Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ 06 - Ο Ιησούς Χριστός μέσα στη Βίβλο

Μερικοί έχουν την εντύπωση ότι η Βίβλος είναι μία καταγραφή της προσπάθειας του ανθρώπου να γνωρίσει το Θεό.  Πιστεύουν ότι περιγράφει απλά την πρόοδο  και τα συμπεράσματά του σ’ αυτή την αναζήτηση. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια. Η Γραφή περιλαμβάνει την εξελισσόμενη αποκάλυψη του Θεού για τον Εαυτό Του και την είσοδό Του στον κόσμο στο πρόσωπο του Υιού Του, Ιησού Χριστού.

Στη Βίβλο σκιαγραφούνται πολλοί χαρακτήρες, αγίων κι αμαρτωλών ανθρώπων, ωστόσο σε κάθε σελίδα της διαφαίνεται η εικόνα Του. Αυτό που βλέπουμε κάθε φορά που ανοίγουμε τη Βίβλο μας είναι “το πρόσωπο του Ιησού Χριστού” (Β’Κορ.δ:6), ο οποίος είναι “η εικόνα του Θεού του αοράτου” (Κολ.α:15). 
Όπως οι πλανήτες περιστρέφονται γύρω απ’ τον ήλιο, έτσι κι οι αλήθειες της Βίβλου θα μπορούσαμε να πούμε ότι περιστρέφονται γύρω απ’ τον Ιησού Χριστό.  Η Βίβλος είναι ο γραπτός λόγος, ο Ιησούς είναι ο ζωντανός λόγος. Ολόκληρος ο γραπτός λόγος έχει σαν κέντρο το ζωντανό λόγο. Ο Ιησούς είναι ο συγγραφέας της Βίβλου, η οποία σε κάθε της σημείο μας Τον συστήνει.

Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ.
Λουκ.κδ:27   Πράξ.ι:43

Όλες οι προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης μιλάνε για τον Ιησού Χριστό και μας δίνουν πολλές πληροφορίες για την έλευσή Του και τη διακονία Του.  Ας αρκεστούμε σε μερικά μόνο παραδείγματα: 

Γέν.γ:15  Το σπέρμα της γυναίκας
Ησ.ζ:14  Η παρθενική γέννηση
Ψαλμ.κβ:16-18 Τρύπησαν τα χέρια και τα πόδια Του και μοιράστηκαν τα ρούχα Του.
Ησ.νγ:1-12  Η θυσία του Χριστού στο Γολγοθά.

Υπάρχουν χίλιες περίπου προφητείες μέσα στη Γραφή, από τις οποίες οχτακόσιες περίπου βρίσκονται στην Παλαιά και διακόσιες περίπου στην Καινή Διαθήκη. Απ’ αυτές της Παλαιάς Διαθήκης, περισσότερες από 333 έχουν κέντρο τους τον Ιησού Χριστό.

Β. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ.

Η Παλαιά Διαθήκη είναι γεμάτη από τύπους των οποίων, σχεδόν πάντοτε, το αντίτυπο είναι ο Ιησούς Χριστός. Ούτ’ εδώ θ’ ασχοληθούμε με πολλούς τύπους αλλά θα αρκεστούμε στη σύγκριση μερικών παραδειγμάτων:

1.  Η σκάλα του Ιακώβ  (Γέν.κη)

Ο Ιακώβ είδε μια κλίμακα πάνω στην οποία ανεβοκατέβαιναν άγγελοι. Δεν υπάρχει άλλη σκάλα μέσα στη Γραφή. Αυτή η σκάλα ακουμπούσε στη γη και στον ουρανό.  Ο Ιησούς Χριστός είναι το αντίτυπο, γιατί Αυτός είναι η σκάλα με την οποία ο Θεός  “μπόρεσε να κατέβει” κοντά στον άνθρωπο.

Ακόμα έχει να κάνει με τη μεσιτεία του Ιησού Χριστού: ακουμπούσε στη γη-ανθρώπινη φύση-και τον ουρανό-θεία φύση, απαραίτητα στοιχεία του μεσίτη. Ένωνε τη γη με τον ουρανό.

Ακόμα θα μπορούσαμε να πούμε πως επειδή ακουμπούσε στη γη συμβολίζει την παρθενική Του γέννηση από τη Μαρία κι επειδή ακουμπούσε στον ουρανό συμβολίζει την ανάληψή Του. Έτσι χαράχτηκε ο μόνος δρόμος που ο άνθρωπος μπορεί να φθάσει στο Θεό!  

2.  Ο χάλκινος όφις  (Αριθ.κα)

Αυτός είναι άλλος ένας τύπος που μας δείχνει τον Ιησού Χριστό (Ιωάν.γ:14-15). Οι Ισραηλίτες είχαν αμαρτήσει και γόγγυζαν κατά του Θεού. Σαν κρίση, στάλθηκαν φλογεροί όφεις ανάμεσά τους. Όταν ο λαός έκραξε στο Μωυσή για βοήθεια, ο Θεός τον οδήγησε να κατασκευάσει ένα χάλκινο φίδι και να το υψώσει πάνω σ’ ένα στύλο. Αυτό που χρειαζόταν ήταν να το κοιτάξει κανείς- ”να κοιτάξει και να ζήσει”.

Δεν υπάρχει άνθρωπος πάνω στη γη που να μην έχει το δηλητήριο από το δάγκωμα του φιδιού.  Είμαστε αμαρτωλοί και κάτω απ’ την καταδίκη και τη σκιά του θανάτου. Το δηλητήριο του ερπετού είναι η αμαρτία.

Ο χαλκός μέσα στη Γραφή συμβολίζει την κρίση, τη δικαιοσύνη. Έτσι το χάλκινο φίδι έχει να κάνει με δικαιοσύνη και κρίση. Ο Χριστός κρίθηκε στη δική μας θέση. Το φίδι πάνω στο κοντάρι στήθηκε για κρίση, έτσι κι η δική μας αμαρτία κρίθηκε πάνω στο σταυρό του Γολγοθά.

Μια ματιά στο φίδι πάνω στο κοντάρι αρκούσε για να δώσει ζωή.  Τα φίδια σκορπούσαν το θάνατο, αλλά όταν κοιτούσαν ψηλά, ζούσαν.

3.  Μάννα (Έξοδ.ις)

Το μάννα ήταν η τροφή των Ισραηλιτών στην έρημο. Το αντίτυπο είναι ο Ιησούς Χριστός όπως βλέπουμε στο Ιωάν.ς:30-58

Το μάννα ερχόταν απ’ τον ουρανό. Ο Χριστός είναι ο άρτος ο καταβάς εκ του ουρανού. Οι Ισραηλίτες δεν χρειαζόταν να καταλάβουν το μάννα, αυτό που έπρεπε να κάνουν ήταν να το τρώνε. Εμείς αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δεχόμαστε τον Κύριο, δεν χρειάζεται να καταλαβαίνουμε το καθετί. Το μάννα έμενε πάνω στη γη μόνο για λίγο κι η παραμονή του Χριστού πάνω στη γη 33,5 χρόνια είναι τόσο σύντομη μπροστά στην αιωνιότητα.

Η Παλαιά Διαθήκη είναι γεμάτη από τύπους που απεικονίζουν τον Ιησού Χριστό. Μπορούμε ν’ αναφέρουμε πολλούς τέτοιους τύπους: ο Αδάμ, ο Ααρών, ο Ισαάκ, ο Ιωσήφ, ο πασχαλινός αμνός, οι πόλεις της καταφυγής, η σκηνή του μαρτυρίου στην έρημο, ο αρχιερέας και η στολή του κτλ.

Γ. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΣΤΙΣ ΘΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Κάθε θυσία και κάθε προσφορά-από τις οποίες η Παλιά Διαθήκη είναι γεμάτη- απεικονίζει τον Ιησού Χριστό, απ’ όποια πλευρά κι αν τη δούμε.

• Στη Γένεση έχουμε την ατομική θυσία-τον Ισαάκ (Γέν.κβ:13).
• Στην Έξοδο έχουμε την οικογενειακή θυσία-το Πάσχα (Έξοδ.ιβ:3).
• Στο Λευιτικό έχουμε τη θυσία για όλο το έθνος-(Λευιτ.δ:13-15).
• Στο ευαγγέλιο του Ιωάννη έχουμε τη θυσία για ολόκληρο τον κόσμο-(Ιωάν.γ:16).

Δ. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ.

Ολόκληρη η Καινή Διαθήκη είναι μια αναφορά της ζωής και του έργου του Κυρίου μας για τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους.  Κάθε τμήμα της μας δίνει μια διαφορετική όψη της ζωής Του και της διακονίας Του.

1. Τα ευαγγέλια

Ο Ματθαίος έγραψε για τους Ιουδαίους και φανερώνει τον Ιησού σαν τον Βασιλιά. Ο Θεός μας λέει εδώ: “Ιδού ο βασιλιάς” (Ματθ.κα:5).

Ο Μάρκος  έγραψε για τους Ρωμαίους και φανερώνει τον Ιησού σαν τον αληθινό υπηρέτη και Υιό του Θεού. Ο Θεός μας λέει εδώ: “Ιδού ο δούλος μου” (Ησ.μβ:1).

Ο Λουκάς έγραψε για τους Έλληνες και φανερώνει τον Ιησού σαν τον Υιό του ανθρώπου. Εδώ ο Θεός μας λέει: “Ιδού ο άνθρωπος” (Ιωάν.ιθ:5).

2. Πράξεις και Επιστολές

Στις Πράξεις και τις Επιστολές βλέπουμε τον Ιησού Χριστό ζωντανό να υπηρετεί μέσα στην εκκλησία Του. 

3. Αποκάλυψη

Στην Αποκάλυψη ο Ιησούς είναι ο Βασιλιάς των βασιλιάδων και ο Κύριος των κυρίων. Στην πραγματικότητα, όλο το βιβλίο είναι η “Αποκάλυψη του Ιησού Χριστού”.