σοφών βουλών θέλεις κάμει τον πόλεμόν σου· εκ του πλήθους δε των συμβούλων προέρχεται σωτηρία.

Παρ.κη:26 Ο θαρρών επί την ιδίαν αυτού καρδίαν είναι άφρων· αλλ' ο περιπατών εν σοφία, ούτος θέλει σωθή.

(Πράξ.ιγ:2–3, ιε:1–41).

Οι θεοσεβείς συμβουλές από ώριμους Χριστιανούς μπορεί να είναι ανεκτίμητες για την ανακάλυψη του θελήματος του Θεού.

Ένας σοφός σύμβουλος, γνωρίζοντας τον συμβουλευόμενο και τις λεπτομέρειες της κατάστασης, θα δώσει σωστή οδηγία. Οι συμβουλές θα βασίζονται στη σταθερή βιβλική αλήθεια και θα προσαρμόζονται στο άτομο.

 

Κοινή λογική

«Η κοινή λογική είναι κάτι που όλοι χρειάζονται, λίγοι την έχουν και κανένας δεν πιστεύει ότι του λείπει».

Η κοινή λογική παίζει ρόλο σε πολλά από αυτά που κάνουμε. Δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τη διαίσθηση ή την εγγενή σύνεση αποκλείοντας άλλα πράγματα, αλλά ούτε πρέπει να αγνοούμε τη θεόδοτη ικανότητά μας να αναλύουμε και να επιχειρηματολογούμε.

Ο Θεός συχνά εργάζεται με συνηθισμένα μέσα. Υπάρχουν φορές που το θέλημα του Θεού μπορεί να είναι αντίθετο με την κοινή λογική – το να ταΐζουν τους 5.000 με το γεύμα ενός αγοριού δεν είχε νόημα για τους μαθητές – αλλά τις περισσότερες φορές το να υιοθετούμε μια λογική προσέγγιση αρμόζει στην ευσέβεια.

 

Συμπέρασμα

Αν και η διάκριση του θελήματος του Θεού είναι ένα κρίσιμο μέρος της λήψης ορθών αποφάσεων, πολλοί από εμάς αισθανόμαστε ότι είναι μια ειδική δεξιότητα που περιορίζεται μόνο στους πνευματικούς υπερήρωες.

Άλλοι είτε υποθέτουν, είτε προσπαθούν να μαντέψουν μόνο για να μάθουν στην πορεία ότι έκαναν λάθος.

Προσεύχομαι και ελπίζω, αυτά τα λόγια να αφαιρέσουν όλες τις λανθασμένες υποθέσεις, και τις εικασίες από την εικόνα και να σας βοηθήσουν να βρείτε το θέλημά Του για τη ζωή σας.

Τέλος, μην αναζητάς το θέλημα του Θεού εις βάρος της αναζήτησης του ίδιου του Θεού.

Ο Ιησούς είπε:

Ιωάν.ιζ:3 Αύτη δε είναι η αιώνιος ζωή, το να γνωρίζωσι σε τον μόνον αληθινόν Θεόν και τον οποίον απέστειλας Ιησούν Χριστόν.

Γνωρίζουμε ότι το τελικό θέλημα του Θεού για μας είναι να συμμορφωθούμε με την εικόνα του Χριστού (Ρωμ.η:28–30).

Λαχταρούμε να τιμήσουμε τον Θεό, αλλά, ακόμη περισσότερο, λαχταρούμε να γνωρίσουμε τον Θεό.

Πιστεύουμε ότι:

Φιλ.α:6 ….εκείνος όστις ήρχισεν εις εσάς καλόν έργον θέλει επιτελέσει αυτό μέχρι της ημέρας του Ιησού Χριστού,

Εβρ.ιγ:20,21 Ο δε Θεός της ειρήνης, όστις ανεβίβασεν εκ των νεκρών τον μέγαν ποιμένα των προβάτων διά του αίματος της αιωνίου διαθήκης, τον Κύριον ημών Ιησούν, είθε να σας κάμη τελείους εις παν έργον αγαθόν, διά να εκτελήτε το θέλημα αυτού, ενεργών εν υμίν το ευάρεστον ενώπιον αυτού διά του Ιησού Χριστού, εις τον οποίον είη η δόξα εις τους αιώνας των αιώνων· αμήν.