Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Η Βασιλεία του Θεού



Α.  ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ο Ιησούς δίδαξε πολλά για τη Βασιλεία του Θεού που κυριαρχούσε στη σκέψη των Εβραίων. Η ελπίδα του Ισραήλ ήταν ο ερχομός του Μεσσία κι η συντριβή των εχθρών τους. Αυτό φαίνεται απ’ την ανυπομονησία των μαθητών Του για τη Βασιλεία (Πράξ.α:6).
Η Βασιλεία του Θεού αναφέρεται 4 φορές στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου, 14 φορές στο Μάρκο, 32 στο Λουκά, 2 φορές στον Ιωάννη, 6 στις Πράξεις και 8 φορές στις επιστολές του Παύλου.
Η “Βασιλεία του Θεού” σημαίνει αρχικά το νόμο του Θεού, τη Θεία βασιλική εξουσία.  Δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη “Βασιλεία του Θεού” και τη “Βασιλεία των ουρανών”. Αυτοί οι όροι είναι διαφορετικές εκφράσεις της ίδιας ιδέας. Υπάρχει ένα εχθρικό βασίλειο, το “βασίλειο αυτού του κόσμου”, το οποίο βρίσκεται κάτω από Σατανικό έλεγχο. Ο σκοπός του Χριστού είναι να καταστρέψει όλες τις εχθρικές δυνάμεις και να υποτάξει τα πάντα στην υπακοή του Λόγου του Θεού. Ο τελευταίος εχθρός που θα συντριφτεί είναι ο θάνατος.

Είναι απαραίτητοι δύο όροι για να υπάρξει ένα βασίλειο:
1.     Πρέπει να υπάρχει ένας βασιλιάς, ένας κυρίαρχος μονάρχης.
2.     Πρέπει να υπάρχει ένα βασίλειο με υπηκόους στους οποίους θα κυριαρχεί.
Στο Βασίλειο του Θεού, ο Ιησούς είναι ο κυρίαρχος Βασιλιάς κι όποιος είναι μέλος του Βασιλείου Τον έχει ανακηρύξει Βασιλιά της ζωής του.

Β.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ματθ.ς:33 “Αλλά ζητείτε πρώτον την βασιλείαν του Θεού, και την δικαιοσύνην αυτού, και ταύτα πάντα θέλουσι σας προστεθή.”
Εδώ ο Ιησούς δίδαξε τη σημασία της βασιλείας του Θεού. Σ’ αυτό το εδάφιο της Γραφής, ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του:
·     Η Βασιλεία του Θεού έχει την πρώτη θέση στη ζωή.
·     Θα πρέπει να τη ζητάμε πρώτα απ’ όλα τα υλικά αγαθά.
·     Εάν κάποιος ζητά πρώτα την βασιλεία του Θεού, οι υλικές ανάγκες της ζωής θα του προσθέτονται.
·     Η Βασιλεία του Θεού είναι ένα Βασίλειο δικαιοσύνης κι αυτή τη δικαιοσύνη πρέπει να την εκζητούμε.

Γ.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΗΤΑΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ

Λουκ.ιζ:20-21 “Δεν έρχεται η βασιλεία του Θεού ούτως, ώστε να παρατηρείται, ουδέ θέλουσιν ειπεί, Ιδού, εδώ είναι, ή Ιδού εκεί, διότι ιδού, η βασιλεία του Θεού είναι εντός υμών.”
Ιωάν.ιη:36 “Απεκρίθη ο Ιησούς, Η βασιλεία η εμή δεν είναι εκ του κόσμου τούτου.”
Όταν οι Φαρισαίοι ρώτησαν για τη Βασιλεία, ο Ιησούς τους είπε ότι η Βασιλεία δεν έρχεται με κάποιες εξωτερικές εκδηλώσεις. Αυτοί έψαχναν για κάτι πομπώδες και μεγαλόπρεπο εξωτερικά. Ο Ιησούς τους είπε ότι δεν θα γινόταν τίποτα τέτοιο κι ότι η Βασιλεία ήταν εντός τους (στις καρδιές τους).  Δεν εννοούσε τις καρδιές των Φαρισαίων, αλλά τις καρδιές των μαθητών που υπήρχαν ανάμεσά τους. Ο Ιησούς επίσης ήταν ανάμεσά τους, κι όπου βρίσκεται ο Βασιλιάς, εκεί είναι και το Βασίλειό Του.
Ο Ιησούς είπε στον Πιλάτο ότι το Βασίλειό Του δεν είναι απ’ αυτή τη γη.  Σ’ αυτές τις δύο περιπτώσεις, ο Ιησούς δίδαξε ότι η Βασιλεία ήταν μια πνευματική Βασιλεία.
Ο απόστολος Παύλος επίσης δίδαξε αυτή την αλήθεια στις επιστολές του:
Ρωμ.ιδ:17 “Διότι η βασιλεία του Θεού δεν είναι βρώσις και πόσις, αλλά δικαιοσύνη και ειρήνη και χαρά εν Πνεύματι Αγίω.”
Α’Κορ.δ:20 “Διότι η βασιλεία του Θεού δεν είναι εν λόγω, αλλ’  εν δυνάμει.”
Τη Βασιλεία του Θεού δεν μπορεί κανείς να τη δει φυσικά, όπως το κρέας και το ποτό, αλλά μέσω του καρπού του Αγίου Πνεύματος, της δικαιοσύνης, της ειρήνης και της χαράς.  Η Βασιλεία του Θεού είναι ο Ιησούς που βασιλεύει στις καρδιές και τις ζωές των πληρωμένων με το Άγιο Πνεύμα αγίων Του.

Δ.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΣΕ ΜΕ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ

Ματθ.ια:11 “Αληθώς σας λέγω, μεταξύ των γεννηθέντων υπό γυναικών δεν ηγέρθη μεγαλύτερος Ιωάννου του Βαπτιστού, πλην ο μικρότερος εν τη βασιλεία των ουρανών, είναι μεγαλύτερος αυτού.”
Λουκ.ις:16 “Ο νόμος και οι προφήται έως Ιωάννου υπήρχον, από τότε η βασιλεία του Θεού ευαγγελίζεται, και πας τις βιάζεται να εισέλθη εις αυτήν.”
Αυτά τα δύο εδάφια διδάσκουν τις ακόλουθες αλήθειες:
1.  Η Παλαιά Διαθήκη έκλεισε με την διακονία του Ιωάννη του Βαπτιστή.
2.  Αφού ο μικρότερος στη Βασιλεία είναι μεγαλύτερος απ’ τον Ιωάννη, ο Ιωάννης ο Βαπτιστής δεν ήταν ακόμα μέσα στη Βασιλεία του Θεού.

Ε.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ

Ματθ.ια:12 “Από δε των ημερών Ιωάννου του Βαπτιστού έως του νυν, η βασιλεία των ουρανών βιάζεται, και οι βιασταί αρπάζουσιν αυτήν.”
Λουκ.ις:16 “Από τότε η βασιλεία του Θεού ευαγγελίζεται, και πας τις βιάζεται να εισέλθη εις αυτήν.”
Μάρκ.ι:25 “Ευκολότερον είναι κάμηλος να περάση διά της τρύπης της βελόνης, παρά πλούσιος να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού.”
Ο Ιησούς δίδαξε ότι δεν είναι εύκολο να εισέλθει κάποιος στη Βασιλεία του Θεού.  Υπάρχει ένα τίμημα που πρέπει να πληρωθεί και λίγοι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να το πληρώσουν.
Καθώς θα δούμε στην επόμενη παράγραφο, ο Ιησούς είπε ότι είναι απαραίτητο να πιστέψει κανείς και να γίνει σαν ένα μικρό παιδί. Θα πρέπει κανείς να μετανοήσει ειλικρινά, πράγμα που δεν είναι εύκολο. Η μετάνοια απαιτεί θάνατο του εγώ, της αμαρτίας, της σάρκας και του κόσμου. Εδώ είναι που ο άνθρωπος πρέπει να πιέσει και να το πάρει διά της βίας.

Ζ.  Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ

Ματθ.ιη:3 “Και είπεν, Αληθώς σας λέγω, εάν δεν επιστρέψετε, και γείνητε ως τα παιδία, δεν θέλετε εισέλθη εις την βασιλείαν των ουρανών.”
Ιωάν.γ:5 “Απεκρίθη ο Ιησούς, Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος, δεν δύναται να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού.”
Ο Ιησούς είπε τα πρώτα λόγια στους μαθητές Του. Τα δεύτερα απευθύνθηκαν στο Νικόδημο, που ήταν ένας θρησκευτικός ηγέτης ανάμεσα στους Εβραίους.  Στις δύο αυτές περιπτώσεις, αυτά τα λόγια δεν ειπώθηκαν σε διεστραμμένους ανθρώπους αλλά σε ευσεβείς.
Ωστόσο, η έμφαση δίνεται στην αναγέννηση. Οι όροι για την είσοδο στη Βασιλεία δηλώνονται πολύ καθαρά απ’ τον Κύριό μας:
1.  Επέστρεψε και γίνε σαν ένα παιδί
2.  Γέννηση εξ ύδατος
3.  Γέννηση από το Πνεύμα
Στην πραγματικότητα, ο Ιησούς είπε ότι ένας άνθρωπος δεν μπορεί να δει τη Βασιλεία, πολύ περισσότερο να μπει μέσα, αν δεν ξαναγεννηθεί. Για να καταλάβουμε τι ακριβώς εννοούσε ο Ιησούς με τη γέννηση εξ ύδατος και Πνεύματος, θα πρέπει να μελετήσουμε το βιβλίο των Πράξεων, όπου το μήνυμα της σωτηρίας κηρύχτηκε απ’ τους αποστόλους.

Η.  Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΤΡΟ

Ματθ.ις:19 “Και θέλω σοι δώσει τα κλειδία της βασιλείας των ουρανών.”
Εδώ ο Ιησούς έδωσε στον απόστολο Πέτρο τη δύναμη και την εξουσία να κηρύξει το ευαγγέλιο της Βασιλείας.  Στον Πέτρο δόθηκαν τα κλειδιά να ανοίξει την πόρτα της Βασιλείας.  Ο Πέτρος χρησιμοποίησε αυτά τα κλειδιά και άνοιξε την πόρτα στους Εβραίους (Πράξ.β), στους Σαμαρείτες (Πράξ.η) και στους εθνικούς (Πράξ.ι).
Το μήνυμα που κήρυξε ο Πέτρος ήταν το εξής:
·     Μετάνοια
·     Βάπτισμα στο νερό στ’  όνομα του Ιησού
·     Βάπτισμα με το Άγιο Πνεύμα (Πράξ.β:38)
Αυτό είναι το μήνυμα που άνοιξε την πόρτα της Βασιλείας σ’ όσους επιθυμούν να εισέλθουν.