Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018

ΠΑΤΕΡΑΣ, ΥΙΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ (2)


Ο Πατέρας είναι το Άγιο Πνεύμα.

Ο ένας Θεός είναι ο Πατέρας όλων, είναι άγιος και είναι Πνεύμα. Οι τίτλοι Πατέρας και Πνεύμα Άγιο περιγράφουν το ίδιο Όν. Για να το πούμε διαφορετικά, ο ένας Θεός μπορεί και πληροί ταυτόχρονα και τους δύο ρόλους, του Πατέρα και του Αγίου Πνεύματος. Οι Γραφές το φανερώνουν.

1.   Το εδάφιο Ιωάν.γ:16 μας λέει ότι ο Θεός είναι ο Πατέρας του Ιησού Χριστού. Ο Ιησούς ανάφερε πολλές φορές τον Πατέρα, σαν τον Πατέρα Του (Ιωάν.ε:17-18). Όμως στο Ματθ.α:18-20 και Λουκ.α:35, καθαρότατα βλέπουμε ότι Πατέρας του Ιησού είναι το Άγιο Πνεύμα. Σύμφωνα μ’ αυτά τα εδάφια της Γραφής, ο Ιησούς συνελήφθη από το Άγιο Πνεύμα, με αποτέλεσμα να γεννηθεί ο Γιος του Θεού.


Πατέρας ενός παιδιού, είναι αυτός που γίνεται αιτία να συλλάβει η γυναίκα. Καθότι όλα τα εδάφια που ασχολούνται με τη γέννηση του Γιου του Θεού αναφέρουν το Άγιο Πνεύμα σαν τον παράγοντα της σύλληψης, είναι ξεκάθαρο ότι ο πατέρας του ανθρώπου Χριστού είναι το Πνεύμα και είναι λογικό να συμπεράνουμε ότι το Άγιο Πνεύμα είναι ο Πατέρας του Ιησού Χριστού, του Γιου του Θεού.

2.   Το Ιωήλ β:27-29 αναφέρει τα λόγια του Γιάχβε: «...θέλω εκχέει το πνεύμα μου επί πάσα σάρκα...». Ο Πέτρος χρησιμοποίησε αυτά τα λόγια και τα σύνδεσε με τη βάπτιση του Αγίου Πνεύματος την ημέρα της Πεντηκοστής (Πράξ.β:1-4, 16-18). Το Άγιο Πνεύμα λοιπόν, είναι το Πνεύμα του Γιάχβε της Παλαιάς Διαθήκης. Αφού υπάρχει μόνο ένα Πνεύμα, προφανώς το Πνεύμα του Γιάχβε είναι το Άγιο Πνεύμα.

3.   Η Βίβλος ονομάζει το Άγιο Πνεύμα «το Πνεύμα του Κυρίου (Γιάχβε)» (Ησ.μ:13), το «Πνεύμα Θεού» (Γέν.α:2), και το «Πνεύμα του Πατέρα» (Ματθ.ι:20). Καθότι υπάρχει μόνο ένα Πνεύμα, όλες αυτές οι φράσεις πρέπει ν’ αναφέρονται σ’ αυτό. Το Άγιο Πνεύμα δεν είναι παρά ο Γιάχβε, ο Πατέρας.

Για περισσότερη μελέτη σχετικά με την ταύτιση του Αγίου Πνεύματος με τον Πατέρα, εξετάστε τις παρακάτω συγκρίσεις από τη Γραφή:

1.   Ο Θεός Πατέρας ανάστησε τον Ιησού απ’ τους νεκρούς (Πράξ.β:24  ιγ:30  Γαλ.α:1  Ρωμ.ς:4  Εφεσ.α:17-20), αλλά το Πνεύμα ανάστησε τον Ιησού απ’ τους νεκρούς (Ρωμ.η:11).

2.   Ο Θεός Πατέρας είναι που ζωοποιεί τους νεκρούς (Ρωμ.δ:17  Α’ Τιμ.ς:13), αλλά το Πνεύμα κάνει το ίδιο (Ρωμ.η:11).

3.   Το Πνεύμα μας υιοθετεί, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ο Πατέρας μας (Ρωμ.η:15-16).

4.   Το Άγιο Πνεύμα γεμίζει τη ζωή του Χριστιανού (Ιωάν.ιδ:17  Πράξ.δ:31), ακόμα το Πνεύμα του Πατέρα είναι αυτό που γεμίζει τις καρδιές (Εφεσ.γ:14-16). Είναι ο Πατέρας που κατοικεί μέσα μας (Ιωάν.ιδ:23).

5.   Το Άγιο Πνεύμα είναι ο Παράκλητός μας (Ιωάν.ιδ:26), όμως ο Πατέρας είναι ο Θεός πάσης παρηγορίας που μας παρηγορεί στις θλίψεις μας (Β’ Κορ.α:3-4).

6.   Το Άγιο Πνεύμα μας αγιάζει σύμφωνα με την Α’ Πέτρ.α:2, αλλά στον Ιούδ.1 διαβάζουμε ότι είναι ο Πατέρας Θεός.

7.   Στην Β’ Τιμ.γ:16 διαβάζουμε ότι όλη η Γραφή είναι εμπνευσμένη απ’ το Θεό (θεόπνευστη), και στη Β’ Πέτρ.α:21 βλέπουμε ότι οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης κινήθηκαν από το Άγιο Πνεύμα.

8.   Τα σώματά μας είναι ναοί του Θεού (Α’ Κορ.γ:16-17), αλλά είναι και ναοί του Αγίου Πνεύματος (Α’ Κορ.ς:19).

9.   Το Πνεύμα του Πατέρα θα μας δώσει λόγια να πούμε σε καιρούς δοκιμασίας (Ματθ.ι:19,20), αλλά και το Άγιο Πνεύμα θα κάνει το ίδιο (Μάρκ.ιγ:11  Λουκ.ιβ:11,12).

10. Το Πνεύμα έγραψε την Αποκάλυψη (Αποκ.β:7-11), αλλά και ο Πατέρας (Δαν.ζ:9, 13,14).

Μετά απ’ όλα αυτά τα εδάφια της Γραφής, καταλήγουμε ότι Πατέρας και Άγιο Πνεύμα, είναι απλά δύο διαφορετικές περιγραφές του ένα Θεού. Και οι δύο όροι περιγράφουν το Θεό, απλά, ο καθένας, υπογραμμίζει διαφορετικές πλευρές, ρόλους, ή ενέργειες που κατέχει.

Η θεότητα του Ιησού Χριστού, είναι η θεότητα του Πατέρα.

Η θεότητα που κατοικεί μέσα στον Ιησού, δεν είναι άλλη απ’ του Πατέρα. Με άλλα λόγια, το Πνεύμα στον Υιό είναι ο Πατέρας. Δες τον τίτλο «Ο Ιησούς είναι ο Πατέρας» στο τέταρτο κεφάλαιο.

Η θεότητα του Ιησού Χριστού είναι το Άγιο Πνεύμα.

Το Άγιο Πνεύμα ονομάζεται Πνεύμα του Ιησού Χριστού στην Φιλιπ.α:19, και Πνεύμα του Υιού (Γαλ.δ:6). Η Β’ Κορ.γ:17 μιλάει για το ένα Πνεύμα και λέει «Ο δε Κύριος είναι το Πνεύμα». Με λίγα λόγια, το Πνεύμα που κατοικεί στον Ιησού δεν είναι κάποιο άλλο, αλλά το Άγιο Πνεύμα.

Παρακάτω θα παραθέσουμε μερικά παράλληλα εδάφια της Γραφής που φανερώνουν ότι το Πνεύμα του Ιησού είναι το Άγιο Πνεύμα.

1.   Το Πνεύμα του Ιησού ήταν στους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης (Α’ Πέτρ.α:10-11), αλλά ξέρουμε ότι το Άγιο Πνεύμα ήταν αυτό που τους κινούσε (Β’ Πέτρ.α:21).

2.   Ο Ιησούς θ’ αναστήσει τους πιστούς απ’ τους νεκρούς (Ιωάν.ς:40), αλλά το Πνεύμα είναι αυτό που ζωοποιεί τους νεκρούς (Ρωμ.η:11).

3.   Το Πνεύμα ανάστησε τον Ιησού απ’ τους νεκρούς (Ρωμ.η:9-11), αλλά ο Ιησούς είπε ότι Αυτός θ’ αναστήσει τον εαυτό Του (Ιωάν.β:19-21).

4.   Το Ιωάν.ιδ:16 λέει ότι ο Πατέρας θα στείλει ένα άλλο Παράκλητο, το Άγιο Πνεύμα, και στο εδάφιο 18 ο Ιησούς λέει: «Δεν θέλω σας αφήσει ορφανούς έρχομαι προς εσάς». Με άλλα λόγια, ο άλλος Παράκλητος, είναι ο Ιησούς με άλλη μορφή, σαν Πνεύμα και όχι με σάρκα (για να μένη μεθ’ υμών εις τον αιώνα). Ο Ιησούς το εξήγησε αυτό στο εδάφιο 17 όταν τους είπε ότι ο Παράκλητος μένει μεθ’ υμών, αλλά εν υμίν θέλει είσθαι! Με άλλα λόγια, το Άγιο Πνεύμα ήταν μαζί τους στο πρόσωπο του Ιησού με σωματική μορφή, αλλά σύντομα, το ίδιο Πνεύμα, το Πνεύμα του Ιησού θα ήταν μέσα τους! Ο Κύριος έδωσε περισσότερες εξηγήσεις πάνω σ’ αυτό το θέμα όταν είπε στο Ιωάν.ις:7 «συμφέρει εις εσάς να απέλθω εγώ διότι, εάν δεν απέλθω, ο Παράκλητος δεν θέλει ελθεί προς εσάς». Γιατί; Επειδή όσο καιρό ο Ιησούς ήταν μαζί τους με σωματική μορφή, δεν μπορούσε να είναι πνευματικά μέσα στις καρδιές τους. Όταν όμως θα έφευγε, φυσικά, θα έστελνε το Πνεύμα Του για να είναι πάντοτε μαζί τους.

5.   Το Άγιο Πνεύμα διαμένει στις καρδιές των Χριστιανών (Ιωάν.ιδ:16), αλλά ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του ότι Αυτός θα μένει μαζί τους όλες τις ημέρες μέχρι τη συντέλεια του αιώνα (Ματθ.κη:20). Κατά τον ίδιο τρόπο, οι πιστοί βαπτίζονται με Πνεύμα Άγιο (Πράξ.β:4, 38), αλλά ο Ιησούς είναι Αυτός που κατοικεί μέσα μας (Κολ.α:27).

6.   Στους Εφεσ.γ:16-17 λέει ότι έχοντας το Πνεύμα στον εσωτερικό άνθρωπο, έχουμε το Χριστό μέσα στην καρδιά μας.

7.   Ο Ιησούς αγιάζει την εκκλησία (Εφεσ.ε:26), αλλά το Πνεύμα κάνει αυτό το έργο (Α’ Πέτρ.α:2).

8.   Το Άγιο Πνεύμα είναι ο υποσχόμενος παράκλητος στο Ιωάν.ιδ:16, αλλά ο Ιησούς είναι ο παράκλητός μας σύμφωνα με την Α’ Ιωάν.β:1! Ας σημειώσουμε ότι ο ίδιος συγγραφέας έγραψε και τα δύο εδάφια, που σημαίνει ότι καταλάβαινε τον παραλληλισμό.

9.   Το Πνεύμα μεσιτεύει για μας σύμφωνα με το Ρωμ.η:26, αλλά λίγο πιο κάτω, στο εδάφιο 34 μεσιτεύει ο Ιησούς όπως και στο Εβρ.ζ:25.

10.Το Άγιο Πνεύμα θα μας δώσει λόγια να πούμε σε καιρό θλίψης (Μάρκ.ιγ:11), αλλά το ίδιο είπε ότι θα κάνει ο Ιησούς (Λουκ.κα:15).

11.Στις Πράξ.ις:6-7 στο κείμενο λέει: «ούκ είασεν αυτούς το πνεύμα Ιησού».