Κεφάλαιο α
Εδώ
φαίνεται το θέμα του βιβλίου. Ο Ιησούς φανερώνει την πραγματική Του ταυτότητα
σαν ο Θεός του σύμπαντος, ο ΓΙΑΧΒΕ της Βίβλου, τόσο της Παλαιάς όσο και της
Καινής Διαθήκης. Το Άλφα και το Ωμέγα, ο Παλαιός των ημερών, ο Αυτός χθες
σήμερα και στους αιώνες.
Κεφάλαιο β & γ
Το
Πνεύμα το Άγιο δίνει τα μηνύματα του Θεού στις 7 εκκλησίες (εκκλησιαστικές
περιόδους).
1)
Έφεσος 4)
Θυάτειρα 7)
Λαοδίκεια
2)
Σμύρνη 5)
Σάρδεις
3)
Πέργαμος 6) Φιλαδέλφεια
(σήμερα)
Αυτά
τα 7 μηνύματα εφαρμόζονται πνευματικά στις 7 χρονικές περιόδους της ιστορίας
της εκκλησίας από το 30 μ.Χ. την ημέρα της Πεντηκοστής, μέχρι τις μέρες μας που
είναι η περίοδος της Φιλαδέλφειας, και την περίοδο της Λαοδίκειας που είναι η
περίοδος της μεγάλης θλίψης.
Η
ολοφάνερη πρόθεση των 7 αυτών μηνυμάτων είναι, να ετοιμαστούμε πνευματικά για
να γίνουμε η νύμφη Του, ο νικηφόρος στρατός του Χριστού.
Κεφάλαιο δ
Εδώ
βλέπουμε μια θαυμαστή αποκαλυπτική όψη του θρόνου του Θεού ο οποίος είναι γερά
εδραιωμένος στους ουρανούς. Αυτή η αποκάλυψη του θρόνου του Θεού περιέχει τον
ενθρονισμένο ΓΙΑΧΒΕ στα επουράνια, τους 24 πρεσβυτέρους στεφανωμένους &
καθήμενους, τις 7 λαμπάδες πυρός του Πνεύματος του Θεού, τη θάλασσα την υαλίνη,
τα 4 ζώα ή Χερουβείμ αγίων (εκτελεστές της δυνάμεως & εξουσίας του Θεού
στις τελευταίες μέρες).
Κεφάλαιο ε
Η
εικόνα του θρόνου του Θεού με όλη του τη μεγαλειότητα, τονίζει δυο κύρια
χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητα για τη σωστή κατανόηση της όρασης αυτής:
1.
Το βιβλίο το γεγραμμένο έσωθεν και έξωθεν και σφραγισμένο με 7
σφραγίδες.
2.
Το Αρνίο του Θεού, ο Ιησούς Χριστός, ο μόνος που βρέθηκε δίκαιος
και άξιος για ν’ ανοίξει το βιβλίο αυτό της υποθήκης το σφραγισμένο με τις 7
σφραγίδες και να ξεπληρώσει το χρέος του Αδάμ.
Το
Αρνίο του Θεού παίρνει το βιβλίο αυτό του χρέους από τον Πατέρα, και αρχίζει ν’
ανοίγει τις σφραγίδες.
Το
άνοιγμα αυτών των σφραγίδων διαχωρίζει 7 κύρια γεγονότα στις τελευταίες ημέρες,
πριν τον ερχομό του Κυρίους στη γη, που φαίνονται ιδιαίτερα στα κεφάλαια S-ΙΑ.
Το
άνοιγμα του βιβλίου είναι σαν ένα προφητικό ρολόι. Αντί να έχουμε την εικόνα
ενός ρολογιού, το Πνεύμα του Θεού διάλεξε να προβάλλει την εικόνα ενός βιβλίου
με 7 σφραγίδες, οι οποίες ανοίγονται η μια μετά την άλλη όπως στα δικαστήρια.
Υπάρχει κάποιο χρονικό διάστημα ανάμεσα στις σφραγίδες. Έτσι το Πνεύμα του Θεού
έβαλε χρονολογία μέσα στο βιβλίο της Αποκάλυψης χωρίς την οποία θα ήταν
αδύνατον να μπορέσουμε να καταλάβουμε και να εξηγήσουμε το βιβλίο.
Κεφάλαιο ς
Πρώτη
σφραγίδα : Συμβολίζεται από ένα άσπρο άλογο με τον αναβάτη του που κατακτά
τον κόσμο, και που δεν είναι άλλος από τον Αντίχριστο.
Δεύτερη
σφραγίδα : Συμβολίζεται από ένα κόκκινο άλογο με τον αναβάτη του που
παίρνει την ειρήνη από τη γη και φέρνει τον πόλεμο κατά την διάρκεια της
μεγάλης θλίψης.
Τρίτη
σφραγίδα : Συμβολίζεται με τον αναβάτη του μαύρου αλόγου που φέρνει πείνα
στο πρόσωπο της γης κατά τη μεγάλη θλίψη.
Τέταρτη
σφραγίδα : Συμβολίζεται με τον αναβάτη του κίτρινου αλόγου που φέρνει το
θάνατο κατά τη διάρκεια των 3,5 πρώτων χρόνων της μεγάλης θλίψης.
Αυτοί
οι 4 αναβάτες της Αποκάλυψης δείχνουν την κατάσταση της περιόδου της μεγάλης θλίψης
κατά την διάρκεια της οποίας όλοι οι πιστοί χριστιανοί που δεν αρπάχτηκαν στην
Αρπαγή της εκκλησίας θα σφαχτούν από τον Αντίχριστο, ο δε κόσμος θα κυβερνάται
από τον ίδιο το Σατανά.
Πέμπτη
σφραγίδα : Μάρτυρες της μεγάλης θλίψης φαίνονται σφαγμένοι κάτω από το
θυσιαστήριο περιμένοντας την ανάστασή τους.
Έκτη
σφραγίδα : Η θλίψη των πρώτων 3,5 χρόνων τελειώνει. Όλοι οι άπιστοι και
ανυπότακτοι στο Θεό άνθρωποι περιμένουν με τρόμο το άνοιγμα της 7ης
σφραγίδας καθώς γίνονται αυτόπτες μάρτυρες του μεγαλύτερου σεισμού που έγινε
ποτέ.
Έβδομη
σφραγίδα : Είναι η απελευθέρωση, ή μάλλον έκχυση του θυμού του Θεού στη
γη. Η 7η σφραγίδα περιέχει 7 άλλες πληγές οι οποίες λαμβάνουν χώρα
τα τελευταία 3,5 χρόνια από τα συνολικά 7 της μεγάλης θλίψης πριν από την
παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Κεφάλαιο ζ
1.
Εδώ βλέπουμε την ιδιαίτερη προστασία και σφράγισμα 144.000 Ισραηλιτών.
Σφραγίζονται υπερφυσικά από το Θεό για να προστατευτούν από τις φοβερές πληγές
του θυμού του Θεού που θα εκχυθεί από το Αρνίο. Αυτοί είναι 144.000 Ισραηλίτες
που σώζονται ανάμεσα από τις 12 φυλές του Ισραήλ μόλις τελειώνουν τα πρώτα 3,5
χρόνια της θλίψης. Δεν σφάζονται από τον Α/Χ γιατί είναι Ιουδαίοι και η πίστη
τους στο Χριστό εκπληρώνει το τελευταίο ήμισυ της 70ης εβδομάδας του
προφήτη Δανιήλ.
2.
Αυτό το κεφάλαιο δίνει μια αναλαμπή των μαρτύρων της θλίψης οι
οποίοι χαίρονται στους ουρανούς μετά την ανάστασή τους. Θα νικήσουν τον Α/Χ και
ένδοξα θα αναστηθούν και θα αναληφθούν πριν ακόμα ανοίξει η 7η
σφραγίδα η οποία και περιέχει τις τρομερότερες πληγές.
Κεφάλαιο η
Το
Αρνίο ανοίγει την 7η σφραγίδα απ’ το βιβλίο που είναι γραμμένο με το
χρέος της αμαρτίας από Αδάμ και οι πληγές εκχύνονται στη γη.
Οι
πρώτες 4 περιγράφονται απ’ το Πνεύμα του Θεού καθώς βλέπει κανείς απ’ τον
ουρανό προς τη γη. Αυτές οι σκηνές που περιγράφονται σ’ όλο το βιβλίο της
Αποκάλυψης είναι παρμένες από διαφορετικά σημεία, άλλοτε από τον ουρανό προς τη
γη, άλλοτε το αντίθετο και άλλοτε απ’ τη γη προς τη γη κτλ.
Κεφάλαιο θ
1.
Εδώ βλέπουμε μεγαλύτερες πληγές, την 5η και την 6η,
που είναι πληγές με δαιμόνια. Η 6η πληγή συμβαίνει ταυτόχρονα με τη
μάχη του Αρμαγεδδώνα.
2.
Η τελευταία (7η) πληγή δεν περιγράφεται παρά στο τέλος
του 11ου κεφαλαίου. Μεταξύ της 6ης και της 7ης πληγής
υπάρχει μια παρένθεση που αρχίζει από το 10ο κεφάλαιο.
Κεφάλαιο ι
Αυτή
η λογοτεχνική θα λέγαμε παρένθεση, παρουσιάζει τον Ιωάννη σαν μάρτυρα της
έκχυσης των πληγών. Ο απόστολος αυτός του Κυρίου πρέπει να ομολογήσει για τα
επερχόμενα φοβερά δεινά πάνω στη γη, κι ο άγγελος του Θεού τον ονομάζει μάρτυρα
και προφήτη στα έθνη, ο οποίος καταθέτει μαρτυρία για το άνοιγμα των σφραγίδων
αυτού του βιβλίου που είναι γραμμένο μέσα κι έξω γεμάτο με το χρέος της
αμαρτίας του ανθρώπου προς το Θεό.
Κεφάλαιο ια
Η
παρένθεση συνεχίζεται και σ’ αυτό το κεφάλαιο. Άλλοι δύο μάρτυρες του
ανοίγματος της υποθήκης τους χρέους (του βιβλίου με τις 7 σφραγίδες) αποκαλύπτονται
απ’ το Θεό. Είναι οι δυο μάρτυρες της μεγάλης θλίψης, οι Ιουδαίοι και οι
Εθνικοί που πίστεψαν μετά την Αρπαγή της εκκλησίας. Η 7η πληγή
εκχύνεται και ο άγγελος αυτής της πληγής διακηρύττει ότι η βασιλεία του Θεού
νίκησε τα βασίλεια του κόσμου τούτου. Η 7η πληγή λαμβάνει χώρα κατά
τη δεύτερη έλευση του Χριστού στη γη.
Στα
πρώτα αυτά 11 κεφάλαια της Αποκάλυψης το Πνεύμα του Θεού μας έδειξε όλα τα
γεγονότα κατά σειρά μέχρι τη δεύτερη έλευση του Κυρίου. Όλες αυτές οι οράσεις
των τελευταίων ημερών παρουσιάζονται συμπτυγμένες και τα γεγονότα που
συμβολίζουν φαίνονται το ένα κοντά στο άλλο. Αυτό γίνεται γιατί ο Ιωάννης είδε
όλα αυτά τα οράματα μαζί. Ο Ιωάννης «εγένετο
εν Πνεύματι»την Κυριακή ημέρα», όχι την ημέρα Κυριακή, δηλαδή την πρώτη
μέρα της εβδομάδας, αλλά την ημέρα του Κυρίου, την ημέρα που ο ίδιος ο Κύριος
αρχίζει να επεμβαίνει και να αναλαμβάνει δράση επάνω στη γη. Ήρθε σε έκσταση
πνευματική και δια του Πνεύματος του Θεού είδε από ψηλά όλα αυτά τα γεγονότα το
ένα κατόπιν του άλλου. Όπως όταν κάποιος κοιτά από ψηλά σ’ ένα πλήθος κόσμου,
και βλέπει ένα σύνολο ανθρώπων που ο ένας είναι πολύ κοντά στον άλλον αν και
στην πραγματικότητα μπορεί να υπάρχουν μεγάλα κενά ανάμεσά τους. Έτσι ακριβώς
είδε και ο Ιωάννης αυτά τα γεγονότα, και μας τα αναφέρει όπως ακριβώς τα είδε.
Τώρα
το Πνεύμα του Θεού μας παίρνει πάλι πίσω χρονολογικά για να μας γεμίσει τα κενά
αυτά ώστε να καταλάβουμε πληρέστερα τα γεγονότα.
Κεφάλαιο ιβ
Αυτό
το κεφάλαιο περιγράφει με μεγάλη ακρίβεια γεγονότα πριν τη μεγάλη θλίψη.
1.
Βλέπουμε τη γυναίκα (ιβ:1) που είναι η ορατή εκκλησία.
2.
Βλέπουμε τον δράκοντα - το σύστημα του Σατανά που προσπαθεί να
καταβροχθίσει το παιδίον που η έγκυος γυναίκα κυοφορεί.
3.
Βλέπουμε τη γέννηση του παιδίου του άρσενος που συμβολίζει
το σύνολο των πιστών που νικούν με το Χριστό και που πρόκειται να κυβερνήσουν
τον κόσμο μαζί Του.
4.
Βλέπουμε την αρπαγή των πιστών που συμβολίζονται με το παιδίον το
άρσεν.
5.
Πόλεμος ξεσπά στον ουρανό εξαιτίας της Αρπαγής και οι άγγελοι του
Θεού νικούν το Σατανά και τη δύναμή Του, που τελικά αναγκάζονται να πέσουν πάνω
στη γη.
6.
Μετά απ’ αυτό, ο Σατανάς με μεγάλο θυμό έρχεται εναντίον αυτών που
δεν αρπάχτηκαν για να τους καταστρέψει. Η γυναίκα λοιπόν και οι λοιποί του
σπέρματός της κυνηγιούνται απ’ το Σατανά και τον Αντίχριστο και γίνονται οι 2
μάρτυρες της Αποκάλυψης που είδαμε στα κεφάλαια 6,7,& 11 σε διαφορετικές
φάσεις και όψεις. Έτσι έχουμε μια επανάληψη των 6-11 κεφ. στο 12ο
κεφάλαιο. Δυο πλήρη γεγονότα μας περιγράφονται από δυο διαφορετικές απόψεις. Το
12ο κεφάλαιο λοιπόν προηγείται του ανοίγματος της πρώτης σφραγίδας.
Κεφάλαιο ιγ
Εδώ
περιγράφεται η μεγάλη θλίψη, καθώς βλέπει κανείς τα γεγονότα απ’ τη γη.
Βλέπουμε τους αγίους της θλίψης ν’ αντιμετωπίζουν το διάβολο. Βλέπουμε το
Σατανά στο πρόσωπο του Αντίχριστου να σηκώνεται σαν 7κέφαλο θηρίο από τη
θάλασσα που συμβολίζει τους λαούς της γης. Βλέπουμε τη βλασφημία του
Αντίχριστου και τους 42 μήνες που του δόθηκαν για να κυβερνήσει τη γη.
Παρατηρούμε επίσης την εικόνα και τη
δύναμη του Σατανά να εμφανίζεται μέσα απ’ τον Ψευδοπροφήτη, ο οποίος έχει τη
δύναμη να κάνει όλο τον κόσμο να προσκυνήσει τον Αντίχριστο. Ακόμα βλέπουμε το
σημείο ή την σφραγίδα του Α/Χ, το ΧΞΣ ή 666.
Κεφάλαιο ιδ
Οι
144.000 φανερώνονται επάνω στο όρος Σιών νικηφόροι με τον Ιησού Χριστό στην 2η
έλευσή Του. Το κεφάλαιο αυτό περιγράφει κι άλλες μικρότερες οράσεις που
συμβολίζουν την Αρπαγή, τη θλίψη και τη μάχη του Αρμαγεδδώνα.
Κεφάλαια ιε& ις
Εδώ
έχουμε μια δεύτερη πλήρη περιγραφή των 7 πληγών. Μια περιγραφή βλέπουμε στα
εδάφια 8,9 (1η-6η σφραγίδα) & στο εδάφιο 11 η 7η
σφραγίδα ανοίγεται.
Τα
κεφάλαια αρχίζουν με 7 αγγέλους στους ουρανούς που ετοιμάζονται να ρίξουν τις 7
φιάλες τους θυμού του Θεού, πράγμα που
γίνεται στο 16ο κεφ.
Η περιγραφή των 7 πληγών της 7ης
σφραγίδας στο 16ο κεφ., συμπληρώνει και πλουτίζει την εικόνα των
πληγών που βλέπουμε στο 15ο κεφ. στο 8,9&11 εδάφιο. Η μάχη όμως
του Αρμαγεδδών αναφέρεται λεπτομερώς στο 16ο κεφάλαιο.
Κεφάλαιο ιζ
Είναι
μια λεπτομερής περιγραφή:
1.
Της μεγάλης πόρνης, που είναι η ψευδοεκκλησία η οποία χρησιμοποιείται
απ’ το Σατανά κατά τη διάρκεια της θλίψης ώστε να πλανήσει τον κόσμο και αν
ήταν δυνατό και τους εκλεκτούς.
2.
Των 10 κεράτων ή βασιλέων που υποστηρίζουν και κυβερνούν μαζί με
το θηρίο. Αυτά τα 10 κέρατα ή βασιλείς στρέφονται στην πόρνη και την
καταστρέφουν πλήρως.
Κεφάλαιο ιη
Εδώ
περιγράφεται η πτώση και η τελική καταστροφή της Βαβυλώνας απ’ το χέρι του Θεού
καθώς οι τελευταίες πληγές εξαρθρώνουν
και γονατίζουν κυριολεκτικά το σύστημα του Α/Χ, η τελική φάση του οποίου
φαίνεται στην μάχη του Αρμαγεδδών. Το κεφάλαιο αυτό είναι μια διακήρυξη της
νίκης του Θεού εναντίον του εχθρού Του που δεν είναι άλλο από το ψεύτικο θρησκευτικό
σύστημα που πλανά για τόσους αιώνες την ανθρωπότητα. Εδώ το βλέπουμε στην
εικόνα της πόρνης Βαβυλώνας που καταστραμμένη τελείως πια, θρηνείται από τους
εμπόρους και τους μεγιστάνες της γης με τους οποίους πόρνεψε και μεγαλούργησε
τόσους αιώνες.
Κεφάλαιο ιθ
Υπάρχουν
δυο κύρια θέματα:
1.
Η αγαλλίαση στα επουράνια για την πτώση της Βαβυλώνας.
2.
Η δεύτερη έλευση του Ιησού Χριστού που σταματά τον Αρμαγεδδώνα. Ο
διάβολος και ο ψευδοπροφήτης ρίχνονται στη λίμνη του πυρός.
Αυτό
είναι το αποκορύφωμα των γεγονότων των τελευταίων ημερών στη γη.
Κεφάλαιο κ
Το
Πνεύμα το Άγιο μας παρουσιάζει μια εικόνα. Μας περιγράφει τα επόμενα 1.000
χρόνια στη γη μετά τη 2η έλευση του Ιησού Χριστού, δηλαδή τη χιλιετηρίδα. Μετά μας μιλά για το Μέγα λευκό θρόνο της
Κρίσης του Θεού όπου μικροί και μεγάλοι θα παρουσιαστούν μπροστά Του να κριθούν
σύμφωνα με αυτά που έπραξαν και να κληρονομήσουν τον ουρανό ή τη λίμνη του
πυρός. Ταυτόχρονα ο ουρανός και η γη διαλύονται για πάντα, και ετοιμάζει τους
αγίους για την αιωνιότητα.
Κεφάλαιο κα
Το
κεφάλαιο αυτό είναι μια όραση που είδε ο Ιωάννης, η ουράνια πόλη, η Νέα
Ιερουσαλήμ, η οποία έρχεται απ’ το Θεό ετοιμασμένη για το Νυμφίο της. Η πόλη
περιγράφεται με σύμβολα από πολύτιμα πετράδια και μέταλλα. Φαίνονται τα θεμέλιά
της, οι πυλώνες της, που συμβολίζουν τους 12 αποστόλους, ο θρόνος του Θεού και
του Αρνίου που δίνει το φως της πόλης. Και όλα τα έθνη των σωζόμενων θα
περπατήσουν στο φως της πόλης η οποία είναι η νύμφη του Χριστού.
Κεφάλαιο κβ
Εδώ
περιγράφεται ο ποταμός της ζωής και το δέντρο της ζωής στο μέσο του
επανακτημένου παραδείσου στον ουρανό. Η κατάρα της αμαρτίας έχει εξαλειφθεί για
πάντα. Τα τελευταία εδάφια περιέχουν προτροπές του Νυμφίου προς την καρδιά της
νύμφης Του, δηλαδή του κάθε πιστού, να ανταποκριθεί πλήρως στο κάλεσμά Του.
Έχουμε
επίσης ορισμένες πολύ σοβαρές προειδοποιήσεις γι’ αυτούς που αρνούνται το
μήνυμα του αποστόλου Ιωάννη. Το βιβλίο τελειώνει με αυτές τις λέξεις: ”Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού είη
μετά πάντων υμών. Αμήν”.
Υπενθυμίζεται
στον αναγνώστη ότι έχει μια ορισμένη θέση εν Χριστώ Ιησού σαν συγκληρονόμος του
Χριστού προορισμένος να κυβερνήσει και να βασιλεύσει μαζί Του εάν μείνει πιστός
στο κάλεσμά Του και υπακούει τις εντολές Του. Αποκ.ε:10 Γαλάτες γ:29, Ρωμαίους
η:15,17.