Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Μάρτυρες του Ιεχωβά



Σκοπός αυτής της μελέτης είναι να παρουσιάσει τις βασικές θεολογικές θέσεις της Εταιρείας Σκοπιά και παράλληλα να δώσει τεκμηριωμένες βιβλικές απαντήσεις.

Η Βίβλος είναι η κύρια πηγή αυθεντίας

Η Βίβλος, όπως αρχικά δόθηκε, είναι ο αψευδής, αλάνθαστος κι εμπνευσμένος λόγος του Θεού. Μας έχει δοθεί από το Θεό για να μας αποκαλύψει το σχέδιό Του για τη σωτηρία μας. Η Μετάφραση Νέου Κόσμου είναι η επίσημη μετάφραση της Εταιρείας Σκοπιά.
Βιβλική θέση: Η Βίβλος, είναι πράγματι ο εμπνευσμένος λόγος του Θεού. (Β' Τιμ.γ:16-17). Πολλές φορές όμως το κείμενο της Μετάφρασης Νέου Κόσμου έχει σημαντικές αλλαγές οι οποίες έχουν σαν σκοπό να υποστηρίξουν τις θεολογικές θέσεις της Σκοπιάς. Για παράδειγμα, στο Ιωάν.α:1 διαβάζουμε "Και ο Λόγος ήταν ένας Θεός" αντί «και Θεός ήταν ο Λόγος» («...και Θεός ήν ο Λόγος» πρωτότυπο κείμενο).


Η Εταιρεία Σκοπιά είναι ο προφήτης του Θεού.

Η οργάνωση είναι ο αγωγός μέσω του οποίου ο Θεός διοχετεύει τη βιβλική αλήθεια στους ανθρώπους επάνω στη γη. Η Βίβλος δεν μπορεί να κατανοηθεί χωρίς τα έντυπα της εταιρείας Σκοπιά. Ο Ρώσσελ χαρακτηριστικά έλεγε ότι αν κάποιος προσπαθήσει να κατανοήσει τη Βίβλο χωρίς τα έντυπα της εταιρείας γρήγορα θα οδηγηθεί σε πνευματικό σκοτάδι γιατί η Βίβλος από μόνη της δεν είναι αρκετή για να οδηγήσει τον άνθρωπο στη σωτηρία.
Βιβλική θέση: Ο Θεός αποκαλύπτει το θέλημά Του σήμερα μέσω της Βίβλου (Β' Τιμ.γ:16) και του Αγίου Πνεύματος (Ιωάν.ιδ:26, ιε:26, Β' Πέτρ.α:20-­21). Κανένα πρόσωπο ή οργάνωση δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει την αποκλειστικότητα στην κατανόηση της Βίβλου.
Ο Ιησούς Χριστός είναι το πρώτο δημιούργημα του Θεού.

Ο Ιησούς Χριστός ή ο αρχάγγελος Μιχαήλ, ήταν το πρώτο δημιούργημα του Θεού. Ο Ιησούς, ήταν ένας τέλειος άνθρωπος, ο οποίος έγινε ο Μεσσίας μετά το βάπτισμά Του από τον Ιωάννη. Αυτός είναι ο Υιός του Θεού, αλλά ο ίδιος δεν είναι Θεός με την έννοια ότι δεν είναι αιώνιος και άναρχος όπως ο Πατέρας. Η Ανάστασή Του ήταν πνευματική και συνοδεύτηκε από προσωρινές σωματικές εμφανίσεις.
Βιβλική θέση: Η Βίβλος συνεχώς επιβεβαιώνει τη θεότητα του Ιησού και μάλιστα ότι είναι ο Πατέρας Θεός. (Ιωάν.α:1,14 ε:17-18,23 η:56-59 ι:30-33 Κολ.α:15-20 β:9). Ο Ιησούς είχε προφητεύσει τη σωματική Του ανάσταση (Ιωάν.β:18-19) και εμφανίστηκε κατά αυτό τον τρόπο στους μαθητές Του (Λουκ.κβ:36-43  Α' Κορ.ιε:1-8).

Το Άγιο πνεύμα είναι η ενεργός δύναμη του Θεού.

Το Άγιο Πνεύμα είναι η αόρατος και απρόσωπος ενεργός δύναμη του Θεού μέσα στο κόσμο. Η έκφραση "Άγιο Πνεύμα" δεν αναφέρεται στην επίσημη μετάφραση της Βίβλου της εταιρείας Σκοπιά, (Μετάφραση Νέου Κόσμου) της Παλαιάς Διαθήκης. Αντί αυτής αναφέρεται η έκφραση "ενεργός δύναμη του Θεού". Στην Καινή Διαθήκη αναφέρεται κανονικά σαν Άγιο Πνεύμα.
Βιβλική θέση: Το Άγιο Πνεύμα είναι ο ίδιος ο Θεός (Ιωάν.δ:24, Εφες.δ:4).

Δεν υπάρχει συνειδητή ζωή μετά το θάνατο.

Κανένα μέρος της προσωπικότητάς μας δε συνεχίζει να υπάρχει μετά το θάνατο σε ενσυνείδητη κατάσταση. Ο Θεός παίρνει πίσω τη ζωή μετά το θάνατο. Εκείνος δημιουργεί ένα νέο σώμα και αποκαθιστά τη ζωή με την ανάσταση.
Βιβλική θέση: Ο Θεός, είναι Θεός ζώντων (Λουκ.κ:37-38). Η Βίβλος μας επιβεβαιώνει ότι η ψυχή των ανθρώπων συνεχίζει μετά το θάνατο να βρίσκεται σε ενσυνείδητη κατάσταση (Β' Κορ.ε:8 Φιλ.α:23-24  Αποκ.ς:9-10, ιδ:13).

Η αληθινή σωτηρία προέρχεται από την εταιρεία Σκοπιά.

Το δόγμα ότι η σωτηρία είναι δυνατή μόνο μέσω της χάρης και της αληθινής πίστης στο Θεό, απορρίπτεται. Η σωτηρία ολοκληρώνεται μόνο με το βάπτισμα και την ενεργή συμμετοχή με την εταιρεία Σκοπιά. Η ασφάλεια της σωτηρίας δεν είναι βέβαιη έως ότου γίνει η Ανάσταση.
Βιβλική θέση: Είναι αδύνατον να σωθεί κανείς με έργα μόνο ή με τη συμμετοχή του σε οποιαδήποτε γήινη Οργάνωση. Η σωτηρία είναι μόνο μέσω της χάρης και της αληθινής πίστης στον Ιησού Χριστό (Ρωμ.δ:4-5, Εφ.β:8-10, Τίτ.γ:5). Η βεβαιότητα της σωτηρίας είναι μια διαρκής ζωντανή πραγματικότητα (Ιωάν.ε:24, Α' Ιωάν.ε:13).

Υπάρχουν δυο τάξεις σωζόμενων.

Οι 144.000 εκλεκτοί πιστοί θα κυβερνήσουν μαζί με το Χριστό στον ουρανό (Αποκ.ζ:4-8, ιδ:1-3). Οι Ιωναδαβίτες ή το μεγάλο πλήθος όμως, θα ζήσουν σ' ένα νέο παράδεισο στη γη.
Βιβλική θέση: Η Βίβλος δεν κάνει διάκριση ανάμεσα σε δυο τάξεις σωζόμενων ανθρώπων (Ματθ.ε:12, Φιλ.γ:20). Στην Αποκ.ζ:9-17 μιλάει για ένα μεγάλο αριθμό 144.000 σφραγισμένων (οι οποίοι προέρχονται από τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ) και οι οποίοι βρίσκονται στον ουρανό. Όλοι οι χριστιανοί όμως θα είναι μαζί στον ουρανό σε όλη την αιωνιότητα (Ιωάν.γ:16, ιδ:3).

Η αιώνια κόλαση απορρίπτεται.

Η κόλαση είναι ο τάφος και όχι ένα μέρος αιώνιας τιμωρίας. Το δόγμα της κόλασης είναι παράλογο, άδικο και­ αντίθετο προς την αγάπη του Θεού. Όλοι όσοι δε θα αναστηθούν, θα εκμηδενιστούν.
Βιβλική θέση: Το δόγμα της αιώνιας κόλασης είναι επιβεβαιωμένο μέσα στη Βίβλο (Ματθ.κε:41, Μαρκ.θ:41-48, Β' Θεσ.α:9). Ο Ιησούς δίδαξε ότι, όλοι οι δίκαιοι θα έχουν αιώνια ζωή και οι άδικοι θα τιμωρηθούν με αιώνια βάσανα (Ματθ.κε:46).

Ο Αρμαγεδδών θα καταστρέψει όλους όσους δεν είναι Μάρτυρες του Ιεχωβά.

Η οργάνωση έχει δώσει κατά καιρούς διάφορες προφητείες σχετικά με το χρόνο διεξαγωγής του Αρμαγεδδώνα: 1914, 1925, 1975. "Ο λεγόμενος Χριστιανικός κόσμος θα καταστραφεί κατά τη διάρκεια του Αρμαγεδδώνα".
Βιβλική θέση:  Ένα χαρακτηριστικό σημάδι των ψευδοπροφητών είναι οι προφητείες τους οι οποίες δεν εκπληρώνονται ποτέ (Δευτ.ιη:20-22). Τίποτα δεν μπορεί να χωρίσει το Χριστιανό από την αγάπη του Θεού. (Ρωμ.η: 35-39).

Η ΧΙλιετηρίδα και η νέα γη.

Οι εκλεκτοί (144.000) θα βασιλεύσουν μαζί με το Χριστό από τον ουρανό κατά τη διάρκεια της χιλιετηρίδας (χιλιετούς βασιλείας). Το μεγάλο πλήθος θα αναστηθεί για να ζήσει αιώνια πάνω στη γη. Πολλοί που δεν είναι μάρτυρες του Ιεχωβά θα αναστηθούν και θα τους δοθεί η ευκαιρία να αποδεχτούν το νόμο του Ιεχωβά. Ο Παράδεισος θα αποκατασταθεί στη γη στο τέλος της χιλιετούς βασιλείας.
Βιβλική θέση: Η φυσική επάνοδος του Χριστού, η χιλιετής βασιλεία και οι νέοι ουρανοί και η νέα γη, είναι η ελπίδα κάθε Χριστιανού (Αποκ.κεφ:κ-κβ).

Συμπέρασμα

Η Θεολογία της Εταιρείας Σκοπιά, παρεκκλίνει από τις βασικές αλήθειες της βιβλικής θεολογίας. Οι Χριστιανοί πρέπει να έχουν μια σωστή κατανόηση της πίστης τους και να δίνουν αποτελεσματική μαρτυρία για την αγάπη του Χριστού στους Μάρτυρες του Ιεχωβά.

Πώς να δώσεις τη μαρτυρία σου σ' ένα Μάρτυρα του Iεχωβά:

1. Πρέπει να έχεις μια ολοκληρωμένη κατανόηση της πίστης σου και του λόγου του Θεού.
2. Να είσαι προετοιμασμένος να καθίσεις και να εξηγήσεις ορισμένα βασικά βιβλικά εδάφια τα οποία υποστηρίζουν τις σπουδαιότερες χριστιανικές θέσεις.
3. Πρέπει να έχεις βασικές γνώσεις των διδασκαλιών των Μαρτύρων του Ιεχωβά.
4. Πρέπει να έχεις ένα καθορισμένο σχέδιο για να τους αντιμετωπίσεις κατά τη διάρκεια της συζήτησης.
5. Ξεκαθάρισε τη θέση σου απέναντί τους.
6. Προσπάθησε να έχεις προσωπική γνωριμία με το πρόσωπο που μιλάς. Είναι πιο εύκολο να δώσεις τη μαρτυρία σου σε κάποιον που σε ξέρει και σ' εμπιστεύεται.
7. Βάλε σαν κεντρικό θέμα της συζήτησης το πρόσωπο και το έργο του Ιησού Χριστού. Τόνισε την ανάγκη για μια προσωπική γνωριμία και σχέση μαζί Του.
8. Συμμερίσου την προσωπική μαρτυρία της πίστης σου με τον Χριστό.
9. Να είσαι έτοιμος να παρουσιάσεις το σχέδιο της σωτηρίας του Χριστού και ζήτησέ του να πάρει κι εκείνος μια απόφαση πάνω σε αυτό το ζήτημα.
10. Εμπιστεύσου στην οδηγία του Αγίου Πνεύματος.

ΠΑΝΤΑ ΔΟΚΙΜΑΖΕΤΕ, ΤΟ ΚΑΛΟΝ ΚΑΤΕΧΕΤΕ

Αγαπητέ Μάρτυρα του Ιεχωβά.
Θέλουμε να σου πούμε ορισμένες αλήθειες από τον λόγο του Θεού σχετικά με την σωτηρία σου. Πρόσεξέ τις. Αν πιστεύεις ότι έχεις την αλήθεια δεν πρέπει να φοβάσαι την έρευνα! Η οργάνωσή σου στο βιβλίο «Μπορείτε να ζείτε...» σελ. 31 το ομολογεί καθαρά: «Επειδή πολλές θρησκείες σήμερα δεν κάνουν το θέλημα του Θεού, δεν μπορούμε απλώς να δεχτούμε σαν δεδομένο ότι οι διδασκαλίες της θρησκευτικής οργανώσεως στην οποία ανήκουμε συμφωνούν με τον Λόγο του Θεού. Απλώς και μόνο επειδή μια θρησκεία χρησιμοποιεί τη Βίβλο, δεν απο­δεικνύει ότι όλα όσα διδάσκει και εφαρμόζει βρίσκονται στη Βίβλο. Εί­ναι σπουδαίο να εξετάσουμε εμείς οι ίδιοι αν αυτά βρίσκονται στη Βί­βλο ή όχι».

Αυτό θα κάνουμε κι εμείς τώρα.
1. Εσύ πιστεύεις ότι οι πιστοί του Θεού χωρίζονται σε δυο τάξεις. Μόνο 144.000 θα ζήσουν στον ουρανό και οι υπόλοιποι θα ζήσουν εδώ στη γη. Δηλαδή πιστεύεις ότι δυο είναι οι κλήσεις: η ουράνια και η ε­πίγεια. Όμως πρόσεξε τι λέει ο Θεός: «Εν σώμα και εν Πνεύμα, κα­θώς και προσεκλήθητε με μιαν ελπίδα της προσκλήσεώς σας» (Εφεσ.δ:4). Μόνο μια είναι η ελπίδα και η πρόσκληση του Θεού για όλους τους πιστούς. Δεν κάνει διαχωρισμό σε δυο τάξεις και δυο προσκλήσεις συ­νεπώς.
Mη δέχεσαι την ερμηνευτική διαστρέβλωση του εδαφίου Αποκ.ζ:4, που λέει καθαρά ότι οι 144.000 είναι «εκ πάσης φυλής των υιών Ισραήλ». Και στη συνέχεια παραθέτει τον αριθμό των σφραγισμένων κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Θλίψης από κάθε φυ­λή του λαού Ισραήλ - Αποκ.ζ:5-8.  Άλλωστε η Εκκλησία δεν χωρίζε­ται σε 12 φυλές! Πρόσεξέ το καλά αυτό.
2. Η Αγία Γραφή την μόνη διάκριση που κάνει ως προς τους αν­θρώπους είναι σε σωσμένους και απολυμένους. «Διότι του Χριστού ευ­ωδία είμεθα προς τον Θεόν εις τους σωζομένους και εις τους απολλυ­μένους» (Β' Κορ.β:15).
Αυτός που εκτελεί το θέλημα του θεού «μέγας θέλει ονομασθή εν τη βασιλεία των ουρανών» (Ματθ.ε:19-20). Ο Ιησούς Χριστός μας βε­βαιώνει ότι αυτός που πράττει το θέλημα του Θεού «θέλει εισέλθει εις την βασιλείαν των ουρανών» (Ματθ.ζ:21).
Τα εδάφια τα οποία λένε πως «οι δίκαιοι θέλουαι κληρονομήσει την γη» δεν αναφέρονται στην παρούσα γη, διότι «η γη και τα εν αυτή έργα θέλουσι κατακαή» (Β' Πέτρ.γ:10). Αφορούν τη νέα γη: «Επειδή νέους ουρανούς κτίζω και νέαν γην» (Ης.ξε:17).
Γι' αυτό η πατρίδα στην οποία θέλανε να ζήσουν οι δίκαιοι της Παλαιάς Διαθήκης δεν βρίσκεται εδώ, αλλά στον Ουρανό.
«Εν πίστει απέθανον ούτοι πάντες, μή λαβόντες τάς επαγγελίας, αλλά μακρόθεν ιδόντες αυτάς καί πεισθέντες καί εγκολπωθέντες καί ομολογήσαντες ότι είναι ξένοι καί παρεπίδημοι επί τής γής. Διότι οι λέγοντες τοιαύτα δεικνύουσιν ότι ζητούσι πατρίδα. Καί εάν μέν ενεθυμούντο εκείνην, εξ ής εξήλθον, ήθελον ευρεί καιρόν νά επιστρέψωσι· τώρα όμως επιθυμούσι καλητέραν, τουτέστιν επουράνιον. Διά τούτο ο Θεός δέν επαισχύνεται αυτούς νά λέγηται Θεός αυτών, διότι ητοίμασε δι' αυτούς πόλιν» (Εβρ.ια:13-16).
Κι αυτοί θα βρίσκονται λοιπόν, στη βασιλεία των ουρανών!
«Πολλοί θέλουσι ελθεί από ανατολών και δυσμών και θέλουσι κα­θίσει μετά του Αβραάμ και Iσαάκ και Iακώβ εν τη βασιλεία των ουρα­νών» (Ματθ.η:11).
Ούτε ο «πολύς όχλος» θα ζήσει σ' αυτή τη γη, σύμφωνα με την Αγία Γραφή, γιατί βρίσκεται «ενώπιον του θρόνου του Θεού και λατρεύ­ουσιν αυτόν ημέραν και νύκτα εν τω ναώ αυτού» (Αποκ.ζ:15).
Ο θρόνος του Θεού δεν βρίσκεται στη γη. «Ο Κύριος εν τω ουρανώ έχει τον θρόνον αυτού» (Ψαλμ.ια:4). Γι' αυτό και ο Ιωάννης τον πολύ όχλο τον είδε στον ουρανό κι όχι στη γη: «Και μετά ταύτα ήκου­σα ως φωνήν μεγάλην όχλου πολλού εν τω ουρανώ» (Αποκ.ιθ:1). Κι όταν μιλάει η Γραφή «έστω ο Θεός αληθής, πας δε άνθρωπος ψεύστης» (Ρωμ.γ:4).
3. Και έρχεται το ερώτημα: «Τι να κάμωμεν δια να εργαζώμεθα τα έργα του Θεού; Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτούς: Τούτο είναι το έργον του Θεού, να πιστεύσητε εις τούτον τον οποίον Εκείνος απέ­ στειλε» (Ιωάν.ς:28-29). Ο λόγος του Θεού διακηρύττει σαφέστατα πως «τόσον ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε έδωκε τον Υιόν αυτ06 τον μονογενή, δια να μη απωλεσθή πας ο πιστε6ων εις αυτόν, αλλά να έχη ζωήν αιώνων» (Ιωάν.γ:16). «Πας ο πιστευων»! Χωρίς να διακρίνει δηλ. σε δυο κατηγορίες τους πιστεύοντας στο Χριστό. Κι ακόμα, διακηρύττει ότι όλοι «όσοι εδέχθησαν αυτόν, εις αυτούς έδωκεν εξουσίαν να γί­νωσι τέκνα Θεού, εις τους πιστεύοντας εις το όνομα αυτού» (Ιωάν.α:12). Επομένως όλοι «οι πιστεύοντας εις το όνομα αυτού» γίνονται παιδιά του Θεού κι όχι μόνο 144.000! Καθένας που δέχεται τον Χριστό στην καρδιά του γίνεται παιδί του Θεού, χωρίς εξαίρεση. «Και τον ερχόμενον προς εμέ -λέει ο Χριστός -δεν θέλω εκβάλει έξω» (Ιωάν.ς:37).
Πρόσεξε τώρα, την περικοπή Ρωμ.η:5-17. Εδώ ο λόγος του Θεού διακρίνει τους ανθρώπους σε δυο τάξεις: στους ζώντες κατά την σάρκα και στους ζώντες κατά το Άγιο Πνεύμα. Οι πρώτοι έχουν το φρόνημα της σαρκός, οι δεύτεροι έχουν το φρόνημα του Πνεύματος. «Διότι οι ζώντες κατά τήν σάρκα τά τής σαρκός φρονούσιν, οι δέ κατά τό πνεύμα τά τού πνεύματος. Επειδή τό φρόνημα τής σαρκός είναι θάνατος, τό δέ φρόνημα τού πνεύματος ζωή καί ειρήνη· διότι τό φρόνημα τής σαρκός είναι έχθρα εις τόν Θεόν· επειδή εις τόν νόμον τού Θεού δέν υποτάσσεται· αλλ' ουδέ δύναται· όσοι δέ είναι τής σαρκός δέν δύνανται νά αρέσωσιν εις τόν Θεόν» (Ρωμ.η:5-8).
Είναι ολοφάνερο πως ή το φρόνημα της σαρκός θα έχεις ή το φρό­νημα του Πνεύματος. Δεν υπάρχει ενδιάμεση, τρίτη, κατάσταση. Οι ζώντες κατά την σάρκα δεν μπορούν να κάνουν το θέλημα του Θεού ακόμα κι αν θέλουν! Πρόσεξε το «Αλλ ουδέ δύναται». Μόνο αυτοί που έχουν το φρόνημα του Πνεύματος θα σωθούν, γιατί αυτό το φρόνημα «είναι ζωή και ειρήνη» σε αντίθεση με το φρόνημα της σαρκός που εί­ναι «θάνατος».
Στη συνέχεια, ο λόγος του Θεού λέει πως εάν κάποιος δεν έχει το Πνεύμα του Χριστού «αυτος δεν είναι αυτού» (Ρωμ.η:9). Είναι λοιπόν, βασικό για τη σωτηρία μας να έχουμε το φρόνημα του Αγίου Πνεύματος. Αλλιώς, δεν ανήκουμε στο Χριστό.
Εσύ που διαβάζεις αυτές τις γραμμές, ποιο φρόνημα έχεις; Το φρό­νημα της σαρκός ή του Πνεύματος; «Διότι εάν ζήτε κατά την σάρκα, μέλλετε να αποθάνητε, αλλ εάν δια του Πνεύματος θανατώνητε: τας πρά­ξεις του σώματος, θέλετε ζήσει» (Ρωμ.η:13). Αν ζεις κατά το Άγιο Πνεύμα τότε θα έχεις το φρόνημα του Πνεύματος και θα «ζήσεις»! Δεν θα απολεστείς όπως όλοι όσοι δεν έχουν το φρόνημα του Πνεύματος.
4. Όμως, τώρα πρόσεξε τη συνέχεια του λόγου του Θεού: «Επειδή όσοι διοικούνται υπό τού Πνεύματος τού Θεού, ούτοι είναι υιοί τού Θεού. Διότι δέν ελάβετε πνεύμα δουλείας, διά νά φοβήσθε πάλιν, αλλ' ελάβετε πνεύμα υιοθεσίας, διά τού οποίου κράζομεν· Αββά, ο Πατήρ. Αυτό τό Πνεύμα συμμαρτυρεί μέ τό πνεύμα ημών ότι είμεθα τέκνα Θεού. Εάν δέ τέκνα καί κληρονόμοι, κληρονόμοι μέν Θεού, συγκληρονόμοι δέ Χριστού, εάν συμπάσχωμεν, διά νά γείνωμεν καί συμμέτοχοι τής δόξης αυτού» (Ρωμ.η:14-17).
Εφ' όσον ζεις με το φρόνημα του Πνεύματος κι όχι με το φρόνη­μα της σαρκός, είσαι παιδί του Θεού και συγκληρονόμος του Χριστού. Αν όμως δεν διοικείσαι από το Πνεύμα του Θεού, τότε έχεις το φρό­νημα της σαρκός και «μέλλεις να αποθάνης» κατά το λόγο του Θε­ού, διότι το φρόνημα αυτό είναι «θάνατος», «έχθρα» στο Θεό ε­πειδή στο νόμο του Θεού δεν υποτάσσεται και «όσοι είναι της σαρ­κός δεν δύνανται να αρέσωσιν εις τον Θεόν».
Ναι, και για σένα είναι λοιπόν η ουράνια κληρονομιά αν γίνεις παι­δί του Θεού. Κι αν κάποιοι άνθρωποι σου λένε πως δεν μπορεί σήμε­ρα κανείς να γίνεις παιδί του Θεού, δείξε τους πως τότε είμαστε κα­ταδικασμένοι στην απώλεια, αφού μόνο τα παιδιά του Θεού, δηλαδή οι ζώντες κατά το Πνεύμα θα σωθούν. Όλοι οι άλλοι, δηλαδή οι ζών­τες κατά τη σάρκα, μέλλουν να απολεστούν.
Γι' αυτούς τους ανθρώπους, τους ανθρώπους της πλάνης, λέει ο Ι­ησούς Χριστός: «Ουαί εις εσάς, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, διότι κλείετε την βασιλείαν των ουρανών έμπροσθεν των ανθρώπων. επει­δή σεις δεν εισέρχησθε, ουδέ τους εισερχόμενους αφίνετε να εισέλθωσιν» (Ματθ.κγ:13).
Ξαναμελέτησε αυτές τις αλήθειες φίλε. Μα­κάρι να σε φωτίσει ο Θεός να γνωρίσεις ότι μπορείς κι εσύ να γίνεις παιδί Του και να μπεις στη Βασιλεία των Ουρανών .