Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ 13 - Νέος ουρανός και νέα γη (2)


ΙΙΙ. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΑ

Α. Νέος ουρανός και νέα γη

Μας δίνεται η υπόσχεση για ένα νέο ουρανό και μια νέα γη κι αυτή είναι η ελπίδα στην οποία προσβλέπουν οι χριστιανοί. Ένα από τα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά της νέας γης είναι ότι θα κατοικεί δικαιοσύνη πλέον σ’ αυτήν. Η προστυχιά και το κακό δεν θα υπάρχουν πλέον.


Β΄Πέτρ.γ:13 «Κατά δε την υπόσχεσιν αυτού νέους ουρανούς και νέαν γην προσμένομεν, εν οις δικαιοσύνη κατοικεί».

Πριν μπορέσει να υπάρξει ο νέος ουρανός και η νέα γη, ο παλιός ουρανός και γη πρέπει να παρέλθουν. Ο άνθρωπος έχει το δυναμικό να καταστρέψει αυτόν τον πλανήτη μ’ ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα. Ωστόσο, η καταστροφή της γης δεν θα είναι ανθρώπινο έργο. Θα γίνει σαν αποτέλεσμα της κρίσης του Θεού πάνω στο κακό και την αποσύνθεση μιας  διεφθαρμένης ανθρωπότητας.

Ο απόστολος Πέτρος έχει περιγράψει αυτή την τρομερή σκηνή, με τα λόγια: «τα στοιχεία δε πυρακτούμενα θέλουσι διαλυθή, και η γη και τα εν αυτή έργα θέλουσι κατακαή» (Β΄Πέτρ.γ:10).

Τα 2/3 της γης καλύπτονται από νερά. Από το υπόλοιπο, ένα μεγάλο μέρος είναι άχρηστο λόγω των βουνών και των ερήμων. Στη νέα γη δεν θα υπάρχει πλέον θάλασσα (Αποκ.κα:1). Όλη η γη θα είναι ένας απέραντος πανέμορφος κήπος. Θα υπάρχει ένας ποταμός της ζωής που θα εξέρχεται από το θρόνο του Θεού και θα ποτίζει όλη τη γη. Σ’ αυτό τον ποταμό δεν θα υπάρχουν ακαθαρσίες. Θα είναι καθαρός και λαμπρός σαν κρύσταλλο (Αποκ.κβ:1).

Ο θρόνος του Θεού θα βρίσκεται στην πρωτεύουσα, τη Νέα Ιερουσαλήμ. Το γεγονός ότι ο ποταμός της ζωής θα έχει τις πηγές του στο θρόνο του Θεού, φανερώνει ότι η Νέα Ιερουσαλήμ θα βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο.

Και στις δύο όχθες του ποταμού θα βρίσκεται το δέντρο της ζωής, που θα παράγει 12 ειδών καρπούς. Θα υπάρχουν συνέχεια φρέσκοι καρποί που θα ωριμάζουν κάθε μήνα. Τα φύλλα του δέντρου της ζωής θα έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Το γεγονός ότι τα φύλλα θα είναι «εις θεραπείαν των εθνών», σημαίνει ότι η Νέα γη θα κατοικείται από εθνικούς. Δεν θα προσπαθήσουμε τώρα να εξετάσουμε ποιοι θα κατοικούν τη Νέα γη στην αιωνιότητα.

Β. Νέο σώμα

Είναι απόλυτα προφανές, ότι ο άνθρωπος ποτέ δεν θα μπορούσε να μπει στη δόξα αυτού του καινούριου κόσμου μ’ ένα σάρκινο θνητό σώμα. Τα φθαρτά σώματά μας ποτέ δεν θα μπορέσουν να εναρμονιστούν με τη δόξα του νέου ουρανού. Πριν μεταφερθούμε στην παρουσία του Ιησού Χριστού, τα σώματά μας πρέπει να μεταμορφωθούν σε ένδοξα σώματα.

Α΄Κορ.ιε:51-53 «Ιδού, μυστήριον λέγω προς εσάς πάντες μεν δεν θέλομεν κοιμηθή, πάντες όμως θέλομεν μεταμορφωθή, εν μιά στιγμή, εν ριπή οφθαλμού, εν τη εσχάτη σάλπιγγι διότι θέλει σαλπίσει, και οι νεκροί θέλουσιν αναστηθή άφθαρτοι, και ημείς θέλομεν μεταμορφωθή. Διότι πρέπει το φθαρτόν τούτο να ενδυθή αφθαρσίαν, και το θνητόν τούτο να ενδυθή αθανασίαν».

Φιλιπ.γ:21 «όστις θέλει μετασχηματίσει το σώμα της ταπεινώσεως ημών, ώστε να γείνη σύμμορφον με το σώμα της δόξης αυτού κατά την ενέργειαν, διά της οποίας δύναται και να υποτάξη τα πάντα εις εαυτόν».

Α΄Ιωάν.γ:2 «Αγαπητοί, τώρα είμεθα τέκνα Θεού, και έτι δεν εφανερώθη τι θέλομεν είσθαι εξεύρομεν όμως ότι όταν φανερωθή, θέλομεν είσθαι όμοιοι με αυτόν, διότι θέλομεν ιδεί αυτόν καθώς είναι».

Όταν ο Ιησούς επιστρέψει για να αρπάξει την εκκλησία Του, θα συμβεί μια άμεση μεταμόρφωση. Το σάρκινο σώμα που υπόκειται σε πειρασμούς, υποφέρει και πεθαίνει, θα μεταμορφωθεί «εν μια στιγμή» και θα γίνει όμοιο με το ένδοξο σώμα του Κυρίου μας.

Υπάρχει κάτι για το οποίο μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι. Το σώμα που θα πάρουν οι πιστοί θα είναι πραγματικό σώμα. Δεν θα είναι απλά ένα φωτεινό νεφέλωμα που τρεμοπαίζει, αλλά ένα αναγνωρίσιμο και απτό σώμα.

Στην Α΄Κορ.ιε, ο Παύλος περιγράφει αυτό το νέο σώμα των αναστημένων και αρπαχθέντων αγίων.

• Θα είναι άφθαρτο (εδ.42)
• Θα είναι ένδοξο (εδ.43)
• Θα είναι γεμάτο δύναμη (εδ.43)
• Θα είναι πνευματικό (εδ.44)
• Θα είναι επουράνιο (εδ.47-49)
• Θα είναι ένα πραγματικό σώμα (εδ.50-51)

Τι υπέροχη ελπίδα να ξέρουμε ότι θα ζούμε μέσα σ’ ένα σώμα που δεν θα θλίβεται ούτε θα αισθάνεται πλέον μυϊκούς πόνους, δεν θα γερνάει και δεν θα πεθαίνει. Στη νέα γη και στο νέο ουρανό δεν θα υπάρχουν γιατροί, ή οδοντίατροι, νοσοκομεία ή οίκοι ευγηρίας, νεκροθάφτες ή νεκροταφεία. Τα νέα σώματα που θα πάρουν οι άγιοι θα απολαμβάνουν συνεχή νεότητα, παλλόμενη από την αιώνια ζωή.

Γ. Νέα πόλη

Ο Ιησούς υποσχέθηκε στους μαθητές Του ότι θα ετοιμάσει ένα τόπο γι’ αυτούς:

Ιωάν.ιδ:2-3 «Εν τη οικία του Πατρός μου είναι πολλά οικήματα ει δε μη, ήθελον σας ειπεί υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον και αφού υπάγω και σας ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου είμαι εγώ».

Υπάρχουν αυτοί που πνευματικοποιούν τη Νέα Ιερουσαλήμ και ισχυρίζονται ότι η περιγραφή απεικονίζει την εκκλησία και ότι η πόλη δεν είναι αληθινή, κατά γράμμα. Αναφέρονται στη δήλωση ενός από τους επτά αγγέλους: «Ελθέ, θέλω σοι δείξει την νύμφην, του Αρνίου την γυναίκα» (Αποκ.κα:9). Σε απάντηση στο επιχείρημα αυτό, μπορεί να επισημανθεί ότι Βαβυλώνα ήταν ένα πορνικό θρησκευτικό σύστημα (Αποκ.ιζ), αλλά η Βαβυλώνα ήταν επίσης μια πόλη (Αποκ.ιη:10).
Ως εκ τούτου, Βαβυλώνα ήταν και τα δύο, μια πραγματική πόλη και μια αποστατημένη θρησκεία που αντιπροσωπεύεται από μια πόρνη. Κατά τον ίδιο τρόπο, η Νέα Ιερουσαλήμ είναι πραγματική πόλη, ο τόπος κατοικίας της νύφης. Όταν δει κάποιος την πόλη, θα δει επίσης τη νύφη, την εκκλησία.
Η περιγραφή της Νέας Ιερουσαλήμ δίνεται με υπερβολικά ακριβείς λε-πτομέρειες για να είναι πνευματική. Εάν χρυσός δεν σημαίνει χρυσός και οι ακριβείς μετρήσεις δεν σημαίνουν πραγματικές διαστάσεις, τότε υπάρχουν πολύ περισσότερα πνευματικά μυστήρια στη Βίβλο από ό, τι μπορούμε να φανταστούμε, και η κατανόηση των Γραφών δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη.

Προφανώς η πόλη είναι ένας τεράστιος κύβος, με πλευρά 2.220 χιλιόμετρα! Και φυσικά θα είναι πανέμορφη.

Σ’ αυτό τον κόσμο, πολύτιμοι λίθοι χρησιμοποιούνται σαν κοσμήματα με σκοπό την επίδειξη ή το στολισμό. Εκεί, οι δρόμοι θα είναι στρωμέ-νος με χρυσό και τα δώδεκα θεμέλια θα είναι από πολύτιμους λίθους. Κάθε πύλη θα καλύπτεται από ένα υπέροχο μαργαριτάρι και οι τοίχοι ανάμεσα στα θεμέλια θα είναι ίασπις. Όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου θα φαίνονται στα θεμέλια: χρυσό, μπλε, πράσινο, κόκκινο, ιώδες, μωβ και κίτρινο. Τα τείχη από καθαρό ίασπη θα αφήνουν να φαίνεται η ομορφιά της δόξας του Θεού. Ποτέ η ανθρωπότητα δεν έχει δει κάτι που μπορεί να συγκριθεί με τη δόξα της Νέας Ιερουσαλήμ.

Α΄Κορ.β:9 «αλλά καθώς είναι γεγραμμένον, Εκείνα τα οποία οφθαλμός δεν είδε και ωτίον δεν ήκουσε και εις καρδίαν ανθρώπου δεν ανέβησαν, τα οποία ο Θεός ητοίμασεν εις τους αγαπώντας αυτόν».

Δεν υπάρχει περίπτωση, θνητός άνθρωπος με τους περιορισμούς της σάρκας, να μπορέσει να κατανοήσει την ένδοξη ομορφιά της Νέας Ιερουσαλήμ. Αυτό είναι μια τελείως νέα διάσταση που ο άνθρωπος δεν έχει γνωρίσει ακόμα.

Ίσως, τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της περιγραφής της Νέας Ιερουσαλήμ, δίνονται με αρνητική μορφή: «και θέλει εξαλείψει ο Θεός παν δάκρυον από των οφθαλμών αυτών, και ο θάνατος δεν θέλει υπάρχει πλέον, ούτε πένθος ούτε κραυγή ούτε πόνος δεν θέλουσιν υπάρχει πλέον….» (Αποκ.κα:4).

Δεν θα υπάρχουν πια απογοητεύσεις, δεν θα υπάρχουν τραυματικές εμπειρίες. Σ’ αυτή την αιώνια τετράγωνη πόλη δεν θα υπάρχουν αιμορραγούσες καρδιές ή διαλυμένα σπιτικά. Δεν θα υπάρχουν άγρυπνες νύχτες, αποχαιρετισμοί γεμάτοι θλίψη, κηδείες.

Ερμηνεύοντας αυτές τις αρνητικές καταστάσεις θετικά, μπορούμε να καταλάβουμε σ’ ένα πολύ μικρό μέτρο, την αιώνια χαρά και ευτυχία που θα απολαμβάνουν όλοι όσοι περάσουν την αιωνιότητα στη Νέα Ιερουσαλήμ. Τι θαυμαστή ελπίδα που έχει το παιδί τουΘεου!

Ξέχωρα από την εκθαμβωτική ομορφιά που κόβει την αναπνοή, και περιμένει κάθε λυτρωμένο στο νέο ουρανό και τη νέα γη, η πιο ευλογημένη και πολύτιμη θέα, θα είναι το πρόσωπο του Ιησού Χριστού.

Το πρώτο ρίγος που θα αισθανθεί ο άγιος του Θεού, είναι όταν δει τον Ιησού και αρχίσει να Τον λατρεύει επειδή μας λύτρωσε από τις αμαρτίες μας και ετοίμασε όλη αυτή τη δόξα για να την απολαμβάνουμε στην αιωνιότητα.

IV. ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΦΩΣ

Α. Ο αιώνιος θρόνος

Υπάρχουν πολλές αναφορές της Βίβλου σχετικά με το θρόνο του Θεού. Ίσως η πιο ιδιάζουσα είναι στην Αποκ.δ:2:

«Και ευθύς ήλθον εις πνευματικήν έκστασιν και ιδού, θρόνος έκειτο εν τω ουρανώ, και επί του θρόνου ήτο τις καθήμενος».

Θα πρέπει να σημειώσουμε προσεκτικά ότι υπάρχει ένας θρόνος και στο θρόνο κάθεται ένας! Όλοι όσοι μελετούν και καταλαβαίνουν την αλήθεια του λόγου του Θεού, συμφωνούν ότι Αυτός που κάθεται στο θρόνο είναι ο Ιησούς Χριστός.

«Και είπεν ο καθήμενος επί του θρόνου Ιδού, κάμνω νέα τα πάντα. Και λέγει προς εμέ Γράψον, διότι ούτοι οι λόγοι είναι αληθινοί και πιστοί» (Αποκ.κα:5).

Δύο φορές ο θρόνος περιγράφεται σαν του Θεού και του Αρνίου:

«Και μοι έδειξε καθαρόν ποταμόν ύδατος της ζωής λαμπρόν ως κρύσταλλον, εξερχόμενον εκ του θρόνου του Θεού και του Αρνίου» (Αποκ.κβ:1).

«Και ουδέν ανάθεμα θέλει είσθαι πλέον και ο θρόνος του Θεού και του Αρνίου θέλει είσθαι εν αυτή, και οι δούλοι αυτού θέλουσι λατρεύσει αυτόν» (Αποκ.κβ:3).

Υπάρχει μόνο ένας θρόνος, αλλά οι δημιουργικές και απολυτρωτικές ενέργειες του Θεού φανερώνονται εδώ. Στο επόμενο εδάφιο, μπορεί να παρατηρήσει προσεκτικά κάποιος την αντωνυμία που είναι στον ενικό αριθμό:

«Και ουδέν ανάθεμα θέλει είσθαι πλέον και ο θρόνος του Θεού και του Αρνίου θέλει είσθαι εν αυτή, και οι δούλοι αυτού θέλουσι λατρεύσει αυτόν και θέλουσιν ιδεί το πρόσωπον αυτού, και το όνομα αυτού θέλει είσθαι επί των μετώπων αυτών» (Αποκ.κβ:3,4).

Όπου κι αν είναι ο θρόνος του Θεού, είτε στον αστρικό ουρανό που ο Παύλος τον ονομάζει «τρίτο ουρανό», είτε στη Νέα γη, ο θρόνος είναι αιώνιος και καταλαμβάνεται από τον Ιησού Χριστό, το Σωτήρα μας και το Θεό μας!

Β. Το Αρνίο είναι το φως μας

Την πρώτη μέρα της δημιουργίας ο Θεός είπε και έγινε φως και διαχώρισε το φως από το σκοτάδι. Ο Θεός δημιούργησε τον ήλιο και τη σελήνη την τέταρτη μέρα. Τουλάχιστον για τρεις ολόκληρες μέρες, υπήρχε φως χωρίς τη βοήθεια του ήλιου. Αυτό δεν ήταν κάτι δύσκολο για το Θεό, αφού ο Θεός είναι φως! Δεν είναι μόνο φως, αλλά η πηγή του φωτός.

«…ο Θεός είναι φως και σκοτία εν αυτώ δεν υπάρχει» (Α΄Ιωάν.α:5).

Στην περίοδο της εκκλησίας που ζούμε σήμερα:

«… ο Θεός ο ειπών να λάμψη φως εκ του σκότους, είναι όστις έλαμψεν εν ταις καρδίαις ημών προς φωτισμόν της γνώσεως της δόξης του Θεού διά του προσώπου του Ιησού Χριστού» (Β΄Κορ.δ:6).

Στην αιωνιότητα, ο Ιησούς θα είναι η πηγή του φωτός που θα φωτίζει ολόκληρη την πόλη της Νέας Ιερουσαλήμ. Δεν θα υπάρχει ανάγκη του ήλιου ή της σελήνης. Δεν θα υπάρχουν γεννήτριες που θα παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα. Δεν θα υπάρχει ενεργειακή κρίση ή διακοπές ρεύματος γιατί θα είναι αιώνια μέρα. Ο Νέος Ουρανός και η Νέα Γη θα έχουν ένα αμετακίνητο δυνατό φωτισμό που θα λάμπει και θα εξέρχεται από τον Ιησού Χριστό, το Αρνίο. Αυτός που είναι το φως του κόσμου θα είναι και το φως της αιωνιότητας.

«Και η πόλις δεν έχει χρείαν του ηλίου ουδέ της σελήνης, διά να φέγγωσιν εν αυτή διότι η δόξα του Θεού εφώτισεν αυτήν, και ο λύχνος αυτής είναι το Αρνίον. Και τα έθνη των σωζομένων θέλουσι περιπατεί εν τω φωτί αυτής και οι βασιλείς της γης φέρουσι την δόξαν και την τιμήν αυτών εις αυτήν» (Αποκ.κα:23-24).

Το ερώτημα είναι: ΕΣΥ, που θα περάσεις την αιωνιότητα;