Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 26 Αυγούστου 2021

Ερωτήματα προς τριαδικούς

 

1. Αν το δόγμα της τριαδικότητας είναι το πιο σημαντικό δόγμα της χριστιανοσύνης όπως πολλοί θεολόγοι θεωρούν, δεν βρίσκετε ότι είναι αρκετά ύποπτο το γεγονός ότι ούτε ο Ιησούς, ούτε κάποιος απόστολος ή συγγραφέας της Καινής Διαθήκης, ούτε καν επιχειρεί να διευκρινίσει το πιο σπουδαίο δόγμα της χριστιανοσύνης;

2. Με δεδομένο ότι η Αγία Γραφή είναι το βιβλίο μέσω του οποίου ο Θεός αποκαλύπτει τον εαυτό Του στην ανθρωπότητα, είναι το κεντρικό πρόσωπο του βιβλίου αυτού και γίνεται αναφορά σε Αυτόν χιλιάδες φορές, δεν βρίσκετε ότι είναι αρκετά ύποπτο ότι δεν μπορεί κανείς να βρει ούτε μια ξεκάθαρη, μη αμφισβητούμενη αναφορά, σε ένα Θεό τριών προσώπων σε όλη την Αγία Γραφή και θα πρέπει κανείς να φανταστεί ένα τριαδικό Θεό όπου γίνεται αναφορά περί Θεού;

Μήπως αυτός ο τριαδικός θεός ντρέπεται ή διστάζει να αποκαλύψει την αληθινή του ταυτότητα; Ή μήπως θέλει εμείς να ψάξουμε να βρούμε την ταυτότητά του; Ή μήπως ο τριαδικός θεός ξέχασε να αναφέρει αυτό το πολύ σημαντικό στοιχείο της ταυτότητάς του; Ή μήπως αυτός ο τριαδικός θεός θεώρησε ότι η τριαδικότητά του δεν ήταν κάτι σημαντικό ώστε να το αναφέρει;

3. Εφόσον το δόγμα της τριαδικότητας του Θεού προκύπτει σαφώς από τις Γραφές, δεν θεωρείτε αρκετά ύποπτο το γεγονός ότι οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε οικουμενικές συνόδους, να ασχολούνται επί δεκαετίες αντιπαρατιθέμενοι και να γράψουν εκατοντάδες τόμους για να δικαιολογήσουν τη θέση τους στο θέμα αυτό;

4. Δε νομίζετε ότι για να δημιουργηθεί αυτό το δόγμα του τριαδικού θεού, δεδομένου ότι δεν υπάρχει πουθενά στην Αγία Γραφή, έγινε μια συλλογή εδαφίων για να κατασκευαστεί ωσάν τα εδάφια αυτά να ήταν οικοδομικά υλικά; Δεν νομίζετε ότι το δόγμα του τριαδικού θεού είναι ένα συμπέρασμα, ανθρώπινης λογικής; Ο Θεός σας είναι, τελικά, ένα λογικό συμπέρασμα, μια ανθρώπινη φιλοσοφία;

5. Αν διαφωνείτε με την προηγούμενη θεώρηση, ότι το δόγμα αυτό κατασκευάστηκε από τους ανθρώπους και θεωρείτε ότι ανακαλύφθηκε ερευνώντας τις Γραφές, δεν βρίσκετε αρκετά ύποπτο ότι πρέπει να ψάξουμε πολύ για να βρούμε την ταυτότητα του Δημιουργού στις Γραφές σαν να ήταν κάτι κρυμμένο; Δεν είναι παράξενο ότι πρέπει να ψάξει κανείς για να ανακαλύψει την ταυτότητα του τριαδικού θεού ωσάν να ήταν ένα μυστήριο το οποίο έπρεπε να αποκαλυφθεί;

6. Ισχυρίζεστε ότι αφού η Αγία Γραφή κάποιες φορές χρησιμοποιεί προσωπική αντωνυμία στον ενικό για το Άγιο Πνεύμα (π.χ. αυτός) άρα το Άγιο Πνεύμα είναι ένα πρόσωπο, όπως ο Χριστός είναι ένα πρόσωπο. Γιατί όμως δεν εφαρμόζετε την ίδια αυτή λογική σας και στον έναν Θεό αλλά όταν πρόκειται για τον Θεό λέτε ότι είναι τρία πρόσωπα; Δεν είναι υποκριτικό αυτό;

7. Οι Ισραηλίτες γιατί δεν λάτρευαν έναν τριαδικό θεό; Ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης εκτός από το ότι χρησιμοποίησε προσωπικές αντωνυμίες στον ενικό για να περιγράψει τον εαυτό του, πολλές φορές χρησιμοποίησε ανθρωπομορφικά στοιχεία. Αφού ο Θεός είναι πνεύμα γιατί περιγράφει τον εαυτό Του με λέξεις όπως πλάτη, χέρια, μάτια, στόμα, Πατέρας; Αυτές οι περιγραφές σας οδηγούν να πιστέψετε ότι ο Θεός είναι περισσότερο από ένα πρόσωπα; Ο Παλαιός των Ημερών όταν παρουσιάζεται να κάθεται στο θρόνο Του και γύρω Του να είναι άγγελοι, είναι αυτή εικόνα ενός τριαδικού θεού ή μήπως ο Θεός οδηγεί τους ανθρώπους να πιστέψουν ότι πραγματικά είναι ένα πρόσωπο χρησιμοποιώντας αυτές τις εικόνες; Κρύβοντας ένα μέρος της αλήθειας μπορείς να εξαπατήσεις τους ανθρώπους. Αν ο Θεός ήταν τριαδικός και χρησιμοποιούσε αυτήν την ορολογία παραπλάνησε ή όχι τους ανθρώπους και ιδιαίτερα το λαό Ισραήλ στο να πιστέψουν ότι είναι ένα πρόσωπο ενώ ήταν τρία;

8. Δεν σας ενοχλεί το γεγονός ότι στην Παλαιά Διαθήκη κάποιες φορές ο Γιάχβε, θεωρείτε ότι είναι μόνο ο Πατέρας, όπως στον Ησ.μβ:1-2 επειδή εκεί δεν γίνεται αλλιώς, ενώ κάποιες άλλες φορές θεωρείτε ότι είναι ο τριαδικός θεός, όπως λίγα εδάφια αργότερα στο Ης.μβ:8;

9. Όταν ο Χριστός προσευχόταν στο Θεό, ή όταν έλεγε «Θεέ μου Θεέ μου γιατί με εγκατέλειψες;» σε ποιόν Θεό αναφερόταν; Είναι φανερό ότι αναφερόταν στον Πατέρα, όπως μας δίδαξε στην Κυριακή Προσευχή και αλλού (Ιωαν.κ:17).  Όμως ο δικός σας Θεός συμπίπτει με το Θεό του Χριστού; Δεν βρίσκετε παράξενο ότι ο Θεός του Χριστού είναι ένα πρόσωπο ενώ ο δικός σας θεός αποτελείται από τρία πρόσωπα;

10. Αν οι συγγραφείς της Καινής Διαθήκης πίστευαν στον τριαδικό θεό όπως εσείς, ειλικρινά πιστεύετε ότι η Καινή Διαθήκη θα είχε τη μορφή που έχει σήμερα;

11. Όταν η Καινή Διαθήκη χαρακτηρίζει το Χριστό σαν εικόνα του Θεού (Α’ Κορ.ια:7, Β’ Κορ.δ:4, Κολ.α:15), πώς μπορεί η εικόνα  να είναι ταυτόχρονα και μέρος του πρωτοτύπου;

12. Η Αγία Γραφή λέει ότι ο Θεός είναι αθάνατος. Αφού λοιπόν ο Χριστός είναι το δεύτερο πρόσωπο του τριαδικού θεού και επομένως αθάνατος, ΠΟΙΟΣ πέθανε στο σταυρό;

13. Αν ο Χριστός επειδή είχε ανθρώπινη φύση πρέπει να χαρακτηριστεί σαν ανθρώπινο όν τότε αφού είχε και θεϊκή φύση αντιστοίχως θα πρέπει να χαρακτηρισθεί και ως θεϊκό όν. Πως όμως αυτό συμβαδίζει με το δόγμα της τριαδικότητας σύμφωνα με το οποίο υπάρχει μόνο ένα θεϊκό όν, ο Θεός;

14. Αν ο άνθρωπος Ιησούς είχε Θεό, ο Θεός Ιησούς δεν είχε;

15. Πως συμβαδίζει το δόγμα της τριαδικότητας με το Β’ Κορ.γ:17, Ρωμ.η:9,10, Α΄Κορ.ιε:45, Α΄Ιωαν.β:1, Ιωαν.κ:22 όπου ο απ. Παύλος και ο Ιωάννης λένε ότι ο Κύριος Ιησούς Χριστός είναι το Άγιο Πνεύμα; Πως μπορεί το 2ο πρόσωπο της θεότητας να ταυτίζεται με το 3ο; Που είναι τα τρία διακριτά πρόσωπα;

16. Εφόσον σύμφωνα με το δόγμα της τριαδικότητας ο Πατέρας και το Άγιο Πνεύμα είναι δύο ξεχωριστά πρόσωπα, ποιός είναι ο πατέρας του Χριστού, ο Θεός Πατέρας ή το Άγιο Πνεύμα;

17. Ο Χριστός, σαν δεύτερο πρόσωπο της θεότητας είναι Θεός και άρα τα γνωρίζει όλα. Ματθ.κδ:36, γιατί ο Χριστός δεν γνωρίζει την ημέρα και την ώρα της Παρουσίας Του;

18. Ο τριαδικός Θεός, σύμφωνα με το δόγμα σας, είναι ο μόνος αληθινός Θεός; Ναι ή όχι; Θα πείτε ναι. Τότε ο Ιησούς, είναι ο μόνος και αληθινός Θεός; Ναι ή όχι; Αναγκαστικά θα πείτε όχι. Γιατί αν πείτε ναι, τότε ο Ιησούς είναι ένας δεύτερος Θεός.

19. Γιατί ο Χριστός στο Ιωαν.ιζ:3 δεν είπε «Κι αυτή είναι η αιώνια ζωή, το να γνωρίζουν ΕΜΑΣ τον μόνον αληθινό Θεό»; Ποιος είναι ο Θεός στον οποίο αναφερόταν εδώ ο Χριστός;

20. Γιατί ενώ στην Εφες.δ:6 ο απ. Παύλος λέει ότι ο Θεός, ο Πατέρας, είναι πάνω από όλα, εσείς Τον τοποθετείται κάτω από μια υπόσταση ενός τριαδικού θεού;

21. Το Πνεύμα του Πατέρα είναι ένα δικό Του Πνεύμα ή είναι το Άγιο Πνεύμα, το τρίτο πρόσωπο του τριαδικού Θεού;