Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Μη φοβάσαι, επειδή Εγώ είμαι μαζί σου...


«μη φοβού· διότι εγώ είμαι μετά σού· μη τρόμαζε· διότι εγώ είμαι ο Θεός σου· σε ενίσχυσα· μάλιστα σε εβοήθησα· μάλιστα σε υπερησπίσθην διά της δεξιάς της δικαιοσύνης μου» (Ησαΐας μα:10).
Είναι λυπηρό που τόσοι συνάνθρωποί μας σήμερα ζούνε με το φόβο. Το αβέβαιο μέλλον τους στενοχωρεί, βλέποντας στις ειδήσεις τι συμβαίνει στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ακόμα και σε καλές  χριστιανικές οικογένειες πιθανόν να βρούμε ανησυχίες και φόβους σε καιρούς δοκιμασίας.  Ξαφνικές αρρώστιες ή οικονομικά προβλήματα εύκολα βαρύνουν και παραμορφώνουν την εσωτερική ειρήνη, προκαλώντας το φόβο.  Όμως ο Ιησούς είπε,  «Ας μη ταράττηται η καρδία σας· πιστεύετε εις τον Θεόν, και εις εμέ πιστεύετε» (Ιωάν.ιδ:1).

Μη φοβάσαι – επειδή Εγώ είμαι μαζί σου....
Προσέξετε ότι αυτή είναι εντολή, όχι συμβουλή! Ο Θεός μας θέλει να Τον εμπιστευθούμε, άσχετα με τις περιστάσεις ή τα προβλήματά μας. Σε οποιαδήποτε κατάσταση βρισκόμαστε, «αποβλέποντες εις τον Ιησούν, τον αρχηγόν και τελειωτήν της πίστεως...» (Εβρ.ιβ:2).
Σαν άνθρωποι φοβόμαστε το άγνωστο, θέλουμε να γνωρίζουμε τα πως και τα γιατί. Αλλά έχουμε ανάγκη να γνωρίζουμε μόνο ότι ο Θεός είναι κυρίαρχος, και ότι Αυτός εξουσιάζει.
Να θυμάσαι ότι δεν είσαι μόνος! Εκείνος είπε, «Εγώ είμαι μαζί σου». Ο Ιησούς είπε ότι Αυτός είναι μαζί μας, μέχρι τη συντέλεια του αιώνα. Είναι μαζί μας είτε Τον αισθανόμαστε είτε όχι, είτε Τον λυπούμε είτε Τον δοξάζουμε «εάν απιστώμεν, εκείνος μένει πιστός· να αρνηθή εαυτόν δεν δύναται» (Β΄Τιμ.β:12).
Ο Ψαλμός ρλθ:7,8 μιλάει για την πανταχού παρουσία Του – «Που να υπάγω από του πνεύματός σου; και από του προσώπου σου που να φύγω; Εάν αναβώ εις τον ουρανόν, είσαι εκεί· εάν πλαγιάσω εις τον άδην, ιδού, συ...»  Πρέπει να μας παρηγορεί να γνωρίζουμε ότι ο Κύριος είναι πάντοτε μαζί μας σε κάθε πρόβλημα, κάθε δοκιμασία, κάθε άποψη της χριστιανικής μας ζωής.
Μη στεναχωριέσαι, μη απογοητεύεσαι, μη συγχύζεσαι, αλλά μάλλον τερμάτισε το φόβο σου! Θυμήσου ποιός ακριβώς είναι μαζί σου: «Εγώ είμαι ο Θεός σου». Το κάνει προσωπικό. Ο Βασιλιάς Ιησούς είναι ο Θεός σου!  Υπάρχουν πολλοί θεοί στη γη που λατρεύονται από εκατομμύρια ανθρώπους. Ο Ιησούς  Χριστός δεν είναι απλά ένας θεός, είναι ο Θεός! Ο Δημιουργός των ουρανών και της γης έχει κάνει αυτή την υπόσχεση ειδικά σε σένα και μένα.
Ένα αξίωμα του χριστιανισμού είναι, «γνωρίζουμε ποιόν έχουμε εμπιστευθεί, και είμαστε πεπεισμένοι ότι Αυτός είναι ικανός..»  (Β΄Τιμ.α:12).
Το καταλαβαίνω ότι ορισμένες καταστάσεις της ζωής μας τρομάζουν. Οι άνθρωποι ίσως μας απογοητεύουν κάποτε. Οι περιστάσεις ίσως μας προκαλούν αμηχανία. Αλλά ο Θεός δεν αποτυγχάνει – είναι ο πιστός και προσωπικός Σωτήρας μας!
Μη τρομάζεις, επειδή Εγώ είμαι ο Θεός σου....
Ο Ιησούς είναι η πηγή της δύναμης.  «Δεν εγνώρισας; δεν ήκουσας, ότι ο αιώνιος Θεός, ο Κύριος, ο Ποιητής των άκρων της γης, δεν ατονεί και δεν αποκάμνει; δεν εξιχνιάζεται η φρόνησις αυτού. Δίδει ισχύν εις τους ητονημένους και αυξάνει την δύναμιν εις τους αδυνάτους» (Ησαΐας μ:28,29).
Είναι καλό να διαβάζουμε χριστιανική φιλολογία και βιβλία. Το να ακούμε Χριστιανική μουσική ανακουφίζει την ψυχή. Βεβαίως, να ακούμε κηρύγματα είναι παρηγορητικό. Όλα αυτά είναι καλές αντικαταστατικές πηγές γάλατος, αλλά πρέπει να πάμε κατευθείαν στον Ιησού για το πραγματικό κρέας!  Να επικοινωνήσουμε μ’ Αυτόν στην παρουσία Του, γιατί εκεί μας προμηθεύει την τροφή που χρειαζόμαστε.
Γι’ αυτό ο απόστολος Παύλος είπε, «Όθεν ευαρεστούμαι εις τας αδυναμίας, εις τας ύβρεις, εις τας ανάγκας, εις τους διωγμούς, εις τας στενοχωρίας, υπέρ του Χριστού· διότι όταν ήμαι αδύνατος, τότε είμαι δυνατός» (Β΄Κορ.ιβ:10). Από που ψάχνεις για δύναμη σε καιρούς φόβου; Στηρίζεσαι στους αιώνιους βραχίονες του Ιησού, γιατί μόνο Αυτός είναι ο «Βράχος των Αιώνων».
Μη φοβάσαι – Εγώ θα σε βοηθήσω....
Αυτή είναι η καρδιά αυτού του εδαφίου. Ο Κύριος θα σε βοηθήσει! Τι περιμένεις σήμερα; Ίσως σωματικά προβλήματα;  Ο Θεός μπορεί ή να σε θεραπεύσει ή να σου δώσει τη χάρη να υπομένεις. Μήπως περνάς οικονομικά προβλήματα, και δεν βλέπεις πως θα βγεις από τα χρέη; Ο Θεός μπορεί να προμηθεύσει ένα τραπέζι στην ερημιά να συμπληρώσει τις ανάγκες σου. Είναι το θέλημά Του να προμηθεύσει και να προφυλάξει τα παιδιά Του, τους δούλους Του.
«Ο δε Θεός μου θέλει εκπληρώσει πάσαν χρείαν σας κατά τον πλούτον αυτού εν δόξη διά Ιησού Χριστού» (Φιλιπ.δ:19). Ο Κύριος δοκιμάζει την πίστη μας σ’ αυτή την προσωρινή ζωή για να αυξήσει την εμπιστοσύνη μας σ’ Αυτόν.  Εάν Τον εμπιστευόμαστε, είναι πάντοτε πιστός. «Και ευθύς κράξας ο πατήρ του παιδίου μετά δακρύων, έλεγε· Πιστεύω, Κύριε· βοήθει εις την απιστίαν μου» (Μάρκ.θ:24).
Θα σε υπερασπίσω με... τη δικαιοσύνη μου
Άλλη μια υπόσχεσή Του που θα εκτελέσει! Εμείς είμαστε τίποτα. «επ' αληθείας πας άνθρωπος, καίτοι στερεός, είναι όλως ματαιότης» (Ψαλμ.λθ:5).
Μερικοί φοβούνται ότι ποτέ δεν θα μπορούν να ζήσουν τη χριστιανική ζωή. Στενοχωριούνται ότι θα παραβούν τις εντολές. Έχουν δίκιο, σαν άνθρωποι θα αποτύχουμε! «καθώς είναι γεγραμμένον Ότι δεν υπάρχει δίκαιος ουδέ εις» (Ρωμ.γ:10). Αλλά ο Χριστός σου έχει υποσχεθεί, «Μη φοβάσαι, Εγώ θα σε υπερασπίσω με το δεξί χέρι της δικαιοσύνης μου».