Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

ορολογία Θεική ή ανθρώπινη ;

"Μη προσθέσης εις τους λόγους Αυτού, μήποτε σε εξελέγξει, και ευρεθείς ψεύστης". Παροιμίες λ΄,6

Η ορολογία της αγίας Γραφής είναι συγκεκριμένη και ικανή να εκφράσει όλη την αποκάλυψη του Θεού προς τους ανθρώπους. Όλα όσα ο Θεός θέλει να μάθουμε περιλαμβάνονται στον Λόγο Του, που με λόγια απλά παρουσιάζει το μεγαλείο της σωτηρίας των ανθρώπων μέσο του Υιού Του, αλλά και όλη τη θεολογία που πρέπει να γνωρίζουμε και να χρησιμοποιούμε. Οι θησαυροί της σοφίας και της γνώσης προσφέρονται απλόχερα και χωρίς προσωποληψία σ όλους εκείνους που ζητούν, για να μάθουν.
Εμείς, αν θέλουμε να είμαστε ακολουθητές του Χριστού, μαθητές Του - αλήθεια πόσο μεγάλος είναι ο τίτλος αυτός - είμαστε έτσι όπως μας θέλει; Γινόμαστε "κατηρτισμένοι ως ο Διδάσκαλός μας"; Λουκάς στ΄, 40.
Η επιμέλεια, η προσοχή και η υπακοή στο γεγραμμένο της αγίας γραφής οριοθετούν το ουσιαστικό περιεχόμενο του τίτλου "Μαθητής Χριστού".
Καθένας που ομολογεί Χριστό ως Σωτήρα και Κύριό του, είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιεί την ορολογία την θεϊκή και όχι την ανθρώπινη. Θα πει κανείς γιατί τι συμβαίνει; Τι λέμε που δεν είναι σωστό; Κιόμως λόγια και κείμενα περιλαμβάνουν πολλές φορές λέξεις που δεν υπάρχουν σε όλη την αγία Γραφή.

Και το παράξενο είναι ότι αυτές οι λέξεις, οι συγκεκριμένες, είναι σε κυρίαρχη θέση έναντι των άλλων συμφραζομένων, και γίνονται θέσεις και αξιώματα που πάνω τους κτίζονται "πιστεύω" και ολόκληρα δογματικά οικοδομήματα ! Εδώ έχουμε μια καθαρά ανθρώπινη παρέμβαση στα λόγια του Θεού και όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό είναι έξω από το θέλημα Του. Μη ξεχνάμε ότι "Ποιος στάθμισε το πνεύμα του Κυρίου, ή έγινε σύμβουλος Αυτού, και εδίδαξεν Αυτόν;" Ησαίας κεφ.μ΄,13

Ας αναρωτηθούμε μερικά παραδείγματα λέξεων που δεν υπάρχουν στην αγία γραφή-είτε απαγορεύονται ρητά να χρησιμοποιούνται:<<Τριάδα - τριαδικός θεός - Παναγία - θεοτόκος - υπεραγία - θεάνθρωπος- σεπτές και άγιες εικόνες - ιερά λείψανα - πάπας - πάτερ - ραβί - πανοσιολογιότατος και όλα τα σε -ότατος και άλλα πολλά >>
Ερωτήματα που πρέπει να μας ευαισθητοποιήσουν με σκοπό την υπακοή στον Κύριό μας και όχι σε παραδόσεις ανθρώπινης επινόησης..

Κανένας δε νομιμοποιείται να χρησιμοποιεί λόγια δικά του όταν διαχειρίζεται τα πράγματα του Θεού.
Ας είμαστε φρόνιμοι δούλοι, οικονόμοι του Αγίου Θεού , και θα δούμε πραγματικά τις ευλογίες Του στην πνευματική υπηρεσία μας και βέβαια καρπούς ενότητας κι αγάπης μεταξύ μας. Ο Κύριος απαιτεί την ενότητα και δεν πρέπει να υπάρχουν εμπόδια στην πραγματοποίησή της. Θα έχουμε την επιδοκιμασία του Κυρίoυ και τώρα και εν εκείνη την ημέρα-ας μη ξεχνάμε το "εκ των λόγων σου θέλεις κριθεί". Ματθαίος ιβ,32

Θα πρέπει λοιπόν να γίνει απ' όλους μας μια νέα αρχή, όπου τα πάντα που λέμε και γράφουμε να μην περιέχουν λέξεις, που δεν υπάρχουν στην αγία Γραφή, άλλ' αντιθέτως να χρησιμοποιούμε λέξεις γραφικές, που κανένας δεν θα μπορεί ν' αμφισβητήσει.

Τα αποτελέσματα μπορούμε να τα φαντασθούμε. Ω! Θεέ μου, θα λείψει επιτέλους η δογματική αντιπαράθεση, οι μάχες, οι επικρίσεις, οι αφορισμοί και οι διαχωρισμοί, πράγματα για τα οποία ο Κύριος λυπάται κι οργίζεται.
Ας γίνουμε φίλοι, ας γίνει πραγματικότητα ο λόγος του Κυρίου "ιδού πάντες αδελφοί είσαστε".

Ίσως φανεί έτσι αχνά, μα πιστεύουμε σίγουρα αυτός είναι ο δρόμος της πραγματοποίησης εκείνου του υπέροχου δι' αγίου πνεύματος λόγου του Απ. Παύλου προς Κορινθίους β΄, 1γ,11." Λοιπόν, αδελφοί, χαίρετε, τελειοποιείστε, παραμυθείσθε, φρονείτε το αυτό, ειρηνεύετε και ο Θεός της αγάπης και της ειρήνης θα είναι μαζί σας".

Πρέπει να το πράξουμε όλοι μας.


                                                  Φιλ. Σωτηρόπουλος