Η δημιουργία της εκκλησίας είναι σχέδιο του Θεού, η αιώνια
πρόθεσή Του (Εφες.α:11, γ:11, Β’ Τιμ.α:9), και ακολούθησε τρία στάδια.
1.
Το έργο του σταυρού
2.
Το θαύμα της ανάστασης
3.
Η έκχυση του Αγίου Πνεύματος
Τα δύο πρώτα ήταν προπαρασκευαστικά. Ο Θεός παραμέρισε τα
ηθικά εμπόδια.
1.
Με το έργο του σταυρού, γκρέμισε το μεσότοιχο
του φραγμού (Εφες.β:13) και κατάργησε τα διατάγματα του νόμου.
Κολ.β:14 εξαλείψας το καθ' ημών χειρόγραφον,
συνιστάμενον εις διατάγματα, το οποίον ήτο εναντίον εις ημάς, και αφήρεσεν αυτό
εκ του μέσου, προσηλώσας αυτό επί του σταυρού·
2.
Με την ανάσταση απέδειξε το κύρος του λυτρωτικού
θανάτου του Χριστού και εγκαινίασε καινούριες σχέσεις ανάμεσα στο Θεό και τον
άνθρωπο. Σχέσεις χάρης, ζωής, ελπίδας (Ρωμ.δ:25, Εφες.β:5-6).
3.
Με την έκχυση του Αγίου Πνεύματος, φανερώνεται η
τελική πράξη της εγκαθίδρυσης της εκκλησίας (Πράξ.α:4,5, β:38, Ιωάν.ις:12-13).
Η εκκλησία ανέλαβε μια διπλή αποστολή:
1.
Να παρουσιάσει μια νέα ζωή. Να δείξει
μέσα από τα μέλη της την άγια ζωή, τη δράση και την επίδραση του αρχηγού της.
2.
Να μεταδώσει ένα νέο μήνυμα. Να μεταφέρει
σε όλη την κτίση το καινούριο κήρυγμα της αλήθειας στην πλήρη του μορφή, αφού
το Άγιο Πνεύμα θα την οδηγούσε εις πάσαν
την αλήθειαν (Ιωάν.ις:13).
Την ευθύνη αυτή ο Ιησούς την ανέθεσε σε ορισμένα όργανά Του,
που τα περιέβαλε με ειδική, αποκλειστική εξουσία. Αυτοί ήταν οι 12 απόστολοι
(Ιούδ.3, Πράξ.β:42).
Ο Ιησούς και οι απόστολοι μιλούσαν κατευθείαν στ’ αυτιά του
λαού, χωρίς την ανάγκη ερμηνευτών.
Το θέμα του αποστολικού κηρύγματος ήταν ένα πρόσωπο και ένας
λόγος.
Στο βιβλίο των Πράξεων βλέπουμε την αλήθεια του ευαγγελίου
(θάνατος (μετάνοια) – ταφή (βάπτισμα στο νερό) – ανάσταση (Πνεύμα Άγιο), καθώς
και τη λειτουργία της εκκλησίας.
Στις επιστολές ο Θεός αποκαλύπτει:
1.
Το μυστήριο της εκκλησίας και την οργανική της
σχέση με το Χριστό (Εφες.ε:22).
2.
Τον αγιασμό των πιστών (Ρωμ.η).
3.
Την αρπαγή (Α’ Θες.δ:13).
4.
Την ανάσταση και μεταμόρφωση των σωμάτων (Α’
Κορ.ιε:35).
Εφες.γ:3-4 ότι δι' αποκαλύψεως εφανέρωσεν εις εμέ το
μυστήριον, καθώς προέγραψα συντόμως, εξ ων δύνασθε αναγινώσκοντες να νοήσητε
την εν τω μυστηρίω του Χριστού γνώσιν μου,
Αυτό το μυστήριο του Χριστού, οι απόστολοι πρώτα το κήρυξαν
και μετά το έγραψαν με την άμεση οδηγία του Αγίου Πνεύματος.
Έτσι, το κήρυγμά τους σφραγίστηκε σαν θεμελιώδες και πλήρες.
Έτσι το δέχτηκε η πρώτη εκκλησία (Πράξ.β:42, Εφες.β:20).
Κολ.α:28 τον οποίον ημείς κηρύττομεν, νουθετούντες
πάντα άνθρωπον και διδάσκοντες πάντα άνθρωπον εν πάση σοφία, διά να παραστήσωμεν
πάντα άνθρωπον τέλειον εν Χριστώ Ιησού·
Το αποστολικό κήρυγμα ήταν πλήρες, ικανό να παραστήσει πάντα άνθρωπον τέλειον εν
Χριστώ Ιησού·
Το έργο της μεταποστολικής εκκλησίας δεν ήταν να προσθέσει
νέα δόγματα και νέους κανόνες πίστης στην αλήθεια του ευαγγελίου, επειδή αυτή παραδόθηκε
ΑΠΑΞ.
Η εντολή που πήρε η εκκλησία από τους θεμελιωτές της ήταν να
διαφυλάξει με πιστότητα αυτή την αλήθεια (Α’ Τιμ.ς:20, Β’ Τιμ.α:13-14, β:2).
Κανείς δεν μπορούσε να αμφισβητήσει ή να παραβιάσει τον
χαρακτήρα του αποστολικού κηρύγματος, χωρίς να πέσει σε ανάθεμα (αυστηρότητα –
δογματισμός (;) Γαλ.α:8).
Μέσα διάδοσης του κηρύγματος ήταν ο προφορικός λόγος και οι
επιστολές (Β’ Θες.β:15). Ο Ιησούς και οι απόστολοι ξεκίνησαν με το ζωντανό
λόγο.
Όμως, επειδή πολύ γρήγορα εμφανίστηκαν περιπτώσεις νοθείας
και παραποίησης του αποστολικού κηρύγματος, για να κατοχυρωθεί η αλήθεια, ο
Θεός χρησιμοποίησε ανθρώπους για να γράψει το λόγο Του, όπως έκανε και με το
Μωυσή (Γαλ.γ:1-6, ε:10, Κολ.β:16-23, Αποκ.β:20).
Επειδή ο Θεός χρησιμοποίησε τον προφορικό και γραπτό λόγο
για την αποκάλυψη του ευαγγελίου, δεν σημαίνει ότι έχουμε δύο κανόνες ερμηνείας!
Α’ Θες.δ:1-3 Επαναλαμβάνει γραπτά, αυτά που τους είχε πει
προφορικά (Α’ Κορ.ιε:1-3, Β’ Πέτρ.γ:1-2).
Ο προφορικός λόγος συμφωνούσε με το γραπτό, διαφορετικά
απορριπτόταν (Αποκ.β:2).
Ιωάν.κ:31 – Πράξ.ιζ:11
Αν δεν αντισταθούμε στα ψέματα, θα δούμε να γίνονται
αποδεκτά βδελύγματα…
Αποκ.β:21 Βλέπουμε την πόρνη εκκλησία να μένει αμετανόητη.
Ας παρακινήσουμε όσους μπορούμε να βγουν από κει!
·
Τα «μυστήρια» και το μονοπώλιο του ιερατείου
·
Το μοναχικό βίο (πορνεία – διαστροφή)
·
Αγαμία του κλήρου
·
Εξομολόγηση και επιτίμια αμαρτίας
·
Μαριολατρεία
·
Χριστούγεννα – Πάσχα
·
Εικονολατρία
·
40ήμερες νηστείες
·
Νηπιοβάπτισμα
·
Λάδι= Πνεύμα Άγιο, αγιασμοί, τρισάγια…
·
Το σημείο του σταυρού
·
Λαμπάδες, κεριά
·
Λατρεία λειψάνων
·
Λιτανείες εικόνων
·
Μνημόσυνα
·
Αναίμακτη θυσία
·
Δικαίωση με έργα
·
Οικουμενικοί σύνοδοι
Ιωάν.ζ:17, Α’
Θες.δ:3, Α΄Ιωάν.δ:1, Ματθ.κδ:5, 24, Πράξ.κ:30
Ιησού, βάπτισέ μας με φωτιά! Χρειαζόμαστε εργάτες-αρχηγούς,
ανθρώπους που θα βάλουν το χέρι στο άροτρο και δεν θα κοιτάνε πίσω!