Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Εξαγοραζόμενοι τον καιρόν




... τα προβλήματα

Εισαγωγή

Όλοι έχουμε κατά καιρούς ακούσει κάποιον να σχολιάζει “Πωπώ! Τι ημέρα ήταν κι αυτή στη δουλειά. Από τη μια το τηλέφωνο που δε σταματούσε, από την άλλη τα απρόβλεπτα, οι έκτακτοι επισκέπτες, οι συσκέψεις, το χαρτομάνι κ.λπ. Ανάσα δεν προλάβαινα να πάρω. Κι όμως, αισθάνομαι ότι δεν πέτυχα και πολλά πράγματα!” Παρόμοια παράπονα από νοικοκυρές, δασκάλους, μαθητές-φοιτητές και κάθε έναν που πρέπει να πετύχει κάποιο αποτέλεσμα. Είναι όμως το πρόβλημα του χρόνου καινούργιο, ή υπήρχε πάντοτε;

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 45 - Μετάνοια


Μια απ’ τις πιο σημαντικές διδασκαλίες μέσα στο λόγο του Θεού, είναι αυτή της μετάνοιας. Ωστόσο, είναι κάτι που δεν έχει κατανοηθεί πλήρως από αρκετούς και μερικές φορές αγνοείται τελείως. Όμως, είναι αδύνατον να σωθεί κανείς χωρίς τη Βιβλική μετάνοια. Ο λόγος που χιλιάδες καθ’ ομολογία χριστιανοί δεν έχουν δει πραγματικές αλλαγές στην καρδιά τους με συνέπεια να μην ξέρουν τίποτα από την άγια ζωή εν Χριστώ, είναι ακριβώς επειδή ποτέ δεν μετάνιωσαν κατά το Βιβλικό τρόπο.

Όταν ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, ο πρόδρομος του Ιησού Χριστού, ήρθε κηρύττοντας στην έρημο, το βάρος του μηνύματός του ήταν μια κλήση για τον Ισραήλ να μετανοήσει. Κι όταν είδε πολλούς Φαρισαίους και Σαδδουκαίους να έρχονται για να βαπτιστούν, τους είπε να μην έρχονται καυχούμενοι ότι είναι τέκνα του Αβραάμ, αλλά να κάνουν καρπούς που να δείχνουν ότι πραγματικά έχουν μετανοήσει (Ματθ.γ:2-9). Όταν ο Ιησούς ξεκίνησε τη διακονία Του, μετά την εμπειρία που είχε στην έρημο με τον διάβολο, ήρθε κι Αυτός κηρύττοντας στον Ισραήλ να μετανοήσει γιατί η Βασιλεία των Ουρανών πλησίασε (Ματθ.δ:17).

Τραγωδία


Η παγίδα και οι συνέπειες της υπερηφάνειας


Αβδιού 1-9

Από τους 12 μικρούς προφήτες ο Αβδιού είναι ο πιο «μικρός». Αυτό δεν αφορά τη σημασία βέβαια του βιβλίου ή του προφήτη, αλλά το μέγεθος του βιβλίου. Μ’ αυτή την έννοια δεν είναι μόνο το μικρότερο των προφητών, αλλά όλης της Παλαιάς Διαθήκης. Περιέχει ένα μόνο κεφάλαιο με 21 εδάφια. Υπάρχει άλλο ένα θέμα με αυτόν τον «μικρό» προφήτη. Ποιος τον ξέρει; Ποιος γνωρίζει για ποιο πράγμα μιλάει; Κι όμως, αυτό το πολύ μικρό βιβλίο είναι διαχρονικό στο μήνυμά του.

Το βιβλίο ασχολείται με τον Εδώμ. Είναι λοιπόν, κάπως σημαντικό να θυμηθούμε λίγο την ιστορία αυτού του αρχαίου βασιλείου. Είναι γνωστό με τα ονόματα Σηείρ, Χορ, Ησαύ, και βρισκόταν στα όρια του Ιούδα νότια και ανατολικά. Από τον ποταμό Ιορδάνη και κάτω. Ήταν μια μακρόστενη λωρίδα γης 20 χιλιόμετρα πλάτος και περίπου 70 χιλιόμετρα μήκος.

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Εφεσίους (3)




Εφεσ.δ:16-ς:24

Α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ δ:17-32

1. Σύγκριση ενός αμαρτωλού μ’ ένα άγιο του Θεού

Ξανά ο απόστολος Παύλος δείχνει την έντονη διαφορά ανάμεσα στον μη αναγεννημένο κι αυτόν που έχει γεννηθεί απ’ το Πνεύμα του Θεού.

Ο άνθρωπος που δεν έχει σωθεί ζει μόνο για να ικανοποιεί τις σαρκικές του επιθυμίες κι ό,τι μπορεί να καταλάβει είναι σκοτάδι. Έχει αποχωριστεί απ’ τη ζωή του Θεού εξαιτίας της άγνοιας κι έχει επιδοθεί στην αχαλίνωτη ικανοποίηση των ακάθαρτων επιθυμιών του.

Αντίθετα, το παιδί του Θεού είναι ένας νέος άνθρωπος που έχει κτισθεί κατά Θεό με δικαιοσύνη και αγιότητα.

Wi-Fi


ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ. - Εξέλιξη ή Δημιουργία;


ΕΡΩΤΗΣΗ:

Είναι λίγος καιρός που έχω πιστέψει. Ξέρω ότι αυτό είναι η αλήθεια, αλλά σ' όλη μου τη ζωή είχα διδαχτεί ότι η εξέλιξη είναι επιστημονική, ενώ το να πιστεύεις στη δημιουργία είναι ανόητο και υποστηρίζεται μόνο από φανατικούς θρησκευόμενους. Πώς μπορώ να πω στους φίλους μου ότι από τότε που πίστεψα κλείνω τα μάτια μου σε κάθε επιστημονικό επίτευγμα και τυφλά αποδέχομαι τη δημιουργία δια πίστεως; 

Τρίτη 23 Ιουλίου 2013


Ενδυμασία



Στα αρχαία χρόνια, όπως και σε πολλές χώρες σήμερα, η κοινωνική θέση κάποιου ξεχώριζε από τα ρούχα του. Συχνά το ίδιο μέτρο είναι εφαρμόσιμο στη χριστιανική συμπεριφορά και ζωή. Πολλοί Χριστιανοί προσδιορίζονται απ’ αυτό.

Όπως για τις βασικές διδασκαλίες της πίστης μας και σε θέματα που αφορούν τη σωτηρία προσκολλόμαστε -όσο το δυνατόν βέβαια - προσεχτικά και στενά στις Γραφές, έτσι θα πρέπει να βλέπουμε και την καθημερινή πρακτική χριστιανική ζωή, ένα μέρος της οποίας είναι και η ενδυμασία.

Σπείρε καλό σπόρο κάθε μέρα...


Εξομολόγηση

"Εξομολογείστε εις αλλήλους τα πταίσματά σας, και προσεύχεσθε υπέρ αλλήλων διά να ιατρευθήτε" (Ιακ.ε:16)

Κάθε φορά που δηλώνουμε ότι είμαστε απλά Χριστιανοί, οι φίλοι μας που είναι Ορθόδοξοι αναρωτιούνται σε τι διαφέρουμε εμείς από κείνους. Μία από τις διαφορές που αναφέρουμε είναι και το θέμα της εξομολόγησης. 

Στην ερώτηση αν εμείς έχουμε το μυστήριο της εξομολόγησης, η απάντηση είναι "όχι". Αυτό που στην πραγματικότητα εννοούμε με την απάντηση αυτή είναι ότι, εμείς δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να πάμε στον εντεταλμένο ιερέα, σε ένα συγκεκριμένο μέρος, το εξομολογητήριο, για να αναφέρουμε μια συγκεκριμένη αμαρτία που διαπράξαμε και αφού ο ιερέας εκτιμήσει το μέγεθος της αμαρτίας μας, σύμφωνα με το καθιερωμένο μέτρο της εκκλησίας, να επιβάλει το "επιτίμιο", τι δηλαδή, πρέπει να κάνει ο αμαρτωλός για να συγχωρηθεί.

Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

Η ώρα ανά τον κόσμο!


Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Θαύματα κρίσης

Α. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΡΙΤΗΣ

Τα δυο θαύματα που εξετάζονται εδώ δείχνουν ότι ο Ιησούς είναι ο μεγάλος κριτής του ανθρώπινου γένους. Υπάρχουν πολλές βιβλικές αναφορές που το βεβαιώνουν: Ιωάν.ε:22    ΠΡΑΞ.ι:42   ΠΡΑΞ.ιζ:31   Β’ΤΙΜ.δ:1

Β. Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΤΑΡΑΣΤΗΚΕ ΤΗΝ ΑΚΑΡΠΗ ΣΥΚΙΑ
Ματθ.κα:17-19    Μάρκ.ια:12-14,20-26

1.  Τα γεγονότα
Μετά την θριαμβευτική είσοδο στα Ιεροσόλυμα, ο Ιησούς και οι μαθητές Του ξεκουράστηκαν στην Βηθανία εκείνο το βράδυ. Νωρίς το άλλο πρωί ξεκίνησαν για την Ιερουσαλήμ. Καθώς ο Ιησούς ταξίδευε πείνασε. Στην άκρη του δρόμου μπροστά τους υψώνεται μια περίβλεπτη συκιά εξ αιτίας της άφθονης φυλλωσιάς της. Η εποχή των σύκων ήταν αργότερα, αλλά αυτό το δένδρο έδινε υποσχέσεις πρώιμων φρούτων. Στη συκιά, τα σύκα εμφανίζονται πριν τα φύλλα, και γι’ αυτό τον λόγο, έπρεπε να υπάρχουν σύκα.

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 9 - Απέχετε από αιματοχυσία


<Ου φονεύσεις>> (Έξ.κ:13)

<<Απέχετε από αίματος>> (Πράξ.ιε:20)

Ένας βασικός κανόνας. Ένας απ' τους βασικούς κανόνες του Θεού είναι ότι κανείς δεν μπορεί ν' αφαιρέσει τη ζωή κάποιου άλλου. Ο πρώτος νόμος κατά του φόνου δόθηκε στο Νώε στη Γέν.θ:5-6, όπου ο Θεός απήγγειλε την τιμωρία για όλους αυτούς που θα έχυναν αίμα ανθρώπου. Οι δέκα εντολές περιλάμβαναν μια καταδίκη για όλους τους φόνους (Έξ.κ:13) και η εκκλησία της Καινής Διαθήκης επαναβεβαίωσε αυτή τη διδασκαλία (Πράξ.ιε:20). Υπάρχουν πάρα πολλά εδάφια που ταξινομούν το φόνο σαν αμαρτία.

Καλημέρα


Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Αι γραίαι


ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 37 - Αγιασμός μέσω του αίματος

Ο Παύλος λέει: «Με το οποίον θέλημα είμεθα ηγιασμένοι διά της προσφοράς του σώματος του Ιησού Χριστού άπαξ γενομένης» (Εβρ.ι:10) και ο Ιωάννης μας λέει ότι «εάν όμως περιπατώμεν εν τω φωτί, καθώς αυτός είναι εν τω φωτί, έχομεν κοινωνίαν μετ' αλλήλων, και το αίμα του Ιησού Χριστού του Υιού αυτού καθαρίζει ημάς από πάσης αμαρτίας» (Α’ Ιωάν.α:7).

Από αυτά και άλλα εδάφια μαθαίνουμε ότι ο αγιασμός μέσω του αίματος είναι καθαρισμός από την ενοχή και το μόλυσμα της αμαρτίας. Αυτός ο καθαρισμός δεν αναφέρεται στη φύση της αμαρτίας αλλά στο μόλυσμα και την ενοχή της. Στο Α’ Ιωάν.γ:4 λέει ότι αμαρτία είναι η ανομία, η παράβαση του νόμου.

Τι είναι αλήθεια;



«Τι είναι αλήθεια;» αναρωτήθηκε ο Πιλάτος όταν δίκαζε τον Κύριο Ιησού Χριστό (Ιωάν.ιη:38) και το ίδιο αυτό ερώτημα έγινε αφορμή να γραφτούν χιλιάδες σελίδες φιλοσοφικών και θρησκευτικών βιβλίων. Όμως μη πανικοβάλλεστε! Δεν πρόκειται να επεκταθούμε σε τέτοια χωράφια.  Το ίδιο ερώτημα, βέβαια, μας απασχολεί παρακάτω, αλλά από εντελώς διαφορετική σκοπιά, πιο προσγειωμένη. Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, και καλούμε κι εσάς να συλλογιστείτε: Από όσα λέμε καθημερινά ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ;

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013


Αναζητώντας την αλήθεια - 027



Γενική άποψη της Κ. Διαθήκης σχετικά με την επίγεια διακονία του Ιησού Χριστού.


Α. ΤΟΝ ΒΡΗΚΑΜΕ

Η Π. Διαθήκη ήταν μια συνεχής έρευνα και αναζήτηση για τον «πιο τέλειο τρόπο». Η Βίβλος μας λέει ότι οι παλαιοί προφήτες έψαχναν και ερευνούσαν με επιμέλεια για να βρουν τη σωτηρία που εμείς απολαμβάνουμε σήμερα. Ακόμα και οι άγγελοι επιθυμούν να παρακύψωσι. Διάβ. Α’ Πέτρου α:10-12.

Η Π. Διαθήκη ήταν ο παιδαγωγός που μας οδήγησε στο Χριστό. Η λέξη «Διαθήκη» σημαίνει «συμφωνία». Ο Θεός άρχισε μια νέα Διαθήκη με τα παιδιά Του και απ’ το Ματθαίο μέχρι την Αποκάλυψη έχουμε την αποκάλυψη αυτής της Διαθήκης. Μια διαθήκη δεν είναι έγκυρη μέχρι το θάνατο του διαθέτη κι έτσι μπορούμε να δούμε ότι η πλήρης αποκάλυψη της νέας Διαθήκης δεν έγινε γνωστή παρά μόνο μετά το θάνατο του Χριστού, ο οποίος ακολουθήθηκε από την ανάστασή Του. Οι απόστολοι «διάβασαν» την Διαθήκη Του και τα αποτελέσματα ήρθαν με δύναμη στο βιβλίο των Πράξεων.

Ελεημοσύνη


ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Το ταξίδι στη Ρώμη



Πράξ. κζ & κη


Α.   ΑΠΕΛΑΣΗ ΣΤΗ ΡΩΜΗ

Τα ταξίδια με πλοίο δεν ήταν κάτι σίγουρο, ούτε μπορούσε να προγραμματίσει κανείς το τέλος του, στις μέρες του Παύλου. Ο Παύλος έφυγε από την Παλαιστίνη τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο και δεν έφτασε στην Ρώμη παρά το Μάρτιο, έχοντας χάσει εντωμεταξύ το πλοίο και τα υπάρχοντά του.

Ο Παύλος παραδόθηκε στον εκατόνταρχο Ιούλιο, για το ταξίδι στη Ρώμη, όπου ο Λουκάς τον ακολούθησε πάλι (σημείωσε το «εμείς» στο εδάφιο 2). Στη Σιδώνα επετράπη στον Παύλο να επισκεφτεί τους φίλους του. Έπλευσαν ανατολικά και νότια της Κύπρου στα Μύρα στην νοτιότερη ακτή της Μικράς Ασίας, όπου ο Παύλος κι οι άλλοι επιβιβάστηκαν σε ένα πλοίο απ’ την Αίγυπτο.

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Πώς η εκκλησία σας θα γεμίσει εύκολα και γρήγορα



                                                                     
Νομίζω ότι εκφράζω τον κρυφό πόθο και την ανομολόγητη επιθυμία κάθε πιστού ανθρώπου, είτε είναι εργάτης του Κυρίου με ευθύνες ποίμανσης, διδασκαλίας, είτε είναι ένας απλός πιστός του Χριστού χωρίς κάποιο ιδιαίτερο ρόλο ή αποστολή ακόμα στον αγρό του Κυρίου. Όλοι θα το θέλαμε να γεμίσει η εκκλησία μας, να ανήκουμε ή να υπηρετούμε μία κατάμεστη εκκλησία, μία πολυάριθμη συνάθροιση ανθρώπων. Να τους διδάσκεις, να τους ποιμαίνεις, να τους ανήκεις πνευματικά και να έχετε ζωντανή κοινωνία αγάπης.
Και ποιος δεν προσπάθησε και ποιος δεν το ζήτησε να δει την εκκλησία που ανήκει ή που πηγαίνει να μεγαλώνει και να γεμίζει με κόσμο! Και προσευχές στον Κύριο κάναμε και νηστεία και επιμονή. Γίνονται συσκέψεις, συνέδρια, επιστρατεύονται ποικίλα μέσα και μέθοδοι, διοργανώνονται εξορμήσεις για να μαζέψουμε κόσμο να γεμίσουμε την εκκλησία μας.

Και τα χρώματα είναι ακριβά...


Ποιος είναι μακάριος;


Έτσι μπορούν να χαθούν όλα και για πάντα



«Επειδή, εάν αφού απέφυγον τα μολύσματα του κόσμου,… ενεπλέχθησαν πάλιν εις ταύτα  και νικώνται, έγιναν εις αυτούς τα έσχατα χειρότερα των πρώτων. Επειδή καλύτερον ήτο εις αυτούς να μη γνωρίσωσι την οδόν της δικαιοσύνης παρά αφού εγνώρισαν να επιστρέψωσιν…»     (Β΄ Πέτρ.β:19–22)

Όσο η πόρτα της χάρης του Θεού είναι ανοιχτή, το βασικό, το κύριο, το μοναδικό θέμα είναι ένα. Η σωτηρία του αμαρτωλού ανθρώπου από τον αιώνιο θάνατο. Από το ξεκίνημα της Παλαιάς Διαθήκης μέχρι το τέλος της Καινής αυτό το θέμα εξαγγέλλεται και υπηρετείται.

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Μην ενοχλείτε. Η εκκλησία κοιμάται!

Δεν είναι λίγοι αυτοί που δυσανασχετούν για τον κριτικό τρόπο παρουσίασης ορισμένων γεγονότων και ειδικά όταν διαβάζουν κάτι που θίγει κάποια σίγουρη γι' αυτούς και υπεράνω πάσης υποψίας βεβαιότητα, ένα οπτικό πεδίο περιοριστικά διαμορφωμένο στα μέτρα που τους εξυπηρετεί.

Σεβόμαστε τη διαφορετική γνώμη που μπορεί να έχουν άλλοι Χριστιανοί, δεν μπορούμε όμως να τους ακολουθήσουμε.

1Κορ. 1:18

 Διότι ο λόγος του σταυρού εις μεν τους απολλυμένους είναι μωρία, εις ημάς δε τους σωζομένους είναι δύναμις Θεού.

Ερωτήσεις χωρίς απάντηση ..

Ερωτήσεις προς κάθε καλοπροαίρετο νου :  

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Ελεήμων Καρδιά

Κάποτε ζούσαν στην έρημο δυο Βεδουίνοι, ο Νάμπεκ κι ο Ντάγκαρ, που ήταν αχώριστοι φίλοι.
Ο Νάμπεκ είχε ένα άλογο που όμοιό του δεν υπήρχε. Ο Ντάγκαρ θαύμαζε το άλογο του φίλου του, όμως μέρα με τη μέρα άρχισε να το θέλει όλο και περισσότερο, που έφτασε να το βλέπει ακόμη και στον ύπνο του!
Είπε λοιπόν στο φίλο του ότι θα πλήρωνε όσο-όσο για να το αποκτήσει. Ο Νάμπεκ όμως αρνήθηκε, λέγοντας πως δε θα πουλούσε ποτέ το αγαπημένο του άλογο για κανένα τίμημα.
Μη μπορώντας ο Ντάγκαρ να το βγάλει από το μυαλό του, αποφάσισε να κάνει το άλογο δικό του με άλλο τρόπο. Μια μέρα ντύθηκε ζητιάνος και κάθισε σε ένα σημείο του δρόμου, απ’ όπου ήξερε ότι κάθε μέρα περνούσε ο φίλος του καβάλα στο περίφημο άλογο.

Καλημέρα


ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Εφεσίους (2)



Εφεσ.β - δ:1-16

Α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β

1. Η μεγάλη αντίθεση.

Στο δεύτερο κεφάλαιο μας δίνεται η αντίθεση ανάμεσα στον αμαρτωλό πριν σωθεί και τον άγιο του Θεού μετά τη απολύτρωσή του. Πριν τη σωτηρία ο άνθρωπος είναι:

α. Νεκρός εξ αιτίας των παραβάσεων και των αμαρτιών. Αυτό σημαίνει απλά, ότι δεν έχει πνευματική, αιώνια ζωή. Σαν νεκρός, δεν μπορεί να γνωρίζει όλες τις ευλογίες του Θεού και δεν μπορεί να ζήσει μ’ ένα τρόπο που να ευαρεστεί Αυτόν.

β. Βαδίζει κατά το πολίτευμα του κόσμου τούτου.

γ. Είναι υιός απειθείας. Αυτό αναφέρεται στο γεγονός ότι πατέρας του είναι ο διάβολος που είναι ο άνομος και δεν μπορεί να είναι καλύτερος απ’ τον πατέρα του.

δ. Η ζωή του κυριαρχείται απ’ την επιθυμία της σάρκας. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με σεξουαλικές καταχρήσεις, αλλά με κάθε ανθρώπινη επιθυμία που είναι αντίθετη στο θέλημα του Θεού.

ε. Είναι τέκνο οργής. Αυτό σημαίνει ότι αξίζει την οργή του Θεού. Ο Θεός μισεί κάθε αμαρτία, συνεπώς ο αμετανόητος αμαρτωλός θα γευτεί την οργή του Θεού.

Μείωση πληθυσμού (Video)

 Δείτε το video πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο!
 
http://www.youtube.com/watch?v=T6fQcVHFu50&feature=player_embedded

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Αναμνήσεις

Οι επιστήμονες λένε ότι το ανθρώπινο μυαλό αποθηκεύει μέχρι και 60 αναμνήσεις το δευτερόλεπτο σε μια διάρκεια ζωής 75 χρόνων χωρίς να κουραστεί σχεδόν καθόλου. Αυτό μας κάνει ένα σύνολο 1,419,120,000,000 αναμνήσεων, κάθε μια από τις οποίες μπορεί ν’ ανακληθεί στη μνήμη σ’ ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου. 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 8 - Σεξουαλικές σχέσεις

<<Μη μοιχεύσης>> (Έξ.κ:14)

<<να απέχωσιν από της πορνείας>> ( Πράξ.ιε:20)

Η διδασκαλία της Βίβλου είναι πολύ σαφής σχετικά με το γάμο και τις σεξουαλικές σχέσεις. Πάρα πολλά εδάφια και στις δυο διαθήκες καταδικάζουν τη μοιχεία και την πορνεία.

Όταν χρησιμοποιούνται με γενική έννοια, οι λέξεις «μοιχεία» και «πορνεία» αναφέρονται σε κάθε παράνομη σεξουαλική σχέση. Βασικά η Βίβλος απαγορεύει κάθε εξωσυζυγική σεξουαλική σχέση.  

Περίμενε...