Α.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΣXEΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Ματθ.ις:18 "Και επί
ταύτης της πέτρας θέλω οικοδομήσει την εκκλησίαν μου, και πύλαι άδου δεν
θέλουσιν ισχύσει κατ' αυτής."
Αυτό
το εδάφιο είναι πολύ σημαντικό, γιατί εδώ ο Ιησούς δίδαξε τρία πράγματα σχετικά
με την Εκκλησία:
·
Η Εκκλησία θα ιδρυόταν στο μέλλον.
·
Θα θεμελιωνόταν πάνω στην ομολογία του
Πέτρου
·
Θα ήταν στερεή και νικηφόρα
Ας
εξετάσουμε προσεχτικά καθεμιά απ' αυτές τις αλήθειες:
1. Η Εκκλησία γεννήθηκε τη μέρα της
Πεντηκοστής
Όταν
ο Ιησούς ήταν εδώ εν σαρκί, η Εκκλησία δεν μπορούσε να βρίσκεται στη γη την
ίδια στιγμή, επειδή είναι το σώμα του Χριστού.
Έπρεπε ο Κύριός μας να σταυρωθεί, να ταφεί, ν' αναστηθεί, ν' αναληφθεί
και να έρθει σαν ο Παράκλητος για να γεννηθεί η Εκκλησία. Εδώ ο Ιησούς φανέρωσε
ότι η Εκκλησία θα γεννιόταν στο μέλλον.
Το "θέλω οικοδομήσει" δηλώνει με σαφήνεια αυτή τη μελλοντική
ύπαρξη της Εκκλησίας.
2. Το θεμέλιο της Εκκλησίας είναι η αποκάλυψη
που ο Πέτρος έλαβε απ' το Θεό για τη
θεότητα του Χριστού και η ομολογία αυτής της αποκάλυψης.
"Συ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του
Θεού του ζώντος" (Ματθ.ις:16). Φυσικά, ο Ιησούς δεν εννοούσε τον Πέτρο όταν
είπε, "Επί ταύτης της πέτρας." Ονόμασε τον Πέτρο "Πέτρος"
(αρσενικό) που σημαίνει ένα κομμάτι πέτρας ή ένα οικοδομικό λίθο που
τοποθετείται στα θεμέλια. Ωστόσο, Εκείνος
θα οικοδομούσε την Εκκλησία Του "επί ταύτης της πέτρας" (πέτρα,
θηλυκό) που σημαίνει ένα τεράστιο βράχο σαν το Γιβραλτάρ.
3. Σχετικά με τη δήλωση του Κυρίου μας ότι η
Εκκλησία θα ήταν στερεή και νικηφόρα, πρέπει να καταλάβουμε την φράση
"πύλαι άδου."
Αυτό
μπορεί να ερμηνευτεί με δύο τρόπους: Οι πύλες του Άδη ή Σεόλ (Εβραϊκά) είναι
μια έκφραση που χρησιμοποιείται μερικές φορές για το "θάνατο". Ο θάνατος του Κυρίου μας πάνω στο σταυρό δεν εμπόδισε
την ίδρυση της Εκκλησίας. Ούτε τότε, ούτε στο μέλλον ο θάνατος θα μπορούσε να
νικήσει την Εκκλησία Του. Η Εκκλησία
θριαμβεύει πάνω στο θάνατο.
Οι
πύλες του Άδη μπορεί ακόμα ν' αναφέρονται στις καταχθόνιες δυνάμεις. Οι "πύλες μιας πόλης" ήταν μια
έκφραση που χρησιμοποιούσαν μερικές φορές για τα στρατεύματα που έβγαιναν έξω
από τις πύλες μιας οχυρωμένης πόλης.
Αυτό σημαίνει απλά, ότι ο διάβολος και όλες οι δαιμονικές δυνάμεις του
ποτέ δεν θα επιτύχουν να υπερνικήσουν την Εκκλησία.
Β.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΕΞΟΥΣΙΑ
Ματθ.ις:19 "Και ότι
εάν δέσης επί της γης, θέλει είσθαι δεδεμένον εν τοις ουρανοίς, και ότι εάν
λύσης επί της γης, θέλει είσθαι λελυμένον εν τοις ουρανοίς."
Ματθ.ιη:18 "Αληθώς
σας λέγω, Όσα εάν δέσητε επί της γης, θέλουσιν είσθαι δεδεμένα εν τω
ουρανώ, και όσα εάν λύσητε επί της γης,
θέλουσιν είσθαι λελυμένα εν τω ουρανώ."
Ο
Ιησούς δίδαξε ότι η Εκκλησία Του θα προικιστεί με συγκεκριμένη δύναμη κι εξουσία.
Η δράση της Εκκλησίας θα υποστηριχτεί απ' το Θεό σε ζητήματα που αφορούν τη
σωτηρία και την κρίση.
Αυτές
οι δηλώσεις του Κυρίου μας αποκαλύπτουν την θαυμαστή υπευθυνότητα που ο Κύριος
δίνει στην Εκκλησία για το δέσιμο και το λύσιμο αθάνατων ψυχών.
Τα
εδάφια αυτά αναφέρονται, κατά κύριο λόγο, στην εξουσία της εκκλησίας να λύνει
και να δένει στα πνευματικά πράγματα στη γη, με την επικύρωση της δύναμης του
Πνεύματος του Θεού για την εκτέλεση του γραμμένου Λόγου Του.
Ιδιαίτερα
στο Ματθ.ιη:17 φαίνεται ότι κάποιος ή κάποιοι στρέφονταν ενάντια σ' όλη την
εκκλησία του Ιησού Χριστού με την παρακοή τους.
Σ' άμεση σύνδεση μ' αυτό, επαναλαμβάνει ό,τι είπε μέσα απ' τον Πέτρο -
πάλι στην εκκλησία Του στο ις:19 - και της δίνει την εξουσία να λύσει και να
δέσει την περίπτωση αυτών των ανθρώπων στη γη, με την υπόσχεση ότι ο Κύριος θα
επικυρώσει την απόφαση της εκκλησίας Του με δύναμη απ' τον ουρανό.
Σημείωση: Στα Εβραϊκά χρησιμοποιούσαν τον όρο "λύνω και
δένω" σαν ταυτόσημο με το "επιτρέπω κι απαγορεύω". Είναι δεμένο να μεταφέρεις φορτία το Σάββατο=
Απαγορεύεται να μεταφέρεις φορτία το Σάββατο.
Στο
Ιωάν.κ:23 ο Κύριος αναφέρεται στο συγκεκριμένο θέμα της αμαρτίας. Υπάρχουν
πολλές απόψεις πάνω σ' αυτό, αλλά θα μπορούσαμε να πούμε ότι:
Ο
Κύριος έδωσε εξουσία:
·
Στους μαθητές Του να γράψουν τα κείμενα
της Καινής Διαθήκης καθορίζοντας τα κριτήρια με τα οποία συγχωρούνται οι
αμαρτίες και να εκφράσουν με σαφήνεια την καρδιά και τις αποφάσεις του Κυρίου πάνω
στο θέμα της συγχώρεσης της αμαρτίας.
·
Στην εκκλησία σαν σύνολο να αποφασίζει
- ΜΕΣΑ ΑΠ' ΤΟΝ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - για υποθέσεις που παρουσιάζονται
κατά διαστήματα, για παράδειγμα, αν η μετάνοια κάποιου είναι αληθινή ή απλώς
υποκρίνεται για να βλάψει την εκκλησία, οπότε η αμαρτία του είναι δεμένη μέχρι
το Πνεύμα να δώσει διαφορετική οδηγία.
Η
ουσία μπορεί ίσως να εκφραστεί έτσι:
Ο
Θεός στον ουρανό αποφασίζει κάτι και το γνωστοποιεί στην εκκλησία μέσα απ' το λόγο
Του ή τα χαρίσματα του Πνεύματος.
Η
εκκλησία εκτελεί το θέλημα του Θεού σαν πρέσβης Του στη γη κι η ουράνια
κυβέρνηση επικυρώνει με τη δύναμη και την απόδειξη του Πνεύματος αυτό που η
πρεσβεία της, στ' όνομα του Ιησού Χριστού, διέταξε στη γη.
Τα
παραπάνω εδάφια δεν αναφέρονται στην εξουσία ανθρώπου πάνω σε άνθρωπο ή
ανθρώπους.
Γ.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΕΝΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ματθ.κη:19,20
"Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη ...πάντα όσα παρήγγειλα εις
εσάς."
Μάρκ.ις:15 "Υπάγετε
εις όλον τον κόσμον, και κηρύξατε τον ευαγγέλιον εις όλην την κτίσιν."
Αυτή
η εντολή δόθηκε απ' τον Κύριό μας σε τρεις, τουλάχιστον, περιπτώσεις κι απευθυνόταν
στην Εκκλησία Του.
Δ.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Ιωάν.ιδ:20 "Εν εκείνη
τη ημέρα σεις θέλετε γνωρίσει, ότι εγώ είμαι εν τω Πατρί μου, και σεις εν εμοί,
και εγώ εν υμίν."
Ιωάν.ιε:4 "Μείνατε
εν εμοί, και εγώ εν υμίν."
Ο απόστολος
Παύλος στις επιστολές του δίδαξε την οργανική ενότητα του Χριστού με την
Εκκλησία Του:
Εφεσ.α:22-23 "Εις την
εκκλησίαν, ήτις είναι το σώμα αυτού."
Κολ.α:27
"Ο Χριστός εις εσάς, η ελπίς
της δόξης."
Α' Κορ.ιβ:27 "Και σεις είσθε σώμα Χριστού, και μέλη
κατά μέρος."
Αυτή
η θαυμαστή αλήθεια που διδάχτηκε απ' τον Παύλο, διδάχτηκε και απ' τον Κύριό
μας. Η Εκκλησία δεν μπορεί να ζήσει
ξεχωρισμένη από τον Ιησού Χριστό. Η ζωή
της εξαρτάται απ' αυτή τη ζωτική ενότητα.
Το "Εσείς σ' εμένα" κι
"Εγώ σ' εσάς" εκφράζει αυτή την ενότητα πολύ καθαρά. Εάν κάποιος δεν
μένει μέσα σ' Αυτόν, ρίπτεται έξω (Ιωάν.ιε:6).
E.
O ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ
Ματθ.ε:13 "Σεις
είσθε το άλας της γης."
Ματθ.ε:14 "Σεις
είσθε το φως του κόσμου."
Ιωάν.ιε:5 "Εγώ είμαι
η άμπελος, σεις τα κλήματα."
Ιωάν.ι:4 "Και όταν εκβάλη τα εαυτού
πρόβατα, υπάγει έμπροσθεν αυτών, και τα πρόβατα ακολουθούσιν αυτόν, διότι
γνωρίζουσι τη φωνήν αυτού."
Η
Γραφή είναι γεμάτη περιγραφές της Εκκλησίας.
Μερικές απ' τις πιο ζωντανές εικόνες δίνονται απ' τον Κύριό μας. Οι
φράσεις όπως "άλας της γης", "φως του κόσμου",
"κλήματα" και "πρόβατα", αποκαλύπτουν ότι η Εκκλησία δεν
είναι ένα κοιμισμένο και χωρίς ζωή σώμα, αλλά ένα ζωντανό σώμα με μια
συγκεκριμένη διακονία σ' αυτό τον κόσμο.
Μια
άλλη σημαντική αλήθεια είναι ότι τα χαρίσματα (αρετές, ικανότητες) που δίνονται
στην Εκκλησία είναι χαρίσματα που κατέχει ο Κύριός μας και τα μεταδίδει στην Εκκλησία
με την παρουσία Του και την διατήρηση αυτής της ζωντανής ένωσης. Για παράδειγμα, τα κλήματα μπορούν να φέρουν
καρπό μόνο εάν μένουν προσκολλημένα στο αμπέλι.
Η Εκκλησία μπορεί να είναι το φως του κόσμου μόνο εάν ο Ιησούς Χριστός λάμπει
μέσα απ' αυτήν.
Ζ.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΧΕΙ ΕΝΔΟΞΟ ΜΕΛΛΟΝ
Ιωάν.ιδ:2-3 "Υπάγω να
σας ετοιμάσω τόπον. Και αφού υπάγω και
σας ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι, και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να
ήσθε και σεις όπου είμαι εγώ."
Ο
Ιησούς δεν δίδαξε πολλά για το μέλλον της Εκκλησίας εκτός απ' το ότι θα
ετοίμαζε ένα αιώνιο κατοικητήριο γι' αυτήν. Δήλωσε πολύ καθαρά ότι όπου
βρίσκεται Αυτός, εκεί θα είναι και η Εκκλησία Του.
Μελετώντας
το βιβλίο της Αποκάλυψης, βλέπουμε ότι αυτό το μέρος που ετοιμάζει ο Κύριός μας
είναι η Νέα Ιερουσαλήμ. Αυτή θα είναι η αιώνια κατοικία της Εκκλησίας.